Wensenlijstje: Machtigingen voor particuliere rekeningen, omzetten pakketten, app feature

m4rk Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten m4rk heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

3 februari 2017, 11:40

Hallo KNABpe koppen bij Knab,

Ik had er via twitter al over gehad met Pam; ik mis een aantal features die bij een traditionele "stenen" bank binnen 5 minuten gerealiseerd zouden zijn.

1. Machtigingen op particuliere rekeningen; "Als klant wil ik een ander kunnen machtigen om mijn geldzaken te beheren omdat dit in sommige gevallen noodzakelijk is".

Situatie is als volgt; mijn vrouw en ikzelf hebben allebei een zgn. enkelvoudige rekening bij KNAB, daarnaast hebben wij een gezamenlijke rekening. Dit is ooit zo ontstaan en bij het overstappen naar KNAB hebben we dezelfde structuur aangehouden, er blindelings vanuitgaande dat wij elkaar konden machtigen voor elkaars rekening. Wij hoeven over en weer geen pasjes, alleen toegang via internetbankeren en de app.

2. Omzetten enkelvoudige rekeningen naar gezamenlijk (en eventueel vice-versa). "Als klant wil ik mijn enkelvoudige pakket om kunnen zetten naar een gezamenlijke met behoud van mijn IBAN's omdat mijn privesituatie is veranderd".

In navolging van bovenstaande situatie leek dit een goede oplossing; komaan, dan trekken we alles gezamenlijk, blijven alle geldstromen lopen zoals ze lopen, krijgen we helaas ook extra pasjes, maar we hebben wel gelijkwaardige rechten op de rekening.

3. Aangekondigde incasso's zichtbaar in de app (anders dan in de berichtenbox). "Als klant wil ik in de app een overzicht kunnen oproepen die inzicht geeft in de incasso's die zijn aangekondigt en de bijbehorende bedragen omdat ik hiermee zorg kan dragen voor een positief saldo".

Verhuizend van een bank die bovenstaande feature had, kom ik tot de conclusie dat ik dit heel erg mis. Eerder kon ik per rekening via een knopje zien wat er was aangekondigd en hoeveel. Sturend op zo min mogelijk rood staan kon ik dan pro-actief actie ondernemen om er voor te zorgen dat er saldo was. De feature is nu wel aanwezig binnen internetbankieren, maar ik merk dat ik die wekelijks bezoek in plaats van de app die ik dagelijks (meermaals, ik heb ook nog een zakelijke rekening) raadpleeg.
  • GasterijManjefiek
    Hoekbank Reacties: 28

3 februari 2017, 14:57

m4rk schreef:

3. Aangekondigde incasso's zichtbaar in de app (anders dan in de berichtenbox). "Als klant wil ik in de app een overzicht kunnen oproepen die inzicht geeft in de incasso's die zijn aangekondigt en de bijbehorende bedragen omdat ik hiermee zorg kan dragen voor een positief saldo".

Dit hebben wij ook al vaker aangekaart. Dit missen wij zeker ook en het werkt gewoon niet al die losse berichten in de inbox en dan af en toe een melding van een incasso. Kijk als voorbeeld eens naar de grootbanken, deze hebben het allemaal!
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

6 februari 2017, 14:22

m4rk schreef:

ik mis een aantal features die bij een traditionele "stenen" bank binnen 5 minuten gerealiseerd zouden zijn.

Hi M4rk, bedankt voor je suggesties! Ik ga graag op de suggesties in:

1. Machtigingen op particuliere rekeningen. De reden dat dit niet kan en voorlopig ook niet mogelijk gaat worden is omdat wij de machtiging niet kunnen controleren. Hierin verschillen wij natuurlijk van de 'groot banken' als volledige online bank.
    2. Omzetten enkelvoudige rekeningen naar gezamenlijk (en eventueel vice-versa). Helaas zorgt ons systeem ervoor dat dit niet mogelijk is bij ons. Uiteraard zien wij in dat het in sommige gevallen handig zou zijn om pakketten om te zetten. Kortom; Momenteel kunnen wij het dus niet aanpassen maar mochten wij van systeem wijzigen oid dan zullen wij absoluut rekening houden met jouw suggestie.
    3. Aangekondigde incasso's zichtbaar in de app. Ik kan gelukkig eindigen met goed nieuws, namelijk dat wij druk bezig zijn met het bouwen van deze functie in de Knab App!

GasterijManjefiek schreef:

Zie punt drie in mijn reactie :-)
    Webcare Moderator bij Knab
  • m4rk Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten m4rk heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

6 februari 2017, 14:51

Lisa schreef:

1. Machtigingen op particuliere rekeningen. De reden dat dit niet kan en voorlopig ook niet mogelijk gaat worden is omdat wij de machtiging niet kunnen controleren. Hierin verschillen wij natuurlijk van de 'groot banken' als volledige online bank.

Dat is niet helemaal waar.. zowel mijn vrouw als ikzelf zijn klant bij jullie. Dus zijn onze gegevens aanwezig. Hoe zou je dit anders willen controleren? Bij de grootbanken stuur ik ook netjes een briefje met mijn handtekening daarop en de handtekening van degene die ik wil machtigen met bijbehorend identiteitsbewijs. Daarna is de kous af.

Mijn vorige bank schreef:

Bij mijn oude bank regel ik dat gewoon via internetbankieren.

Wilt u dat iemand toegang heeft tot uw rekening in Internet Bankieren? Of wilt u in Internet Bankieren toegang hebben tot de rekening van uw kind? Log dan in en vraag het aan.
    Willen u en uw partner dezelfde mogelijkheden op één rekening? Dat kan met een gezamenlijke rekening.

Machtiging voor Internet Bankieren (log in)

Lisa schreef:

2. Omzetten enkelvoudige rekeningen naar gezamenlijk (en eventueel vice-versa). Helaas zorgt ons systeem ervoor dat dit niet mogelijk is bij ons. Uiteraard zien wij in dat het in sommige gevallen handig zou zijn om pakketten om te zetten. Kortom; Momenteel kunnen wij het dus niet aanpassen maar mochten wij van systeem wijzigen oid dan zullen wij absoluut rekening houden jouw suggestie.

Let me get this straight; het kunnen omzetten van mijn rekeningen hangt af van het feit of jullie een nieuw systeem gaan implementeren? (komt dat er uberhaupt? wanneer? roadmapje?)

Lisa schreef:

3. Aangekondigde incasso's zichtbaar in de app. Ik kan gelukkig eindigen met goed nieuws, namelijk dat wij druk bezig zijn met het bouwen van deze functie in de Knab App!

Toch nog een lichtpuntje, maar van de drie de minst grote ergernis.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie