Welke banken heb jij nog meer?

oohh Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 88
Allrounder

Allrounder

20 maart 2018, 12:11

Knab heeft natuurlijk een flink aantal (grote) concurrenten. Maar bij welke banken zit jij nog meer, en vooral: waarom? Of waarom niet meer? Ik bijt de spits af door te laten zien waar ik mijn geld stal. Het overzicht staat op chronologische volgorde ;)

ING:
Ooit hebben mijn ouders voor mij bij ING een bankrekening afgesloten. Deze rekening gebruik ik op dit moment nog om mijn salaris op te laten storten. Ook lopen er een aantal (alle) incasso's via deze rekening. Op dit moment is de rekening nog gratis, maar omdat ik geen student meer ben moet ik hiervoor gaan betalen. Ik heb al een aantal incasso's overgezet naar Knab en mijn salaris zal daar binnenkort ook op gestort worden. Ik heb ook nog een creditcard van ING waar ik eigenlijk nauwelijks nog gebruik van maak, dus deze zal ik binnenkort opzeggen.

ABN Amro:
Inmiddels heb ik deze rekening niet meer. Bij deze bank had ik een betaalrekening en depositorekening waar spaargeld op stond. Ik maakte er weinig gebruik van en vond de bank niet innovatief genoeg. Daarom heb ik deze rekeningen een aantal jaar geleden opgezegd.

bunq:
Ik was begin 2016 erg benieuwd naar deze nieuwe bank. Ik was voornamelijk geïnteresseerd in de mogelijkheid om goedkoop gebruik te maken van een en/of rekening. Eigenlijk is de introductie van en/of rekeningen pas eind 2017 geintroduceerd, maar je kon al gebruik maken van "Connects," waarmee iemand anders met een pas toch geld van jouw rekening kunt afhalen. Ik zit zelf nog op het oude tarief waarbij je betaalt voor wat je gebruikt (bijv. 4 cent per betaling). Ik vind 8.99 per maand teveel geld voor een bank, maar voor de rest ben ik tevreden.

Knab: Ik ben in het verleden vooral bij Knab klant geworden om de relatief hoge spaarrente. Achteraf zag ik dat Knab veel meer leuke producten heeft (gehad), zoals de Participatie en een American Express creditcard. Inmiddels heb ik ook een Beleggingsrekening bij Knab. Ik hoop in de toekomst nog veel meer leuke producten van Knab te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld Apple Pay :)

Revolut:
Wat mij bij deze "bank" (ze hebben nog geen banklicentie!) aanspreekt is dat men zeer innovatief te werk gaat. Elke maand wordt er wel een nieuwe feature toegevoegd, bijvoorbeeld het aankopen van cryptocurrencies of direct debit via IBAN. Je krijgt een MasterCard of Visa waarmee je zonder extra kosten in andere valuta kunt betalen. Revolut maakt gebruik van de interbank wisselkoers. Sinds kort heeft men ook een Maestrokaart waarmee je ook in Nederland op meer plekken kunt betalen.

N26:
Ik heb ook een rekening bij N26. Bij deze bank zijn ze wat minder snel met innoveren dan Revolut, maar toch zijn ze best vooruitstrevend. In de afgelopen jaren hebben ze onder andere MasterCard 3D Secure en Apple Pay toegevoegd en ze zouden binnenkort nog moeten komen met en/of rekeningen. Als zij deze rekeningen gaan aanbieden dan ga ik mijn boodschappenpot van bunq naar N26 verhuizen ;)

Nu ben ik wel benieuwd waar jullie bankieren, creditcards hebben en vooral waarom jullie daar klant zijn :)
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 77
    Allrounder

Allrounder

21 maart 2018, 00:13

Zit zelf ook bij N26 en ben het eens dat kwa innoveren een stuk langzamer gaat dan bij Revolut of zelfs Monzo.

ING heb ik al meer dan 5 jaar geleden opgezegd. Hier zijn tal van reden voor.
    ABN Amro zag het licht net voor ik de beslissing nam om ook bij hen mijn rekening te sluiten. De verbetering in hun mobiel bankieren app en het mobiel betalen hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn dagelijks bankzaken daar houd.

Ik denk dat de eerste bank in NL die Apple Pay introduceert kan rekenen op heel wat nieuwe klanten.
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

21 maart 2018, 09:23

Ves schreef:

Ik denk dat de eerste bank in NL die Apple Pay introduceert kan rekenen op heel wat nieuwe klanten.

Sinds gisteren kun je bij bunq ook gebruik maken van Apple Pay. Officieel werkt het alleen in Spanje en Italië, maar het werkt ook met kaarten die in Nederland zijn uitgegeven. Je moet alleen de landinstelling van je iPhone of Apple Watch tijdelijk naar deze landen zetten. Ik ben benieuwd wanneer Apple Apple Pay officieel in Nederland gaat aankondigen. Hoop zo snel mogelijk.
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

22 maart 2018, 12:56

Is alweer 'geblokt'.
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

22 maart 2018, 12:57

Haha, klopt. Was op zich te verwachten.
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

22 maart 2018, 12:58

Ja, Apple heeft ingegrepen :P
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 156
    Allrounder

Allrounder

24 maart 2018, 21:14

Als kind zat ik bij de Rabobank. Ging af en toe met mijn kunststof spaarvarken onder de arm bij ze langs. Af en toe hadden ze een actie. Wanneer je dan een x-bedrag spaarde, kreeg je een cadeautje. Een (parker) pen of iets dergelijks. Ik ken nog de tijd dat de bankmedewerker de transacties met de hand in mijn bankboekje noteerde. Als tiener begonnen bij de Postbank. Die was redelijk modern en mijn ouders zaten daar ook. De tijd van cheques uitschrijven begon.

Later werd dat dus ING. Her en der had ik wat rekeningen bij andere banken vanwege de spaarrente. Ik volgde zo'n beetje de bank met de hoogste rente. Ik herinner me percentages tot zo'n beetje 7,5% (vrij opneembaar). Directbank, Van Lanschot, later MoneYou, Nationale Nederlanden, Leaseplan Bank, OHRA, Aegon en zo ook bij Knab uitgekomen. Uiteraard liepen de percentages op een gegeven moment hard terug.

Om nog een beetje fatsoenlijke opbrengst te krijgen ben ik in eerste instantie van 'Vrij opneembaar' overgestapt op een combinatie van `Depositosparen` en beleggen (via ING en Binck). Knab was uiteindelijk wel een blijvertje. Want deze bleek niet alleen goed voor de hoogste rente, maar de wijze waarop ze met klanten omgingen (toegankelijk, community, vooruitstrevend) sprak me aan. Even ben ik weer minder actief geworden (in de tijd dat Knab nog 30.000 klanten had) omdat ze toch wel veel steken lieten vallen (o.a met de Visa card via Laser). Inmiddels is Knab mijn voornaamste bank voor betalingsverkeer. ING heb ik nog, maar daar doe ik bijna niets meer mee. Vroeg of laat zal ik die opzeggen. Mijn vrouw zit nog bij ING maar zal binnenkort ook wel gaan Knabbelen.

Beleggen en traditioneel sparen doe ik steeds minder, Crowdfunden steeds fanatieker.

Creditcard had ik dus lang bij ING (Mastercard) omdat Laser een drama was. Ik heb nu nog een Visa van Qander (niet veel beter), maar gebruik die alleen wanneer mijn American Express niet geaccepteerd wordt. Mijn Amex Flying Blue Platinum is mij favoriet. Wordt in Nederland toch nog opvallend vaak geaccepteerd. In het buitenland nog meer. Daar waar overigens (online) geen Amex wordt geaccepteerd, wordt vaak wél PayPal geaccepteerd. Dan betaal ik via PayPal welke wordt afgelost via mij Amex. Dus met een omweg lukt het dan tóch nog. Deze kaart heeft mij bovendien aan de Flying Blue Silver status bij KLM geholpen. Bij huurauto's heb ik geen verzekering meer nodig, de card dekt All In. Hetzelfde geldt voor de reisverzekering. Gedekt door de card. Bovendien is er geen limiet en dus ook geen gezeur daarover. Zeer tevreden mee.
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 77
    Allrounder

Allrounder

7 april 2018, 13:21

Ik gebruik dezelfde constructie met PayPal als AMEX niet wordt ondersteund.

Had voorheen de Flying Blue Silver maar in het tweede jaar dat ik het had vloog ik nauwelijks, dit deed mij besluiten om voor de Green Card te kiezen. Mocht ik weer regelmatig vliegen maak ik zeker de switch AMEX Flying Blue.
  • pveijndhoven

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pveijndhoven heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

18 mei 2018, 09:51

In het begin was het Amsterdam Bank, dit werd later AMRO en daarna ABN-AMRO. Niet commercieel, niet meedenken in kredieten anders dan hoge tot zeer hoge rentes rekenen. Nadat het kantoor gesloten werd overgestapt naar RABO. Daar heftig teleurgesteld in de mogelijkheden die ze me boden. Voorbeeld is het openen van een dollar rekening. Dit werd geweigerd aangezien er te weinig geld op binnen zou komen. Erg klant vriendelijk dus.. niet dus.
    Nu zakelijk KNAB, RABO is weg, ABN-AMRO is weg.
    Prive bankieren we nog bij de RABO en ING voor de hypotheek. Ook dat zal snel; gaan veranderen.
    Credit cards, AMEX voor zakelijk (eigen kaart niet via KNAB) MasterCard voor privé.
  • vragenvragen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten vragenvragen heeft ontvangen van andere leden.

27 juli 2018, 11:40

Ik zit bij ABN/AMRO omdat ik via mijn werkgever hierop 50% korting krijg op het betaalpakket. Tevens zit ik nog bij de ING wat ooit PostBank was. Verder nog rekening bij Money You, Argenta Bank en ASN Bank.
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

30 juli 2018, 19:19

vragenvragen schreef:

Ik zit bij ABN/AMRO omdat ik via mijn werkgever hierop 50% korting krijg op het betaalpakket. Tevens zit ik nog bij de ING wat ooit PostBank was. Verder nog rekening bij Money You, Argenta Bank en ASN Bank.

Maar waarom zit je bij zoveel banken? Heb je daar nog een reden voor? :)
  • vragenvragen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten vragenvragen heeft ontvangen van andere leden.

30 juli 2018, 20:58

In beginsel was het bedrag dat je maximaal terug kon krijgen 20.000 euro. Dat is nu verhoogd naar 100.000. Om die reden zat ik bij meerdere banken.
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

30 juli 2018, 21:08

vragenvragen schreef:

In beginsel was het bedrag dat je maximaal terug kon krijgen 20.000 euro. Dat is nu verhoogd naar 100.000. Om die reden zat ik bij meerdere banken.

Zonde om dan al die banken aan te houden en daarvoor te blijven betalen, toch? :)
  • vragenvragen

30 juli 2018, 22:41

Bij deze banken heb ik een spaarrekening lopen. Ik kon wanneer de spaarrente bij een andere bank hoger lag, het zo laten overboeken zodat ik kon profiteren van de hoogste rente.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie