Traagheid Knab Persoonlijke Bankomgeving

Hanz Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hanz heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

20 september 2017, 17:53

Zeer tevreden over Knab als bank, maar de site is tergend langzaam. Misschien een idee om wat te investeren in wat extra servers ?
  • Maurice

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Maurice heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

21 september 2017, 14:24

Dat is een goede, als ik bijvoorbeeld transacties in mijn digitaal kasboek toewijs aan een categorie, dan duurt dat erg lang.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 937
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

25 september 2017, 14:34

Hi Hanz en Maurice,

Zijn er nog meer specifieke pagina's in de Persoonlijke Bankomgeving die opvallend trager zijn dan andere pagina's?

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Maurice

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Maurice heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

25 september 2017, 18:21

Hallo Pam,

Bij mij vooral in het digitale kasboek, maar de https://persoonlijk.knab.nl mag ook wel wat sneller reageren.
    Ik heb het op meerdere apparaten bekeken
    Groeten, Maurice
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

26 september 2017, 15:49

Maurice schreef:

Hallo Pam,

Bij mij vooral in het digitale kasboek, maar de https://persoonlijk.knab.nl mag ook wel wat sneller reageren.
    Ik heb het op meerdere apparaten bekeken
    Groeten, Maurice

Hi Maurice, bedankt voor je feedback.

Digitaal Kasboek is nog in oude stijl, daarom kan deze inderdaad langzamer zijn. Over een update voor Digitaal Kasboek kan ik op dit moment helaas niks zeggen. Ik geef je punt uiteraard wel door.
    Wat betreft de algemene snelheid, dit is een iets lastiger geval aangezien niet iedereen dit ervaart. Extra servers erbij plaatsen zal dan ook helaas niet werken. We voeren uiteraard wel performance testen uit. Echter kan ik helaas niet aangeven of er op korte termijn verbetering in komt. Jullie opmerkingen gaan zeker niet onopgemerkt voorbij, en blijf het ook vooral melden als je specifieke pagina's hebt die trager zijn dan andere pagina's.

Groet, Pam
  • Hanz Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hanz heeft ontvangen van andere leden.

30 september 2017, 15:33

Bij mij vooral alles m.b.t. betalen. De rest gebruik ik niet echt dus kan ik niets over zeggen. Ik heb de snelste Ziggo account dus daar kan het niet aan liggen.
    Groet, Hans
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 83
    Allrounder

Allrounder

2 oktober 2017, 11:24

Hanz schreef:

Bij mij vooral alles m.b.t. betalen. De rest gebruik ik niet echt dus kan ik niets over zeggen. Ik heb de snelste Ziggo account dus daar kan het niet aan liggen.
    Groet, Hans

Hier geen problemen met Ziggo (fUPC gebied) en het "traagste" abo. Probeer anders een andere DNS dan de standaard Ziggo (bijv. 8.8.8.8) en maak een traceroute en laat die hier even zien, wellicht kan Knab daar wat mee ;)

Wel raar dat ik Knab.nl niet kan pingen. Traceroute doet er erg lang over:

[quote]traceroute to 212.113.71.40 (212.113.71.40), 64 hops max, 72 byte packets
    1 192.168.178.1 (192.168.178.1) 7.093 ms 1.855 ms 4.412 ms
    2 a54001.upc-a.chello.nl (**.***.**.*) 11.368 ms 17.807 ms 14.885 ms
    3 212.142.52.109 (212.142.52.109) 9.888 ms 13.649 ms 12.763 ms
    4 * * *
    5 nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242) 23.318 ms 19.220 ms 12.670 ms
    6 nl-ams02a-rd1-te-6-0-0.aorta.net (213.46.183.102) 20.364 ms 16.394 ms 15.672 ms
    7 dd5e0fa24.access.telenet.be (213.224.250.36) 17.354 ms 17.492 ms 18.501 ms
    8 dd5e0fa7a.access.telenet.be (213.224.250.122) 22.948 ms 21.536 ms 21.526 ms
    9 dd5e0feda.access.telenet.be (213.224.254.218) 23.194 ms 22.118 ms 20.308 ms
    10 d528f6e36.access.telenet.be (82.143.110.54) 23.024 ms 23.094 ms 20.039 ms
    11 * * *
    12 * * *
    13 * * *
    14 * * *
    15 * * *
    16 * * *
    17 * * *
    18 * * *
    19 * * *
    20 * * *
    21 * * *
    22 * * *
    [/]
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

5 oktober 2017, 14:06

oohh schreef:

Wel raar dat ik Knab.nl niet kan pingen. Traceroute doet er erg lang over:

Goedemiddag! Dit is bewust uitgezet vanuit security technisch oogpunt. Maar geen zorgen wij houden zelf in de gaten of de site nog in de lucht is ;-).

Groet, Pam
  • leehknab

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten leehknab heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

17 oktober 2017, 14:32

Wij zijn geleidelijk aan het overstappen tot nu toe redelijk tevree alleen, de snelheid van de bankomgeving is wel iets wat mij stoort.
    Wanneer je dan meerdere overboekingen wil doen wordt het irritant.

Het duurt met gemak 10 seconde voor een pagina volledig opnieuw geladen. Dit terwijl de pagina ansich vrij basic is (wat goed is overigens). Als ik dit vergelijk met ABN dan gaat dat daar toch een stuk vlotter. Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij performance testen niet naar voren komt. Dat neem ik wel aan dat jullie op verschillende devices, OS'en en browsers testen? Of bedoel je dat 10 seconde niet voor iedereen als storend word ervaren?

Groet,
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 oktober 2017, 19:09

leehknab schreef:

Wij zijn geleidelijk aan het overstappen tot nu toe redelijk tevree alleen, de snelheid van de bankomgeving is wel iets wat mij stoort.

Het duurt met gemak 10 seconde voor een pagina volledig opnieuw geladen. Dit terwijl de pagina ansich vrij basic is (wat goed is overigens). Als ik dit vergelijk met ABN dan gaat dat daar toch een stuk vlotter. Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij performance testen niet naar voren komt. Dat neem ik wel aan dat jullie op verschillende devices, OS'en en browsers testen? Of bedoel je dat 10 seconde niet voor iedereen als storend word ervaren?

Groet,

Hi Leehknab,

Dank voor je bericht en leuk dat je aan het overstappen bent.

Vervelend dat je zulke slechte performance ervaart. 10 seconden is zeker niet iets dat wij nastreven, en gelukkig ook niet bij iedereen het geval is. Wij voeren zeker performance testen uit, echter is de oorzaak/oplossing niet zo simpel als bijvoorbeeld het toevoegen van een server. Er zijn een aantal veranderingen op komst, die verbetering zouden moeten brengen. Ik kan helaas nog geen tijdslijnen geven, maar de meldingen worden uiteraard erg serieus genomen.

Fijn weekend!

Groet, Pam
  • leehknab

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten leehknab heeft ontvangen van andere leden.

23 oktober 2017, 16:24

Pam schreef:

leehknab schreef:

Groet,

Hi Leehknab,

Dank voor je bericht en leuk dat je aan het overstappen bent.

Vervelend dat je zulke slechte performance ervaart. 10 seconden is zeker niet iets dat wij nastreven, en gelukkig ook niet bij iedereen het geval is. Wij voeren zeker performance testen uit, echter is de oorzaak/oplossing niet zo simpel als bijvoorbeeld het toevoegen van een server. Er zijn een aantal veranderingen op komst, die verbetering zouden moeten brengen. Ik kan helaas nog geen tijdslijnen geven, maar de meldingen worden uiteraard erg serieus genomen.

Fijn weekend!

Groet, Pam

Toegegeven, ik heb het geklokt het is eerder de helft ergens tussen de 3,5 - 5 seconde. Voelt nog steeds als 10 :8
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

27 oktober 2017, 18:28

Zo traag als een in slaap gevallen slak.
    m.vr.gr. Ton
  • Arno

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

2 november 2017, 10:06

Klopt, ook hier zo traag dat er sprake is van time out:ONZE EXCUSES,
    DE PAGINA DIE U ZOEKT IS NU NIET BEREIKBAAR.
    Dit heeft waarschijnlijk te maken met interne serverproblemen. Wij zullen het probleem zo snel mogelijk verhelpen.

Probeer het later nog eens of neem contact met ons op via 020 - 303 1600 (elke dag van 08.00 tot 22.00 uur).

Een e-mail sturen kan ook: service@knab.nl
  • Wilci

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wilci heeft ontvangen van andere leden.

27 november 2017, 06:07

Hier ook.

Het laden van het "overzicht" duurt 7 seconden, voordat ik het open heb. Dat is vanaf het moment dat ik er op klik tot aan dat het scherm geladen is.
    Dit geldt ook wanneer ik op een rekening klik (7 sec).

Ik heb dit met meerdere computers. De knab.nl website laadt gewoon in 1-2 seconden.
    Cookies e.d. heb ik ook al verwijderd, dat lost het ook niet op. Andere browser ook niet overigens. Heb dit in zowel CHrome als Firefox. En Internet Explorer gebruiken is echt géén oplossing.

Wel is dit opgevallen sinds de verandering (look&feel) van de website. Dacht eerst nog, dit verandert (snel).. alle nieuwe dingen kennen wat problemen. Maar eerder al gemeld in Aug 2017 en nu in Nov 2017 speelt het nog steeds.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 144
    Allrounder

Allrounder

6 december 2017, 21:24

• David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 466
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

7 december 2017, 10:39

WalTig schreef:

Hier ook. Vooral traagheid bij ....

https://persoonlijk.knab.nl/betalen/overboeken/eigen-rekeningen
    https://persoonlijk.knab.nl/betalen/overboeken/andere-rekeningen

... bij Betalen / Geld overboeken dus.

Bedankt voor het doorgeven, Waltig! Afgelopen maandag hebben mijn collega's nogmaals aangegeven dat ze hier mee bezig zijn om de snelheid op te krikken. Zoals Pam al eerder aangaf is dit helaas niet een kwestie van extra servers toe voegen, daar ligt het probleem niet en dan zou het zo zijn opgelost. Omdat dit complexer is verwacht ik dat in sommige gevallen je nog een tijdje hier last van zou kunnen hebben. Het doel is natuurlijk wel om de snelheid zo snel mogelijk opgekrikt te hebben, we doen ons best dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Groet, David
    Community Manager
  • SysDev

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SysDev heeft ontvangen van andere leden.

20 december 2017, 14:02

Hmm, duurt hier gemakkelijk 30-60 seconden (momenteel) voordat een pagina geladen is.
    - een paar datacollectie calls naar analytics worden gecanceled of geblocked, niet zo erg imho alleen slordig.
    - het gaat pas goed mis bij de 2 ajax calls GetCashManagement en GetAletrs (ja, met typo). Die duren (op dit moment) gewoon 17s resp. 40s.
    - Daarnaast helpt het redirecten naar het .local domein bij een fout ook niet echt helpen want dat resolved alleen intern natuurlijk.

Moet eigenlijk wel redelijk eenvoudig te fixen zijn.
  • Pjotr

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pjotr heeft ontvangen van andere leden.

20 december 2017, 14:09

Hallo

Ik denk dat de traagheid web browser gerelateerd is. Met Chrome niet vooruit te branden met Internet explorer is wel te werken.

Misschien kunnen jullie hier iets mee!
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 466
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 december 2017, 14:42

Bedankt voor de reacties @SysDev en Pjotr!
    Vandaag hebben onze servers het op de een of andere manier erg zwaar. Mijn collega's zijn er mee bezig om het in ieder geval weer opgekrikt te krijgen naar het oude niveau. Excuses dat alles langzamer gaat.

Groet, David
    Community Manager
  • wkievit

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wkievit heeft ontvangen van andere leden.

22 december 2017, 01:12

eerder al gestopt met het uitgebreide pakket van knab omdat het kasboek inderdaad bijzonder traag is en het wijzigingen van categorieen vaker niet dan wel opslaat. Nu ben ik overgestapt op afas en wilde ik de transacties downloaden..maar alleen al het laden van de transacties duurt zolang dat ik halverweg uitgelogd wordt :(

Krijg beetje het gevoeld dat, zodra je meer wilt dan gewoon betalen dit eigenlijk teveel gevraagd is.
  • One23

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten One23 heeft ontvangen van andere leden.

27 december 2017, 14:59

Het is inderdaad niet te harden. Even snel een overboeking doen via de site is echt niet meer te doen. Via de telefoon gaat het nog wel redelijk maar ook hier vind ik de response tijd verre van snel. Jullie waren wat mij betreft goed bezig maar als ik jullie app vergelijk met de ING app dan moeten jullie je eigenlijk wel gaan schamen. De reden waarom ik bij Knab ben gegaan is vanwege de innovatieve en eigenwijze handelswijze maar ondertussen worden jullie links en rechts ingehaald door de oude garde.

We zullen de servers opkrikken vind ik niet echt geloofwaardig meer. Ik zie dat er technisch nogal wat mis gaat.

als je klikt staat er eerst 5-10 seconden waiting for persoonlijk.knab.nl hier gaat dus al iets drastisch mis. Na de 5-10 seconden wachten duurt het nog 30 seconden voordat de pagina geladen is. Als we nu kijken naar de console dan zie je dat er een main.js geladen wordt maar dit is een html file. Dat breekt de hele bende en is niet echt professioneel voor iemand die een bank-omgeving bouwt. Dit is het eerste wat ons opvalt. Er zijn nog behoorlijk wat andere dingen voor verbetering vatbaar.

Als jullie wat meer adviezen willen dan komen we graag een keer langs. Want op deze manier raken jullie echt klanten kwijt.

De oude omgeving was lekker snel en werkte prima. Ik heb me direct aangemeld voor de beta maar ben alweer snel naar de klassieke omgeving gegaan. Helaas kan dat (volgens mij) niet meer.

Graag actie en een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
  • SysDev

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SysDev heeft ontvangen van andere leden.

27 december 2017, 15:24

Ik kan helaas ook vrijwel geen gebruik maken van de site. De 'undefined' popups knallen me om de oren, essentiële onderdelen van de site (zoals eerder al gezegd) hebben serieuze laadproblemen (404, 502 e.d. wat in productie gewoon niet mag voorkomen). Het gebruik van ajax is leuk, maar dat is ooit bedoeld om te zorgen dat een website sneller reageert... echter heeft dat hier het tegenovergestelde effect.
    Ik wil niks over de programmeurs zeggen want ik ben dat zelf al ruim 30 jaar en fouten worden nu eenmaal gemaakt, maar dit had nooit langs de test-/QA fase mogen komen.

Dat het dan na maanden nog niet is opgelost en eigenlijk alleen erger wordt vind ik dan een groter probleem. Dan zit in het hele ontwikkelproces gewoon iets structureel fout.

Ik zou zeggen... cache al die transactie overzichten (want die hoeven alleen bijgewerkt te worden bij een af-/bijschrijving) zodat de klanten niet al direct na het inloggen de boel opgeven en noodgedwongen naar een andere bank uitwijken.

Hang daarna iemand aan zijn tenen op in de IT afdeling... :)
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 december 2017, 19:20

Hi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en opmerkingen. Ik heb jullie feedback voorgelegd aan de product owner. Graag geef ik jullie hierbij de toelichting.

Het probleem met de slechte performance is momenteel nog vrij ongrijpbaar, met name omdat het maar bij een deel (gelukkig niet het grootste deel) van de klanten voorkomt. En we hebben het hier dan over echt trage pagina’s, laadtijden van 20, 30 en soms wel meer seconden. Sommige klanten hebben het met browser A, anderen met browser B. Zo geeft Pjotr aan dat de site met Chrome erg traag is, met Explorer niet. Een andere klant gaf aan vandaag dat cookies wissen heeft geholpen, terwijl een klant hierboven aangeeft van niet.

Wat loopt er nu? We zijn bezig met een migratie van ons CMS, en daarbij gaan we ook over op andere caching (Redis), nog niet duidelijk wat dat gaat brengen. Daarbij hebben we vandaag een optimalisatie gedaan die het inloggen (website en app) ongeveer een seconde sneller maakt. Hoop dat dit ook zo ervaren wordt. Daarbij pikken we hier en daar optimalisaties op voor bepaalde pagina’s, onnodige calls bijvoorbeeld. Om stukje bij beetje de performance beter te maken. Echter is dat niet de oplossing/oorzaak van het probleem van de extreme laadtijden.

@Pjotr:
    - Is Internet Explorer nog steeds te doen en Chrome nog traag? En heb je Firefox al eens geprobeerd? Daarbij benieuwd of cookies wissen in Chrome helpt.

@SysDev:
    - Die twee Ajax calls op de Slim Saldo Beheer pagina zijn wel erg traag bij jou. Bij mij in alle browsers bij elkaar iets minder dan 2 seconden (thuis, op kantoor netwerk, op mn mobiel via 4g). Heb je al eens in meerdere browsers geprobeerd (mobiele browser?) en/of cookies te wissen?
    - De redirect naar .local domein heb ik op de backlog opgenomen
    - De undefined pop ups waar je het over hebt zijn uiteraard niet de bedoeling. We hebbend de afgelopen dagen wel wat issues gehad met voornamelijk de backend. Je zou die niet meer zomaar moeten krijgen.
    - Wat jij ervaart zou inderdaad niet langs QA komen, daar hebben we de problemen dan ook niet ervaren (zoals ik in het begin aangaf, niet een probleem dat bij iedereen/overal voorkomt). We hebben een externe partij die elke week een performance test uitvoert op onze acceptatieomgeving, die testen geven dit soort problemen dan ook niet aan (zal eens kijken met hen of we wat factoren kunnen aanpassen (zoals browser) in de hoop de problemen tegen te komen)

@One23:
    - Ik hoop dat je wat merkt van de verbetering die is doorgevoerd met inloggen, als het goed is laadt de app iets van een seconde minder langs nadat je je pin hebt ingetoetst
    - Over de main.js die geladen wordt maar een html file is, kun je aangeven waar dat precies is (wellicht een screenshot sturen van de console?)
    - Heb jij de website al in meerdere browsers geprobeerd (en mobiele browser?), en/of cookies gewist, en wat heb je daarbij gemerkt?
    - Wat betreft je aanbod over meer adviezen, als je dingen ziet zoals punt hierboven die niet handig zijn, dan houden we ons natuurlijk aanbevolen. Wellicht makkelijker dan om dit direct via de email te doen.

Alvast een fijne jaarwisseling!

Groet, Pam
  • wietse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wietse heeft ontvangen van andere leden.

2 januari 2018, 17:34

Het is niet de browser, ik heb het met grote regelmaat in iedere browser. Da's logisch, want het is gewoon server-side traag. Het wisselt van een beetje traag naar vreselijk traag, maar van account wisselen, overboekingsscherm, verzenden, bevestigen duurt gerust op een goede dag 60 seconden en op een slechte dag 2 minuten.

Dit is nu al maanden. Ik ben heel dichtbij overstappen naar een andere bank, want dit is onwerkbaar. Er is niets waar ik sinds de traagheid minder zin in heb dan een overboeking doen.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

4 januari 2018, 17:40

wietse schreef:

Het is niet de browser, ik heb het met grote regelmaat in iedere browser. Da's logisch, want het is gewoon server-side traag. Het wisselt van een beetje traag naar vreselijk traag, maar van account wisselen, overboekingsscherm, verzenden, bevestigen duurt gerust op een goede dag 60 seconden en op een slechte dag 2 minuten.

Dit is nu al maanden. Ik ben heel dichtbij overstappen naar een andere bank, want dit is onwerkbaar. Er is niets waar ik sinds de traagheid minder zin in heb dan een overboeking doen.

Hi Wietse, bedankt voor je reactie.

Vervelend dat je deze problemen ervaart. De reden dat we vroegen naar de browser is, omdat er ook klanten zijn bij wie het in een andere browser wel snel werkt. Of waarbij het cookies wissen werkt.

Of het server side traag is, zijn we nog aan het onderzoeken, aangezien dit probleem bij een klein deel van de klanten voor komt. En ook steeds bij deze klanten zich blijft voordoen.

Mag ik je vragen om in 1 van de browsers de cookies te wissen en het dan nog eens te proberen? Daarbij zijn we ook benieuwd naar de netwerktab in de console van je browser, zodat we kunnen zien welke zaken vooral heel traag laden.

Ik hoor het graag!

Groet, Pam
  • Saskia

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Saskia heeft ontvangen van andere leden.

6 januari 2018, 13:10

Ook wij ergeren ons groen en geel aan de traagheid van de site. Hoop dat het heel snel verandert, anders stappen we over. Ons internet is al niet heel snel (zitten in noord groningen), maar Knab scoort van alle sites die we gebruiken het slechtst. Jammer, was heel blij met jullie.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie