Vakantie! Let jij op je uitgaven?

LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
Allrounder

Allrounder

16 juli 2018, 15:07

De zomervakantie is in een groot deel van Nederland begonnen, dat betekent voor driekwart van de Nederlanders dat ze ons -op dit moment niet zo koude- kikkerlandje gaan verlaten.

Of we nou gaan genieten aan de Spaanse Costa’s of gaan backpacken in Azië, bijna driekwart van de Nederlanders let nauwelijks op de uitgaven tijdens de vakantie, waarvan 19% helemaal niet letten op de uitgaven. Jongeren tussen de 18 en 30 jaar zijn het duurste uit op vakantie met een gemiddeld budget van 960 euro per persoon. Ondanks het hogere budget, overschrijden zij ook het vaakst het budget (banken.nl, 2018).

Een flesje wijn hier, een excursie daar en nog een leuk souvenirtje. Herkenbaar? De helft van de Nederlanders geeft meer uit dan dat ze van tevoren hadden ingecalculeerd. De voornaamste reden die wordt gegeven, is dat men niet wil denken aan geld/uitgaven tijdens een vakantie (RTLZ, 2018). Because the summer is magic, right?

Ga jij nog op vakantie? Hoe let jij op je uitgaven tijdens vakantie? En heb je nog tips?

Knab deelt ook tips voor geld besparen op vakantie. Lees ook het artikel in Knab Bibliotheek: 'Geld besparen op vakantie: zo doe je dat'.
Webcare Moderator bij Knab
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 79
    Allrounder

Allrounder

18 juli 2018, 21:30

Heb een budget met een zacht limiet en een harde. Daar zit een verschil van soms 25% in.
    Mijn harde limiet is wat ik echt wil uitgeven. Ik zorg er ook vaak voor dat ik dan niet meer dan op mijn rekening heb staan als ik naar het buitenland ga.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

22 juli 2018, 18:10

Tijdens vakanties heb ik voornamelijk vakantie, en wil ik minder op het budget letten. Ik heb dan ook niet per se een budget, meestal zie ik dat achteraf wel (en schrik ik soms). Je gaat toch vaker uiteten, drinkt of eet gedurende de dag wat, etc. Toch denk ik dat ik door de bank genomen niet exorbitant veel uitgeef tijdens een vakantie.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie