Gesloten: Bèta-test: De nieuwe Persoonlijke Bankomgeving

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 februari 2017, 09:47

Fris, overzichtelijk en praktisch. Met die termen in ons achterhoofd hebben we het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe Persoonlijke Bankomgeving. We hebben nu een volledig nieuw design klaarliggen, dat we graag eerst voorleggen aan een kleine groep klanten. De komende tijd blijven we de omgeving verder verbeteren, en daar kunnen wij jouw input goed bij gebruiken.

Ben jij één van de testers van onze nieuwe Persoonlijke Bankomgeving? Dan is dit de plek om je tussentijdse bevindingen te delen. Bugs, tips en alle andere opmerkingen zijn welkom. We lezen continu mee! Heb je al een definitief oordeel? Beantwoord dan een aantal vragen via deze enquête.

Meer informatie over (het testen van) de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving vind je in Knab Lab.

Let op: deel in geen geval screenshots met jouw persoonlijke gegevens erop.
Webcare Moderator bij Knab

Reacties (375)

• DoKorte

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DoKorte heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

28 februari 2017, 12:01

Mooi nieuw design. Oogt nog wel wat kaal, maar dat kan ook positief uitgelegd worden. Eerste puntje wat mij opvalt. Ik heb een externe rekening lopen en deze kan ik (nog) niet laten opnemen in het overzicht waar ik in "binnen" kom. Graag de optie zoals ook in de oude omgeving om ook externe rekeningen aan je overzicht toe te voegen. Ik heb wel gezien dat ik het "oude" overzicht kan vinden onder Financieel overzicht --> Financieel Dashboard (maar dit is dan weer de oude look&feel. Nog een puntje is het kasboek dat nog overschakelt naar de oude look & feel. Het is een eerste versie, maar dit zijn alvast mijn twee opmerkingen.

1e aanvulling: De berichten rechts bovenin geven aan dat ik nog 3 ongelezen berichten heb. Ik kan deze echter niet bereiken, omdat er geen scroll balk wordt weergegeven. Ter info: Ik gebruik de nieuwste Chrome browser.
  • GasterijManjefiek
    Hoekbank Reacties: 28

28 februari 2017, 12:18

Het is op "korte termijn" aan ons beloofd maar na meer dan een jaar is hij er eindelijk. Complimenten aan de ontwikkelaars van Knab! De nieuwe bankomgeving ziet er modern, strak en overzichtelijk uit.

Om te beginnen het startscherm je hebt in een oogopslag de informatie die je als zakelijke klant nodig hebt. De menu's zijn ook verbeterd en je kan alle informatie en benodigde zaken snel terugvinden.

De nieuwe omgeving werkt op de meeste punten snel maar er zijn een paar verbeterpunten.
    1: Het laden van je persoonlijk archief duurt erg lang.
    2: Adressen uit je adresboek verwijderen duurt erg lang en in 9 van de 10 keer wil dit niet en krijg je de foutmelding 'Er is een fout opgetreden'. Dit was ook een probleem in de oude bankomgeving.
    3: In de oude bankomgeving kon je in een oogopslag de aankomende incasso's zien. In de nieuwe omgeving staan de periodieke overboekingen, eenmalige overboekingen, overboekingen tussen eigen rekeningen, incasso's en afgegeven incasso machtigingen in een overzicht en dit komt de snelheid van het laden niet ten goede.
    4: Bij het sparen overzicht krijg je reclame te zien van alle andere spaarproducten die Knab aanbied dit vindt ik persoonlijk erg irritant.
    5: Digitale B2B incasso machtigingen die wij hebben geregistreerd bij Knab komen niet in het overzicht te staan.
    6: Er zit geen scroll balk bij het alert scherm waardoor je niet alle alerts kunt lezen.

Het zijn een paar kleine verbeterpunten en als deze verbeterd worden is de nieuwe omgeving top!

Keep on going with the good work!

PS: wanneer krijgt de Android versie van de Knab app de functie om in te loggen met je vingerafdruk en de mogelijkheid om de aankomende incasso's te bekijken?
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 483
    Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 12:58

Mijn 1e bevindingen:
    1. Weinig compacte scherminformatie waardoor veel scrollen en minder overzicht..
    bv. Een mutatie beslaat de hele schermbreedte waardoor minder overzicht.
    2. Traag laden van nieuwe schermen.
    3. De "kop" Bankafschriften dekt de lading niet. m.i. Bankafschriften en Downloads
    4. Het datumbereik voor het downloaden. De default datum voor "Van" nog steeds één maand voor vandaag en bij een keuze van een enkele dag nog steeds foutmelding. Toegezegd was dit aan te passen.
    5. De naam van het downloadbestand is gewijzigd van "Knab transactieoverzicht betaalrekening NLxxxxx" in "Transactieoverzicht betaalrekening NLxxxxx" Dit graag terug naar oud.
    6. In "Correspondentie worden een aantal melding dubbele vermeld. 1x met een klokje en 1x met een envelop.

- wordt zo nodig vervolgd.
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 13:15

Vervolg:
    7. "Snel naar" is een mengeling van dagelijks te gebruiken rubrieken en rubrieken die geen snelheid vereisen.
    Overbodig bv. Overstapservice, mobiele toestellen.
    Missend: Overschrijvingen, Status opdrachten/geplande opdrachten - ook nergens anders te vinden.
    8. Betalen en Sparen. Hierbij is naast de overbodige reclame en promotie te toevoeging om extra betaal- cq spaarrekeingen te openen een verkeerde plaats.
    9. Waar is het adresboek te openen ? Eén van de primaire pagina's
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 februari 2017, 15:01

@DoKorte, GasterijManjefiek & Tonk44: Allereerst bedankt voor jullie kritische blik en het testen van de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving! Alle punten worden bijgehouden en waar nodig verbeterd. Graag geef ik in een paar regels een reactie op jullie punten.

Naar de volgende punten wordt momenteel gekeken:
    - Berichtgeving (belletje) en de missende scrollbalk
    - Traag laden van pagina's. Hebben jullie dit naast het Persoonlijk Archief ook op andere pagina's?
    - Foutmeldingen in het Adresboek
    - Dubbele berichten in het correspondentie overzicht

De volgende punten zullen in een nieuwe versie sowieso verbeterd zijn:
    - De zoek- en downloadfunctie
    - Het minder prominent in beeld brengen van de andere spaaropties.

Overige:
    - Aan de Android vingerafdruk wordt hard gewerkt, komt eraan!
    - Bij een scherminstelling van 100% zou de weergave in één overzicht te zien moeten zijn
    - 'Status opdrachten' vind je wel onder Snel naar onder 'Status betalingen'
    - Het adresboek vind je onder 'Instellingen' (tandwieltje rechtsbovenin)
    - Enkel de digitale incassomachtigingen (deze registreer je online via bijvoorbeeld een betaalvereniging) zijn te zien onder het kopje 'Incassomachtigingen'. De 'normale' B2B machtigingen die je via een formulier bij ons registreert zijn enkel achter de schermen zichtbaar en dus niet in je Persoonlijke Bankomgeving.

Voor bepaalde titels en kopjes hebben wij bewust gekozen en zullen dan ook zo blijven.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 15:33

Lisa schreef:

@DoKorte, GasterijManjefiek & Tonk44:
    - Traag laden van pagina's. Hebben jullie dit naast het Persoonlijk Archief ook op andere pagina's?

Tot nu toe alleen Persoonlijk Archief en Correspondentie.

Lisa schreef:

De volgende punten zullen in een nieuwe versie sowieso verbeterd zijn:
    - Het minder prominent in beeld brengen van de andere spaaropties.

En Extra nieuwe betaalrekening openen ?

Lisa schreef:

Overige:
    - Bij een scherminstelling van 100% zou de weergave in één overzicht te zien moeten zijn

Nee, zie schermafdrukken - genomen van 100%

Lisa schreef:

- 'Status opdrachten' vind je wel onder Snel naar onder 'Status betalingen'

Onder "Status betalingen" tref ik alleen "Opdrachten bevestigen". Dit is in mijn beleving toch iets anders dan Status opdrachten.
    In mijn geval zijn de velden leeg terwijl er geplande opdrachten wel aanwezig zijn.

aanvulling: "Status opdrachten" is een tabblad van "Bij- en Afschrijvingen" bij zowel Betaal- als Spaarrekening(en)

Lisa schreef:

- Het adresboek vind je onder 'Instellingen' (tandwieltje rechtsbovenin)

Ik verwacht een snelle toegang tot het adresboek en verwacht dat niet onder "Instellingen"
    Lisa schreef:

Voor bepaalde titels en kopjes hebben wij bewust gekozen en zullen dan ook zo blijven.

Wat is dan de waarde van inzichten van testers ?
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 15:57

Vervolg:
    10. Een schermafdruk van een contact in het adresboek over de volle breedte van het scherm. Dit is erg onoverzichtelijk.
    Er passen maar 6 contacten op een scherm.

Ergens tussen mijn contacten is er een veld van Knab dat waarschijnlijk als voetveld bedoeld is

m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 16:10

Vervolg
    11. Ook de welkomspagina is te groot om in één scherm gevat te worden.

Bij een zoomreductie naar 67% komt de hele pagina zichtbaar
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 16:31

Vervolg
    12. Bij het openen van "Alerts en Saldobeheer" verschijnt de rubriek "Saldobeheer" direct maar duurt het lang voordat de lijst met Alerts verschijnt.
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 19:35

Vervolg
    13. Waarom staat "Geld overmaken" zo eenzaam alleen. Niet erg consequent.
    Beter naar "Snel naar ...."

m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

28 februari 2017, 22:12

Vervolg
    14. Invoeren van overboekingingen gaat prima, maar zoals eerder vermeld het visuele beeld is op een laptopscherm veel te groot, je verliest het overzicht en maakt je onzeker. De data bevinden zich niet in één blikveld - je moet met je ogen/hoofd draaien van links naar rechts, zeker als je brildragend ben.
    m.vr.gr. Ton
  • Pieter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pieter heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

1 maart 2017, 09:06

Goede verbetering deze nieuwe site! Hier geen enkel probleem mbt het niet "passen" van schermen, wellicht een "issue" met je scherm resolutie Tonk44?

Wel wat opmerkingen:

1) Leuk dat promoten van nieuwe diensten op de login pagina, maar mij lijkt het stukken belangrijker dat de veiligheidsinformatie die nu onder (!) het formulier staat, boven het formulier komt te staan. Zoals te zien in de screenshots van Tonk44, kan deze vitale informatie soms wegvallen.
    2) Transactieoverzicht: ik vind alle transacties met dezelfde achtergrondkleur niet overzichtelijk, wellicht om en om een andere achtergrondkleur (zebra-motiefje ;))?
    3) Pagina's verspringen wat naar beneden net na het inladen van de data, het menu wordt dan pas zichtbaar en de ruimte die het menu inneemt, zou van te voren al vastgelegd moeten zijn (als je dat dus niet doet, krijg je dat de pagina verspringt na het laden).
    4) Erg spijtig dat het kasboek bij het oude is gebleven, had ernstig gehoopt dat deze ook bijgewerkt zou zijn (vind hem nu onbruikbaar met al die pop-ups etc).
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

1 maart 2017, 09:52

Pieter schreef:

Goede verbetering deze nieuwe site! Hier geen enkel probleem mbt het niet "passen" van schermen, wellicht een "issue" met je scherm resolutie Tonk44?

Pieter, de schermresolutie heeft de standaard instelling voor mijn laptop van 1366x768. Deze is ook van toepassing als ik de "oude bankomgeving" open. De nieuwe komt veel te groot over.
    Ook getoetst op een Macbook air (1140x900) en ook hier constateer ik een veel grotere presentatie dan voor de "oude"
    M.a.w grafisch is er softwarematig bij Knab een verschil tussen oud en Beta.
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

1 maart 2017, 11:11

GasterijManjefiek schreef:

2: Adressen uit je adresboek verwijderen duurt erg lang en in 9 van de 10 keer wil dit niet en krijg je de foutmelding 'Er is een fout opgetreden'. Dit was ook een probleem in de oude bankomgeving.

Hi GasterijManjefiek, graag informeer ik je dat de foutmeldingen in het Adresboek zijn verholpen! Je kan nu dus heel gemakkelijk je adresboek bijwerken!
  • GasterijManjefiek

1 maart 2017, 13:46

@Lisa Bedankt voor de snelle oplossing, het probleem is opgelost!
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 maart 2017, 16:51

@Pieter:

pieter schreef:

1) Leuk dat promoten van nieuwe diensten op de login pagina, maar mij lijkt het stukken belangrijker dat de veiligheidsinformatie die nu onder (!) het formulier staat, boven het formulier komt te staan. Zoals te zien in de screenshots van Tonk44, kan deze vitale informatie soms wegvallen.

Goed punt, we zijn aan het kijken hoe we de inlogpagina overzichtelijker kunnen maken.

pieter schreef:

2) Transactieoverzicht: ik vind alle transacties met dezelfde achtergrondkleur niet overzichtelijk, wellicht om en om een andere achtergrondkleur (zebra-motiefje)?

We houden in de gaten of er meer mensen tegen aanlopen, dan zullen we eventueel een oplossing hiervoor bedenken!

pieter schreef:

3) Pagina's verspringen wat naar beneden net na het inladen van de data, het menu wordt dan pas zichtbaar en de ruimte die het menu inneemt, zou van te voren al vastgelegd moeten zijn (als je dat dus niet doet, krijg je dat de pagina verspringt na het laden).

Ik zie inderdaad wat je bedoeld. We gaan kijken of we dit kunnen oplossen.

pieter schreef:

4) Erg spijtig dat het kasboek bij het oude is gebleven, had ernstig gehoopt dat deze ook bijgewerkt zou zijn (vind hem nu onbruikbaar met al die pop-ups etc).

Het hele financiele overzicht domein is nog in de oude stijl. Hier gaan we in een later stadium vernieuwingen in aanbrengen.

Groet Pam
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 maart 2017, 16:55

@Tonk44

Graag geef ik je alvast antwoord op een paar punten:

tonk44 schreef:

10. Een schermafdruk van een contact in het adresboek over de volle breedte van het scherm. Dit is erg onoverzichtelijk. Er passen maar 6 contacten op een scherm.

Wordt opgepakt.

tonk44 schreef:

12. Bij het openen van "Alerts en Saldobeheer" verschijnt de rubriek "Saldobeheer" direct maar duurt het lang voordat de lijst met Alerts verschijnt.

We houden de melding even in de gaten. Wellicht kunnen we later iets aan de performance doen.

tonk44 schreef:

13. Waarom staat "Geld overmaken" zo eenzaam alleen. Niet erg consequent. Beter naar "Snel naar ...."

Is een designkeuze, veruit de meest gebruikte functionaliteit.

Groet Pam
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

1 maart 2017, 17:41

Pam schreef:

@Tonk44

tonk44 schreef:

13. Waarom staat "Geld overmaken" zo eenzaam alleen. Niet erg consequent. Beter naar "Snel naar ...."

Is een designkeuze, veruit de meest gebruikte functionaliteit.

PAM, bedankt voor jullie gedeeltelijke terugkoppeling.

OK vwb "Geld overmaken" maar blijf dan ook consequent in het gebied "Snel naar...." In het gebied horen m.i. geen rubrieken te staan die misschien nooit of nauwelijks gebruikt zullen worden zoals "Overstapservice" en "Mobiele toestellen", terwijl ik het "Adresboek" en "Geplande opdrachten" daar erg mis omdat die wel frequent gebruikt zullen worden.
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

1 maart 2017, 18:09

Vervolg
    15. De bedragen onder BIJ- en AFSCHRIJVINGEN zijn moeilijk lees- en interpreteerbaar.
    a. Geen vermelding Bij / af - alleen kleurverschil hetgeen voor kleurblinden niet of nauwelijks te onderscheiden zijn.
    b. Normaliter wordt de kleur rood gebruikt voor negatieve bedragen en zwart voor positieve. (hier groen resp. grijs)
    c. Het euro-teken hindert het goed lezen.
    d. De regel waar de cursor overheen staan kleurt niet en gezien de grotere schermbreedte leesfouten ontstaan.
    Deze punten zijn in de "oude" omgeving goed ingevuld. Zie schermafdrukken.( hier zijn ook duidelijk de verschillen te zien van de afbeeldingsgrootte nieuw/oud waar eerder meldingen over zijn gemaakt.

m.vr.gr. Ton
  • GasterijManjefiek

1 maart 2017, 18:34

Wij zaten nog even in de nieuwe bankomgeving te kijken en kwamen iets tegen (zie screenshot). Betekent dit dat we (binnenkort) gebruik kunnen maken van mobiel signeren?

1 Bijlage

• GasterijManjefiek

1 maart 2017, 18:37

Nog een aanvulling op onze vorige berichten.

Als je kijkt op de pagina van de boekhoudkoppeling en klikt dat je meer informatie wilt krijg je de foutmelding die ik in de bijlage heb toegevoegd.

1 Bijlage

• TimPeters

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimPeters heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

1 maart 2017, 19:46

Nieuwe bankomgeving ziet er fraai uit!

Het enige wat ik persoonlijk nogal druk vind ogen is het menu in combinatie met eventuele meldingen. De licht blauwe kleur vloekt enorm, zou toch kiezen voor een wat rustigere kleur.

Huidige situatie:

Zou bijvoorbeeld gewoon kiezen voor de donkerblauwe kleur:

En zou de meldingen iets subtieler laten weergeven, dat het niet zo lomp overkomt en het overzicht kwijt bent, bijvoorbeeld:

Gr. Tim

1 Bijlage

• Menne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Menne heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

2 maart 2017, 09:37

Bij Betalen staat bovenaan als kop "Bij- en afschrijvingen". Correct.
    Even daaronder staat als tabelkop "Bij- en af".
    Dat is niet goed, dat streepje achter "Bij-" hoort er niet.
    Dat wijst immers erop dat je er iets achter moet invullen en er staat niks achter "Af".
    Er hoort als tabelkop gewoon "Bij en Af" te staan ....:)
  • TKluttie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TKluttie heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

2 maart 2017, 09:59

Een erg mooi design! Nadeel uit oude omgeving wat hier niet is aangepakt: overboekingen welke geagendeerd worden in het weekend om op maandag uit te voeren, worden direct uitgevoerd. Kan soms vervelend zijn als je daardoor onnodig een weekend rood staat.
  • Tiny

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tiny heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

2 maart 2017, 10:07

Helder en duidelijk overzicht van de verschillende rekeningen !!

Opmerkingen:
    - kleuronderscheid tussen bij en afschrijvingen is minimaal (zeker voor een halve kleurenblind :-) )
    - bedrag invoeren is omslachtiger geworden omdat je voor de cijfers achter de komma naar het volgende tabje moet klikken. Een punt wordt niet geaccepteerd als zijnde aanduiding dat het centen zijn. E 25.39 wordt dus een bedrag van E 2539,--. Erg lastig en risico dat verkeerde bedragen worden betaald !!
    - status is gerangschikt op basis van invoer datum. Zou logisch zijn om dat op volgorde van uitvoeren te doen. En als er dan ook nog vermeld kan worden of het saldo op die datum toereikend is zou dat een hoop getel schelen.
Bekijk mobiele versie