Mobiliteitspas, is het handig en welke gebruik jij?

David Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 430
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

11 mei 2018, 11:15

Van Knab heb ik een NS Business Card gekregen om van en naar werk te reizen; ik neem dagelijks de trein om Hoofddorp te bereiken. Deze ochtend toen ik op het station arriveerde zag ik reclames hangen voor MoveMove, een nieuwe mobiliteitspas. Eenmaal in mijn NS Sprinter-troon gesettled ben ik het toch eens gaan opzoeken.

Iets voor ondernmers

"Misschien is MoveMove iets voor mij?", dacht ik. Het klinkt veelbelovend want je kunt met MoveMove gebruik maken van je auto, de trein of eventueel een OV-fiets. Al snel kwam ik er achter dat dit toch niet zo geschikt is voor mij als Knab medewerker. Wel zou dit interessant kunnen zijn voor ZZP'ers die verschillende vervoermiddelen gebruiken en flexibel willen om kunnen gaan met hun mogelijkheden. Onderaan de pagina zag ik dat MoveMove onderdeel is van MultiTankCard.

Toen ik zag dat MultiTankCard de eigenaar is van MoveMove vroeg ik mij af: "Welke mobiliteitspassen zouden ZZP'ers allemaal gebruiken? Is MoveMove super handig of misschien wel prijzig?"

Daarom onze vraag: Hoe ga jij om met je mobiliteitsbehoeften?

Heb jij er één?

Heb je een tankpas, een NS Business Card, of alleen een OV Chipkaart? Misschien combineer je verschillende diensten? Zou MoveMove je kunnen helpen in je mobiliteitsbehoeften? Laat het hier weten! Wij zijn nieuwsgierig.
Community Manager
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 76
    Allrounder

Allrounder

14 mei 2018, 19:52

Ik heb alleen een OV-Chipkaart, want ik woon op ongeveer 15 min fietsen van mijn werk. De OV-Chipkaart wordt dus eigenlijk weinig gebruikt. Nu gebruik ik deze alleen als het regent of ik naar familie of vrienden ga.

Zoals ik het zie is het enige pluspunt van MoveMove dat de administratie niet hoeft bijgehouden te worden. Ik kan niet zien wat de prijzen voor een tankbeurt of taxi precies zijn. Eigenlijk vind ik het maar een beetje onduidelijk.

Is dit trouwens een advertorial? ;)
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 141
    Allrounder

Allrounder

14 mei 2018, 20:40

Ik heb een NS Business Card. Die gebruik ik zelden omdat ik eigenlijk niet vaak met OV reis. Het grote voordeel van de NS Business Card ten opzichte van de OV Chipkaart (en zo te lezen ten opzichte van de MoveMove) is voor mij dan ook dat er juist geen saldo noodzakelijk is. Saldo op de OV-kaart laten staan terwijl ik die kaart misschien 4x per jaar gebruik is ook weer zonde. De NS Business Card incasseert achteraf en meestal pas anderhalve maand later. Prima geregeld dus.

Voor autowassen heb ik een onbeperkt abonnement. Ik kan letterlijk dagelijks mijn auto wassen. Daar kan MoveMove ook niet tegen op.

Voor tanken maak ik gebruik van een Shell brandstofpas. Helaas (dus) gebonden aan een merk. Tank ik elders, dan moet ik zelf voorschieten en declareren. Geen ramp, maar vanwege de rompslomp probeer ik dat te voorkomen. Een alternatief voor deze pas zou (in mijn geval) alleen door (of "via") de werkgever geïnitieerd kunnen worden.

Een parking app heb ik al. Momenteel App Parking, maar ik stap binnenkort over op Easy Park omdat dit de enige Parking App is die een push-bericht ondersteunt op het moment dat je wegrijdt en de lopende parkeeractie nog steeds actief is. Ik betwijfel dus of MoveMove ook zo'n functie heeft.

Verder ben ik het wel met Oohh eens dat de informatie rondom MoveMove nogal onduidelijk is. Er wordt wat globale info verstrekt, maar naar "hoe het nou precies werkt" moet je echt zoeken.
  • Alexander van Dijl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alexander van Dijl heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12
    Allrounder

Allrounder

15 mei 2018, 07:17

Helaas zijn er te veel opties. Ik gebruik zelf een OV-chipkaart voor incidentele reizen in combinatie met een NS weekend-vrij abonnement. Ik gebruik het ook daadwerkelijk vrijwel alleen in het weekend.

Voor vervoer op de weg gebruik ik zeer incidenteel Uber. Mijn droom komt uit zodra er een landelijk dekkend (en daarna snel wereld-dekkend) zelf-rijdend vervoer netwerk ontstaat. Gaan in/uitchecken meer zoals bij de OV-chipkaart, gewoon vervoer van A naar B, waarschijnlijk goedkoper, sneller, milieuvriendelijker en betrouwbaarder dan het huidige OV en de auto.
    Tips om beter met geld om te gaan? Kijk op https://alexandervandijl.nl/.
  • David Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 430
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

15 mei 2018, 08:45

oohh schreef:

Is dit trouwens een advertorial? ;)

Hahaha! :) Nee hoor, dit is puur interesse. Misschien heeft iemand het gouden-ei gevonden voor mobiliteitsbehoeften, dan hoorde je het hier op de Knab Community als eerste ;)

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie