Restbedrag automatisch sparen

Tags:

MennovanRijn Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MennovanRijn heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

28 januari 2018, 19:42

Het zou mooi zijn als de mogelijkheid aanwezig is om bij het einde van de maand, het bedrag wat nog over is automatisch over te laten boeken. Je kan zelf wat instellen dat iedere maand overgeboekt wordt, maar wat overblijft kan anders zijn. Dit automatisch overboeken zou handig zijn.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1067
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 januari 2018, 08:47

MennovanRijn schreef:

Het zou mooi zijn als de mogelijkheid aanwezig is om bij het einde van de maand, het bedrag wat nog over is automatisch over te laten boeken. Je kan zelf wat instellen dat iedere maand overgeboekt wordt, maar wat overblijft kan anders zijn. Dit automatisch overboeken zou handig zijn.

Zeker een goed idee Menno. Ik denk dat dit vergelijkbaar is met variabel sparen. Dat idee is wel eens eerder naar voren gebracht. Ik heb daar een item voor aangemaakt met de actuele status in ons suggestieoverzicht. Hier kunnen we ook in de gaten houden hoeveel vraag ernaar is. En wellicht zullen we het in de toekomst dan ontwikkelen. Voor nu helaas geen concrete plannen. Zie hier het item in het overzicht.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • sderooy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten sderooy heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

27 februari 2018, 11:39

Aangezien sparen niet zoveel oplevert deze dagen, zou ik graag zien dat er automatisch een (rest)bedrag naar beleggingen gedaan kan worden.
  • mdubbe

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mdubbe heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

28 augustus 2018, 08:43

Op dit moment is automatisch sparen pas bij een minimaal bedrag van 2000 euro. Graag zou ik zien dat dit bedrag zelf in te vullen is... Daarnaast een optie om op een ingestelde datum al het saldo over te kunnen boeken zoals hierboven beschreven.

Reden is dat ik verschillende betaalrekeningen heb, waar ik vaste lasten e.d. Naar toe over maak. Sommige vaste lasten variëren licht, dus ik zou dan meer kunnen overmaken dan dat ik normaal gesproken zou moeten betalen iedere maand, met een kleine buffer. Vervolgens zou ik exact kunnen aangeven om het saldo boven een gespecificeerd bedrag weg te laten boeken naar een andere betaal of spaarrekening. Dat is zinvol omdat er dan zo min mogelijk restbedragen op deze rekeningen blijft, ik op die manier automatisch spaar en ik er niet naar om hoef te kijken.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 augustus 2018, 08:52

Hoi mdubbe,
    mdubbe schreef:

Op dit moment is automatisch sparen pas bij een minimaal bedrag van 2000 euro. Graag zou ik zien dat dit bedrag zelf in te vullen is... Daarnaast een optie om op een ingestelde datum al het saldo over te kunnen boeken zoals hierboven beschreven.

We zijn verschillende onderzoeken aan het doen naar hoe we slim sparen kunnen verbeteren in de toekomst. Heb je onze Knab Lab-items al gezien? Er lopen er op dit moment twee:

1. Hoe wil jij het liefst sparen?
    2. Slim sparen

Ben benieuwd of daar iets tussen zit wat je interesse wekt of wat aansluit op wat je graag zou willen zien. Laat ook vooral je comments achter onder de onderzoeken; onze collega's kunnen dat vast goed gebruiken! :)

Groet, David
    Community Manager
  • TimV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimV heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

29 maart 2019, 18:03

Iemand anders zegt het ook al in een eerdere reactie, maar op dit moment heb je de optie om een hoog saldo over te boeken naar je spaar vanaf 2000 euro. Het een mooie optie zijn om hier zelf een bedrag in te kunnen vullen.

Zo kan ik bijvoorbeeld precies het bedrag op m'n rekening laten staan wat ik nodig heb voor de vaste lasten en de rest automatisch over laten boeken naar m'n spaarrekening.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie