creditcardopties knab onvoldoende voor zzp'ers

markmuizer Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markmuizer heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

9 februari 2018, 14:13

Sinds april vorig jaar ben ik zzp'er en helemaal overgestapt naar knab, zakelijk en privé. Grotendeels ben ik zeer tevreden.
Als het gaat om de creditcardopties is dat niet het geval.

Een Visa via Qander is mij geweigerd. Ik betaal keurig mijn rekeningen dus dat kan het niet zijn, maar:
Ik moest mijn leaseauto meenemen (zakelijk van mijn vorige werkgever). 70% van de resttermijnen geldt echter als krediet en wordt geregistreerd bij BKR. Met een restlooptijd van 2 jaar loopt dat natuurlijk lekker op. Verder heb ik geen kredieten of historie.
Daarnaast heb ik natuurlijk nog geen trackrecord als zzp'er.

Als alternatief heb ik voor de American Express gekozen maar ik beoordeel de acceptatiegraad als onvoldoende. Daarom heb ik die per vandaag opzegd.

Ik snap dat ik als alternatief natuurlijk ergens anders een creditcard kan regelen en dat ga ik natuurlijk ook doen.

Mijn punt is echter: knab is groot onder zzp'ers en zeker startende zzp'ers. Er zijn echter best veel zzp'ers - zeker bijvoorbeeld ook in de IT zoals ik - die een gelijksoortig profiel hebben en dus dezelfde problemen zouden kunnen ervaren. In die zin denk ik dat het erg verstandig zou zijn als knab met oplossingen komt. Dat hoeft niet moeilijk te zijn: een geblokkeerde rekening waar een bedrag op wordt gestort of een conventionelere prepaid Visa of Mastercard.

In mijn netwerk heb ik al een aantal (aankomende) zzp'ers die deze discussie met belangstelling zullen volgen en ik ontvang graag een reactie.

Groeten,

Mark Muizer
verder hartstikke tevreden
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 358
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

12 februari 2018, 11:24

Hoi Markmuizer,

markmuizer schreef:

Grotendeels ben ik zeer tevreden. Als het gaat om de creditcardopties is dat niet het geval.

...knab is groot onder zzp'ers en zeker startende zzp'ers. In die zin denk ik dat het erg verstandig zou zijn als knab met oplossingen komt. Dat hoeft niet moeilijk te zijn: een geblokkeerde rekening waar een bedrag op wordt gestort of een conventionelere prepaid Visa of Mastercard.

verder hartstikke tevreden

Goed om te lezen dat je over de dienstverlening van Knab zelf tevreden bent. Altijd fijn om dat te zien! :)

Ik begrijp dat zowel Qander als American Express niet voor iedereen passend is. Dat is natuurlijk erg jammer.

Op dit moment hebben wij niet de infrastructuur om zelf creditcards uit te geven, we hebben daar ook helemaal geen ervaring in. Vandaar dat wij samenwerkingen hebben gezocht met bedrijven die er wel expert in zijn. Andere banken zijn samenwerkingen aan gegaan met andere partners, en in een aantal gevallen geven banken zelf een creditcard uit. Zodoende bieden wij een Visa Card aan via Qander en een American Express en zakelijk alleen American Express omdat Qander de zakelijke markt niet bedient.

Op dit moment lopen er helaas geen projecten om het creditcard aanbod uit te breiden. We hebben de capaciteit die we hebben op dit moment nodig op andere projecten, zoals bijvoorbeeld PSD2.

Je betoog gaat natuurlijk niet onopgemerkt! We bespreken dit sowieso met onze collega's die verantwoordelijk zijn voor de creditcards zodat we dit in de toekomst kunnen verbeteren.

Wel ben ik erg benieuwd naar waarom een prepaid creditcard interessant zou kunnen zijn voor ZZP'ers. Een prepaid creditcard toont namelijk heel erg veel overeenkomsten met een reguliere debitcard. Ik ben daarom benieuwd naar wat de gedachten daarachter en de voordelen daarvan zijn. :)

Groet, David
    Community Manager
  • markmuizer Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markmuizer heeft ontvangen van andere leden.

12 februari 2018, 12:09

David,

Allereerst dank voor je heldere reactie.

Een prepaid CC is voor mij niet persé interessant maar ik probeer alleen in oplossingen te denken als het gaat om mijn acceptatie als creditcardhouder. Als jullie voor mij iets met Qander kunnen regelen vind ik het ook prima. Hoe maakt me niet uit, ik wil gewoon een Visa of Mastercard. Dit met name om te kunnen betalen in het buitenland.
    Zoals gezegd ben ik óók privéklant en privé gebruik ik met name mijn CC. Via die route heb ik dus liefst mijn kaart.

Groet,

Mark
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 890
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

13 februari 2018, 21:11

markmuizer schreef:

Een prepaid CC is voor mij niet persé interessant maar ik probeer alleen in oplossingen te denken als het gaat om mijn acceptatie als creditcardhouder. Als jullie voor mij iets met Qander kunnen regelen vind ik het ook prima.

Snap ik. Kun je mij in een prive bericht jouw IBAN en geboortedatum sturen. Dan ga ik even naar de situatie kijken en kunnen mijn collega's contact opnemen met Qander.

Groet,Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • markmuizer Auteur

22 februari 2018, 20:39

Op dit moment is een prepaid Mastercard gratis bij N26.. Misschien handig voor mensen met ditzelfde probleem?

Verder blijf ik gewoon bij Knab hoor ;). Al vind ik dat ik primair in jullie doelgroep zit en jullie dit dus moeten fixen ;) :D
  • markmuizer Auteur

22 februari 2018, 20:40

Qander wil mij dus alsnog niet, onder andere omdat ik nog geen 3 jaar zzp'er ben 😂. Thanks voor het bemiddelen Pam en support!
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 890
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 februari 2018, 08:53

markmuizer schreef:

Qander wil mij dus alsnog niet, onder andere omdat ik nog geen 3 jaar zzp'er ben 😂. Thanks voor het bemiddelen Pam en support!

Jammer dat het niet is gelukt, maar gelukkig blijf je bij ons Mark :) Daar ben ik heeeeel blij mee! En hopelijk kunnen we je (behalve met de creditcard) wél blij maken met alle andere dingen die we bieden en onze service :$.

FIjn weekend alvast!
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie