Financieel hulpmiddel voor de armen

PamPam Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

16 september 2016, 13:27

Foto: © Pockit

Er zijn maar liefst 4 tot 5 miljoen Britten die of helemaal geen bankrekening hebben, of die minder diensten kunnen afnemen dan ze eigenlijk willen.

Manchester United-coryfee Sir Alex Ferguson is investeerder van het eerste uur in Pockit. Pockit richt zicht op de armste inwoners van Groot-Brittannië. Het bedrijf werd zeven jaar geleden opgericht en heeft inmiddels 90.000 klanten.

Wat is Pockit?

Bij Pockit krijg je een rekening waarop je salaris kan worden gestort en je krijgt de mogelijkheid een pre-paid creditcard aan te vragen en de bijbehorende App. Klanten betalen minder dan 1 pond om de rekening aan te vragen.

Bron: RtlZ
Datum: 14-09-2016
Lees het volledige artikel hier.

Kun jij je voorstellen dat je geen bankrekening meer hebt? In Nederland is het namelijk ook niet verplicht om een betaalrekening aan te houden. Hoe denk jij hierover? Zullen ze dit moeten verplichten of juist niet?
Webcare Moderator bij Knab

Reacties (1)

• marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 48
    Allrounder

Allrounder

17 september 2016, 18:36

Pam schreef:

Kun jij je voorstellen dat je geen bankrekening meer hebt? In Nederland is het namelijk ook niet verplicht om een betaalrekening aan te houden. Hoe denk jij hierover? Zullen ze dit moeten verplichten of juist niet?

Nee, en ik denk, dat dit in NL erg lastig is. Een flink aantal personen in schuldsanering maakt wel soortgelijke ervaringen en ik heb nog nooit gehoord, dat ze dit aspect goed vinden.

Pockit lijkt voor mij op een "bankrekening light" - met minder mogelijkheden en controles. Eigenlijk denk ik, dat in onze huidige wereld mensen een recht (maar geen plicht) op een volwaardige bankrekening (zonder crediet dan) moeten hebben.

Het verhaal herinnert me aan MPesa bekend uit Kenia. Daar hebben de aanbieders van mobiele telefonie de zaak quasi van de banken over genomen, want deze wouden mensen met heel klein inkomen geen rekening aanbieden. En dat is eigenlijk een moreel bankroet van de banken daar en geen bijzondere vooruitgang.

En ik denk het is net zo met Pockit.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie