Maestro ipv iDEAL

Michiell Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Michiell heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

23 september 2016, 17:51

Nederland is het enige land wat iDEAL gebruikt voor betalingen op internet. In de rest van de Europese landen is het gebruikelijk om online aankopen te betalen met Maestro. Elke bankpas beschikt reeds over een Maestro nummer, maar deze is niet geactiveerd voor online betalingen omdat de banken er geen voordeel bij hebben. Wij als klanten van de banken echter wel.
Online aankopen doen bij buitenlandse webshops wordt dan opeens een stuk eenvoudiger omdat er op dezelfde wijze betaald kan worden als met een creditcard, 16 cijfers invoeren + CVC code en klaar is de transactie.

Knab wil zich onderscheiden, openstellen van het gebruik van Maestro zou een goede zet zijn.
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

26 september 2016, 16:36

michiell schreef:

Knab wil zich onderscheiden, openstellen van het gebruik van Maestro zou een goede zet zijn.

Ik ben het met je eens dat het handig zou zijn Michiell, dan hoef je niet altijd je creditcard te gebruiken als je online iets besteld uit het buitenland. Wij houden de ontwikkelingen in de gaten en mocht het mogelijk worden om dit als Nederlandse bank aan te bieden dan zullen wij hier zeker voor openstaan!

Ik ben benieuwd of er nog meer vraag is naar de optie om met je Maestro nummer online betalingen te doen?
    Webcare Moderator bij Knab
  • Michiell Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Michiell heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

26 september 2016, 16:50

Lisa schreef:

michiell schreef:

Ik ben het met je eens dat het handig zou zijn Michiell, dan hoef je niet altijd je creditcard te gebruiken als je online iets besteld uit het buitenland. Wij houden de ontwikkelingen in de gaten en mocht het mogelijk worden om dit als Nederlandse bank aan te bieden dan zullen wij hier zeker voor openstaan!

Ik ben benieuwd of er nog meer vraag is naar de optie om met je Maestro nummer online betalingen te doen?

Wat ik heb gevonden is dat iDEAL het kindje van de banken is en dat de banken verdienen aan elke iDEAL transactie.
    Maestro is van MasterCard en dan gaat er dus iemand anders met de winst vandoor.
  • Stefke81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Stefke81 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

7 oktober 2016, 09:54

Activeren maar. Nederland loopt weer eens achter de feiten aan. Alles wordt Europees geregeld behalve op dit vlak.
  • FDR

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten FDR heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

8 oktober 2016, 11:22

Ik vind iDEAL geen prettige betaalmogelijkheid omdat ik die cardreader bijna nooit bij de hand heb. Ik pak zelfs mijn iPhone om vervolgens de aankoop te voltooien omdat ik kan via de app de aankoop kan voltooien. PayPal en creditcard hebben daarom voor mij een streepje voor.
  • redfoxi

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten redfoxi heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

13 oktober 2016, 12:21

Zou super zijn om met maestro nummer betalen te kunnen
  • awinters

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten awinters heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

30 oktober 2016, 21:39

iDeal is inderdaad het kindje van de Nederlandse banken, niet eens SEPA proof, de knab bankpas is al klaar voor maestro, waarom niet gelijk invoeren?
  • martva

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martva heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 47

9 november 2016, 15:57

Hear, Hear!
  • martenjacobs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martenjacobs heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 december 2016, 20:12

Ik wil hierbij ook graag mijn steun uitspreken!
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 94
    Allrounder

Allrounder

17 oktober 2018, 20:42

BUMP!

Ik zat net even naar een aantal bankpassen te kijken of Apple Pay al ondersteund wordt, toen mijn iPhone opeens het pasnummer op mijn Knab bankpas herkende. Ik was enigszins verbaasd, omdat ik dit nummer altijd over het hoofd had gezien.

Persoonlijk zou ik liever via Maestro online betalen dan met iDeal. Betalen via creditcard, wat hierop lijkt, is vele malen sneller en makkelijker :)
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

18 oktober 2018, 09:08

oohh schreef:

Ik zat net even naar een aantal bankpassen te kijken of Apple Pay al ondersteund wordt, toen mijn iPhone opeens het pasnummer op mijn Knab bankpas herkende. Ik was enigszins verbaasd, omdat ik dit nummer altijd over het hoofd had gezien.

Persoonlijk zou ik liever via Maestro online betalen dan met iDeal. Betalen via creditcard, wat hierop lijkt, is vele malen sneller en makkelijker :)

Ooooeeeehhh! Spannend...vooralsnog geen Apple Pay nieuws aan onze kant, maar wel goed dat hij het pasnummer herkent. Dat is in ieder geval een geruststelling.
    Vooralsnog is Maestro online in Nederland nog niet mogelijk. Overigens is het misschien ook wel goed om op te merken dat er maar een beperkt aantal webshops zijn die dit zouden accepteren. Het gaat dan voornamelijk om webshops in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en ik meen Duitsland. Daarbuiten komt het niet zo heel veel voor.

Kan ik hieruit ook opmaken dat er veel online gewinkeld wordt in deze landen?

Misschien niet nodig om te vermelden voor iedereen maar, waar je MasterCard ziet staan kun je niet ook automatisch Maestro invullen.

Groet, David
    Community Manager
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 92
    Allrounder

Allrounder

20 oktober 2018, 11:10

oohh schreef:

BUMP!

Ik deel de mening om met Maestro te betalen half. Nederland is namelijk een echte iDeal land. Er zijn nauwelijks winkels of leveranciers die de Maestro ondersteunen voor betalingen. Een V-pay pas met 16 digits zou wel een handig zijn omdat die als een Visa Electron wil worden herkend en mogelijk een betere ondersteuning heeft.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 94
    Allrounder

Allrounder

8 november 2018, 21:53

David schreef:

oohh schreef:

Ooooeeeehhh! Spannend...vooralsnog geen Apple Pay nieuws aan onze kant, maar wel goed dat hij het pasnummer herkent. Dat is in ieder geval een geruststelling.
    Vooralsnog is Maestro online in Nederland nog niet mogelijk. Overigens is het misschien ook wel goed om op te merken dat er maar een beperkt aantal webshops zijn die dit zouden accepteren. Het gaat dan voornamelijk om webshops in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en ik meen Duitsland. Daarbuiten komt het niet zo heel veel voor.

Kan ik hieruit ook opmaken dat er veel online gewinkeld wordt in deze landen?

Misschien niet nodig om te vermelden voor iedereen maar, waar je MasterCard ziet staan kun je niet ook automatisch Maestro invullen.

Groet, David

Ik kwam deze lijst toevallig op ticketmaster.nl tegen: "In Albanië, Armenië, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Montenegro, Noorwegen, België, Portugal, Roemenië, Oekraïne, Turkije, Rusland, Ierland, Frankrijk, Azerbeidzjan, Letland, Macedonië, Oezbekistan, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn alle Maestro-kaarten al geactiveerd om online te shoppen."

Af en toe koop ik dingen bij buitenlandse webshops aangezien de prijzen voor bepaalde producten in andere EU landen flink kan schelen. Voorheen (voor de invoering van PSD2) waren betalingen via Meastro/VPay passen dan ook goedkoper of gratis.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie