Hoe beveilig jij je huis als je op vakantie gaat?

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

30 april 2018, 15:29

De zomer komt eraan! Grote kans dus dat jij je zomervakantie al aan het plannen bent. Helaas zijn inbrekers dan ook al aan het plannen. Om in te breken. De zomervakantie is namelijk één van de populairste periodes bij inbrekers. Gelukkig kun je allerlei maatregelen nemen om je huis te beveiligen. In dit artikel lees je 11 tips om je huis te beveiligen terwijl jij op vakantie bent.

Heb jij nog meer tips om je huis te beveiligen? Hoe laat jij je huis achter als je op vakantie gaat? Vertel erover in de reacties hieronder!
Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 174
    Allrounder

Allrounder

24 mei 2018, 19:54

Ik ben inderdaad - alweer jaren geleden - voor nummer 10 gegaan.

In eerste instantie had ik een alarmsysteem dat een berichtje stuurde naar een serie van telefoonnummers. Alleen heb ik dát als erg onhandig ervaren. Óf je krijgt zelf een bericht wanneer je niet thuis bent (en kunt daar dus niets mee beginnen), óf je bent afhankelijk van anderen. En dat laatste vind/vond ik niet prettig. Je zadelt dan iemand anders op met jouw probleem (en een potentieel riskante situatie).

Dus na 1 of 2 jaar heb ik het systeem laten vervangen door een systeem dat aangesloten is op een meldkamer. En ik moet zeggen: naar volle tevredenheid, Het kost ongeveer 3 tientjes per maand, maar in geval van alarm (tot nu toe nooit door inbraak en nooit door een systeemfout, maar altijd door eigen schuld en gelukkig ook zéér beperkt) reageert de centrale extreem snel. Voordat wij het alarm uit hebben kunnen zetten, hebben we ook al contact vanuit de centrale. Even checken wat er aan de hand is.

Wat mij betreft dé oplossing voor een gevoel van zekerheid. Ik zou niet meer anders willen. En inderdaad ook een keer aangeschaft juist voordat we op vakantie gingen.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

28 mei 2018, 12:59

Walter schreef:

Dus na 1 of 2 jaar heb ik het systeem laten vervangen door een systeem dat aangesloten is op een meldkamer.

Wat mij betreft dé oplossing voor een gevoel van zekerheid. Ik zou niet meer anders willen. En inderdaad ook een keer aangeschaft juist voordat we op vakantie gingen.

Hele goede oplossing inderdaad! Daarmee dek je zo ongeveer alles. En ook goed dat de meldkamer zo snel reageert. Lijkt me zeker een goede tip voor anderen. :D
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

18 juni 2018, 21:46

Helaas in het eerste jaar dat ik mijn huis had een inbraak meegemaakt. Was vaak van huis vanwege werk en door de zorg van mijn moeder.

Gelukkig had ik nog niet mijn kroonjuwelen (draaitafels, platen) in huis. Na de inbraak een alarm systeem laten aansluiten die verbonden is aan een meldkamer.
    Daarnaast maak ik gebruik van smart bulbs waarbij het licht op willekeurige momenten aan gaat.
    Dit gedaan om een soort van afschrik middel in huis te hebben want als inbrekers binnen willen komen, dan komen ze binnen. Ik kan hun werk wel wat lastiger maken.

Als ik op vakantie ga laat ik een vriendin in mijn huis blijven (ze heeft nog geen eigen huis) of komt een van mijn vrienden af en toe langs. Zelf ben ik vaak niet langer dan 2 weken van huis. Ben de laatste jaren meer van de city trips.
  • Marco90

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco90 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 25
    Allrounder

Allrounder

8 juli 2018, 02:47

Jullie missen een essentieel stukje in jullie artikel: goed hang- en sluitwerk!

Alle andere gegeven tips zijn leuk, maar maken het inbrekers niet per definitie moeilijker om binnen te komen, ze schrikken hooguit af. Anti-inbraakstrips, gekeurd hang- en sluitwerk (met anti-kerntrek, et cetera) maken het moeilijker om binnen te komen en zouden mijns inziens meer prioriteit moeten hebben dan bijvoorbeeld een alarmsysteem; in de meeste gevallen reageren die pas als men al binnen is, dat is te laat.

Het huis een bewoonde indruk geven is natuurlijk helemaal prima.
  • LisanneLisanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

9 juli 2018, 11:52

Marco90 schreef:

Jullie missen een essentieel stukje in jullie artikel: goed hang- en sluitwerk!

Alle andere gegeven tips zijn leuk, maar maken het inbrekers niet per definitie moeilijker om binnen te komen, ze schrikken hooguit af. Anti-inbraakstrips, gekeurd hang- en sluitwerk (met anti-kerntrek, et cetera) maken het moeilijker om binnen te komen en zouden mijns inziens meer prioriteit moeten hebben dan bijvoorbeeld een alarmsysteem; in de meeste gevallen reageren die pas als men al binnen is, dat is te laat.

Het huis een bewoonde indruk geven is natuurlijk helemaal prima.

Bedankt voor je reactie Marco! Zeker een waardevolle tip!

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie