Periodieke overboeking afhankelijk maken van storting salaris

Guy1 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Guy1 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

4 december 2018, 22:15

1) Ik kan op mijn Knab-rekeningen periodieke overboekingen instellen: op een bepaalde datum wordt bijvoorbeeld maandelijks een vast bedrag van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening overgeboekt.
2) In mijn alerts kan ik instellen dat als een (bepaald) bedrag van een specifieke tegenrekening op mijn rekening wordt gestort ik een melding krijg.

Zouden deze twee functies gecombineerd kunnen worden? Ik zou graag automatische overboekingen kunnen instellen die in werking treden op het moment dat een bepaald bedrag (of een bedrag tussen een bepaalde bandbreedte) gestort wordt. Zo kan ik bij een salaris dat op onregelmatige data wordt gestort toch meteen het ontvangen bedrag verdelen over mijn spaarrekeningen of een deel overmaken naar mijn huur. Zo heb je niet meer last van geplande uitgaven die al gestart worden voordat je salaris binnen is of geld dat onnodig lang op je betaalrekening hoeft te staan.

Ik zag dat elders in het forum iets vergelijkbaars gevraagd werd maar dan met ingewikkelde "if-then" functies als oplossing. Met het voorstel zoals hier beschreven zou je veel mensen op een zeer makkelijke wijze kunnen helpen met automatisch sparen zodra het salaris binnen is.
  • bobob21

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bobob21 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

6 december 2018, 23:59

Uitstekend idee! Ik heb ook last van dat automatisch overmaken in de soep loopt als mijn salaris een dag te laat komt. Nu doe ik voor de zekerheid de automatische overboeken een paar dagen later, maar daar zitten andere nadelen aan vast
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 504
    Allrounder

Allrounder

7 december 2018, 08:21

bobob21 schreef:

Uitstekend idee! Ik heb ook last van dat automatisch overmaken in de soep loopt als mijn salaris een dag te laat komt. Nu doe ik voor de zekerheid de automatische overboeken een paar dagen later, maar daar zitten andere nadelen aan vast

Worden dit soort wensen straks niet opgelost met Instant Payment?
    m.vr.gr. Ton
  • Guy1 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Guy1 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

10 december 2018, 10:54

tonk44 schreef:

bobob21 schreef:

Worden dit soort wensen straks niet opgelost met Instant Payment?

Inderdaad zijn bijvoorbeeld geplande betalingen die in het weekend vallen nu een issue: dat wordt dan uitgesteld naar de eerstvolgende werkdag, ook al gaat het om een betaling tussen je eigen (spaar)rekeneningen. Maar hoe zou instant payment alles oplossen als het gaat om wanneer betalingen gepland kunnen worden (en met hoeveel marge) bij een onregelmatige salarisstorting?

Bulkbetalingen, zoals salarissen, gaan ook (nog) niet via het instant payments systeem werken:
    Het gaat nu alleen nog om enkelvoudige betalingen. Dit betekent dat bijvoorbeeld dat jouw salaris niet automatisch binnen vijf seconden op jouw rekening komt. De zogenoemde bulkbetalingen moeten nog in het nieuwe systeem worden verwerkt. Ook dan is snel salaris geen garantie helaas.
    Bron

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie