Mijn eerste jaar bij Knab

AngelinaAngelina Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Angelina heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Reacties: 41
Allrounder

Allrounder

18 januari 2017, 10:40

Wij zijn erg benieuwd hoe jij het eerste jaar bij Knab hebt beleefd. Heeft jouw relatie met Knab gebracht wat je ervan verwachtte? Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren?

Laat het ons weten in de comments hieronder. We horen het graag!
Klant Engagement bij Knab
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht

Reacties (194)

• jopiesaus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jopiesaus heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

28 mei 2018, 19:00

Puur inhoudelijk doet de bank wat het moet doen. Heel simpel en eenvoudig een kwalitatief product neerzetten met degelijke service.
    Een ding houd ik Knab wel verantwoordelijk voor, na 1 jaar. Jullie brengen ons in contact met een boekhoudprogramma, de eerste maanden schijnt het gratis te zijn maar daarna moet je opeens betalen. Een normale fee is prima maar als je veel transacties moet koppelen dan moet je 25 euro per maand betalen. Breng daar nog eens de 1,50 die Knab in rekening brengt voor de transacties koppelen en 5 euro per maand aan het pakket dan zit je zo met boekhouder en alle kosten van Knab nabij de 100 EUR per maand. Dat vind ik persoonlijk erg jammer van Knab.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 930
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 mei 2018, 11:01

jopiesaus schreef:

Puur inhoudelijk doet de bank wat het moet doen. Heel simpel en eenvoudig een kwalitatief product neerzetten met degelijke service.
    Een ding houd ik Knab wel verantwoordelijk voor, na 1 jaar. Jullie brengen ons in contact met een boekhoudprogramma, de eerste maanden schijnt het gratis te zijn maar daarna moet je opeens betalen. Een normale fee is prima maar als je veel transacties moet koppelen dan moet je 25 euro per maand betalen. Breng daar nog eens de 1,50 die Knab in rekening brengt voor de transacties koppelen en 5 euro per maand aan het pakket dan zit je zo met boekhouder en alle kosten van Knab nabij de 100 EUR per maand. Dat vind ik persoonlijk erg jammer van Knab.

Goedemorgen!

Bedankt voor je bericht en je feedback. Vervelend om te lezen dat de voorwaarden rondom de boekhoudkoppeling niet duidelijk voor je zijn geweest. Heb je de koppeling afgesloten naar aanleiding van de informatie op de pagina startersvoordelen? Hier staat wel aangegeven dat enkel de eerste paar maanden gratis zijn. Hoe had jij dit graag anders gezien? Uiteraard ben je vrij in de keuze voor welk boekhoudpakket je gaat. Verder wordt het pakket niet via ons afgesloten, maar via het boekhoudprogramma zelf. Het blijft natuurlijk wel vervelend dat het niet duidelijk voor jou is geweest. Uiteraard ben je vrij om te switchen van boekhoudpakket als je dat wenst! Ik neem je feedback in ieder geval mee!

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • jopiesaus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jopiesaus heeft ontvangen van andere leden.

30 mei 2018, 00:42

De kosten binnen perken bijvoorbeeld. Het gaat om de transacties die je moet koppelen en dat zijn er soms 100 na een kwartaal. Natuurlijk ben ik vrij om van provider te veranderen maar heb je wel enig idee hoeveel gedoe dat is? Als ondernemer heb je niet al te veel tijd over voor dit soort zaken. Knab had ook een eigen programma kunnen ontwikkelen en dat betaalbaar kunnen houden. Want op dit moment voel ik me gegijzeld door Moneybird en dat komt mede door Knab. Voor de rest ben ik prima tevreden over Knab. Snelle hulp via de App vind ik ijzersterk en een simpele interface kan ik ook waarderen. Uit religieuze redenen ontvang ik liever geen rente en kan dat via Knab gemakkelijk aan een goed doel doneren, ook dat vind ik een goede service alhoewel er niet veel keus is uit goede doelen die je kunt steunen.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 436
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

30 mei 2018, 08:11

Hoi Jopiesaus,

jopiesaus schreef:

Knab had ook een eigen programma kunnen ontwikkelen en dat betaalbaar kunnen houden. Want op dit moment voel ik me gegijzeld door Moneybird en dat komt mede door Knab.

Oei, dat is natuurlijk erg vervelend dat je je gegijzeld voelt door Moneybird en daar ons (mede)verantwoordelijk voor houd. Het lijkt mij dat dit toch in de informatievoorziening zit. We nemen dit in ieder geval mee in verbeteringen.

Knab heeft zelf geen boekhoudkoppeling ontwikkeld, dit is een heel ander soort beestje dan voorzieningen voor betalen, sparen en beleggen. In de wereld van banken en financiële dienstverleners zijn wij ook nog relatief jong. We hebben toen daarin keuzes moeten maken over de basis die we nodig hadden om te starten, boekhoudprammering was er toen niet een van. We zijn hier aangewezen op andere leveranciers, met elk hun eigen beleid.

Voor de rest ben ik prima tevreden over Knab. Snelle hulp via de App vind ik ijzersterk en een simpele interface kan ik ook waarderen. Uit religieuze redenen ontvang ik liever geen rente en kan dat via Knab gemakkelijk aan een goed doel doneren, ook dat vind ik een goede service alhoewel er niet veel keus is uit goede doelen die je kunt steunen.

Fijn om te lezen dat wij je ook blij kunnen maken met andere onderdelen van Knab! :) Bedankt voor de complimenten.

Groet, David
    Community Manager
  • Olav007

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Olav007 heeft ontvangen van andere leden.

17 juli 2018, 16:02

Angelina schreef:

Wij zijn erg benieuwd hoe jij het eerste jaar bij Knab hebt beleefd. Heeft jouw relatie met Knab gebracht wat je ervan verwachtte? Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren?

:@ Tja het eerste jaar... teleurstellend dat er in de eerste maand dat ikactief werd een actie kwam om zonder kosten een half jaar Knab te gebruiken en dat ik daar niet voor in aanmerking kwam..... jammer ook dat de kostemn hoog zijn met een boekhoudprogramma en dat daar slecht over gecommuniceerd wordt..... Jammer ook dat de OCR ontwikkeling achter blijft ten opzichte van andere partijen.....Kortom ... best teleurgesteld... En dan vraag je natuurlijk; waarom ga je dan niet weg? Dat zal ik doen zodra ik een lange termijn klus heb. Dan loont het de moeite!]
  • LisanneLisanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 54
    Allrounder

Allrounder

18 juli 2018, 15:21

Olav007 schreef:

Angelina schreef:

:@ Tja het eerste jaar... teleurstellend dat er in de eerste maand dat ikactief werd een actie kwam om zonder kosten een half jaar Knab te gebruiken en dat ik daar niet voor in aanmerking kwam..... jammer ook dat de kostemn hoog zijn met een boekhoudprogramma en dat daar slecht over gecommuniceerd wordt..... Jammer ook dat de OCR ontwikkeling achter blijft ten opzichte van andere partijen.....Kortom ... best teleurgesteld... En dan vraag je natuurlijk; waarom ga je dan niet weg? Dat zal ik doen zodra ik een lange termijn klus heb. Dan loont het de moeite!]

Hi Olav007,

Jammer om te horen dat je het eerste jaar niet positief hebt ervaren. Mag ik vragen hoe jij de communicatie omtrent de kosten van het boekhoudprogramma zou willen zien? Dat is namelijk feedback waar we zeker iets mee kunnen doen. Ik hoor het graag van je.

Groet, Lisanne
  • Olav007

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Olav007 heeft ontvangen van andere leden.

19 juli 2018, 07:39

[quote=Lisanne]
    Olav007 schreef:

Angelina schreef:

Laat het ons weten in de comments hieronder. We horen het graag![/quote:@ Tja het eerste jaar... teleurstellend dat er in de eerste maand dat ikactief werd een actie kwam om zonder kosten een half jaar Knab te gebruiken en dat ik daar niet voor in aanmerking kwam..... jammer ook dat de kostemn hoog zijn met een boekhoudprogramma en dat daar slecht over gecommuniceerd wordt..... Jammer ook dat de OCR ontwikkeling achter blijft ten opzichte van andere partijen.....Kortom ... best teleurgesteld... En dan vraag je natuurlijk; waarom ga je dan niet weg? Dat zal ik doen zodra ik een lange termijn klus heb. Dan loont het de moeite!]

Hi Olav007,

Jammer om te horen dat je het eerste jaar niet positief hebt ervaren. Mag ik vragen hoe jij de communicatie omtrent de kosten van het boekhoudprogramma zou willen zien? Dat is namelijk feedback waar we zeker iets mee kunnen doen. Ik hoor het graag van je.

Groet, Lisanne

Het zou al helpen als de kosten structuur duidelijk is, voordat je start met je proef periode. Nu werd ik door een collega geattendeerd op de mogelijke koppeling met een bank, na de proefperiode. Zowieso is de begeleiding of het delen van tips & trics niet zo heel best vanuit Knab. Daar zouden jullie nog veel in kunnen verbeteren. Actieve help met het juiste pakket en het informeren als je een duur pakket afneemt, maar niet het aantal transacties haalkt wat bij het pakket hoort zou ook een mooie verbetering zijn. Maar ja, banken zijn niet zo goed in het pro-actief naar beneden brengen van kosten van een klant....Daarnaast is het best flauw dat als je in je proefperiode zit en er komt een actie tegen lagere kosten dat je daar niet aan mee kan doen omdat je proefperiode al ingegaan is.... Bij mij zat ik een maand in de proefperiode.... Eigenlijk had ik toen moeten stoppen. (Maar ja, dat is achteraf gezien) verder zijn de kosten gewoon hoog. Klantenservice is redelik goed bereikbaar, maar de vragen die ik stelde in de start, kregen net de antwoorden op de vragen, maar algemene reacties alsof er een computer achter zat... ]
  • reteP46

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten reteP46 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

27 juli 2018, 15:08

Angelina schreef:

Ik heb de overstap gedaan vanuit SNS en dat was erg wennen. Vooral het feit dat er geen (in- en externe) overboekingen worden uitgevoerd in het weekend. Dat heeft me al een paar maanden rente op mijn kwartaalrekening gekost. Verder heb ik achteraf besloten mijn SNS rekening erbij te houden ivm voordeel op mijn SNS Hypotheek. Al met al ben ik er niet heel veel wijzer van geworden, maar ook niet slechter.
    Als ik het kan, kan jij het ook!
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

30 juli 2018, 21:12

Hoi Retep46,

reteP46 schreef:

Ik heb de overstap gedaan vanuit SNS en dat was erg wennen. Vooral het feit dat er geen (in- en externe) overboekingen worden uitgevoerd in het weekend. Dat heeft me al een paar maanden rente op mijn kwartaalrekening gekost. Verder heb ik achteraf besloten mijn SNS rekening erbij te houden ivm voordeel op mijn SNS Hypotheek. Al met al ben ik er niet heel veel wijzer van geworden, maar ook niet slechter.

Je hoeft je om de rente geen zorgen te maken :) Je krijgt voor elke dag dat er geld op de rekening staat rente opgebouwd; de weergave is misschien anders dan bij de SNS, maar ook bij ons gaat de rente over 365 dagen.

Ik zie dat je ook meldt dat overboekingen in het weekend niet gaan. Dit klopt alleen voor overboekingen buiten Knab. Dit geldt voor alle banken in Nederland; het betalingsverkeer in Europa staat stil in de avonduren en in het weekend waardoor overboekingen pas weer op de eerst volgende werkdag kunnen worden aangeboden aan de andere bank. Hier komt overal verandering in, we komen spoedig in het tijdperk van Instant Payments. Overboekingen tussen Knab rekeningen worden altijd vrijwel direct uitgevoerd (zowel in het weekend als in de avond).

Ik hoop dat ik het iets duidelijker voor je heb kunnen maken :)

Groet, David
    Community Manager
  • reteP46

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten reteP46 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

2 augustus 2018, 08:53

David schreef:

Hoi Retep46,

reteP46 schreef:

Je hoeft je om de rente geen zorgen te maken :) Je krijgt voor elke dag dat er geld op de rekening staat rente opgebouwd; de weergave is misschien anders dan bij de SNS, maar ook bij ons gaat de rente over 365 dagen.

Ik zie dat je ook meldt dat overboekingen in het weekend niet gaan. Dit klopt alleen voor overboekingen buiten Knab. Dit geldt voor alle banken in Nederland; het betalingsverkeer in Europa staat stil in de avonduren en in het weekend waardoor overboekingen pas weer op de eerst volgende werkdag kunnen worden aangeboden aan de andere bank. Hier komt overal verandering in, we komen spoedig in het tijdperk van Instant Payments. Overboekingen tussen Knab rekeningen worden altijd vrijwel direct uitgevoerd (zowel in het weekend als in de avond).

Ik hoop dat ik het iets duidelijker voor je heb kunnen maken :)

Groet, David

Hoi David,
    Dank voor je reactie.
    Wat je schrijft is deels waar, want al je een interne overboeking agendeert en deze valt in het weekend, dan vindt de overschrijving pas op de eerst volgende werkdag plaats. In mijn geval liep ik daardoor drie maanden rente mis op mijn kwartaalrente spaarrekening.
    Groet, Peter
    Als ik het kan, kan jij het ook!
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

2 augustus 2018, 10:41

reteP46 schreef:

Dank voor je reactie. Wat je schrijft is deels waar, want al je een interne overboeking agendeert en deze valt in het weekend, dan vindt de overschrijving pas op de eerst volgende werkdag plaats. In mijn geval liep ik daardoor drie maanden rente mis op mijn kwartaalrente spaarrekening.

Ik begrijp wat je bedoelt, Retep46 :) Het bancaire systeem kent geen weekend, vandaar dat sommige dingen soms wat vreemd lopen. Nu is het wel zo dat dat wij dit corrigeren. Ook de bonusrente gaan dus mee met de eerst volgende werkdag. Ben je nou van mening dat wij je daarin toch benadeeld hebben, dan is het goed om even contact met ons op te nemen via de chat in de Persoonlijke Bankomgeving of de Knab app, of telefonisch via 020-303 1600 (dagelijks 08-22 uur). Mijn collega kan dan direct bij jouw gegevens en voor je uitzoeken hoe dat nou zit met jouw situatie.

Groet, David
    Community Manager
  • Mrs. Vink

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mrs. Vink heeft ontvangen van andere leden.

10 augustus 2018, 08:14

Ben best tevreden over KNAB. Sloot mooi aan bij het door mij gehanteerde Profit First systeem! Dat was voor mij ook reden van overstap. Wat mij echter enorm zou helpen is meer exportformaten voor het inlezen in andere systemen. Mijn accountant gebruikt CAMT.053. Door de mismatch heb ik de gegevens van al mijn rekeningen handmatig over te zetten. Au!
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

10 augustus 2018, 09:28

Hoi Mrs. Vink,
    Mrs. Vink schreef:

Ben best tevreden over KNAB. Sloot mooi aan bij het door mij gehanteerde Profit First systeem! Dat was voor mij ook reden van overstap.

Fijn dat je tevreden bent, en ook ontzettend tof dat je bent overgestapt naar Knab! :) Dank daarvoor.

Mrs. Vink schreef:

Wat mij echter enorm zou helpen is meer exportformaten voor het inlezen in andere systemen. Mijn accountant gebruikt CAMT.053. Door de mismatch heb ik de gegevens van al mijn rekeningen handmatig over te zetten. Au!

Hmmm...ja, dat overtypen dat lijkt mij ook geen leuk klusje. Kan je boekhouder niet overweg met MT940? Dat is wel vervelend, want dat is het enige formaat dat we nu aanbieden. We hebben ook een topic over CAMT.053, het enthousiasme voor dit format is daar nog niet zo groot, maar laat ook daar vooral je stem horen! :)

Groet, David
    Community Manager
  • wimbeekman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wimbeekman heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

10 augustus 2018, 17:04

Ik ben te tevreden, de service is goed en men is erg behulpzaam.
  • LisanneLisanne

Allrounder

Allrounder

10 augustus 2018, 19:22

wimbeekman schreef:

Ik ben te tevreden, de service is goed en men is erg behulpzaam.

Wat leuk om te horen Wim! Bedankt voor het delen!:D

Groet, Lisanne
  • pveijndhoven

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pveijndhoven heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 augustus 2018, 08:59

Angelina schreef:

Goede morgen,

Een jaar zakelijke KNAB. Een jaar is om voordat je er erg in hebt. Na de vorige bank is KNAB een verademing, kosten zijn veel lager dan bij de andere banken. Service staat op een veel hoger peil. Credit card, heb ik reeds zelf geregeld,, de zakelijke AMEX card werkt perfect voor mij (niet via KNAB). Nog nooit een probleem met acceptatie gehad.
    Eigenlijk over het geheel erg tevreden.
    Er zijn inmiddels banken (on-line) die jullie aan het voorbij streven zijn (N26) op het gebied van het gemak. Dus let op je concurrenten. Van de "grootbanken" hoef je geen innovatie te verwachten, maar de nieuwkomers op
    Punten van verbetering.

App werkt prima, maar mag geoptimaliseerd worden voor de iPad.
    Cardreader is een onding, cijfers zijn niet altijd duidelijk. Dit kan veel beter.
    Vervelend dat je grotere betalingen niet via de app alleen kunt uitvoeren.
    AMEX is een goede partner, echter je moet eerst historie opbouwen voordat je flexibel met de kaart kunt werken. Vandaar dat ik ook niet overstap. (reeds meer dan 10 jaar amex historie)
    Buitenlandse betalingen is niet mogelijk (anders dan via een omweg)
    Buitelandse valuta ontvangen kan alleen via een omweg. Kost extra dag verwerking

Splitsing tussen privé en zakelijk is niet duidelijk, dus vandaar nog geen overstap van privé naar KNAB.

Met vriendelijke groeten
    Peter
  • LisanneLisanne

Allrounder

Allrounder

13 augustus 2018, 10:33

pveijndhoven schreef:

Goede morgen,

Een jaar zakelijke KNAB. Een jaar is om voordat je er erg in hebt. Na de vorige bank is KNAB een verademing, kosten zijn veel lager dan bij de andere banken. Service staat op een veel hoger peil. Credit card, heb ik reeds zelf geregeld,, de zakelijke AMEX card werkt perfect voor mij (niet via KNAB). Nog nooit een probleem met acceptatie gehad.
    Eigenlijk over het geheel erg tevreden.
    Er zijn inmiddels banken (on-line) die jullie aan het voorbij streven zijn (N26) op het gebied van het gemak. Dus let op je concurrenten. Van de "grootbanken" hoef je geen innovatie te verwachten, maar de nieuwkomers op
    Punten van verbetering.

Hi Peter,

Wat leuk dat je je ervaringen met ons wilt delen!

App werkt prima, maar mag geoptimaliseerd worden voor de iPad.

De Knab App is geoptimaliseerd om te gebruiken op de iPad, zou je kunnen aangeven waar je specifiek tegen aanloopt?

Cardreader is een onding, cijfers zijn niet altijd duidelijk. Dit kan veel beter.

Je kunt tegenwoordig al betalingen uitvoeren met mobiel signeren (via de Knab App) in plaats van de cardreader. Dit kun je instellen via het menu overizcht > instellingen > bevestigingsmethode kiezen. Wellicht is dit al een betere optie? Op lange termijn is het de bedoeling dat de cardreader helemaal niet meer nodig is.

Vervelend dat je grotere betalingen niet via de app alleen kunt uitvoeren.
    AMEX is een goede partner, echter je moet eerst historie opbouwen voordat je flexibel met de kaart kunt werken. Vandaar dat ik ook niet overstap. (reeds meer dan 10 jaar amex historie)
    Buitenlandse betalingen is niet mogelijk (anders dan via een omweg)
    Buitelandse valuta ontvangen kan alleen via een omweg. Kost extra dag verwerking.

Splitsing tussen privé en zakelijk is niet duidelijk, dus vandaar nog geen overstap van privé naar KNAB.

Met vriendelijke groeten
    Peter

Internationale betalingen binnen Europa kun je zelf uitvoeren, buiten Europa gaat dit inderdaad door middel van een formulier. Op korte termijn wordt het mogelijk om zelf je internationale betalingen online door te voeren.
    Op dit moment maken we gebruik van een intermediary bank, omdat we nog een relatief kleine bank zijn en daardoor niet beschikken over deze faciliteiten. Ik vermoed dat dit niet op korte termijn gaat veranderen.

Groet, Lisanne
  • pveijndhoven

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pveijndhoven heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 augustus 2018, 10:46

Dank je wel voor je snelle reactie.
    Overboekingen van mijn zakelijke rekening (KNAB) naar privé (Rabo) van boven de 10K ging niet zonder de reader. Onhandig, want ik doe (bijna) alles via de app. Ook valideren via telefoon ging niet. Maar hejj hoevaak doe je dat dan ook, niet? Dus aandachtspunt geen probleem.

Voor de iPad, ziet het nog uit als een vergrootte iPhone app. Werkt prima, ik gebruik de iPad meestal alleen om even snel iets op te zoeken tijdens het bellen :-) Twee dingen tegelijk gaat meestal niet (goed) tenslotte.
    Verder echt tevreden over de overstap.
    Houdt van technology en gebruiksgemak, dus heel benieuwd naar de toekomst.
  • LisanneLisanne

Allrounder

Allrounder

14 augustus 2018, 15:43

pveijndhoven schreef:

Dank je wel voor je snelle reactie.
    Overboekingen van mijn zakelijke rekening (KNAB) naar privé (Rabo) van boven de 10K ging niet zonder de reader. Onhandig, want ik doe (bijna) alles via de app. Ook valideren via telefoon ging niet. Maar hejj hoevaak doe je dat dan ook, niet? Dus aandachtspunt geen probleem

Ja vanwege extra verificatie komt er via de app een cardreader bij kijken. Als je dit bedrag overmaakt via de website, kun je met mobiel signeren wel daarna bevestigen via de app in plaats van de cardreader, dus heb je de cardreader alsnog niet nodig (dit ismisschien nog wel handig om te weten) :D

Voor de iPad, ziet het nog uit als een vergrootte iPhone app. Werkt prima, ik gebruik de iPad meestal alleen om even snel iets op te zoeken tijdens het bellen :-) Twee dingen tegelijk gaat meestal niet (goed) tenslotte.
    Verder echt tevreden over de overstap.
    Houdt van technology en gebruiksgemak, dus heel benieuwd naar de toekomst.

Fijn om te horen! Voor vragen een feedback weet je ons te vinden!

Groet, Lisanne

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie