Verhogen veiligheid Pincode naar 5 cijfers

mburghoorn Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mburghoorn heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

15 december 2017, 16:50

Mijn idee verhoog de Pincode van de app naar 5 cijfers voor meer veiligheid.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

18 december 2017, 13:19

mburghoorn schreef:

Mijn idee verhoog de Pincode van de app naar 5 cijfers voor meer veiligheid.

Bedankt voor je suggestie. Ik zal dit aankaarten als suggestie voor de Knab App. Bedankt!:D
    Webcare Moderator bij Knab
  • A3aan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten A3aan heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

12 maart 2018, 10:36

Helemaal mee eens, een 4-cijferige pincode is niet meer van deze tijd. In de app van de ING-boeven (boe!) had ik een 5-cijferige pin, ik stel voor het meteen BETER te doen en een 6-cijferige te kiezen. Voordeel: je kunt dan een datum kiezen als pincode - en uiteraard NIET die van jezelf of je partner! Iedereen kent bijzondere datums uit z’n hoofd, geboortedatums, sterfdatums, trouwdatums (maar dan NIET die van jezelf...) etc. Als je die datum dan “verhaspelt” hoef je alleen maar die DATUM te onthouden én de VERHASPEL methode. Dat verhaspelen kan ook vanalles zijn: omgekeerde volgorde (YYMMDD) of dat je bij de cijfers van die datum iets moet optellen (desnoods dus je eigen geboortedatum maar dan + (x).

Ergo: geen half werk, meteen naar ZES!
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 412
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

12 maart 2018, 14:25

A3aan schreef:

Ergo: geen half werk, meteen naar ZES!

Bedankt voor je betoog. Ik ben nu wel benieuwd naar waarom 6 het ideale getal is, A3aan? Waarom niet 7 of 8? Ooit waren 4 cijfers ideaal, toen 5, en nu geef je als suggestie 6. Stel we doen nu 6, hoe lang dan voordat iemand zegt; nee, 6 is te veel of nee, 7 is beter. Snap je waarom ik die vraag stel?

Groet, David
    Community Manager
  • erik2912

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten erik2912 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

26 maart 2018, 22:24

Hoi David,

Waarom zou je niet gewoon de klant laten kiezen hoeveel cijfers hij zijn pincode maakt. Ik zou het inderdaad prettig vinden om een 8 cijferige pincode in te stellen, maar ik kan me zo voorstellen dat veel mensen liever een 4/5/6 cijferige pincode instelt. Als je bijvoorbeeld geen velden meer weergeeft maar alleen per cijfer een asterisk in een textveld zet en niet op het moment dat de pincode is ingevuld direct inlogt maar een bevestigingsknop toevoegd, is dat alleen maar veiliger.

Groet, Erik
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 412
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

27 maart 2018, 09:44

erik2912 schreef:

Waarom zou je niet gewoon de klant laten kiezen hoeveel cijfers hij zijn pincode maakt.

Als je bijvoorbeeld geen velden meer weergeeft maar alleen per cijfer een asterisk in een textveld zet...

Dat is een interessant idee, Erik2912! Wel ben ik benieuwd of wij aan onze kant misschien toch (systeemtechnisch) een beperking op het aantal cijfers moeten zetten als dit idee uitvoerbaar blijkt. Maar, dat is iets voor onze techies om naar te kijken.

Begrijp ik goed dat voor iedereen de mogelijkheid om een uitgebreidere PIN te kiezen belangrijker is dan daadwerkelijk een beperking vanuit Knab die voorschrijft dat je een pin moet hebben van 6, 8 of 10 cijfers?

Groet, David
    Community Manager
  • jokro

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jokro heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 25
    Allrounder

Allrounder

28 maart 2018, 19:31

Ik heb in een andere stream hetzelfde voorstel gedaan. Tevens voorgesteld om het telefoontoetsenbord te gebruiken, zodat je een tekst als geheugensteun kunt gebruiken om de cijfers te onthouden.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie