Deel jij je auto al?

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 januari 2018, 16:53

Een milieufreak? Of gebruik je jouw auto gewoon niet zo heel erg veel? Dan is het misschien wel een idee om je auto te delen! Er zijn tegenwoordig allerlei Apps en websites beschikbaar om een auto te delen, zoals SnappCar of MyWheels. Nog meer redenen om een auto te delen lees je hier.

Heb jij er weleens over nagedacht om je auto te delen? En zou je dit ook met onbekenden doen?

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met een auto delen, laat deze hieronder in een reactie achter!
Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

17 januari 2018, 17:48

Mij lijkt het een heel moeilijke zaak m.b.t. verantwoordelijkheid voor diefstal, schade, bekeuringen e.d. Zelf zal ik er nooit aan beginnen.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 120
    Allrounder

Allrounder

19 januari 2018, 12:41

Mijn idee.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
    Allrounder

Allrounder

22 april 2018, 19:58

Ik ben persoonlijk ook niet zo van het auto's (uit)lenen. Ik ben erg zuinig op mijn auto. Hij is van binnen en van buiten altijd schoon en schadevrij. Parkeren (bijvoorbeeld bij de supermarkt of in parkeergarages) doe ik bij voorkeur in een ruim vak waarbij de kans op schade (door portieren van andere auto's) zo klein mogelijk is. Liever 50 meter lopen dan bijvoorbeeld dicht bij de ingang waar de parkeerbewegingen het meest frequent zijn. Zelf zou ik ook niet graag de auto van een ander lenen. Dan liever een keer een huurauto.

Dat de maatschappij aan het veranderen is van bezit naar share herken ik en snap ik voor bepaalde producten. Maar niet voor mijn huis en auto.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

23 april 2018, 08:12

Walter schreef:

Dat de maatschappij aan het veranderen is van bezit naar share herken ik en snap ik voor bepaalde producten. Maar niet voor mijn huis en auto.

Een auto en een huis kunnen, denk ik ook, te persoonlijk worden. Wat voor dingen zou je wel uitlenen of onderdeel laten zijn van een deeleconomie?

Groet, David
    Community Back-up
  • Walter

Allrounder

Allrounder

23 april 2018, 08:48

Delen is hier een breder begrip dan alleen het gezamenlijk gebruiken van tastbare objecten. Bij het laatste komt natuurlijk ook altijd respect (voor andermans spullen) kijken. En daar heb ik niet zo heel veel vertrouwen in.

Maar muziek en video "bezit" ik al vrij lang niet meer. Daar waar voorheen de keuze gemaakt moest worden tussen kopen of downloaden ben ik nu fervent aanhanger van delen via Spotify en Netflix. Downloaden doe ik (al jarenlang) niet meer. Wel zo netjes en veel eenvoudiger.

Zoals bekend ben ik eveneens fan van crowdfunding. Ook een element van de deeleconomie. Hierbij is het doel de ene keer socialer dan de andere keer.
  • MMV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MMV heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

26 april 2018, 11:43

Ja ik deel mijn auto al sinds 2015 via SnappCar. Tot nu toe maar 1 mindere ervaring maar netjes opgelost door SnappCar en een beetje eigen schuld want te goed van vertrouwen.
    Ik heb een mooie auto die ik te weinig gebruik maar ook niet weg wil doen, daarom verhuur ik hem zodat ik de kosten voor mijzelf een beetje druk. Zelf ben ik best zuinig op mijn auto maar ook ik kan schade krijgen wanneer ik 'm gebruik. In principe is de auto all risk verzekerd via SC en de betaling van het huurbedrag gaat via SC. Daarover dus nooit een probleem. Ook met verkeersboetes geen probleem gehad tot nu toe. Als huurder deze niet zelf betaalt dan regelt SC dit, dus ook dat is geen risico.
  • Walter

Allrounder

Allrounder

5 mei 2018, 10:35

MMV schreef:

Ja ik deel mijn auto al sinds 2015 via SnappCar . . . .

Dat klinkt goed MMV. En hoe vaak (hoe frequent) is jouw auto dan verhuurd? Een paar maal per jaar, een paar maal per maand?
  • MMV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MMV heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

7 mei 2018, 16:28

Het verschilt hoe vaak ik mijn auto verhuur en ook hoe lang. Soms is het enkele keren per maand en soms 3 weken achter elkaar. Als auto eigenaar kun je zelf wat voorwaarden stellen. Bijvoorbeeld wel of geen buitenland. Ik verhuur gemiddeld zeker wel 2x per maand.
  • LekkerLevenMetMinder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten LekkerLevenMetMinder heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

7 mei 2018, 16:55

Ik heb het wel eens overwogen, maar zou het toch niet snel doen. Het lijkt mij té veel gezeur op het moment dat er boetes binnenkomen, onderhoud nodig is of misschien zelfs ongelukken mee gebeuren. Bovendien staat mijn verzekeraar het niet toe. Dat kan per verzekeraar verschillen, maar ik voel er weinig voor om daarvoor over te stappen.
    Alles over slim en bewust omgaan met je geld lees je op LekkerLevenMetMinder.nl

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie