Gesloten: We introduceren de nieuwe Knab App

LisaLisa Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

12 oktober 2016, 08:40

Daar is ie dan, de vernieuwde Knab App! Voor zowel iOS als Android nu beschikbaar! De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan een compleet nieuw design. Samen met jullie, want ruim 1.500 van onze klanten hebben de bèta-app al getest via Knab Lab. Dank daarvoor!

In dit filmpje laat Marcel de nieuwe Knab App zien en vertelt hij hoe we de app de komende tijd nog beter afstemmen op jouw wensen:

Nieuw design

De oude app was niet meer van deze tijd. Daarom hebben we het design met een team ontwerpers stevig aangepakt. We hebben nu bewust nog geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd, omdat we eerst met een goed design het gebruikersgemak voor jullie wilden verbeteren. Volgens de ruim 1.500 testers is dat al gelukt! 93% vindt deze app een stuk beter dan zijn voorganger!

Extra functionaliteiten komen eraan

De Knab App is zeker nog niet af. We zijn al erg ver met de ontwikkeling van een aantal nieuwe functies. Zo voegen we binnenkort de veelgevraagde zoekfunctie toe, waarmee je eenvoudig in je bij- en afschrijvingen kunt zoeken. Heb je al eerder geld overgemaakt naar iemand? Dan vult de app straks automatisch de gegevens aan als je (het begin van) zijn of haar naam invult. Daarnaast wordt het invoeren van een nieuw rekeningnummer een heel stuk makkelijker.

Wat willen jullie nog meer?

Doordat de testers in Knab Lab feedback hebben gegeven, weten we nu goed wat jullie nog meer in de Knab App willen. Bovenaan jullie lijstje staat het afschaffen van de Cardreader. 54% gaf dit aan als belangrijkste verbeterpunt. Goed nieuws: we zijn druk bezig om te zorgen dat je die Cardreader straks helemaal niet meer nodig hebt om te betalen. We introduceren dan een zeer moderne, veilige manier van mobiel betalen.

Op een goede 2e plaats – met 44% - staat de wens om in te loggen met je vingerafdruk. We zijn al vol aan de slag om te kijken hoe we ook deze functie op korte termijn toe kunnen voegen.

Exacte data kunnen we helaas niet geven. We moeten natuurlijk eerst zeker zijn dat alles wat we releasen 100% veilig en goed is. Maar nu weten jullie waar we mee bezig zijn en de bovengenoemde functies zullen zo snel mogelijk worden doorgevoerd in de Knab App.

Preview nieuwe Knab App

Hieronder laten wij een preview zien van het nieuwe design:

In het filmpje zie je de eerste versie van de nieuwe Knab App. We hebben bewust nog geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd, omdat we eerst met een goed design het gebruikersgemak voor jullie wilden verbeteren. De Knab App is zeker nog niet af. We zijn al erg ver met de ontwikkeling van een aantal nieuwe functies. Benieuwd naar de nieuwe functies? Volg de ontwikkelingen hieronder.

Like & Stem
Via het topic: Status Suggesties Knab App, kun je de suggestie liken die jij ook mist! Breng je stem uit en blijf op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.
Webcare Moderator bij Knab

Reacties (171)

• LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 oktober 2016, 10:38

notaname schreef:

In de vorige versie van de app had ik al problemen met het invoeren van het bedrag van een overboeking.
    Na het invoeren van het 1e cijfer springt het toetsenbord weer terug naar de letterinvoer zodat je steeds opnieuw moet switchen naar het cijfergedeelte.
    Ik hoopte dat dit probleem bij de nieuwe app zou zijn opgelost maar helaas.
    Mogelijk dat hier aandacht aan kan worden besteed bij de ontwikkeling van een update?

iPhone 5S, iOS 10 in combinatie met het Swype toetsenbord.

M.v.g. Eric

Hi Eric, ik heb je reactie even in dit topic geplaatst voor het overzicht. Het switchen van toetsenbord lijkt mij inderdaad ook erg onhandig. Alle suggesties/feedback/opmerkingen die binnenkomen zetten wij door naar de Appontwikkelaars dus er zal zeker aandacht aan besteed worden! Groet, Lisa
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 oktober 2016, 15:14

basm schreef:

In de KNAP app is er een overzicht van openstaande overschrijvingen. Ik zou het erg prettig vinden als er ook een overzicht is van de (openstaande) incasso's

Bedankt voor het meedenken!
  • Arnold_N

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arnold_N heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 oktober 2016, 18:44

Mooie app, ziet er weer fris uit, Alleen jammer dat er niet gekozen is voor een universele iOS app. Nu de iPad app.
  • RTNoorhoff

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RTNoorhoff heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 16

13 oktober 2016, 20:38

Welk nest JavaScript Fandroids heeft deze app gemaakt?
    Een material design lookalike op iOS?
    Waarom?
  • RTNoorhoff

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RTNoorhoff heeft ontvangen van andere leden.

13 oktober 2016, 20:40

Had liever de tijd besteed aan touchID in plaats van Androids stijlboek te implementeren op iOS.
  • RTNoorhoff

13 oktober 2016, 20:57

Als jullie echte iOS ontwikkelaars hadden gebruikt hadden jullie meteen een nieuwe iPad app gehad.
    Zoveel gemiste kansen.
  • FDR

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten FDR heeft ontvangen van andere leden.

13 oktober 2016, 22:38

Ik heb de app ook mogen testen in de beta versie. Wat is er nou precies n.a.v. de constateringen destijds aangepast? Ik zie helemaal geen verschil met de beta versie.
  • Arnold_N

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arnold_N heeft ontvangen van andere leden.

14 oktober 2016, 06:55

Ik sluit me aan bij RTNoorhof.. Weer is er gekozen voor 1 interface voor beide platforms. Waarom steeds toch? Knab ( en de ontwikkelaars, testers ed) zelf is de enige partij die zowel een Android als een iOS naast elkaar ziet.
    Een iOS gebruiker wil niet een Android stijl, lees hamburger menu. Net zo min dat een Android user zit te wachten op een tab bar.

Leer nu eens dat Android & iOS verschillend zijn, dat het geen enkel probleem is dat je de Interactief Design van elk platform voor haar eigen platform gebruikt. Dan maak je in nog krachtigere app, een die de specifieke krachtige onderdelen van haar native UX onderschrijft. Als iOS developer kom ik deze, kortzichtige, gedachte nog steeds tegen. Het moet hetzelfde werken, niet hetzelfde eruit zien!!! Dat is een erg groot verschil. Er is een verschil tussen UX en ID, en daar schort het weer aan.

Werk features die echt beter werken. Denk idd aan TouchID als authenticatie middel. Ik geloof niet dat Knab eenzelfde hoeveelheid tijd en geld stop in het bedenken van de best mogelijke UX/IX voor het iOS platform als Apple dat doet. In plaats te vechten tegen de UIKit, omarm deze nu eens en gebruik wat je krijgt. Dit zorgt ook voor stabielere app's.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

14 oktober 2016, 16:10

Bedankt voor alle feedback. De beta versie was bedoeld om de laatste bugs eruit te halen, de basis van de App was er toen al. Met volgende updates gaan we de App verder uitbreiden (denk bijv. aan nieuwe features zoals Touch ID). Blijf daarom vooral suggesties en ideeëen doorgeven via de community. We zullen jullie hier op de hoogte houden als er ontwikkelingen zijn. Groet, Pam
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

16 oktober 2016, 12:31

Wat me opvalt dat bij "Bankpassen" de opdracht "Pas blokkeren" er erg uitdagend naar voren komt en bij vergissing gekozen zou kunnen worden. Is er na het selecteren nog een vangnet / bevestiging om vergissingen te voorkomen ? Is er ergens een "Help" hierover ?
    Zelf dit testen vind ik te gevaarlijk.
    m.vr.gr. Ton
  • Peter vb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Peter vb heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

16 oktober 2016, 20:47

Het lijkt een soort hype: interfaces voorzien van teveel wit en de inhoud mijlenver uit elkaar in corps kabouter. Eerst moneybird ge-upgrade naar onbruikbaar en nu doet Knab hetzelfde. Ruimtevretende overbodige kaders, de regeltjes zijn nog net te lezen, maar het wordt er niet makkelijker op, zeker niet met een beetje licht op je scherm. Leveren jullie een loupe bij binnenkort? En gele iconen met witte inhoud. Ook niet heel erg van de usability. Plus een wit font op een gele balk, weliswaar met een schaduwtje, maar het is echt huilen met de pet op. Het zag er op hetn27 inch scherm vast leuk uit, maar op een iphone is het ruk. Dit is niet geslaagd.
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 oktober 2016, 08:47

tonk44 schreef:

Is er na het selecteren nog een vangnet / bevestiging om vergissingen te voorkomen ? Is er ergens een "Help" hierover ?
    Zelf dit testen vind ik te gevaarlijk.

Ik snap dat je niet op de optie 'Bankpas blokkeren' durft te klikken. Dit kan je echter gewoon proberen aangezien er daarna inderdaad nog een bevestigingsoptie komt voordat de bankpas definitief wordt geblokkeerd.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

17 oktober 2016, 09:44

Gelukkig is er dus een vangnet :-)
    Als suggestie: een knop om een nieuwe bankpas aan te vragen als je de oude hebt geblokkeerd ?
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 oktober 2016, 10:06

peter vb schreef:

Dit is niet geslaagd.

Wat jammer dat je de nieuwe Knab App niet geslaagd vindt. Uiteraard mag je dit vinden (smaken verschillen) en staan wij open voor alle feedback. Echter lijkt het of je de App anders ziet dan dat hij moet zijn. Daarom de vraag welke iPhone je hebt en welke iOS daar op zit? Een printscreen van je telefoon is ook altijd welkom!
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 oktober 2016, 10:11

tonk44 schreef:

Als suggestie: een knop om een nieuwe bankpas aan te vragen als je de oude hebt geblokkeerd ?

Deze optie is er al, als je de bankpas blokkeert wordt er automatisch een nieuwe pas toegestuurd!
  • Peter vb

17 oktober 2016, 10:15

Hoi LIsa, Iphone 5 SE, en ios 10.0.2.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

17 oktober 2016, 10:16

Lisa, met alle respect maar dat is nergens te lezen. Ik vind dat de help cq uitleg voor de app erg te kort schiet.
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa Auteur

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 oktober 2016, 10:34

peter vb schreef:

Hoi LIsa, Iphone 5 SE, en ios 10.0.2.

Bedankt voor je reactie en het toesturen van de printscreen (heb deze wel even verwijderd in verband met rekeningdetails die anders op straat komen te liggen). Ik moet zeggen dat je de App wel ziet zoals deze bedoeld is, daarom wederom jammer dat je niet enthousiast bent over het nieuwe design. Helaas kunnen wij nooit iedereen tegelijk tevreden stellen :(
  • Peter vb

17 oktober 2016, 10:37

Heel jammer, vorm gaat duidelijk boven informatie. Dat lijkt me verkeerd om.
  • waterkip

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten waterkip heeft ontvangen van andere leden.

Allrounder

Allrounder

17 oktober 2016, 11:01

Ik heb een paar issues met koppelen/ontkoppelen van de app op je telefoon.

Ontkoppelen

Ontkoppelen op de website vraagt niet om een bevestiging. Als je klikt om te kijken of er een bevestiging komt, dan is de ontkoppelactie al uitgevoerd.

Koppelen

Ik maak gebruik van een random generated wachtwoord van 32 karakers lang (voor de linux fans onder ons: pwgen -s 32), als ik deze moet overtypen op m'n telefoon heb ik er een halve dagtaak aan. Aangezien ik toch moet inloggen op de website om te koppelen: QR code om te kunnen koppelen. Scan QR code, card reader bevestiging, bedenk pincode, klaar.

Over de pincode, een 5 of 6 cijferige code zou chill zijn (ABN/ICS/Binck) doen dit ook bij hun apps.
    I think sex is better than logic, but I can't prove it.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

17 oktober 2016, 12:45

waterkip schreef:

Ik heb een paar issues met koppelen/ontkoppelen van de app op je telefoon.

Ontkoppelen

Ontkoppelen op de website vraagt niet om een bevestiging. Als je klikt om te kijken of er een bevestiging komt, dan is de ontkoppelactie al uitgevoerd.

Koppelen

Ik maak gebruik van een random generated wachtwoord van 32 karakers lang (voor de linux fans onder ons: pwgen -s 32), als ik deze moet overtypen op m'n telefoon heb ik er een halve dagtaak aan. Aangezien ik toch moet inloggen op de website om te koppelen: QR code om te kunnen koppelen. Scan QR code, card reader bevestiging, bedenk pincode, klaar.

Over de pincode, een 5 of 6 cijferige code zou chill zijn (ABN/ICS/Binck) doen dit ook bij hun apps.

Hi! Bedankt voor het meedenken. Ik kan begrijpen dat het overtypen van 32 karakters erg vervelend is. Ook je andere punt over geen melding bij het ontkoppelen, ben ik het mee eens.

Ik ben benieuwd of meer klanten hier tegenaan lopen.

- Mis jij ook de melding bij ontkoppelen?
    - Zouden jullie een QR code ook een goede oplossing vinden voor het opnieuw koppelen van de App?
    - Gaat jullie voorkeur uit naar een 4-cijferige, 5-cijferige, of 6-cijferige pincode voor de App?

Laat horen in de comments hieronder of je het eens bent met 'waterkip'.
  • BartV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten BartV heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

17 oktober 2016, 13:09

Beste, als ik via m'n IPhone app een bedrag overmaak van bijvoorbeeld €10.000 van mijn ene rekening naar de andere dan krijg je een resultaat te zien in een pop-up scherm dat er €100,- is overgemaakt. Echter er is wel €10.000 overgeboekt.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

17 oktober 2016, 13:21

bartv schreef:

Beste, als ik via m'n IPhone app een bedrag overmaak van bijvoorbeeld €10.000 van mijn ene rekening naar de andere dan krijg je een resultaat te zien in een pop-up scherm dat er €100,- is overgemaakt. Echter er is wel €10.000 overgeboekt.

Hi Bart, ik heb je bericht verplaatst naar dit Topic over de nieuwe App. Vervelend dat je deze foutmelding krijgt, ik heb dit nog niet eerder gehoord. Is er een mogelijkheid dat je er een screenshot van maakt en deze toevoegd aan dit Topic? Dan kunnen we het verder gaan uitzoeken. Ik hoor het graag! Groet. Pam.
  • BartV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten BartV heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

17 oktober 2016, 15:48

Nee ik heb de overboekingen nu al gedaan :). Maar jullie hebben vast wel ergens een simulatie mogelijkheid? ;). Succes!
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

17 oktober 2016, 20:46

Melding bij ontkoppelen. Ik ben van mening dat geen enkele opdracht zonder bevestiging geactiveerd mag worden. Bij overschrijvingen, pas blokkeren enz. wordt er wel een bevestiging gevraagd.
    QR code. Iedere hulp om het inzetten van wachtwoorden van hoge kwaliteit (> 12 tekens, letters, cijfers, speciale tekens moet gesteund worden. De daarbij optredende handicap zoals beschreven door Waterkip is dan een belemmering. QR lijkt een goede oplossing zeker in het licht van de geplande uitrol van het "readerloos" inloggen ???
    Pincode. 4-5-6 is m.i. een kwestie van veiligheidsnivo. Ter vergelijk: Apple geeft de gebruiker de keuze 4-cijferig of 6-cijferig voor iPhone/iPad
    m.vr.gr. Ton
Bekijk mobiele versie