Hoe beleef jij het WK zonder Nederland?

LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 61
Allrounder

Allrounder

3 juli 2018, 09:41

Geen WK plaatjes, wuppies, oranje tompoezen of überhaupt oranje prularia die je aan het WK doet denken. Een verademing of zijn we er stiekem gek op? Een WK zonder Nederland, beleef je toch net even anders.

Gezelligheid

Normaal gesproken staan de pleinen vol en zijn de straten en kroegen oranje versierd. Supermarkten en andere winkels verzinnen de gekste dingen om ons weer massaal aan het sparen of kopen te krijgen. De oranje tompoezen die volop worden geproduceerd. De originele outfits die iedereen elke keer uit de kast weet te trekken. We juichen, we huilen en we vliegen volstrekt onbekenden in de armen wanneer we scoren. Misschien dat we dit toch wel een klein beetje missen?

Geen oranje tompoezen

De NOS heeft een schatting gemaakt dat Nederland ongeveer 160 miljoen euro misloopt aan extra omzet. De supermarkten verkopen namelijk tussen de 20 en 70 miljoen euro extra tijdens een deelname van oranje aan het WK of EK. Door het ontbreken van de oranje vla, loopt Friesland Campina zo’n 1 miljoen euro mis aan extra omzet. En wat dacht je van de Hema? Op een speeldag wordt er 800% meer aan oranje tompoezen verkocht (NOS,2018).

Maar kijken we dan helemaal niet?

Geen oranje op het WK, betekent dat ook dat we het WK niet kijken? De kijkcijfers liegen er niet om, gisteren zagen ruim 2,5 miljoen Nederlanders onze zuiderburen in de laatste minuut scoren tegen Japan (Kijkonderzoek,2018). Ondanks dat oranje afwezig is, zijn er volgens de FIFA 11.000 kaarten voor WK-wedstrijden verkocht aan Nederlanders. Maar of ze daadwerkelijk ook zijn afgereisd naar Moskou, blijft nog maar de vraag (HLN,2018).

Hoe beleef jij het WK zonder Nederland? Wat mis jij het meest?
Webcare Moderator bij Knab
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 83
    Allrounder

Allrounder

6 juli 2018, 20:23

Prima toch? Lekker rustig :D Ik ben niet zo'n voetballiefhebber, dus het maakt mij eigenlijk weinig uit.
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 73
    Allrounder

Allrounder

18 juli 2018, 21:33

Ik vond het geweldig. Als oranje speelt is het altijd te druk in de stad. Moet ik rekening houden met de extra drukte.

Nu was het lekker. Bij vrienden een wedstrijd kijken en rustig naar huis. BBQ zonder toeters.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 144
    Allrounder

Allrounder

21 juli 2018, 17:22

Net als Oohh heb ik ook niet zoveel met voetbal. Ik kijk eigenlijk enkel bij EK's en WK's. Natuurlijk leuk als Nederland (nog) meedoet. Anders is Spanje favoriet (mijn vrouw is Spaans). Maar nu Spanje er ook vlot uit lag, was de vaak verrassende uitslag ook best leuk om te zien. Dat er in Nederland geen oranje-gekte was vond ik prima.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie