ojvk Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ojvk heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

5 januari 2019, 03:32

Hallo Knab,
namens iedereen wil ik graag de volgende features in de app voorstellen;

- Kunnen kopieren van een omschrijving van reeds betaalde opdracht/ mutatie.
(bv bij een deelbetaling - zodat gegevens zoals het factuurnummer of relatieid -ed niet telkens ouderwets met pen en papier overgenomen hoeven te worden - om vervolgens opnieuw uit te tikken in een nieuwe overboeking.. Simpele, maar krachtige verbetering aan de app!):cool:

- Een reeds ingeplande betaling kunnen wijzigen.
(de omschrijving (fact.nr of relatieid -e.d.), maar ook simpelweg de datum aan kunnen passen - zonder de gehele opdracht (ouderwets met pen en papier) opnieuw te hoeven aanmaken en verwijderen.:cool:

Een verzoek namens mijzelf;
- Het aanbieden van een VVE-rekening (ps; 98% van de VVE’s gebruiken geen incasso - ik vind dit een slecht excuus:?)

Dank!:8
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
    Allrounder

Allrounder

9 januari 2019, 13:02

Ik deel de wensen van OJVK, maar vraag me af of inderdaad slechts 2% van de VVE’s gebruiken maken van incasso. Onze VVE incasseert maandelijks servicekosten bij 47 bewoners. Alle bewoners hebben hiervoor een machtiging afgegeven. De administratie zou een stuk complexer worden wanneer de incassomogelijkheid niet zou bestaan. Nu 12 transacties per jaar zouden dan 12 x 47 = 564 banktransacties per jaar betekenen. Ik kan me zo maar voorstellen dat veel meer VVE's met automatische incasso werken.

Maar nogmaals: ik sluit me aan bij de 3 geuite wensen.
  • ojvk Auteur

9 januari 2019, 19:30

:8Hehe, ok om eerlijk te zijn heb ik deze gegevens niet via het CBS opgehaald.. Maar een korte uitleg; Knab geeft aan dat ze niet aan de automatische incasso kunnen/willen voldoen voor VVE’s (ik meen dat dit was ivm regelmatig wisselende betalers (buren)).
    De oplossing zou zijn voor VVE’s (voornamelijk de VVE’s met ~ 2 tot 20 leden) om deze optie (automatisch incasso) dan ook te laten vallen.
    Veel woningen/ winkel-woningen in menig centrum hebben vaak slechts 2 leden (Haarlem/Amsterdam binnenstad b.v.)

.. En ja, Wouter.. Al lijkt het mij niet erg spannend om de knelpunten aan te pakken waardoor ook aautomatische incasso’s mogelijk worden :8 maar, en dat begrijp ik ook best, zal dat voor Knab geen prioriteit hebben.

De SNS heeft bv een hele simpele online vragenlijst bij het openen van een zakelijke rekening, b.v.; ‘Heeft u een Nederlands paspoort?’ Ja = volgende vraag , Nee = ‘Helaas kunt u geen rekening openen.’
    ‘Maakt uw VVE gebruik van automatisch incasso?’ Ja > ‘Helaas (..)’
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
    Allrounder

Allrounder

10 januari 2019, 06:52

ojvk schreef:

Heeft u een Nederlands paspoort?’ Ja = volgende vraag , Nee = ‘Helaas kunt u geen rekening openen.’

Iets zegt me dat deze vraag tot problemen zou kunnen leiden wanneer je hem voorlegt aan het College voor de Rechten van de Mens. Dit College ziet toe op gelijke behandeling. Zowel in beleid en wetgeving als in de praktijk. Op basis van nationaliteit weigeren een rekening te openen lijkt me geen goed plan.

Maar los daarvan: wanneer je bij Knab een zakelijke rekening aanvraagt is het niet mogelijk om meer dan 2 bestuurders aan te melden. Daarboven vindt Knab het bedrijf te groot (wordt hier gezegd). Bij een VVE is een oneven aantal bestuurders verplicht. Oftewel: VVE's met meer dan één bestuurder kunnen niet bij Knab terecht.

Het nadeel voor Knab van het niet aan kunnen / willen bieden van bepaalde producten in bepaalde situaties, is dat klanten dus gedwongen zijn een deel van de benodigde diensten bij een andere bank onder te brengen. In het beste geval nemen die klanten dan nog steeds één of meerdere producten af bij Knab, maar zo'n klant wordt dus nooit 100% klant. In het slechtste geval wil een klant persé zaken doen met één bank en dan valt Knab dus volledig af als mogelijke optie.

Ikzelf heb een aantal prive bankrekeningen bij Knab. Crowdfunding doe ik deels via Knab (onder andere omwille van spreiding). Maar de zakelijke rekening voor onze VVE is ondergebracht bij ING (want: 3 bestuurders én automatische incasso). Ik kom zo dus nooit los van ING (of een andere bank), terwijl ik dat best zou willen. Ik denk dat klanten die een keer een mindere ervaring hebben bij Knab in zo'n geval ook weer eerder bij Knab weg zullen gaan (in mijn geval: "alles dan maar onder zullen brengen bij ING"), dan wanneer alle producten zijn ondergebracht bij Knab. Heb je álle producten bij Knab, dan is de stap om bij Knab weg te gaan immers groter. Marketingtechnisch gezien (share-of-wallet, merkambassadeur) zou ik het dus slimmer vinden om klanten op "alle" bankproducten te kunnen bedienen en niet op een selectief aantal.

In plaats van een "Vendor lock-in" heeft Knab dus eigenlijk een "lock-out" gecreëerd voor haar klanten. De marketeer van Knab zou daar eigenlijk badend in het zweet van wakker moeten worden.
  • ojvk Auteur

10 januari 2019, 12:04

* correctie; met bestuurders bedoel ik leden die toegang hebben tot de zakelijke rekening. (neemt jou punt wss niet weg):)
    * correctie2: De vraag over het paspoort - ‘Bent u inwoner van de Nederlandsche staat, en is uw bedrijf/vereniging in NL gesitueerd?’ (Het idee is duidelijk vermoed ik)

Dank voor je reactie. Werk aan de winkel KNAB :8
    Succes en alvast bedankt!

* vergeet de betaal-app voorstellen niet aub na de uitwijding over VVE rekeningen:cool:

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie