Zoeken in bij- en afschrijvingen

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 188
Allrounder

Allrounder

22 mei 2017, 14:13

Zoeken in af- en bijschrijvingen zou een stuk eenvoudiger zijn wanneer (ook) gezocht kan worden op de omschrijving. Dus naast Bedrag, Naam en Rekeningnummer ook kunnen zoeken op een tekenreeks 'UVWXYZ' die dan voorkomt in de omschrijving van een af- of bijschrijving.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

22 mei 2017, 14:18

Oh, even het argument waarom ik dit vraag: ik ontvang van 1 partij regelmatig betalingen voor diverse redenen. De bedragen hiervoor (ook voor één reden) zijn niet vast en wisselen dus. Óf iets (door deze partij en voor een bepaalde reden) is betaald, kan ik dus alleen achterhalen op basis van de omschrijving. En dus zou ik willen zoeken op basis van de omschrijving.
  • Kevins

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevins heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

22 mei 2017, 17:00

Toevallig net contact gehad met de klantenservice, ik zat er ook naar te zoeken.
    Ik heb een zakelijk account, erg onhandig dat dit niet kan. Het ontbreken hiervan maakt het zoeken naar betalingen een stuk omslachtiger en langzamer. De klantenservice gooit dit idee in de ideeënpot. :)

VOOR!
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

22 mei 2017, 17:32

Kevins schreef:

De klantenservice gooit dit idee in de ideeënpot. :)

Dat is beter dan in de afvalbak.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1020
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 mei 2017, 14:34

Hi WalTig en Kevin,

Ik heb jullie suggestie intern doorgegeven. Als er ontwikkelingen zijn of concrete plannen laat ik het weten in het suggestieoverzicht.

*In de Knab App kun je wel al zoeken op 'omschrijving' van transactie!

Groet, Pam

Webcare Moderator bij Knab
  • IngridW

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten IngridW heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

24 augustus 2017, 10:18

Ik kan bij Knab niet zoeken op factuurnummer. Hierdoor is het erg lastig om binnengekomen betalingen te controleren. Ook in de app werkt deze functie niet naar behoren. Terwijl een klant keurig het juiste factuurnummer vermeldt in de omschrijving, pakt de zoekfunctie het door mij ingevoerde factuurnummer niet op. Deze zoekfunctie is in de PC omgeving helemaal niet aanwezig, daar kun je alleen zoeken op naam- of rekeningnummer.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

24 augustus 2017, 17:08

IngridW schreef:

Ik kan bij Knab niet zoeken op factuurnummer. Hierdoor is het erg lastig om binnengekomen betalingen te controleren. Ook in de app werkt deze functie niet naar behoren. Terwijl een klant keurig het juiste factuurnummer vermeldt in de omschrijving, pakt de zoekfunctie het door mij ingevoerde factuurnummer niet op. Deze zoekfunctie is in de PC omgeving helemaal niet aanwezig, daar kun je alleen zoeken op naam- of rekeningnummer.

Hi Ingrid, ik heb je berichtje naar dit bestaande topic geplaatst. De suggestie kun je ook terug vinden in het suggestie overzicht. Factuurnummer valt onder 'omschrijving', zo heb ik het genoemd in het overzicht. Via de App zou het wel moeten werken dus ik heb het even voor je uitgezocht. Het komt erop neer dat de eerste drie karakters die je intypt niet drie getallen moeten zijn (want dan ziet het systeem het als een bedrag). Dus als je typt XX-XXX (X=getal), dan doet de zoekfunctie het wel op factuurnummer, omdat het derde karakter een streepje is (dan moet het streepje wel in het factuurnummer staan). Maar ik neem je suggestie zeker mee, want ik snap dat het onhandig kan zijn. Ben benieuwd of meer klanten hier tegen aan lopen. Je kunt de status in de gaten houden via het overzicht!

Groet, Pam
  • janharm.rienstra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten janharm.rienstra heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 3

23 oktober 2017, 22:10

Ik zou graag nog een aanvulling zien op het zoeken in bij en afschrijvingen:
    Namelijk het zoeken in meerdere (of alle) rekeningen. nu moet je eerst een rekening selecteren en dan in die rekening zoeken.
    Zou voor mij handig zijn als je niet meer precies weet van welke rekening je iets overgeboekt hebt, je niet eerst al je rekeningen af moet lopen maar in 1x binnen al je rekeningen naar een bepaalde omschrijving of tegenrekening / rekeningen houder zoeken
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

24 oktober 2017, 11:00

janharm.rienstra schreef:

het zoeken in meerdere (of alle) rekeningen

In mijn ogen een zeer goede aanvulling. Ik stem voor!
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

28 juli 2018, 15:41

Ik "schop" dit topic even omhoog. Knab ervaart dat "Er nog te weinig vraag naar is". :?

Zelf denk ik eerder dat we te weinig stemmen laten horen. Zoeken op omschrijving vind ik belangrijker via de omgeving van internet bankieren dan via de Knab app. De meer uitgebreide administratie doe ik via mijn laptop, niet via de telefoon.

Dus: zijn er meer mensen die (anders dan via de app) willen zoeken op omschrijving? Wil je kunnen zoeken naar een factuurnummer? Wil je (bijvoorbeeld voor crowdfunding) zoeken naar een contractnummer?

Laat het dan even weten aan Knab. :cool::cool::cool:
  • alegria

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten alegria heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

8 oktober 2018, 14:21

Soms blijf ik mij verbazen over het gebrek aan functies die eigenlijk standaard zijn. Je hebt dit niet vaak nodig, maar als je het dan nodig hebt dan is het wel heel vervelend dat het ontbreekt.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

8 oktober 2018, 15:28

Hopelijk pakken de innovators dit punt op :cool:
  • GP10

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GP10 heeft ontvangen van andere leden.

11 januari 2019, 18:46

Omdat ik het ook enorm onhandig vind dat ik niet kan zoeken op omschrijving , laat ik ook hier mijn stem horen.
    Inderdaad... zoals vaker genoemd... de zoekfunctie is onmisbaar om tijdens de maandelijkse uitgebreide administratie, die veel overzichtelijker is op de desktop, dan met de app, te controleren of alle factuurnummer uit het verkoopboek betaald zijn...
    Ik kan me haast niet voorstellen dat er, zoals in het suggestie overzicht staat, niet 'genoeg' ZZP'ers zijn die hier last van hebben!
    Functie die er wel in de app is en bij andere banken, maar (nog) niet bij Knab, ik snap het niet!

Tot die tijd amateuristisch met ctrl c factuurnummer, ctrl f in KNAB bijschriften :(
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

11 januari 2019, 18:49

Precies, dat ! 👍
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

18 januari 2019, 11:16

GP10 schreef:

Omdat ik het ook enorm onhandig vind dat ik niet kan zoeken op omschrijving , laat ik ook hier mijn stem horen.
    Inderdaad... zoals vaker genoemd... de zoekfunctie is onmisbaar om tijdens de maandelijkse uitgebreide administratie, die veel overzichtelijker is op de desktop, dan met de app, te controleren of alle factuurnummer uit het verkoopboek betaald zijn...
    Ik kan me haast niet voorstellen dat er, zoals in het suggestie overzicht staat, niet 'genoeg' ZZP'ers zijn die hier last van hebben!
    Functie die er wel in de app is en bij andere banken, maar (nog) niet bij Knab, ik snap het niet!

Tot die tijd amateuristisch met ctrl c factuurnummer, ctrl f in KNAB bijschriften :(

Hi GP10 en Walter,

Ik snap jullie punt. Helaas heeft dit nog steeds geen prioriteit gekregen. Ik heb deze wens nogmaals neergelegd bij degene die hierover gaan.

Groet, Pam
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

18 januari 2019, 11:32

Pam schreef:

Ik snap jullie punt. Helaas heeft dit nog steeds geen prioriteit gekregen. Ik heb deze wens nogmaals neergelegd bij degene die hierover gaan.

Hi Pam, dank voor de update en het begrip. We wachten verder af. Of moeten we even bellen met die persoon? :P 😜

Fijn weekend alvast.

Grzt, Walter
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

22 januari 2019, 11:27

Walter schreef:

Pam schreef:

Hi Pam, dank voor de update en het begrip. We wachten verder af. Of moeten we even bellen met die persoon? :P 😜

Fijn weekend alvast.

Grzt, Walter

haha! :D bellen hoeft niet meer, ik heb het al geregeld ;) Het gaat opgepakt worden! Ik kan nog niet precies aangeven wanneer de functionaliteit er is, maar dit zal ongeveer binnen enkele weken zijn. Als ik meer weet laat ik het hier weten!

Groet, Pam
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

22 januari 2019, 16:35

Pam schreef:

Bellen hoeft niet meer, ik heb het al geregeld ;) Het gaat opgepakt worden! Ik kan nog niet precies aangeven wanneer de functionaliteit er is, maar dit zal ongeveer binnen enkele weken zijn.

Wow !! Je bent een kanjer Pam !

• PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

24 januari 2019, 13:29

Walter schreef:

Wow !! Je bent een kanjer Pam !

Haha JIJ bent een Kanjer ;) Ik laat het weten zodra de functie beschikbaar is!
  • GP10

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GP10 heeft ontvangen van andere leden.

24 januari 2019, 21:30

Ahhh wat goed om te horen!!!!!!!!:)

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie