sorteervolgorde rekeningen normaliseren

ejr.schmitt Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ejr.schmitt heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

3 november 2017, 18:20

graag zie ik de sorteervolgorde van alle eigen rekeningen uniform doorgevoerd op de verschillende locaties waar deze als lijst zichtbaar zijn.

- Overzicht : [rekening-type], [case-insensitive-alfabetisch zelf opgegeven naam]
- Bij overboeken in dropdown: [rekening-type], [nummerieke gedeelte van de rekening (min IBAN part)

Graag zie ik alle lijsten van rekeningoverzichten, waar de bovenstaande tenminste deel van uitmaken, uniform gesorteerd op [ci-alphanum zelf opgegeven naam] of zo nodig [type], [ci-alphanum zelf opgegeven naam]. Dit speelt een grotere rol wanneer je beschikt over vele rekeningen,
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 500
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

8 november 2017, 15:48

Hi ejr.schmitt,

bedankt voor je bericht! Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega met betrekking tot de logica in de sorteervolgorde. En er is, op het rijtje van de 'van rekening' bij interne overboekingen na, zeker een logica. Deze is als volgt:

- Betaalrekeningen (Eerst alles met nick name en alfabetisch gesorteerd, daarna alles zonder nick name, gesorteerd op rekeningnummer, laagste eerst en vergelijken begint bij NLXX)
    - Spaarekeningen
    - Depositos
    - Beleggingsrekeningen

Wat er alleen gebeurd in sommige rijtjes is dat het laatst gekozen rekening bovenaan komt te staan. En in de 'van-rekening' bij interne overboekingen is geen volgorde gaande. Hier wordt door jouw bericht naar gekeken door mijn collega's :-) Kortom, ik snap dat het wat rommelig kan ogen, maar er zit dus wel een logische volgorde achter!

Groet, Lisa
    Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 395
    Allrounder

Allrounder

8 november 2017, 20:19

Lisa schreef:

Hi ejr.schmitt,

bedankt voor je bericht! Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega met betrekking tot de logica in de sorteervolgorde. En er is, op het rijtje van de 'van rekening' bij interne overboekingen na, zeker een logica. Deze is als volgt:

- Betaalrekeningen (Eerst alles met nick name en alfabetisch gesorteerd, daarna alles zonder nick name, gesorteerd op rekeningnummer, laagste eerst en vergelijken begint bij NLXX)
    - Spaarekeningen
    - Depositos
    - Beleggingsrekeningen

Wat er alleen gebeurd in sommige rijtjes is dat het laatst gekozen rekening bovenaan komt te staan. En in de 'van-rekening' bij interne overboekingen is geen volgorde gaande. Hier wordt door jouw bericht naar gekeken door mijn collega's :-) Kortom, ik snap dat het wat rommelig kan ogen, maar er zit dus wel een logische volgorde achter!

Groet, Lisa

Als de logica van Knab niet aansluit bij de klantenwens is er iets mis met de logica.
    m.vr.gr. Ton
  • Melody

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Melody heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

13 november 2017, 21:56

Misschien is het een idee om de klant zijn eigen volgorde te laten bepalen door middel van slepen?
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 500
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

14 november 2017, 14:43

@Melody, dat is zeker geen verkeerd idee! We hebben de suggestie een tijd geleden ook al geregistreerd (zie hier). Breng je je stem daar ook even uit?
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie