Een tikkie achterstand

LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
Allrounder

Allrounder

17 augustus 2018, 10:49

Een tikkie hier, een betaalverzoek daar, een tikkie is inmiddels niet meer weg te denken uit ons leven. Hoe makkelijk, om de vriend niet nooit betaald, een tikkie te sturen? Maar hoe zou je het vinden als je bijvoorbeeld een tikkie ontvangt van je verzekering, omdat je bent vergeten om je premie te betalen?

Dazure is het eerste financiële dienstverlener die een Tikkie integreert om achterstallige premie te innen. Geen dreigbrieven en betalingsherinneringen, maar gewoon een appje van je verzekeraar die vraagt om je premie te betalen. Het rekeningnummer van Dazure, het polisnummer en het premiebedrag zijn al voor je ingevuld. Je hoeft alleen nog akkoord te geven. Het zou een ‘laagdrempelige en hedendaagse’ manier zijn van premie betalen (amweb.nl,2018).

De vraag is echter of we deze laagdrempelige manier van (achterstallige) betalingen willen? Hoe zou jij het vinden?
Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 526
    Allrounder

Allrounder

18 augustus 2018, 10:37

Ik hou liever de regie in eigen hand. Tikkie zal ik zeker niet toepassen.
    m.vr.gr. Ton
  • Marco90

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco90 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 29
    Allrounder

Allrounder

21 augustus 2018, 00:23

tonk44 schreef:

Ik hou liever de regie in eigen hand. Tikkie zal ik zeker niet toepassen.

Het is juist voor als je die regie een beetje kwijt bent :p

En zelfs dan kan je nog zelf beslissen op welke manier je het overmaakt. Ik vind het een prima oplossing overigens, al gaat bij alles automatisch eigenlijk.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

23 augustus 2018, 19:06

Op zich vind ik het een prima oplossing, alleen nieuw is het niet. Bij bijvoorbeeld de UvA en Waternet kun je (al jaren) achterstallige betalingen al voldoen via iDeal. Want Tikkie is natuurlijk gewoon iDeal met een ABN Amro sausje er overheen ;)

Eerlijk gezegd zou ik liever zien dat je gewoon met creditcard kunt betalen. iDeal vind ik, om meerdere redenen, een product dat tekort schiet. Bijvoorbeeld omdat je er internationaal niks aan hebt; in het buitenland kennen ze geen iDeal. En omdat je via iDeal geen chargeback kunt doen; je bent het geld definitief kwijt.
  • Marco90

Allrounder

Allrounder

24 augustus 2018, 00:13

oohh schreef:

Op zich vind ik het een prima oplossing, alleen nieuw is het niet. Bij bijvoorbeeld de UvA en Waternet kun je (al jaren) achterstallige betalingen al voldoen via iDeal. Want Tikkie is natuurlijk gewoon iDeal met een ABN Amro sausje er overheen ;)

Eerlijk gezegd zou ik liever zien dat je gewoon met creditcard kunt betalen. iDeal vind ik, om meerdere redenen, een product dat tekort schiet. Bijvoorbeeld omdat je er internationaal niks aan hebt; in het buitenland kennen ze geen iDeal. En omdat je via iDeal geen chargeback kunt doen; je bent het geld definitief kwijt.

Maar je gaat verzekeringen e.d. toch niet met creditcard betalen.. Ook niet als je te laat bent, want dat is waar het hier over gaat. Vraag me af of dat überhaupt wordt geaccepteerd overigens, maar dat terzijde.

En omdat het je premiebetaling betreft zie ik ook geen noodzaak om het te storneren, zeker niet als je het overmaakt via iDEAL, daar ben je toch helemaal zelf bij?
  • LisanneLisanne Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

24 augustus 2018, 19:08

Marco90 schreef:

oohh schreef:

Maar je gaat verzekeringen e.d. toch niet met creditcard betalen.. Ook niet als je te laat bent, want dat is waar het hier over gaat. Vraag me af of dat überhaupt wordt geaccepteerd overigens, maar dat terzijde.

En omdat het je premiebetaling betreft zie ik ook geen noodzaak om het te storneren, zeker niet als je het overmaakt via iDEAL, daar ben je toch helemaal zelf bij?

Met creditcard je achterstand betalen zou natuurlijk een tijdelijke oplossing kunnen zijn indien je een maand krap zit, ik weet alleen niet of bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen hiermee akkoord zouden gaan. Ik denk dat het dan eerder richting een betalingsregeling zal gaan.
    Aan de ene kant is natuurlijk een stukje Tikkie gebruiksgemak omdat alle gegevens vooraf zijn ingevuld, maar het is wel minder controleerbaar. Tikkie fraude bestaat natuurlijk ook. Dan zou ik misschien liever een 'veilige' acceptgiro willen ontvangen.
    Webcare Moderator bij Knab
  • Marco90

Allrounder

Allrounder

25 augustus 2018, 23:38

Ach, er zal vast ook wel zoiets bestaan als het vervalsen van acceptgiro's. Als je goed controleert wat je aan het doen bent moet het in beide situaties nagenoeg probleemloos verlopen.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 192
    Allrounder

Allrounder

27 augustus 2018, 13:46

Ik ben erg van automatische incasso's. Wat ik bovendien erg prettig vind, is een vooraankondiging. Van Knab krijg ik altijd een melding dat er een incasso uitgevoerd gaat worden. Voor mij werkt dat prima en een tikkie zal voor mij dus niet bruikbaar zijn.

Maar, voor diegene die daar wel mee zouden werken lijkt het mij dat een tikkie een stuk vriendelijker en eenvoudiger overkomt dan een incasso-dreigbrief. Vanuit de verzekeraar snap ik de overweging om dit op te starten zeker wel.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

29 augustus 2018, 21:14

Lisanne schreef:

Marco90 schreef:

oohh schreef:

Met creditcard je achterstand betalen zou natuurlijk een tijdelijke oplossing kunnen zijn indien je een maand krap zit, ik weet alleen niet of bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen hiermee akkoord zouden gaan. Ik denk dat het dan eerder richting een betalingsregeling zal gaan.
    Aan de ene kant is natuurlijk een stukje Tikkie gebruiksgemak omdat alle gegevens vooraf zijn ingevuld, maar het is wel minder controleerbaar. Tikkie fraude bestaat natuurlijk ook. Dan zou ik misschien liever een 'veilige' acceptgiro willen ontvangen.

Ik betaal liever met mijn creditcard omdat het gewoon eenvoudig is en omdat ik punten verdien. Gelukkig niet omdat ik dan tijdelijk niet genoeg geld heb.In het buitenland is het niet ongebruikelijk om zaken als woninghuur en boodschappen via een creditcard te voldoen.

De acceptgiro is al helemaal een overblijfsel van het archaïsch bankieren.. Ik heb deze de laatste jaren al niet meer gezien. Liever gewoon creditcard, maar als het echt niet anders kan is een iDeal betaling prima ;)

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie