Mijn eerste jaar bij Knab

AngelinaAngelina Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Angelina heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Reacties: 41
Allrounder

Allrounder

18 januari 2017, 10:40

Wij zijn erg benieuwd hoe jij het eerste jaar bij Knab hebt beleefd. Heeft jouw relatie met Knab gebracht wat je ervan verwachtte? Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren?

Laat het ons weten in de comments hieronder. We horen het graag!
Klant Engagement bij Knab
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht

Reacties (204)

• tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 520
    Allrounder

Allrounder

9 augustus 2017, 17:19

Vincent van den Braken schreef:

Mijn eerste jaar was vooral teleurstelling. Voor een zogenaamd moderne op internet gefocuste bank loopt alles erg achter de feiten aan.

Ik kan nog steeds niet mobiel betalen via NFC.
    Betalen zonder card reader heeft een jaar lang in "is bijna klaar" status gestaan.
    Op vakantie besloot de app willekeurig dat root ineens niet meer goed was, en in plaats van mij root uit te laten zetten had het mijn registratie verwijderd (daar zit je dan in het buitenland ineens zonder mogelijkheid tot overboeken).

Ik ben opzich niet ontevreden, en daarom nog steeds klant, maar ik zou knab eerder als een langzame achter de feiten aanlopende bank beschrijven dan een bank die staat achter het motto "Knab is een bank opgezet door én voor klanten. Wij zijn benieuwd hoe jij denkt dat het nog beter kan."

Ik ben blij dat meer mensen zo over KNAB denken. Als er zich nog meer mensen melden komt KNAB misschien meer in actie..
    m.vr.gr. Ton
  • hero

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hero heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

14 augustus 2017, 16:55

Alles keurig netjes verzorgd. Dikke 9 van mij op de schaal tot 10. Prive zit ik (nog) bij ING en KNAB zou iets "mobieler" kunnen zijn; lees stoppen met card reader en werken met scanner, pincode, enz.
  • stratumv

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten stratumv heeft ontvangen van andere leden.

20 augustus 2017, 17:34

[quote=Angelina]Wij zijn erg benieuwd hoe jij het eerste jaar bij Knab hebt beleefd. Heeft jouw relatie met Knab gebracht wat je ervan verwachtte? Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren?

prima jaar gehad, ik kwam van de Rabo waar ik via Bizzner terecht was gekomen; Bizzner was gratis, toen Rabo stopte met Bizner ben ik op hun gewone zakelijke rekening overgegaan mar dat was erg duur voor de ca 100 transacties die ik jaarlijks heb; dus KNAB was een mooi alternatief, zeker toen ik ook nog een mooi bleutooth speakertje kon scoren met de overstapservice; het werkt allemaal perfect dus ik ben blij; heb vorige week afscheid genomen van de Rabo
  • TjB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TjB heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

3 oktober 2017, 23:43

Angelina schreef:

Wij zijn erg benieuwd hoe jij het eerste jaar bij Knab hebt beleefd. Heeft jouw relatie met Knab gebracht wat je ervan verwachtte? Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren?

• TjB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TjB heeft ontvangen van andere leden.

3 oktober 2017, 23:46

Ik heb aan KNAB de suggestie gegeven om als zakelijke klant te kunnen instellen dat van alle bijschrijvingen een door klant zelf in te stellen % direct naar een subrekening wordt overgemaakt. Lijkt me eenvoudig te bouwen voor systeembeheer. Zou erg handig zijn voor reservering belastingen of BTW. Wel melding gehad: goed idee, nooit meer iets vernomen. Naam-nummerherkenning zoals ING (voorheen Postbank had en nu ook Rabo) lijkt me ook prettig. Voor de rest goed tevreden hoor! Blij met de overstap van Rabo naar Knab...
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1020
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

4 oktober 2017, 09:21

TjB schreef:

Ik heb aan KNAB de suggestie gegeven om als zakelijke klant te kunnen instellen dat van alle bijschrijvingen een door klant zelf in te stellen % direct naar een subrekening wordt overgemaakt. Lijkt me eenvoudig te bouwen voor systeembeheer. Zou erg handig zijn voor reservering belastingen of BTW. Wel melding gehad: goed idee, nooit meer iets vernomen. Naam-nummerherkenning zoals ING (voorheen Postbank had en nu ook Rabo) lijkt me ook prettig. Voor de rest goed tevreden hoor! Blij met de overstap van Rabo naar Knab...

Goedemorgen TjB,

Dank voor je berichtje en goed om te lezen dat je blij bent met de overstap :D.

We krijgen dagelijks enorm veel suggesties binnen van onze klanten (daar zijn we super blij mee natuurlijk), maar helaas is niet alles (op korte termijn) realiseerbaar. We hebben op de community een aantal overzicht pagina's waar de meest voorkomende suggesties genoteerd staan, met de status hiervan. Hiermee proberen we jullie een zo transparant mogelijk beeld te geven van de ontwikkelingen hier.

Jouw suggestie kun je terugvinden in dit suggestieoverzicht.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Arno

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

16 oktober 2017, 12:43

Ons ondernemend (wij hebben dus 4 overeenkomsten bij jullie) gezin hoopte wij jaren geleden bij Knab op het juiste adres te zijn. Door het gemis aan een kindrekening, hebben zij nu Bunq. Doordat de dienstverlening beleggen flink is teruggebracht, hebben wij nu De Giro. Wij waren altijd ambassadeurs voor Knab, maar zien momenteel geen toegevoegde waarde meer :-(
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

16 oktober 2017, 16:12

Arno schreef:

Ons ondernemend (wij hebben dus 4 overeenkomsten bij jullie) gezin hoopte wij jaren geleden bij Knab op het juiste adres te zijn. Door het gemis aan een kindrekening, hebben zij nu Bunq. Doordat de dienstverlening beleggen flink is teruggebracht, hebben wij nu De Giro. Wij waren altijd ambassadeurs voor Knab, maar zien momenteel geen toegevoegde waarde meer :-(

Hi Arno, dankjewel voor je berichtje. Ik snap inderdaad dat het een teleurstelling is dat we (nog) geen kinderrekening aanbieden. Intern is ervoor gekozen om eerst andere prioriteiten te stellen, voodat we de jongeren/kinderrekening zullen ontwikkelen. We willen het dus zeker aanbieden in de toekomst. Maar voor nu: helaas niks concreets. Je kunt het altijd in de gaten houden via deze pagina.

Groet, Pam
  • Harry

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Harry heeft ontvangen van andere leden.

23 oktober 2017, 11:07

Hallo,
    Het was mijn bedoeling een jaar geleden om een simpele internet rekening te openen, om daar geld te stallen wat ik niet direct nodig had. Een betaalrekening had en heb ik bij een andere bank. Dus die had ik in principe helemaal niet nodig. Maar je wordt verplicht er een te nemen.Kosten €5,- in de maand zonde van het geld en vergeleken met de andere bank ontzettend duur.
    Ik ben momenteel aan het zoeken naar de mogelijkheid mijn geld ergens anders te stallen en alles bij Knab weer op te heffen.
    Verder werd ik een tijdje geleden gebelt met de vraag of een andere rekenening of een disposito niet een betere oplossing was voor mij.
    Na enig heen en weer gepraat werd er beloofd mij de nodige info toe te sturen. Tot op heden niets ontvangen.
    Al met al voor mij eigenlijk een slechte ervaring, en zoals ik eerdere al gelezen heb op de reactie van anderen op het forum het rente percentage. we worden inderdaad bestolen. Als wij gewone mensen ons geld weer in een oude sok gaan stoppen kunnen jullie en al die andere banken hun deuren sluiten.
  • kee70

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kee70 heeft ontvangen van andere leden.

23 oktober 2017, 17:17

Mijn beleving met KNAB, wauw te erg. Mijn pas doet het niet vanaf het begin. Meerdere malen over gebeld, uiteindelijk het antwoord misschien heeft u pas wel de pincode van u partner en andersom, probeer dat maar. Geprobeerd natuurlijk terwijl je weet dat het grote onzin is. Uiteraard deed de pas het niet en tot op de dag van vandaag nog steeds niet........
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 118
    Allrounder

Allrounder

24 oktober 2017, 14:13

Harry schreef:

Hallo,
    Maar je wordt verplicht er een te nemen.Kosten €5,- in de maand zonde van het geld en vergeleken met de andere bank ontzettend duur.

En dat was voordat de rekening geopend werd niet bekend??
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

24 oktober 2017, 18:39

kee70 schreef:

Mijn beleving met KNAB, wauw te erg. Mijn pas doet het niet vanaf het begin. Meerdere malen over gebeld, uiteindelijk het antwoord misschien heeft u pas wel de pincode van u partner en andersom, probeer dat maar. Geprobeerd natuurlijk terwijl je weet dat het grote onzin is. Uiteraard deed de pas het niet en tot op de dag van vandaag nog steeds niet........

Hi Kee70,

Wat vervelend om te horen. Het lijkt me in jouw situatie het handigst dat er een nieuwe bankpas wordt aangevraagd. Want dit is absoluut niet de bedoeling! Je kunt zelf een nieuwe bankpas aanvragen vanuit je Persoonlijke Bankomgeving (kosteloos). Als je er niet uit komt, bel ons dan even via 020 303 1600, dan helpen we je verder.

Groet, Pam
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 520
    Allrounder

Allrounder

24 oktober 2017, 18:45

Pam schreef:

kee70 schreef:

Hi Kee70,

Wat vervelend om te horen. Het lijkt me in jouw situatie het handigst dat er een nieuwe bankpas wordt aangevraagd. Want dit is absoluut niet de bedoeling! Je kunt zelf een nieuwe bankpas aanvragen vanuit je Persoonlijke Bankomgeving (kosteloos). Als je er niet uit komt, bel ons dan even via 020 303 1600, dan helpen we je verder.

Groet, Pam

Een zeer slechte beurt van jullie helpdesk !!!!
    Ga zo door en er zullen vele klanten afhaken.
    m.vr.gr. Ton
  • RoyRoy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Roy heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 9

24 oktober 2017, 20:32

Arno schreef:

Doordat de dienstverlening beleggen flink is teruggebracht, hebben wij nu De Giro. Wij waren altijd ambassadeurs voor Knab, maar zien momenteel geen toegevoegde waarde meer :-(

Hallo Arno,

Wist je dat we binnenkort wel weer met een nieuw beleggingsproduct gaan beginnen? Knab Beleggen?
    meer informatie over Knab Beleggen vind je hier. Wellicht dat dit wel een mogelijkheid voor je is.

groet,
    Roy
    Shiftleader Service bij Knab
  • MGouwerok

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MGouwerok heeft ontvangen van andere leden.

25 oktober 2017, 09:06

Goedemorgen,

Wij bankieren sinds ongeveer 1,5 jaar bij KNAB en zijn enthousiast over de dienstverlening van de bank en de mogelijkheden die geboden worden.
    Nadeliger voor ons als kapsalon is de beperking dat wij niet makkelijk geld kunnen storten (contante omzet), in de praktijk merken wij dat meer gebruik gemaakt wordt van pin betalingen. We hebben dit opgelost door deze omzet op onze privé rekening te storten en vervolgens door te storten.
    Wat ik graag toegevoegd zou zien: een directe koppeling tussen KNAB en ons boekhoudpakket Visma eAccounting waarbij de bankmutaties eenvoudiger en realtime ingelezen worden in Visma.
    Wanneer mogen we dit verwachten?

Groet,
    Marc
    Groet, Marc
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

26 oktober 2017, 08:41

MGouwerok schreef:

Goedemorgen,

Wij bankieren sinds ongeveer 1,5 jaar bij KNAB en zijn enthousiast over de dienstverlening van de bank en de mogelijkheden die geboden worden.
    Nadeliger voor ons als kapsalon is de beperking dat wij niet makkelijk geld kunnen storten (contante omzet), in de praktijk merken wij dat meer gebruik gemaakt wordt van pin betalingen. We hebben dit opgelost door deze omzet op onze privé rekening te storten en vervolgens door te storten.
    Wat ik graag toegevoegd zou zien: een directe koppeling tussen KNAB en ons boekhoudpakket Visma eAccounting waarbij de bankmutaties eenvoudiger en realtime ingelezen worden in Visma.
    Wanneer mogen we dit verwachten?

Groet,
    Marc

Morning!

Leuk om te lezen dat jullie enthousiast zijn over Knab :). Over het cash geld storten snap ik dat dit een minpuntje is in jouw geval.
    Voor wat betreft de koppeling met Visma, hier zijn nog geen specifieke plannen voor. Het staat wel in het suggestieoverzicht, waar je ook de actuele status van eventuele ontwikkelingen direct kunt zien.

Groet, Pam
  • johndenambtman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten johndenambtman heeft ontvangen van andere leden.

8 november 2017, 10:10

Angelina schreef:

• johndenambtman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten johndenambtman heeft ontvangen van andere leden.

8 november 2017, 10:17

Angelina schreef:

Ik heb 1 privé-rekening geopend om een eerste ervaring op te doen; dit is boven verwachting geweest;
    goede service, correcte hulp aan de telefoon, prettige/begrijpelijke digitale bankomgeving, goede app.
    Toen wij vervolgens een aantal gezamenlijke rekeningen en zakelijke rekening wilde omzetten ging het goed mis.
    Door een verkeerd advies via de telefonische helpdesk ging dit schijnbaar niet goed; aansluitend heeft KNAB-collega Reza haar uiterste best gedaan ons het gevoel te geven te dom te zijn om klant te worden bij KNAB, en vooral maximaal ergernis te creëren.
    Gefeliciteerd, u heeft het doel gehaald, we willen al niet meer; we willen als ABN-klant niet van de regen in de drup...
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

8 november 2017, 20:03

johndenambtman schreef:

Gefeliciteerd, u heeft het doel gehaald, we willen al niet meer; we willen als ABN-klant niet van de regen in de drup...

Hoi johandenambtman,

Dank je wel voor je eerlijke verslag.

Mijn excuses dat wij je hebben teleurgesteld, dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen juist het tegenovergestelde; je financiële assistent zijn. Dus ook je zo goed mogelijk helpen met de Overstapservice.

Voor nu begrijp ik dat het gevoel dat wij hebben achtergelaten je niet enthousiast maakt voor een overstap naar Knab. Als wij iets voor je kunnen doen om het beter te maken, laat het ons dan alsjeblieft weten. Uiteraard hopen wij je gevoel over Knab weer positief te kunnen maken. Ik zorg er voor dat jouw feedback terecht komt bij mijn collega. We kunnen er natuurlijk op z'n minst van leren.

Met vriendelijke groet, David
    Community Manager
  • EwoutK

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten EwoutK heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

17 november 2017, 11:07

Maar even kort en bondig de verbeterpunten....
    - Naar de community wordt naar mijn gevoel niet geluisterd. Ik post daar dus niks meer.
    - De alerts en automatische saldoaanvullingen zijn erg traag (gaat vaak een dag overheen). Ik heb het zelf allang gezien en indien nodig overgeboekt. Daarmee voor mij geen toegevoegde waarde.
    - Wachtwoord aanpassingen gebeuren op 1 plek maar inloggen voor de bankomgeving en Ideal gaat op twee verschillende plekken. Dat geeft gedoe met de wachtwoordmanager van mijn browser. Die houdt de wachtwoorden per inlogpagina bij.
    - De KNAB app doet het niet op mijn Windows Phone (niet in store) en ook niet op mijn Android tablet (alleen geschikt voor telefoons).
    - Transacties invoeren en goedkeuren via de cardreader is omslachtig en onhandig.
    - Beleggen kan niet met een zakelijke rekening.
    - Financieel overzicht niet beschikbaar met zakelijke rekening.

Wat gaat er wel goed...
    - Bankomgeving is goed beschikbaar.
    - De kosten zijn laag.
  • EwoutK

28 november 2017, 11:21

En zie het klopt - Weer geen enkele reactie. Ga zo door! (Ik niet)
  • Maurice

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Maurice heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

28 november 2017, 17:36

@ewoutk -ik kan de app gewoon op mijn android tab installeren en dat werkt.
    - de cardreader heb je eenmalig bij installatie nodig en daarna niet meer.
  • EwoutK

29 november 2017, 09:30

Bedankt voor de tip. Heb het na die eerste keer dat het niet lukte niet meer geprobeerd. Inmiddels gelukt!
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

29 november 2017, 10:15

EwoutK schreef:

En zie het klopt - Weer geen enkele reactie. Ga zo door! (Ik niet)

Hi EwoutK, fijn dat Maurice je wel heeft kunnen helpen :-) - Thanks Maurice! Daarbij excuses dat je het gevoel hebt dat er niet naar je wordt geluisterd. Zonder dat je het misschien door hebt, houden wij (de moderators) wel alles bij wat er op de community gezegd wordt en doen wij onze uiterste best om af en toe met resultaten te komen. Helaas gaat dit niet altijd zo snel als wij zouden willen en soms gebeurd er niks met bepaalde (vaak voorkomende) suggesties. Maar nogmaals, wij doen echt onze best!

Als je tips hebt over hoe wij het beter aan kunnen pakken op de community dan horen we dat heel graag!

Groet, Lisa
  • dweller

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dweller heeft ontvangen van andere leden.

30 november 2017, 15:21

Wat gaat een jaar snel. Het afgelopen jaar heb ik als klant positief ervaren. Ik heb nu ook de app op mijn smartphone geinstalleerd en die werkt echt perfect. Twee keer had ik de helpdesk nodig en beide keren was ik snel aan de beurt en werd vervolgens voortreffelijk geholpen. Ben in de toekomst ook van plan om meer met KNAB te gaan werken. Bijvoorbeeld verzekeringen, beleggen of hypotheekzaken te regelen. Kortom ik ben blij dat ik de stap genomen heb.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie