Inloggen in de Community

tonk44 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 142
Allrounder

Allrounder

3 januari 2017, 17:34

Bij een bezoek aan het forum moet er na afsluiten van de browser steeds opnieuw ingelogd worden. De inloggegevens kunnen naar wens bewaard blijven maar toch.
Kan deze procedure gewijzigd worden in een inlog- en uitlogprocedure waarbij de keuze "ingelogd blijven" ook mogelijk is ?
Beste antwoord door David

tonk44 schreef:

Bij een bezoek aan het forum moet er na afsluiten van de browser steeds opnieuw ingelogd...
...Kan deze procedure gewijzigd worden in een inlog- en uitlogprocedure waarbij de keuze "ingelogd blijven" ook mogelijk is ?

Deze mogelijkheid is niet standaard ingebouwd door de ontwikkelaar van het forum, tonk44. Wij gaan het voorleggen aan diegene die ons forum gebouwd hebben. Voor de verwachting; vermoedelijk zal het een tijdje duren voordat ik een antwoord voor je heb. Het forum is ontwikkeld door Insided, het antwoord komt dus van buiten Knab. Daarna zal, als het antwoord van Insided positief is, waarschijnlijk security bij ons ook moeten kijken of het wenselijk is om dit toe te passen omdat dit een bank-gelieerd forum is.

Dit zal dus wat tijd in beslag nemen. Ook wil dit helaas niet zeggen dat wanneer ik een antwoord voor je heb, het van de een op de andere dag dit geïmplementeerd is. Er zal dan aan de kant van Insided ontwikkeltijd nodig zijn. Toch hoop ik spoedig in ieder geval een deel van het antwoord voor je te hebben.

Bekijk originele reactie
m.vr.gr. Ton
  • DavidDavid Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 38

4 januari 2017, 08:33

tonk44 schreef:

Bij een bezoek aan het forum moet er na afsluiten van de browser steeds opnieuw ingelogd...
    ...Kan deze procedure gewijzigd worden in een inlog- en uitlogprocedure waarbij de keuze "ingelogd blijven" ook mogelijk is ?

Deze mogelijkheid is niet standaard ingebouwd door de ontwikkelaar van het forum, tonk44. Wij gaan het voorleggen aan diegene die ons forum gebouwd hebben. Voor de verwachting; vermoedelijk zal het een tijdje duren voordat ik een antwoord voor je heb. Het forum is ontwikkeld door Insided, het antwoord komt dus van buiten Knab. Daarna zal, als het antwoord van Insided positief is, waarschijnlijk security bij ons ook moeten kijken of het wenselijk is om dit toe te passen omdat dit een bank-gelieerd forum is.

Dit zal dus wat tijd in beslag nemen. Ook wil dit helaas niet zeggen dat wanneer ik een antwoord voor je heb, het van de een op de andere dag dit geïmplementeerd is. Er zal dan aan de kant van Insided ontwikkeltijd nodig zijn. Toch hoop ik spoedig in ieder geval een deel van het antwoord voor je te hebben.
    Webcare Senior bij Knab
  • DavidDavid

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 38

11 januari 2017, 11:01

Hoi Tonk44! Na overleg met de ontwikkelaar blijkt dat dit toch wel een functionaliteit is die al ingebouwd moet zijn. Wanneer je het vinkje voor het onthouden van je gebruikersgegevens hebt aangezet en je browser bij het afsluiten de cookies en cache intact laat, dan zou je bij het heropenen niet standaard opnieuw hoeven moeten inloggen.

Kun je dat bevestigen?
    Webcare Senior bij Knab
  • tonk44 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 142
    Allrounder

Allrounder

11 januari 2017, 11:33

David schreef:

Hoi Tonk44! Na overleg met de ontwikkelaar blijkt dat dit toch wel een functionaliteit is die al ingebouwd moet zijn. Wanneer je het vinkje voor het onthouden van je gebruikersgegevens hebt aangezet en je browser bij het afsluiten de cookies en cache intact laat, dan zou je bij het heropenen niet standaard opnieuw hoeven moeten inloggen.

Kun je dat bevestigen?

De inloggegevens kunnen naar wens bewaard blijven waardoor je door op Inloggen te klikken inlogt. Er zijn websites zoals Markplaats (https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html), PostNL (https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht) waar je naar wens ingelogd blijft. Hier hoef je dan alleen de link te activeren en ben je direct ingelogd.
    Aannemend dat het forum op een heel andere server draait dan de bank-activiteiten is er n.m.m. geen echt risico.

Overigens heb ik geen email-melding gekregen dat je hebt gereageerd hoewel ik wel geabonneerd ben op dit topic.
    m.vr.gr. Ton

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie