De nieuwste updates van Knab Verzekeren [18 september 2017]


David Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

18 september 2017, 10:16



Knab Verzekeren (18 september 2017) - Knab Verzekeren staat alweer een tijdje live! En sinds deze livegang is de Knab Verzekeren app alweer ruim 6.000 keer gedownload. Daar zijn wij uiteraard heel trots op, want dit betekent dat de app gevonden wordt. Na de livegang zijn wij natuurlijk niet stil blijven zitten. We trotseerden de verleidingen van zon, zee, strand en cocktails tijdens de zomer en werkten keihard door om de app te blijven vernieuwen en verbeteren.

Nieuwste features


Na de update bevat de app enkele nieuwe features die het gebruik leuker en makkelijker kunnen maken.

  • Profielfoto Je kon je profiel al redelijk personaliseren door al je persoonlijke gegevens in te vullen samen met je verzekeringen. Nu hebben we nog een extra’tje toegevoegd om je profiel helemaal je eigen te maken. Je kunt namelijk sinds de nieuwste update een profielfoto toevoegen! Zo is je persoonlijke pagina helemaal af.
  • Hulp bij overstappen Misschien heb je al een verzekering lopen, maar wil je overstappen naar een nieuwe verzekering. Wij kunnen je hierbij helpen! Bij het aanvragen van een autoverzekering, kun je aangeven dat je hulp wilt en wij maken vervolgens een opzegbrief voor je. Deze hoef je vervolgens enkel nog te ondertekenen en naar je oude verzekeraar te sturen. Prettig toch?

De update van de app betekent ook de geboorte van Lisa…

De enige echte Lisa


‘Wie is Lisa?’ vraag je jezelf misschien af. Nou, Lisa is onze chatbot! Vanaf deze update kun je met al je vragen bij Lisa terecht. Ze is een soort robot die bijna alle mogelijke vragen over (auto)verzekeringen kan beantwoorden. Je typt simpelweg je vraag in en je krijgt het best passende antwoord van haar. Mocht je er met Lisa niet uitkomen, kun je uiteraard altijd even contact opnemen met onze Servicedesk.

Verbeterpuntjes


We krijgen van de gebruikers allerlei feedback op de app en dat vinden wij hartstikke fijn. Zo weten wij hoe we de app voor jullie nog beter kunnen maken. We hebben de volgende verbeteringen doorgevoerd:

  • Je kunt je profiel score op 100% krijgen. De app gaf in eerste instantie aan dat je je profiel nog niet helemaal ingevuld had. Dit hebben we aangepast, zodat je nu een volle 100% score krijgt na het invullen van al je gegevens.
  • Je kunt meer dan 15 schadevrije jaren selecteren in de vergelijking. Bij het vergelijken van de autoverzekeringen kon je in eerste instantie niet meer dan 15 schadevrije jaren opgeven. Dit kan nu wel!
  • Bij het invullen van je huidige verzekeringen kun je kiezen uit meer verzekeraars. Je kon in de app je huidige verzekeringen al invullen, maar nog niet alle verzekeraars stonden in de lijst met aanbieders. Deze hebben we flink uitgebreid, zodat bijna alle verzekeraars te kiezen zijn.
  • Het resultatenscherm is vernieuwd. Bij het vergelijken van autoverzekeringen krijg je een resultatenscherm. Deze hebben we overzichtelijker gemaakt, met de drie beste opties duidelijk in beeld. De weergave is flink verbeterd en er is meer ruimte om de voordelen van Knab uit te leggen.

En nu?


Op dit moment krijgt de Knab Verzekeren app een fantastische score in de app store, namelijk 4,8 sterren! Dit vinden we fantastisch en willen we natuurlijk vast blijven houden.

Download daarom nu de Knab Verzekeren app en blijf je tips en ideeën met ons delen! De ‘geef-je-mening-knop’ blijft in de app zitten. We zien je wensen, vragen, op- en/of aanmerkingen heel graag tegemoet. Zo kunnen wij de app blijven verbeteren, in jouw voordeel.

Knab Verzekeren App downloaden? Klik hier voor Android en hier voor iPhone.
Community Manager
  • Wenzel

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

    Hoekbank Reacties: 27
    Allrounder

    Allrounder

    22 oktober 2017, 14:16

    Ik heb een vraag over de Knab Verzekeren App. Ik heb het al gevraagd aan LISA, maar ze begrijpt me niet :)

    Het gaat om de mogelijkheid om een tweede autoverzekering invoeren. Zou dat misschien kunnen in de volgende update? Twee of meer auto's hebben wel meer mensen denk ik zo.
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 939
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    23 oktober 2017, 09:33

    Wenzel schreef:

    Ik heb een vraag over de Knab Verzekeren App. Ik heb het al gevraagd aan LISA, maar ze begrijpt me niet :)

    Het gaat om de mogelijkheid om een tweede autoverzekering invoeren. Zou dat misschien kunnen in de volgende update? Twee of meer auto's hebben wel meer mensen denk ik zo.



    Hi Wenzel,

    Dank voor je berichtje :)

    Op dit moment kan je per account één autoverzekering aanvragen, je kan je eventueel registreren met twee e-mailadressen om een tweede aan te vragen. Het komt er eigenlijk dus op neer dat het nu niet niet mogelijk is in de App. Maar je punt staat zeker genoteerd als suggestie! Er zijn nog veel punten te verbeteren, dus als je tegen andere dingen aanloopt, laat het vooral weten!

    Fijne dag!

    Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Wenzel

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

    Hoekbank Reacties: 27
    Allrounder

    Allrounder

    23 oktober 2017, 10:33

    Hi Pam,
    Dank je voor de reactie. Verder vind de app echt wel leuk en innovatief!
    Groet, Wenzel
  • oohh

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

    Kennisbank Reacties: 88
    Allrounder

    Allrounder

    22 februari 2018, 11:16

    Kun je Knab verzekeren eigenlijk ook via de website regelen? Of staat dat op de planning? Ik ben best benieuwd naar de tarieven, maar ik heb geen zin om een app te installeren ;)
  • David Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    22 februari 2018, 12:04

    oohh schreef:

    Kun je Knab verzekeren eigenlijk ook via de website regelen?

    Dat kant tegenwoordig zeker! :) Je kunt hiervoor naar de Knab Verzekeren pagina's gaan van onze website. We bieden op dit moment nog steeds alleen autoverzekeringen, maar ik weet dat mijn collega's druk zijn met optimaliseren en, wanneer mogelijk, de typen verzekeringen verder uit te breiden.

    Groet, David
    Community Manager
  • Willem 3

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Willem 3 heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 1

    22 februari 2018, 14:31

    Op 23 februari 2018 treedt de Europese Richtlijn Verzekeringsdistributie, Insurance Distribution Directive (IDD) in werking. De IDD heeft tot doel om een gelijk speelveld te creëren voor alle marktpartijen die bij de verkoop van verzekeringen zijn betrokken, verbetering van de bescherming van de consument en bevordering van een interne markt voor financiële diensten. Implementatie van de IDD leidt ook tot wijzigingen in de informatieverstrekking en toezicht op het productontwikkelingsproces.

    Actieve transparantie over provisie
    In het huidige wetsvoorstel staat dat een financiële dienstverlener zijn klant bij een schadeverzekering alleen hoeft te informeren over de hoogte van de ontvangen provisie, als de klant deze rechtstreeks aan hem betaalt. De AFM is er echter voorstander van dat dienstverleners hun klanten altijd actief informeren over de hoogte van de provisie. Ook als deze door de klant niet rechtstreeks, maar via de verzekeringspremie wordt betaald. De AFM wil hiermee voorkomen dat alleen consumenten die zelf vragen naar de hoogte van de provisie hierover worden geïnformeerd. Zeker in een online omgeving, waar er geen face-to-face-contact is tussen dienstverlener en consument, is het voor consumenten vaak niet of zeer lastig om te vragen naar de hoogte van de provisie. Door actieve transparantie van financiële dienstverleners is het voor klanten inzichtelijk wat de kosten zijn en welke dienstverlening daar tegenover staat.

    Graag wil ik weten wat het beleid van KNAB in deze gaat worden
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 939
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    23 februari 2018, 15:45

    Willem 3 schreef:

    Op 23 februari 2018 treedt de Europese Richtlijn Verzekeringsdistributie, Insurance Distribution Directive (IDD) in werking. De IDD heeft tot doel om een gelijk speelveld te creëren voor alle marktpartijen die bij de verkoop van verzekeringen zijn betrokken, verbetering van de bescherming van de consument en bevordering van een interne markt voor financiële diensten. Implementatie van de IDD leidt ook tot wijzigingen in de informatieverstrekking en toezicht op het productontwikkelingsproces.

    Actieve transparantie over provisie
    In het huidige wetsvoorstel staat dat een financiële dienstverlener zijn klant bij een schadeverzekering alleen hoeft te informeren over de hoogte van de ontvangen provisie, als de klant deze rechtstreeks aan hem betaalt. De AFM is er echter voorstander van dat dienstverleners hun klanten altijd actief informeren over de hoogte van de provisie. Ook als deze door de klant niet rechtstreeks, maar via de verzekeringspremie wordt betaald. De AFM wil hiermee voorkomen dat alleen consumenten die zelf vragen naar de hoogte van de provisie hierover worden geïnformeerd. Zeker in een online omgeving, waar er geen face-to-face-contact is tussen dienstverlener en consument, is het voor consumenten vaak niet of zeer lastig om te vragen naar de hoogte van de provisie. Door actieve transparantie van financiële dienstverleners is het voor klanten inzichtelijk wat de kosten zijn en welke dienstverlening daar tegenover staat.

    Graag wil ik weten wat het beleid van KNAB in deze gaat worden



    Hi Willem,

    Knab is sinds de start van verzekeren in 2017 transparant over de provisie die wordt ontvangen voor via Knab afgesloten verzekeringen.
    We maken aan onze klanten actief bekend wat de hoogte is van onze ontvangen provisie op onze website en in de dienstenwijzer.

    We vermelden dit in de dienstenwijzer als volgt:
    Voor het advies en voor de bemiddeling van schadeverzekeringen die je via Knab Verzekeren afsluit, ontvangen wij provisie van de verzekeringsmaatschappij waar je verzekering is afgesloten. Dat komt neer op een bedrag van 10% van het premiebedrag. In tegenstelling tot andere aanbieders is dat tot wel 17,5% voordeliger. Deze provisie rekent de verzekeringsmaatschappij door aan jou en is onderdeel van de premie die je betaalt. Je krijgt hier dus geen aparte factuur voor. Deze provisie gebruiken wij om ons werk te kunnen doen. We dekken hiermee onze kosten die wij, net als elke financieel adviseur, maken voor het geven van financieel advies en voor de bemiddeling die we voor je doen. Voor het gebruik van het account brengen we geen aparte kosten in rekening. Natuurlijk zijn de kosten voor de aanschaf en het gebruik van de mobiele telefoon en verbindingen (mobiel en/of draadloos internet) die nodig zijn voor het gebruik van de app, wel altijd voor jouw rekening.

    En ook op de website vermelden dit:
    Vanaf het moment dat je een verzekering via ons afsluit, verdienen wij geld. We krijgen een doorlopende vergoeding van 10% van de premie, zolang de verzekering loopt. We noemen dat provisie.
    Hiervan betalen we de ontwikkelingskosten voor onze app. En onze verzekeringsexperts die je verder helpen als je bijvoorbeeld schade hebt.

    M.b.t. IDD:
    De verwachting van de AFM is dat marktpartijen per 1 oktober 2018 aan de nieuwe regelgeving moeten voldoen die voortvloeit uit de IDD.

    Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • LisaLisa

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 522
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    23 april 2018, 11:22

    Naast de autoverzekering, kun je straks ook een inboedelverzekering afsluiten via Knab Verzekeren. Voordat het zo ver is, moet er natuurlijk nog wel getest worden. Wil jij ons helpen? Doorloop dan de testvergelijker en beantwoord daarna de vragenlijst. Alvast bedankt!
    Webcare Moderator bij Knab
  • Wenzel

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

    Hoekbank Reacties: 27
    Allrounder

    Allrounder

    23 april 2018, 16:54

    Waarom alleen Inboedel? De meeste mensen hebben een combinatie van Inboedelverzekering + Opstal­verzekering + Aansprakelijk­heids­verzekering, door veel verzekeraars verkocht als Woonverzekering
  • LisaLisa

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 522
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    26 april 2018, 16:48

    Wenzel schreef:

    Waarom alleen Inboedel?



    Hi Wenzel, goeie vraag! Voor de testvergelijking hebben mijn collega's alleen op inboedel gefocust. Er wordt wel gewerkt aan een combinatie met opstal :-)
    Webcare Moderator bij Knab
  • Wenzel

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

    Hoekbank Reacties: 27
    Allrounder

    Allrounder

    27 april 2018, 17:23

    Lisa schreef:

    Wenzel schreef:

    Waarom alleen Inboedel?



    Hi Wenzel, goeie vraag! Voor de testvergelijking hebben mijn collega's alleen op inboedel gefocust. Er wordt wel gewerkt aan een combinatie met opstal :-)


    Dat is mooi Lisa. Ben erg benieuwd en ik denk dat een combinatie voor meer klanten interessant zal zijn.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie