Symbolen en Ranking community

Tags:

PamPam Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

17 oktober 2016, 16:46

Welkom op de community

Leuk dat jullie deelnemen aan de community! Hierbij geef ik jullie een korte uitleg over de betekenis van een aantal symbolen en termen die je waarschijnlijk al eens voorbij hebt zien komen.

Het Hartje

Het hartje onder je gebruikersnaam wordt gevuld door het aantal reputatiepunten dat je ontvangt van andere leden. Doordat zij bijvoorbeeld jouw bericht of topic ‘liken’. Daarnaast kun je ook je mede-communityleden een like geven door te klikken op het hartje naast hun bericht.

Symbolen

Symbolen die je tegen kan komen op de community zijn de vier plaatjes bij het typen van je bericht.

Van links naar rechts:
Foto uploaden - Filmpje uploaden - Smiley toevoegen - Info over de tekstopmaak.

Verder komen er nog twee opvallende symbolen voor in het forumoverzicht, namelijk:

Het blauwe icoontje betekend: 'Topic is ongelezen'. Het witte icoontje beteken: 'Topic is gelezen'.

Je kunt gemakkelijk alle Topics als gelezen markeren, door in het forumoverzicht helemaal naar beneden te scrollen en te klikken op de optie: 'Markeer forums als gelezen'.

Topics volgen

Vind je een topic interessant? Dan kun je er voor kiezen om deze te volgen. Je krijgt dan een melding als er een bericht is gepost. Als je al eerder een 'comment' in een topic geplaatst hebt, dan volg je deze automatisch. Door op het sterretje te klikken, kun je er voor kiezen om het topic niet meer te volgen. Hieronder zie je de symbolen. De zwarte ster betekend: 'volgen', de witte ster betekend: 'niet volgen'.

Ranking

Verder kun je verschillende titels behalen als community lid. We doen dit in de vorm van een ‘ranking systeem’. Alle ranks zijn in de vorm van ‘banken’, hieronder licht ik slechts een aantal ranks van laag naar hoog toe.

‘Toonbank’ Iedere beginnende gebruiker van de community begint als toonbank.

‘2-zits’ Hoe vaker je de community bezoekt en berichten plaatst, hoe hoger je in de ranking lijst komt.

‘Kennisbank’ Hoe meer antwoorden je geeft op vragen van andere leden, des te sneller word je een kennisbank.

‘Chesterfield’ Hiervoor moet je aardig actief zijn en regelmatig berichten plaatsen en vragen beantwoorden.

‘Troon’ De ultieme rank als community gebruiker. Op dit moment zit er nog niemand op de troon, word jij de eerste?

*Er zijn dus meer ranks die je kunt behalen.

Badgesoverzicht

Webcare Moderator bij Knab
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 77
    Allrounder

Allrounder

20 oktober 2016, 17:02

Altijd leuk voor de mensen die hier veel waarde aan hechten.
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 oktober 2016, 19:18

ves schreef:

Altijd leuk voor de mensen die hier veel waarde aan hechten.

Precies, al ben jij ook al aardig opweg naar de Troon, Ves!
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 493
    Allrounder

Allrounder

9 november 2016, 18:44

@PAM
    Je overzicht is niet in overeenstemming met de realiteit ! 3-zits bank / hoekbank ?
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 november 2016, 19:04

tonk44 schreef:

@PAM Je overzicht is niet in overeenstemming met de realiteit ! 3-zits bank / hoekbank ?

Hi tonk44! Hierboven heb ik slechts een aantal voorbeelden genoemd uit de rankinglijst. 3-zits en hoekbank komen inderdaad ook voor! :)
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

9 november 2016, 19:09

Met respect Pam, maar je schrijft nergens dat de genoemden slechts een greep zijn uit alle mogelijkheden.
    Dit topic heet toch SYMBOLEN EN RANKING COMMUNITY
    Hierbij verwacht ik een totaal overzicht van symbolen voor ... ? en voor ranking, toch ?
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 november 2016, 19:23

tonk44 schreef:

Met respect Pam, maar je schrijft nergens dat de genoemden slechts een greep zijn uit alle mogelijkheden.
    Dit topic heet toch SYMBOLEN EN RANKING COMMUNITY
    Hierbij verwacht ik een totaal overzicht van symbolen voor ... ? en voor ranking, toch ?

Bedankt voor je bericht Tonk44, vervelend om te lezen dat het niet duidelijk was. Ik heb in mijn topic aangegeven: 'Alle ranks zijn in de vorm van ‘banken’, hieronder licht ik een aantal ranks van laag naar hoog toe.', maar ik kan jouw punt begrijpen dat dit niet heel duidelijk is aangegeven. Ik zorg ervoor dat het Topic wordt aangepast inclusief de andere symbolen waar jij om vraagt in het andere Topic.

Morgen zal het uiterlijk aangepast zijn!

Groet, Pam
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

9 november 2016, 19:31

[quote=Pam]
    tonk44 schreef:

Morgen zal het uiterlijk aangepast zijn!

Prima, hier kunnen we wat mee. Voor zo ver ik weet is dit de eerste keer dat er een planning bekend gemaakt is.
    Hopelijk is dit een voorbeeld voor alle topics waar KNAB toegezegd heeft actie te nemen. :8
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 november 2016, 19:57

tonk44 schreef:

Prima, hier kunnen we wat mee. Voor zo ver ik weet is dit de eerste keer dat er een planning bekend gemaakt is.
    Hopelijk is dit een voorbeeld voor alle topics waar KNAB toegezegd heeft actie te nemen. :8

Ik heb het aangepast :), met dank aan jou! Als je nog andere punten in dit Topic mist, laat het mij weten!

Als wij zeggen dat we actie gaan ondernemen, doen we dat absoluut. Ik begrijp dat het soms niet direct zichtbaar is, omdat we helaas niet overal direct een planning van kunnen aangeven. De bedoeling is dat we via deze community jou en andere klanten toch meer inzicht kunnen geven in ontwikkelingen binnen Knab. Blijf daarom vooral feedback geven! Fijne avond!
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

9 november 2016, 20:01

Pam, 13 dagen geleden heeft Lisa gereageerd op mijn topic OPVOLGEN VAN TOPICS, maar helaas voor ons nog geen actieplannen o.d. zichtbaar.
    Ook een fijne avond.
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

29 december 2016, 22:05

De laatste tijd verschijnen er

.
    Hoe moeten deze geïnterpreteerd worden ?
    Ze staat als markering voor "het beste antwoord" maar ook bij de naam van de topic.
    Wordt bedoeld dat het topic naar tevredenheid beantwoord (door de auteur gemarkeerd) is en/of afgerond (door de moderator gemarkeerd ?)

1 Bijlage

m.vr.gr. Ton
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

30 december 2016, 12:13

tonk44 schreef:

De laatste tijd verschijnen er

.
    Hoe moeten deze geïnterpreteerd worden ?
    Ze staat als markering voor "het beste antwoord" maar ook bij de naam van de topic.
    Wordt bedoeld dat het topic naar tevredenheid beantwoord (door de auteur gemarkeerd) is en/of afgerond (door de moderator gemarkeerd ?)

Het vinkje is inderdaad zowel bij het topic als bij het antwoord terug te vinden. Dit vinkje geeft alleen aan dat er antwoord is gegeven dat de vraag heeft beantwoord, en is niet afhankelijk van of dat door de auteur of door de moderator is aangemerkt.
    Mocht het zo zijn dat iemand een antwoord als beste heeft gemarkeerd, maar dit niet zo is, dan zullen de moderators natuurlijk bijsturen.
    Community Manager
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

30 december 2016, 12:31

David, kun je dan concluderen dat het topic afgewerkt is (afgesloten is iets anders = verdere toegang geblokkeerd ?)
    Eigenlijk zou alleen de auteur dit vinkje mogen plaatsen. Is dat als zodanig geregeld ?
    Hoe kan een vinkje geplaatst worden ?
    Moeten de auteurs niet onder de aandacht gebracht worden om een vinkje te plaatsen als de topic "als opgelost" beschouwd kan worden ?
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

2 januari 2017, 19:23

@Tonk44: Als een vraag is beantwoord (dmv het vinkje) wordt het topic niet gesloten. Er kunnen dus nog reacties onder geplaatst worden. Wel wordt hierdoor aan het begin van het topic meteen duidelijk wat het juiste antwoord op de vraag is.

Het vinkje kan enkel door de auteur of door ons, de moderators, gegeven worden.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie