Smart Home voor jou?

Tags:

Ves Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
Allrounder

Allrounder

9 maart 2018, 00:16

Tegenwoordig zijn smart home apparaten niet meer weg te denken en met apparaten als Google Home, Applepod en Amazon Echo zal dit alleen maar versnellen. De slimme thermostaat is meestal de eerste stap in deze wereld.

Ik vraag mij af hoe mede Knab klanten hier over denken en of zij al begonnen zijn aan deze reis.

Zelf heb ik al naast een Nest ook LIFX lampen en twee Google Home's staan.

Hoeveel smart home devices heb jij in huis?

• oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 100
    Allrounder

Allrounder

9 maart 2018, 12:44

Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie in Amerika een Amazon Echo gekocht om even te proberen. Uiteindelijk na een paar maanden weer verkocht, voornamelijk omdat ik er gewoonweg te weinig gebruik van maak. Misschien ook omdat ik meer Apple minded ben.

Gebruik jij je Google Home's wel vaak? :)

Verder heb ik ook nog een aantal Philips Hue lampen, waar ik wél regelmatig gebruik van maak. En gebruik ik Home-Assistant om een aantal dingen te monitoren en te besturen: energieverbruik en gasverbruik monitoren, tv aan/uit, etc.
  • Ves Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

10 maart 2018, 09:19

Gebruik het dagelijks met de TV en muziek. Ook met het besturen van de Nest tijdens de koude dagen.
    Af en toe nog reminders of een alarm.

Voordat ik uit huis vertrek vraag ik soms ook naar het weer of het verkeer naar werk. Het tweede werkt niet altijd goed met OV.

Heel belangrijk om te weten is dat een goede (mesh) router ook een onderdeel is van de goede ervaring. Recentelijk wat artikelen gelezen waarbij se smart home bel problemen gaf met bepaalde routers.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 175
    Allrounder

Allrounder

15 maart 2018, 16:02

Ik heb nog geen Smart Home apparaat aangeschaft, maar probeer wel mijn Home zo Smart mogelijk te maken. Het alarm gaat 's avonds automatisch aan, een elektronisch deurslot staat op mijn wish-list. Boodschappen kunnen we aan het lijstje toevoegen door de barcode te scannen (of bijvoorbeeld `bananen` te roepen) via een (Hiku) scanner die magnetisch aan de koelkastdeur hangt. Verder is het hele huis zo'n beetje voorzien van Sonos en ga ik binnenkort de benedenverdieping (studeerkamer) verbouwen zodat deze multimedia ready wordt (als in: alle denkbare aansluitingen mooi verwerkt in wanden en plafond). De slimme meter lees ik momenteel uit via e-Detector van Delta Lloyd, maar de Raspberry Pi ligt al klaar als waardig opvolger. De eTwist thermostaat is (net als Sonos en het alarm) simpel via de telefoon te bedienen.
  • martijnknab2

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martijnknab2 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

19 maart 2018, 11:53

Ik ook niet

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie