Performance Digitaal Kasboek

Jstrorma Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jstrorma heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

13 november 2017, 23:23

Beste Knabevelopers,

Ik vind het digitaal kasboek erg fijn om te gebruiken, maar de performance is momenteel zo dramatisch dat het echt geen doen is om al je transacties te categoriseren. Daarnaast zou het bijvoorbeeld fijn zijn om een aantal verbeteringen door te voeren:

- Voeg transacties samen obv datum (denk bijvoorbeeld aan hele periode vakantie die je aan vakantie wil hangen)
- Sorteren van de transacties op de beschikbare kolommen (zo vind je bijvoorbeeld heel makkelijk veel van dezelfde transacties)
- Filteren op de kolommen (filteren op rekening is nu niet mogelijk)
- Eén van de redenen dat het lastig is om alles te categoriseren is dat hij na het wijzigen van 1 transactie meteen gaat 'verversen', probleem hierbij is dat als je al 5 pagina's naar beneden was, hij weer alle transacties op gaat halen. Wellicht kunnen deze gecached worden?
- Daarnaast zou het fijn zijn wanneer interne overboekingen naar b.v. een spaarrekening ook herkend worden als sparen.
- Dat geldt uiteraard ook voor andere interne overboekingen.

Gr,

Jordi
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

16 november 2017, 19:46

Hi Jstrorma, bedankt voor het meedenken! Zoals je waarschijnlijk al is opgevallen, is het digitale Kasboek als een van de weinige onderdelen van de Persoonlijke Bankomgeving nog niet aangepast naar 'de nieuwe stijl'. Dit gaat zeker nog gebeuren, en er zal dan ook zeker gekeken worden naar verbeteringen in performance of andere punten :-)
    Webcare Moderator bij Knab
  • roelantharmsen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roelantharmsen heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8
    Allrounder

Allrounder

19 november 2017, 13:04

Beste JSTRORMA,

Bedankt voor het aankaarten van dit onderwerp. Ik ben ook een blije gebruiker van Knab, maar heb net als jij wat moeite met het kasboek. Naast jouw punten heb ik er ook nog een paar:
    - Doordat Sparen zowel aan de inkomsten als aan de uitgaven kant voorkomt, gaan er naar mijn idee een aantal dingen niet goed.
    * De bijschijvingen op de interne spaarrekening worden niet herkent bij het zoeken naar soortgelijke transacties. Alleen de afschrijvingen.
    * Bovendien komen de afschijvingen op deze manier als negatieve inkomsten in het overzicht.
    * Door geld heen en weer te boeken van en naar een spaarrekening gaan zowel het inkomen als de uitgaven omhoog, wat zeer vreemd overkomt.
    * Het zou fijn zijn als het sparen als een netto bedrag bij inkomsten of uitgaven weergeven wordt al naar gelang het positief of negatief is.

- Nu zijn de categorien niet door de tijd te volgen in een grafiek of af te zetten tegen een budget. Dit zou enorm helpen bij het gebruik.

- Het zou fijn zijn als de categorien aan en uit gezet zouden kunnen worden, om zo de lijst bij het selecteren te beperken. Daarnaast zouden custom categorien een fijne aanvulling zijn.

Als hier ook naar gekeken kan worden graag,
    Roelant Harmsen
  • Oskar BarendseOskar Barendse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Oskar Barendse heeft ontvangen van andere leden.

Financieel Planner van Knab Reacties: 24
    Allrounder

Allrounder

22 november 2017, 20:25

@JSTRORMA + @ROELANTHARMSEN: graag even in een privébericht jullie telefoonnummer naar de moderators toesturen want ik wil graag even in detail naar jullie situatie (laten) kijken. Alvast mijn dank!
    Product Manager Financiële Planning bij Knab
  • JasperR.

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JasperR. heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 16

12 januari 2018, 17:29

Ik sluit me aan bij de opmerking over performance. Als je selecteert op "ongecategoriseerd" en een transactie wel aan een categorie toekent wordt het hele scherm tergend langzaam (laden zandloper) herladen. Niet te doen en wordt zo erg vervelend.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 januari 2018, 20:15

Hi Jasper! We zouden ook graag even bij jouw situatie willen kijken hoe dit kan. Als we hierover contact met je mogen opnemen, zou je dan je telefoonnummer in een prive bericht willen sturen? Groet Pam
  • a.m.fleurke

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten a.m.fleurke heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

28 januari 2018, 20:44

Performance is er totaal niet. De mijn Knab is al traag, maar het kasboek is dramatisch. Ik kan hooguit 1 transactie per minuut categoriseren. En als je verder terug in de tijd bent gescrolled, begin je weer bovenaan na een wijziging. Niet te doen. Ik blijf voorlopig nog werken met banktrans.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 januari 2018, 08:57

a.m.fleurke schreef:

Performance is er totaal niet. De mijn Knab is al traag, maar het kasboek is dramatisch. Ik kan hooguit 1 transactie per minuut categoriseren. En als je verder terug in de tijd bent gescrolled, begin je weer bovenaan na een wijziging. Niet te doen. Ik blijf voorlopig nog werken met banktrans.

Hi A.M. Fleurke,

Bedankt voor je reactie. Naar aanleiding van deze berichten, zijn we het aan het uitzoeken. Het is vervelend om te lezen dat het zo traag is. Zodra er verbeteringen zijn, laat ik het hier direct weten. Bedankt voor je melding!

groet, Pam
  • JasperR.

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JasperR. heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 16

29 januari 2018, 20:09

a.m.fleurke schreef:

Herkenbaar, dit zijn ook mijn punten.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie