Investeren in cryptocurrency, durf jij het aan?

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 november 2017, 14:39

Ondanks de aantrekkelijke verhalen waarbij er veel rendement wordt gehaald op cryptocurrency, blijft het investeren hierin (net als beleggen) een risico. In dit blog lees je meer over het 'versleutelde geld' en enkele tips voor als je wilt investeren.

Durf jij het aan om te investeren in cryptocurrency?

Laat het ons en de andere communityleden weten in een reactie hieronder :-)
Webcare Moderator bij Knab
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

8 januari 2018, 13:53

Vorige week begonnen met Guldens. Naast dat het leuk (persoonlijk uiteraard) is om er mee te spelen, levert het op langere termijn hopelijk ook wat op. Het is een geheel Nederlands initiatief, levert vast minder op dan de bekende Bitcoin, maar daalt ook niet zo snel. Een stuk stabieler dus. Daarnaast zijn er steeds meer bedrijven waar je met Guldens kan betalen. https://gulden.com/nl/
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 412
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

9 januari 2018, 08:28

Dank je wel, Maxh! Leuk dat je er mee aan de slag bent gegaan!
    MaxH schreef:

Vorige week begonnen met Guldens.

Er kwamen wel een paar vragen op toen ik je post las. :) Ben wel nieuwsgierig. Heb je ook nog andere cryptomunten overwogen? Want er zijn er natuurlijk nog veel meer dan alleen Gulden. Ik ben ook benieuwd of je al ervaring had met andere "valuta" zoals Bitcoin, of is Gulden je eerste crypto-investering?

Groet, David
    Community Manager
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

10 januari 2018, 12:09

Hallo David,
    Heb me wel serieus georiënteerd maar niet andere cryptocurrency overwogen. Er zijn zeker meer, heel veel meer. Zelf geen ervaring met andere, ik volg ze wel omdat kennissen heb met andere 'munten'. Uiteindelijk voor Gulden gekozen, een beetje chauvinisme, de transparante organisatie, het idee erachter, de directe NL ondersteuning, stabiel. De andere bekende 'valuta' geven mij een beetje het bubble gevoel. De bitcoin is duur en traag geworden, met name voor ondernemers waarbij je nu kan betalen met bitcoins. Iedere dag komen er ondernemers bij waar je met Guldens kan betalen. Een extra voordeel. Eigenlijk, in de toekomst, ook een concurrent voor de huidige banken. Maar het is ook een hobby en je moet je niet gek laten maken.
    Nu even opletten, moet even nog 0,0043 euro dalen, dan koop ik weer wat :cool:
    Mvg, Max
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

10 januari 2018, 14:26

Bedankt voor je toelichting, Maxh! Misschien dat jouw overwegingen anderen ook kunnen helpen in hun crypto-keuzes. Wat zijn voor jou goeie informatiebronnen geweest om tot je keuze te komen?

Laat ons ook vooral weten hoe het allemaal verloopt! Wij zijn erg nieuwsgierig. :)

Groet, David
    Community Manager
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

10 januari 2018, 17:01

Ik heb niet een specifieke bron van informatie, eigenlijk gewoon de openbare bronnen met een kritische blik bekijken. Afgelopen weekend stond er in de Volkskrant een toch wel herkenbaar stuk; "Het is een merkwaardige sensatie je geld te zien verdampen - zo ziet het leven in de bitcoinbubbel eruit". Met wat gegoogle is het te wel vinden. Het houdt je een spiegel voor.
    Tot nu toe gaat het prima. Ik heb voor mijzelf de grens gesteld/bereikt op €500,-. Zo blijft het hobbyisme ;)
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

10 januari 2018, 19:15

MaxH schreef:

Tot nu toe gaat het prima. Ik heb voor mijzelf de grens gesteld/bereikt op €500,-. Zo blijft het hobbyisme ;)

Slimme tip inderdaad! Hoop dat het bij jou niet gaat verdampen ;)
    Webcare Moderator bij Knab
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

11 januari 2018, 10:50

Nee, dat hoop je natuurlijk altijd. Maar ja, dat is het risico dat je goed in je achterhoofd moet houden. Vannacht 38 euro "verdient" wanneer ik alles zou verkopen :D. Maar ik laat het mooi staan. Lange termijn.
  • Edwinem

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Edwinem heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

24 januari 2018, 09:58

Leuk dat de Gulden hier als eerste crypte wordt genoemd. Ik kocht zo'n 1,5 jaar geleden de eerste partij, en heb sindsdien met traden en dips kopen de hoeveelheid fors vergroot. Ik houd ze aan voor de lange termijn.

Zelf zou ik niet in Bitcoin o.i.d. stappen. Ik ben alleen bereid in munten te stappen die een toegevoegde waarde hebben t.o.v. de Bitcoin. De Gulden is er een van; als er meer zijn met een duidelijke toegevoegde waarde zou ik het leuk vinden om ze hier terug te zien :)
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

24 januari 2018, 16:35

Dan ben je er mooi op tijd ingestapt. Ik heb mijn grens inmiddels wat opgetrokken :) en sta weer in het rood. Maak me geen zorgen. De (nabije) toekomstplannen voor de Gulden zien er goed uit dus, HODL voor de lange termijn.
  • Floba

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Floba heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

3 februari 2018, 09:29

Het leek enkele maanden geleden niet beter te kunnen! Nu is alles in elkaar gestort en wordt er al gesproken over een ''Crypto Crisis''. Ik ben zelf al een jaar geleden ingestapt toen de bitcoin zelfs nog onder de €1000 was! Ik heb sindsdien zelf nog steeds lang geen verlies. Wat zien jullie in de nabije toekomst gebeuren met de Crypto's?
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

3 februari 2018, 15:13

De banken zijn bang geworden dat ze de boot missen. Alle grote banken en ook KNAB gaan nu bedrijven weren die crypto's verhandelen. Tuurlijk, verlies van controle. Onder het mom van criminele handelingen weren. Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar je moet verder kijken. bv Nocks, het NL bedrijf wat de Gulden afhandelt, je moet je gewoon registreren/identificeren met NL ID, ook de IBAN wordt gecontroleerd. Alles transacties zijn transparant. Een keurmerk zou een goede oplossing zijn.
    Ook regeringen die gaan tegenwerken omdat ze de controle kwijtraken. Op dit moment veel - al dan niet bewust - negative media, voornamelijk door mensen die er geen/niet genoeg verstand van hebben.
    En KNAB, als moderne internetbank; If you can't beat them, join them. Verdiep je in de blockchaintechnologie.
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

5 februari 2018, 16:05

Hoi allemaal! Ik snap de gedachte die rondspookt over banken en cryptomunten. Omdat het allemaal iets ingewikkelder ligt hebben wij een collega ingeschakeld om hier een mooi en duidelijk antwoord te kunnen geven. Ik hoop dat we voor het einde van de week dit met jullie kunnen delen.

Groet, David
    Community Manager
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 72
    Allrounder

Allrounder

12 februari 2018, 16:18

Ik geloof zelf eigenlijk niet in cryptocurrencies in de huidige vorm (om meerdere redenen). Een van de redenen was dat ik weinig vertrouwen heb in de brokers, gezien de hacks op diverse platforms. Op dit moment heb ik daarom ook nog geen cryptocurrencies aangeschaft.

Uiteraard wel in geïnteresseerd. Nu is Revolut onlangs bezig geweest om hun cryptocurrencies voor iedereen beschikbaar te maken. Dit was eerst alleen beschikbaar voor Premium gebruikers. Aangezien ik daar al klant ben, is er toch weer een drempel minder.
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 72
    Allrounder

Allrounder

12 februari 2018, 18:07

Een paar jaar geleden wat research gedaan maar nooit de stap genomen. Geen spijt als ik nu kijk naar de ontwikkelingen.

Zelf houd ik het graag bij aandelen.
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

12 februari 2018, 19:08

Ves schreef:

Een paar jaar geleden wat research gedaan maar nooit de stap genomen. Geen spijt als ik nu kijk naar de ontwikkelingen.

Zelf houd ik het graag bij aandelen.

Wanneer je toen bv 100 BTC had gekocht, was je nu 'binnen' geweest, ondanks de daling. Dit is overigens de 5e serieuze daling sinds het bestaan van de BTC, met ook de negative berichtgeving erbij. Iedere keer komt ie toch er sterker weer uit. Uiteraard geen garantie, maar toch...
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

12 februari 2018, 19:19

oohh schreef:

Ik geloof zelf eigenlijk niet in cryptocurrencies in de huidige vorm (om meerdere redenen). Een van de redenen was dat ik weinig vertrouwen heb in de brokers, gezien de hacks op diverse platforms. Op dit moment heb ik daarom ook nog geen cryptocurrencies aangeschaft.

Je moet ook geen currency nemen die online bewaard wordt. De Gulden bv. staat op je eigen PC/telefoon. Zolang je de herstelzin goed bewaard, kan niemand bij jou Gulden.

Uiteraard wel in geïnteresseerd. Nu is Revolut onlangs bezig geweest om hun cryptocurrencies voor iedereen beschikbaar te maken. Dit was eerst alleen beschikbaar voor Premium gebruikers. Aangezien ik daar al klant ben, is er toch weer een drempel minder.

Revolut ken ik niet, maar even snel de site bekeken. Zij doen alleen de 3 grootste currencies. Hun verdienmodel zit in de GEMIDDELDE exchange rates + 1,5 pct. Vergelijk het maar eens met anderen.
  • justinvh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten justinvh heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

23 april 2018, 11:06

MaxH schreef:

Vorige week begonnen met Guldens. Naast dat het leuk (persoonlijk uiteraard) is om er mee te spelen, levert het op langere termijn hopelijk ook wat op. Het is een geheel Nederlands initiatief, levert vast minder op dan de bekende Bitcoin, maar daalt ook niet zo snel. Een stuk stabieler dus. Daarnaast zijn er steeds meer bedrijven waar je met Guldens kan betalen. https://gulden.com/nl/

Uiteindelijk is de gulden harder gedaald dan bitcoin. Voorspellen dat een crypto stabiel is, is natuurlijk sowieso onzin, niemand kan dit voorspellen. vraag me ook af waar deze aanname vandaan komt.
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

23 april 2018, 14:47

Hallo Justin,
    Eigenlijk was ik al van plan om weer een stukje te schrijven. Jou reactie versnelt dit nu. Met stabiel bedoel ik uiteraard niet dat de koers altijd gelijk blijft, dat kan natuurlijk niet. Stabiel in vergelijking met andere currency. De Gulden gaat niet zoals de meeste currency op de waan van de dag, erg op en neer en is dan ook minder schikt om mee te traden.
    Maar goed, sinds ik begon is er toch aardig wat gebeurd in cryptoland. In het begin stond ik nog even in het 'groen'. Daarna zijn alle currency's hard onderuit gegaan. Ook de Gulden. Mijn grens van €500 heb ik vele malen overschreden en heb de afgelopen maanden behoorlijk in het rood gestaan. Maar, door steeds op dieptepunten bij te kopen is mijn 'break-even' punt behoorlijk gedaald zodat ik de afgelopen dagen af en toe weer positief sta. Aangezien het voor de langere termijn is en er een aantal nieuwe ontwikkelingen aankomen zie ik het voor de toekomst positief in.
  • LekkerLevenMetMinder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten LekkerLevenMetMinder heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

7 mei 2018, 17:00

Ik heb eind vorig jaar (november/december) een aantal muntjes gekocht waar ik wel vertrouwen in had. Onder meer de Gulden, die ik hier ook langs zie komen. Nu is die toevallig nog maar een fractie waard van wat ik er toen voor betaalde, maar de rest staat er gelukkig beter voor. Eerst vond ik het best heel spannend en zat ik continu te kijken naar de koersen. Daar word je dus écht helemaal gek van. Inmiddels heb ik het losgelaten en zie ik wel hoe het er over een paar jaar voor staat. Wie weet zit de nieuwe bitcoin wel in mijn portefeuille ;-)
    Alles over slim en bewust omgaan met je geld lees je op LekkerLevenMetMinder.nl
  • Edwinem

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Edwinem heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

7 mei 2018, 17:08

Ik ga alleen nog investeren in munten die een toegevoegde waarde hebben. En daarmee bedoel ik niet alleen winst maken, maar echt een technologische toepassing. Ik denk dat veel munten zullen leeglopen als een bubbel. Een aantal munten zal denk ik blijven bestaan vanwege mogelijke toepassingen. Denk aan betalingsverkeer, alternatieven voor spaarzegels, enz.

Momenteel bouw ik de crypto's grotendeels af en ga ik verder met andere investeringen. Sinds begin vorig jaar beleg ik zeer succesvol met een robotje. Het gemak van een spaarrekening, en tot nu toe bizarre rendementen. De crypto-winst gaat daar grotendeels naartoe om Einsteins 8e wereldwonder een handje te helpen :)

De Gulden blijf ik overigens aanhouden :)
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

7 mei 2018, 18:40

Edwinem schreef:

Ik ga alleen nog investeren in munten die een toegevoegde waarde hebben. En daarmee bedoel ik niet alleen winst maken, maar echt een technologische toepassing. Ik denk dat veel munten zullen leeglopen als een bubbel. Een aantal munten zal denk ik blijven bestaan vanwege mogelijke toepassingen. Denk aan betalingsverkeer, alternatieven voor spaarzegels, enz.

Momenteel bouw ik de crypto's grotendeels af en ga ik verder met andere investeringen. Sinds begin vorig jaar beleg ik zeer succesvol met een robotje. Het gemak van een spaarrekening, en tot nu toe bizarre rendementen. De crypto-winst gaat daar grotendeels naartoe om Einsteins 8e wereldwonder een handje te helpen :)

De Gulden blijf ik overigens aanhouden :)

👍
  • Alexander van Dijl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alexander van Dijl heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12
    Allrounder

Allrounder

15 mei 2018, 07:11

Ik heb 2 jaar geleden 15 dollar "geïnvesteerd" via een cloud mining platform. Dat is heel erg goed gegaan, waardoor ik dat nu heb weten om te zetten in een maandelijks crypto-rendement van zo'n 1500 euro.

Zelf blijf ik bij Bitcoin en Bitcoin Cash, simpelweg omdat het de grootste crypto-valuta's zijn. Ik hoop en verwacht dat het de euro, dollar en andere overheid-valuta's op termijn zal vervangen om een vrije wereld te creëren.

Mijn investeringen zijn gedaan in:

https://hashflare.io/r/F2EE0FCF-Ads
    en
    http://bitclub.io/alexandervdijl
    Tips om beter met geld om te gaan? Kijk op https://alexandervandijl.nl/.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie