Hoe vaak controleer jij je verzekering?

LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
Allrounder

Allrounder

10 juli 2018, 17:27

Het NRC kopt deze week dat Nederlanders gemiddeld 93 euro teveel betalen aan zorgverzekering. Vanwege de complexiteit en het groter wordende aanbod wordt er minder overgestapt. Een goed moment om, naast je zorgverzekering, ook de rest van je verzekeringen onder de loep te nemen.

Tegenwoordig kun je overal een verzekering voor afsluiten, daardoor weten we soms niet meer waar we wel of niet voor verzekerd zijn. Daarnaast zijn er nog genoeg aanbieders waar je uit kunt kiezen.

Vaak verdwijnen de verzekeringspolissen op de stapel in je administratiemap en komen vaak weer tevoorschijn wanneer de nood al aan de man is. In deze continue veranderde wereld, kan het goed zijn om eens in de zoveel tijd je verzekeringen te controleren.

Ik controleer zelf zo’n één keer per jaar mijn verzekeringen (op aandringen van mijn vader). Ik controleer deze op prijs, veranderingen in de voorwaarden en of de verzekering nog wel bij mijn situatie past.

Hoe vaak controleer jij je verzekering? En op welke punten controleer jij je verzekeringen? En gebruik je websites om te vergelijken? Deel je tips in een reactie!

In de Knab Bibliotheek vindt je nu ook een artikel over dubbel verzekerd zijn.
Webcare Moderator bij Knab
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

18 juli 2018, 21:26

Ik controleer ongeveer 2x per jaar mijn verzekeringen. En dan om de verandering in voorwaarden.
    Zit liever bij een verzekeraar die net iets duurder is maar wel veel betere voorwaarden heeft.
  • LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

19 juli 2018, 09:46

Ves schreef:

Ik controleer ongeveer 2x per jaar mijn verzekeringen. En dan om de verandering in voorwaarden.
    Zit liever bij een verzekeraar die net iets duurder is maar wel veel betere voorwaarden heeft.

En stap je dan ook vaak over naar een andere verzekering? Want ik vindt het 9 van de 10 keer niet waard om over te stappen.
  • Wenzel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 28
    Allrounder

Allrounder

19 juli 2018, 13:50

Ik controleer mijn verzekeringen eens in de 3 jaar. Dat komt, omdat ik eens in de 3 jaar een nieuwe auto koop. Dan is het tijd, vind ik, om eens te kijken of ik ergens anders een goedkopere autoverzekering kan krijgen. In mijn zoektocht neem ik dan gelijk alle andere verzekeringen mee. Meestal lukt het ook wel goedkopere verzekeringen te vinden met vergelijkbare voorwaarden.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 juli 2018, 15:36

Wenzel schreef:

Ik controleer mijn verzekeringen eens in de 3 jaar. Dat komt, omdat ik eens in de 3 jaar een nieuwe auto koop. Dan is het tijd, vind ik, om eens te kijken of ik ergens anders een goedkopere autoverzekering kan krijgen. In mijn zoektocht neem ik dan gelijk alle andere verzekeringen mee. Meestal lukt het ook wel goedkopere verzekeringen te vinden met vergelijkbare voorwaarden.

Interessant om te horen! En op welke punten let jij bij het kiezen van een verzekering?
  • roynext

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roynext heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 13

21 oktober 2018, 16:12

Ik controleer 1x per jaar denk ik. Prijs icm vooruitstrevendheid van de aanbieder zijn hierbij key. De afgelopen jaren is het hierdoor inshared van Achmea geworden.
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

23 oktober 2018, 09:42

Lisanne schreef:

Ves schreef:

En stap je dan ook vaak over naar een andere verzekering? Want ik vindt het 9 van de 10 keer niet waard om over te stappen.

Sorry voor de zeer late reactie. Ik stap dan over als de huidige voorwaarden slechter waarmee ik het vergelijk.
  • Wenzel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 28
    Allrounder

Allrounder

23 oktober 2018, 17:10

Pam schreef:

Wenzel schreef:

Interessant om te horen! En op welke punten let jij bij het kiezen van een verzekering?

Sorry voor de late reactie. Je bericht zat in de Spamfolder. Ik heb Ziggo al een paar keer op geattendeerd, maar ze doen er niets aan. Alle berichten van Knab Community komen dus automatisch in de Spamfolder.

Maar je vraag, op welke punten ik let. Bij de autoverzekering (de duurste van mijn verzekeringen) let ik vooral op de prijs en de voorwaarden. Bij de voorwaarden: aantal km per jaar, geen eigen risico bij schade, kan ik bij schade auto laten repareren bij de merk garage, krijg ik korting bij jaarbetaling. Dat soort voorwaarden.
    Bij andere verzekeringen let ik alleen op de prijs bij 0 euro eigen risico.
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 41
    Allrounder

Allrounder

23 oktober 2018, 21:31

Ongeveer een keer de jaar even checken en dan niet alleen verzekeringen. Als de besparing > 20-30 EUR is, dan overstappen. Ook wat afhankelijk hoe uitwisselbaar het product is. Er zijn verzekeringsproducten waar de voorwaarden duidelijk variieren en zulke waar dat expres niet zo is.

Bijna elk jaar loont het de energieleverancier en de ziektekostenverzekering over te stappen.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie