Houd jij je financiën bij?

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 januari 2018, 14:11

Een huishoudboekje bijhouden kan ervoor zorgen dat je geld kan besparen, lees dit artikel maar eens voor wat tips of het starten van jouw huishoudboekje.

Ik ben benieuwd;

Maak jij momenteel al gebruik van een (digitaal)huishoudboekje?

1 Bijlage

Webcare Moderator bij Knab
  • Lesley

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lesley heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

18 januari 2018, 20:28

Alle inkomsten en vaste lasten in excel en dagelijkse uitgeven in een iOS app. Is vaak meer dan je denkt :-)
    Lesley
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

18 januari 2018, 21:00

Welke App gebruik je daarvoor Lesley? :)
    Webcare Moderator bij Knab
  • Lesley

19 januari 2018, 07:53

Pam schreef:

Welke App gebruik je daarvoor Lesley? :)

Op dit moment Just Money. Redelijk simpel en overzichtelijk. Kost wel 3,5 knaak.
    Lesley
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 januari 2018, 08:36

Hoi Lesley,
    Lesley schreef:

Op dit moment Just Money. Redelijk simpel en overzichtelijk. Kost wel 3,5 knaak.

Heb je ook ooit wel eens een ander geprobeerd? Ik ben wel benieuwd; wat maakt voor jou deze app simpel en overzichtelijk?
    [iOS]

Groet, David
    Community Manager
  • Lesley

19 januari 2018, 21:04

Nee eigenlijk niet. Heb deze pas en ben wel tevreden. De app is overzichtelijk. In en uit en je kan de categorieën aanpassen en eventueel een csv bestand maken.
    Lesley
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 77
    Allrounder

Allrounder

12 februari 2018, 18:18

Sporadisch maak ik gebruik van Pocketsmith. Automatisch synchroniseren werkt helaas nog niet met al mijn banken werkt.

Daarnaast houd ik een Google Sheet bij voor mijn budget.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 februari 2018, 10:38

Hoi Ves,
    Ves schreef:

Sporadisch maak ik gebruik van Pocketsmith. Automatisch synchroniseren werkt helaas nog niet met al mijn banken werkt.

Daarnaast houd ik een Google Sheet bij voor mijn budget.

Waarom kies je voor deze combinatie? Wat vindt je daar fijn aan werken? Ik ben ook wel benieuwd of je iets meer kunt vertellen over je ervaring met Pocketsmith?

Groet, David
    Community Manager
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 77
    Allrounder

Allrounder

13 februari 2018, 17:01

Zie mij antwoord van destijds David, daar HD jij nog op gereageerd.

https://community.knab.nl/financieel-overzicht-25/pocketsmith-en-verbeteringen-financieel-overzicht-knab-577/index1.html

Google Sheets is makkelijk. Het intikken van een paar cijfers of een regel erbij doen en ben weer up to date.
    Heb tal van huishoudboekjes gebruikt en elk miste net een paar dingen.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 156
    Allrounder

Allrounder

14 februari 2018, 21:09

Mijn vaste en voorspelbare inkomsten en uitgaven houd ik maandelijks bij in Excel. Op die wijze weet ik vrij nauwkeurig wat de ruimte is voor sparen of grotere uitgaven. De kleinere uitgaven houd ik niet bij. Maar in de praktijk is dat ook niet zoveel. Met contant geld werk ik eigenlijk nooit meer. En voor de wekelijkse boodschappen werk ik met een inschatting die over meerdere weken heen wel aardig uitkomt.

Mijn ervaring is inderdaad dat dit inzicht er voor zorgt dat je ook minder uitgeeft. Het voelt immers als een planning (en dat ís het ook). En van nature ben je geneigd die dan ook te volgen en er zo min mogelijk van af te wijken. Dit effect kunt je zelfs versterken door de `ruimte` die je hebt zo klein mogelijk te maken door aan het begin van de maand al geld over te schrijven naar de spaarrekening. Doe je dit pas aan het eind van de maand, dan blijf je ruimte voelen om er telkens stukjes van af te nemen.
  • zoecramer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten zoecramer heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

2 juni 2018, 10:52

Hallo, ik ben Zoë en pas sinds een paar maanden klant bij Knab. Ik houd geen huishoudboekje bij maar zit wel bovenop mijn financieën door dagelijks te checken hoe het ervoor staat via de app. Ik ben overgestapt van Ing naar Knab en tot nu toe is er eigenlijk maar 1 ding dat ik mis. In de Ing app kon ik dagelijks een overzicht openen van de automatische incasso's die er de komende maanden aankwamen. Zo wist ik precies op welke datum wat afgeschreven zou worden en kon ik ervoor zorgen dat er altijd genoeg geld op mijn rekening stond daarvoor. Van een aantal zaken weet ik natuurlijk wel wanneer ze afgeschreven worden zoals de hypotheek, maar sommige bedrijven schrijven ergens middenin de maand de vaste lasten af en dit overzicht ben ik nu kwijt, letterlijk en figuurlijk... Ik zou het superfijn vinden als Knab zo'n zelfde service kon bieden!
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 156
    Allrounder

Allrounder

2 juni 2018, 10:58

Goedemorgen ZOECRAMER. Net nieuw bij Knab (hartelijk welkom!) en nu al goede ideeën. Dat zien we hier graag. :cool:
  • zoecramer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten zoecramer heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

7 juni 2018, 14:53

Haha, dank je wel Walter. Idee van de concurrent natuurlijk, maar goed ideeën moet je gewoon pikken he ;-)
  • Marco90

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco90 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 24
    Allrounder

Allrounder

8 juli 2018, 02:33

Ik houd een paar keer per week de rekeningen in de gaten en krijg meldingen via de app voor aankomende automatische incasso-opdrachten. Voor de gewone uitgaven niet, daar ben ik immers zelf bij.

Verder verwerk ik alles in AFAS Personal, waar ik de Plus-variant van heb. Ik vind het heel fijn en overzichtelijk en de gewone versie is gratis, mochten mensen het willen proberen. Eens in de zoveel tijd bekijk ik wat ik per categorie aan uitgaven heb gehad en waar ik eventueel wat kan aanpassen/besparen voor toekomstige transacties.

Wat ik wel mis is een exportfunctie van de spaarrekeningen bij Knab, waar ik hier al vaker over heb gelezen. Ik houd die handmatig bij als kasrekeningen, dat werkt als alternatief voor mij op zich prima.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie