Universeel crowdfunding dashboard voor projecten bij álle platforms

WalTig Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten WalTig heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 30

6 december 2017, 22:06

Er zijn verschillende (veel) crowdfunding platforms. Goed dat er te kiezen is. Ik denk dat veel investeerders dan ook projecten bij meerdere platforms hebben lopen. Nadeel is dat elk platform zijn eigen dashboard heeft en er voor de investeerder nooit een totaaloverzicht is. Uiteraard kun je die zelf maken met Excel of iets geavanceerdere (BI?) tools. Maar hoe mooi zou het zijn wanneer één van die platforms (wordt Knab de eerste?) de mogelijkheid biedt om Excel terugbetaalschema's die afkomstig zijn van andere platforms te importeren en zo een totaaloverzicht aan te bieden in een persoonlijke crowdfund omgeving? Die betaalschema's zien er namelijk altijd hetzelfde uit: voor elke aflossingsmaand een rij, de 6 kolommen bestaan uit: datum, bedrag, aflossing, rente, kosten en openstaand. Net als het Knab terugbetaalschema dus. Importeren van zo'n terugbetaalschema is dus eigenlijk appeltje-eitje.

Uiteraard weet het Knab dashboard dan niet of een aflossing ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Maar het is prima werkbaar wanneer het dashboard ervan uitgaat dat een aflossing heeft plaatsgevonden wanneer de datum in het verleden ligt. De gebruiker kan zelf, wanneer een aflossing stagneert, de datum manipuleren (weer in de toekomst plaatsen) zodat het dashboard ook bij betalingsachterstanden een correcte weergave biedt.

Ik zou het een geweldige tool van Knab voor haar crowdfunding klanten vinden. Én uniek in de markt. Én het is te ontwikkelen zónder Collin hierbij te betrekken. Én dat is dus ook nog eens een mogelijkheid voor Knab om onderscheidend te zijn ten opzichte van Collin. Wat vindt Knab ervan?
Beste antwoord door David

WalTig schreef:

Nadeel is dat elk platform zijn eigen dashboard heeft en er voor de investeerder nooit een totaaloverzicht is... Maar hoe mooi zou het zijn wanneer één van die platforms (wordt Knab de eerste?) de mogelijkheid biedt om Excel terugbetaalschema's die afkomstig zijn van andere platforms te importeren en zo een totaaloverzicht aan te bieden in een persoonlijke crowdfund omgeving?

Dat klinkt als een goed plan, WalTig! Ik denk dat wij daar wel oren naar hebben! :)

Mijn enthousiasme moet ik wel iets temperen; ik weet dat er heel veel projecten lopen op de achtergrond. Wanneer we zoiets zouden willen dan zal hier denk ik toch nog wel enige tijd overheen gaan. We hebben niet meer armen/hersens die hiermee aan de slag kunnen dan dat we kunnen dragen. Neemt niet weg dat ik het idee wel heel toepasselijk zou vinden voor Knab.

Daarom heb ik je topic ook verplaatst naar de ideeënbus. :)

Groet, David

Bekijk originele reactie
  • David Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 149
    Allrounder

Allrounder

7 december 2017, 11:30

WalTig schreef:

Nadeel is dat elk platform zijn eigen dashboard heeft en er voor de investeerder nooit een totaaloverzicht is... Maar hoe mooi zou het zijn wanneer één van die platforms (wordt Knab de eerste?) de mogelijkheid biedt om Excel terugbetaalschema's die afkomstig zijn van andere platforms te importeren en zo een totaaloverzicht aan te bieden in een persoonlijke crowdfund omgeving?

Dat klinkt als een goed plan, WalTig! Ik denk dat wij daar wel oren naar hebben! :)

Mijn enthousiasme moet ik wel iets temperen; ik weet dat er heel veel projecten lopen op de achtergrond. Wanneer we zoiets zouden willen dan zal hier denk ik toch nog wel enige tijd overheen gaan. We hebben niet meer armen/hersens die hiermee aan de slag kunnen dan dat we kunnen dragen. Neemt niet weg dat ik het idee wel heel toepasselijk zou vinden voor Knab.

Daarom heb ik je topic ook verplaatst naar de ideeënbus. :)

Groet, David
    Community Manager
  • WalTig Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten WalTig heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 30

7 december 2017, 11:47

Ik ben nu al blij. :) Mochten jullie ontwikkelaars willen sparren en/of willen testen en me daarbij in willen zetten, dan ben ik beschikbaar. :cool:

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie