Verbeterpunten Slimmer Saldo beheer

TimM Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimM heeft ontvangen van andere leden.

Toonbank Reacties: 0

13 juli 2016, 09:24

Verbetering van Slim Saldo beheer.
Automatisch geld van een spaarrekening halen bij een laag saldo. Zoiets is mogelijk als je roodstand hebt en dit automatisch aan laat vullen. Maar ik wil de grens niet bij 0, maar bij een zelf in te stellen grens.
Verder zou het handig zijn om de grens voor hoog saldo (en laag saldo^) zelf variabel in te stellen, dus geen beperking in keuzes, gewoon een getal intikken.

Het komt er op neer dat ik voor een bepaalde rekening geen omkijken wil hebben naar het saldo.
Bijvoorbeeld: Minder dan 1000? aanvullen tot 1500. Meer dan 2000? -> alles boven 1500 wegboeken. Dan houd ik altijd een saldo tussen 1000 en 2000 op die rekening.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 mei 2017, 15:49

Kars schreef:

Ik ben een enthousiaste crowdfunder, wat ertoe heeft geleid dat ik door deelname aan diverse projectinvesteringen nu geregeld kleine bedragen op mijn betaalrekening gestort krijg. Deze boek ik nu handmatig periodiek over: bijschrijvingen exporteren, even door Excel heenhalen om het totaal te bepalen, en vervolgens overmaken.

Ik zou het bijzonder handig vinden als al deze kleine bedragen direct doorgestort zouden worden naar mijn spaarrekening. Is dat mogelijk, en zo niet, zou dat een haalbare feature zijn? Zo niet, dan zou ik al enorm geholpen zijn als er aan de zoekfunctie van af- en bijschrijvingen het totaal aan zowel bij- als afschrijvingen zou worden getoond.

Hi Kars,

Dank voor je berichtje. Ik heb deze even verplaatst naar dit bestaande topic over verbeterpunten aan het Slim Saldo Beheer, want daar hoort jou punt eigenlijk ook bij.

Je kunt bij het Slim Saldo Beheer wel saldo automatisch laten afromen naar je Spaarrekening, echter kun je dan enkel instellen bij bijv. een saldo hoger dan 2000 euro, de rest overboeken naar je Spaarrekening. Dit dus puur om meer uit je geld te halen i.v.m. rente op de Spaarrekening.

Wat jij aangeeft, dus bepaalde bedragen die binnenkomen automatisch overboeken naar de Spaarrekening, kan niet. Je kunt wel een bijschrijving alert instellen, hiervoor moet je wel een specifieke bijschrijvende partij invoeren. Je ontvangt dan een alert als er een bedrag bijgeschreven wordt op je Betaalrekening vanuit deze partij. Echter dien je het vervolgens wel zelf handmatig over te boeken.

Wat betreft de zoekfunctie, er is wel een mogelijkheid in de Bankomgeving via de tab: Zoeken en Downloaden. Daar kun je zoeken op IBAN, Datum, Naam, Maximum- en minimumbedrag. Is dat wat je bedoeld?

Ik ben benieuwd of meer klanten jouw suggestie missen in het Slim Saldo Beheer!

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 201
    Allrounder

Allrounder

22 mei 2017, 14:08

De functie 'Hoog saldo wegboeken' is een mooie optie. Echter . . . nu is de laagste te selecteren waarde EUR 2000. Een veel lagere (en in ieder geval ook EUR 0,00) zou mooi zijn. De rekening waarvan mijn rekeningen betaald worden is een andere. Dus vanaf de rekening waar ik over spreek worden nooit rekeningen betaald en de rekening hoeft geen saldo te hebben. Dis is uitsluitend een ontvangende rekening. Alles boven EUR 0,00 automatisch weg kunnen boeken zou dus top zijn.
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 48
    Allrounder

Allrounder

23 mei 2017, 08:35

Volgens mij door Knab niet gewenst.

Maar je kunt het simuleren door roodstaan aan en automatisch aanvullen aan te zetten. Dan per periodische opdracht altijd periodische geldingang direkt wegboeken te laten.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 201
    Allrounder

Allrounder

23 mei 2017, 10:22

Dank Marcello voor je tip. Ik moest hier even goed naar kijken, maar wat je volgens mij bedoelt is: Roodstand aanzetten en het negatieve saldo automatisch aan laten vullen. Het minimum niveau daarvoor is aanvullen tot EUR 250. Dus dan moet ik via een eerste periodieke opdracht de rekening leegboeken (tot roodstand). En daarna met een tweede periodieke opdracht de automatische aanvulling van EUR 250 weer wegboeken.

Zoiets zou een workaround kunnen zijn. Probleem (los van de vele boekingen die mijn administratie dan gaan vervuilen) is dat ik ook niet weet hoeveel bijschrijvingen er zijn. De eerste afboeking (tot in rood) is dus lastig in te schatten.

Maar voor wat betreft 'Volgens mij door Knab niet gewenst' zijn dit nu juist de dingen waarin Knab zich kan onderscheiden. Het is gewenst door de klanten (hopelijk meer met mij). En daarom schreef Knab de naam toch juist andersom (de Klant voorop)?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 mei 2017, 14:41

WalTig schreef:

De functie 'Hoog saldo wegboeken' is een mooie optie. Echter . . . nu is de laagste te selecteren waarde EUR 2000. Een veel lagere (en in ieder geval ook EUR 0,00) zou mooi zijn. De rekening waarvan mijn rekeningen betaald worden is een andere. Dus vanaf de rekening waar ik over spreek worden nooit rekeningen betaald en de rekening hoeft geen saldo te hebben. Dis is uitsluitend een ontvangende rekening. Alles boven EUR 0,00 automatisch weg kunnen boeken zou dus top zijn.

Hi WalTig,

Ik heb je bericht naar dit bestaande Topic verplaatst. Jouw punt is namelijk ook een verbeterpunt voor het Slim Saldo Beheer. Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk. We houden bij hoeveel vraag hiernaar is.

Bedankt! Groet, Pam
  • Arjen Blok

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arjen Blok heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

1 juli 2017, 14:20

Slim saldo beheer werkt voor het wegboeken van overtollig geld van een betaalrekening naar een spaarrekening. Om echter het omgekeerde te doen (aanvullen van de betaalrekening), heb je nu roodstand nodig. Ook al heb je voldoende geld op een spaarrekening staan. Dat is vreemd en zou slimmer kunnen.

Grotere bedragen kunnen door de samenloop van slim saldo beheer en beperkte roodstand namelijk niet gepland in de toekomst overgeboekt worden. Het saldo is dan namelijk ontoereikend. Grotere bedragen kun je dus alleen op de dag zelf handmatig overboeken en helaas niet plannen zonder omkijken.

Een mooie verbetering zou zijn dat er geen roodstand meer nodig is als het geld op de spaarrekening voldoende is om de betaalrekening aan te vullen. Nu gebeurt de correctie van roodstand aan het einde van de dag. Met een geplande overboeking voor een groter bedrag zou je eerst kunnen aanvullen voordat de geplande overboeking wordt uitgevoerd. Dan is roodstand niet langer nodig en kunnen ook grotere bedragen dan de ingeregelde roodstand netjes gepland worden in de toekomst en op de datum afgeboekt worden.

Vanuit de KNAB servicedesk werd aangegeven dat dit niet kan in verband met fraude. Iemand zou bij verlies van een bankpas ook de spaarrekening kunnen leeghalen. Dat kun je voorkomen door dit mechanisme alleen toe te staan voor geplande overboekingen via telebankieren en dit niet toe te staan voor PIN transacties.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

3 juli 2017, 09:53

Arjen Blok schreef:

Slim saldo beheer werkt voor het wegboeken van overtollig geld van een betaalrekening naar een spaarrekening. Om echter het omgekeerde te doen (aanvullen van de betaalrekening), heb je nu roodstand nodig. Ook al heb je voldoende geld op een spaarrekening staan. Dat is vreemd en zou slimmer kunnen.

Grotere bedragen kunnen door de samenloop van slim saldo beheer en beperkte roodstand namelijk niet gepland in de toekomst overgeboekt worden. Het saldo is dan namelijk ontoereikend. Grotere bedragen kun je dus alleen op de dag zelf handmatig overboeken en helaas niet plannen zonder omkijken.

Een mooie verbetering zou zijn dat er geen roodstand meer nodig is als het geld op de spaarrekening voldoende is om de betaalrekening aan te vullen. Nu gebeurt de correctie van roodstand aan het einde van de dag. Met een geplande overboeking voor een groter bedrag zou je eerst kunnen aanvullen voordat de geplande overboeking wordt uitgevoerd. Dan is roodstand niet langer nodig en kunnen ook grotere bedragen dan de ingeregelde roodstand netjes gepland worden in de toekomst en op de datum afgeboekt worden.

Vanuit de KNAB servicedesk werd aangegeven dat dit niet kan in verband met fraude. Iemand zou bij verlies van een bankpas ook de spaarrekening kunnen leeghalen. Dat kun je voorkomen door dit mechanisme alleen toe te staan voor geplande overboekingen via telebankieren en dit niet toe te staan voor PIN transacties.

Dank voor je inbreng! Ik ga dit zeker intern voorleggen!
  • larss

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten larss heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

26 juli 2017, 11:00

Ik zou graag een event willen laten plaatsvinden op het moment dat bijv. het salaris binnenkomt.

Nu kun je als een bedrag hoger dan x binnenkomt een voorgedefinieerde bedrag kiezen waarna deze worden overgemaakt naar een rekening naar keuze.

Maar wat als je salaris binnenkomt en een regel kan aanmaken om zelf een bedrag zou kunnen invoeren (variabel) en deze laten overmaken na bijvoorbeeld je huishoud pas of een spaarrekening. Deze zou dan kunnen worden opgeslagen (één of meerdere regels) die elke maand plaatsvind(en) bij binnenkomst van een bepaald bedrag.

Dan zou je niet meer zelf handmatig het hoeven te splitsen. Dit geeft de klant het voordeel om alleen nog maar even de rekening na te kijken of eventueel alles klopt. Of zelf er niet meer naar om hoeven te kijken.

Ik ben benieuwd of meer mensen hier interesse in hebben, want de ING (volgens mij) heeft dit al wat voor veel mensen een enorm succes was, en zelf minder bezig hoeven te zijn met hun bankzaken.
  • Fion

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Fion heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

8 augustus 2017, 16:53

Beste Knab,

Wellicht is het al een keer aanbod gekomen door andere Knab gebruikers.
    Is er al een idee of de "automatisch sparen" uitgebreid kan worden met meer mogelijkheden?

Bijvoorbeeld:
    Dat je per week, maand of kwartaal een vast bedrag of percentage over het totaalsaldo automatisch kan sparen? En dit dan zowel voor prive als zakelijke gebruikers toepassen. En zo ook met pinsparen ... deze features heeft ABN Amro namelijk al wel.

Alvast bedankt!

Groet, Fion
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 augustus 2017, 20:14

Fion schreef:

Beste Knab,

Wellicht is het al een keer aanbod gekomen door andere Knab gebruikers.
    Is er al een idee of de "automatisch sparen" uitgebreid kan worden met meer mogelijkheden?

Bijvoorbeeld:
    Dat je per week, maand of kwartaal een vast bedrag of percentage over het totaalsaldo automatisch kan sparen? En dit dan zowel voor prive als zakelijke gebruikers toepassen. En zo ook met pinsparen ... deze features heeft ABN Amro namelijk al wel.

Alvast bedankt!

Groet, Fion

Hi Fion,

Bedankt voor je suggestie! Ik heb je bericht even toegevoegd aan dit bestaande topic. De vraag is namelijk al eerder voorbij gekomen! Wij hebben de suggestie in dit overzicht staan. Helaas is het idee intern voor nu afgekeurd. Maar hoe meer vraag er naar is, hoe sneller we de suggestie nogmaals zullen overwegen. Like daarom de suggestie in het overzicht!

Groet, Pam
  • Sander de Zee

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander de Zee heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 augustus 2017, 11:08

Lars, naar zo iets ben ik ook op zoek. Het zou mooi zijn als je bij het aanmaken van regels IFTTT (IF This Then That)te kunnen gebruiken.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

14 augustus 2017, 08:56

larss schreef:

Ik zou graag een event willen laten plaatsvinden op het moment dat bijv. het salaris binnenkomt.

Nu kun je als een bedrag hoger dan x binnenkomt een voorgedefinieerde bedrag kiezen waarna deze worden overgemaakt naar een rekening naar keuze.

Maar wat als je salaris binnenkomt en een regel kan aanmaken om zelf een bedrag zou kunnen invoeren (variabel) en deze laten overmaken na bijvoorbeeld je huishoud pas of een spaarrekening. Deze zou dan kunnen worden opgeslagen (één of meerdere regels) die elke maand plaatsvind(en) bij binnenkomst van een bepaald bedrag.

Dan zou je niet meer zelf handmatig het hoeven te splitsen. Dit geeft de klant het voordeel om alleen nog maar even de rekening na te kijken of eventueel alles klopt. Of zelf er niet meer naar om hoeven te kijken.

Ik ben benieuwd of meer mensen hier interesse in hebben, want de ING (volgens mij) heeft dit al wat voor veel mensen een enorm succes was, en zelf minder bezig hoeven te zijn met hun bankzaken.

Sander de Zee schreef:

Lars, naar zo iets ben ik ook op zoek. Het zou mooi zijn als je bij het aanmaken van regels IFTTT (IF This Then That)te kunnen gebruiken.

Hi Lars en Sander,

Ik heb jullie berichten even naar dit bestaande topic verplaatst. De vraag is wel eens eerder naar voren gekomen en het is zeker geen slecht idee! Helaas zijn er nu nog geen plannen voor. Je kunt de suggestie ook terug vinden in het Suggestieoverzicht. Hier kun je de status in de gaten houden.

Groet, Pam
  • Sander de Zee

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander de Zee heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

19 augustus 2017, 09:32

Beste Pam,

Dank voor je reactie. Het idee wat ik heb zie ik niet terug in het suggestieoverzicht. Daar staan zaken in omtrent slim saldobeheer dmv zelf bedragen in te vullen, met het idee wat ik heb kan je het 'echt' slim maken.

Voorbeeld 1: wil elke week op betaalrekening Y bedrag X laten bijvullen tot Z. Dit kan de ene week €1,- maar de andere week €500,- om z op juiste waarde te krijgen. Dus als rekening Y op maandag minder is als Z dan aanvullen tot Z anders niet.

Voorbeeld 2: zodra salaris A binnen komt op betaalrekening Q dit variabel onderverdelen over spaarrekening C en D en is afhankelijk van vaste lasten R. Dus als A gestort wordt op Q dan x bedrag naar C en D. Waarbij X de uitkomst van A-R (R zou hij zelf moeten weten, patronen leren herkennen)

Om als bank klaar te zijn voor de generatie van de toekomst zou het mooi zijn als dit soort functionaliteiten worden toegevoegd. IoT, smarthouses en sensoren zijn niet meer weg te denken uit ons huishouden.

Hoe mooi zou het zijn. De sensoren van mijn Siemens koelkast vertellen de Albert Heijn App welke boodschappen wij niet meer voorradig hebben in onze koelkast en zelf besteld, Knab krijgt een melding dat boodschappen gekocht zijn en maakt bedrag over naar AH.

Pam schreef:

larss schreef:

Sander de Zee schreef:

Hi Lars en Sander,

Ik heb jullie berichten even naar dit bestaande topic verplaatst. De vraag is wel eens eerder naar voren gekomen en het is zeker geen slecht idee! Helaas zijn er nu nog geen plannen voor. Je kunt de suggestie ook terug vinden in het Suggestieoverzicht. Hier kun je de status in de gaten houden.

Groet, Pam

• PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

21 augustus 2017, 12:04

Sander de Zee schreef:

Beste Pam,

Dank voor je reactie. Het idee wat ik heb zie ik niet terug in het suggestieoverzicht. Daar staan zaken in omtrent slim saldobeheer dmv zelf bedragen in te vullen, met het idee wat ik heb kan je het 'echt' slim maken.

Voorbeeld 1: wil elke week op betaalrekening Y bedrag X laten bijvullen tot Z. Dit kan de ene week €1,- maar de andere week €500,- om z op juiste waarde te krijgen. Dus als rekening Y op maandag minder is als Z dan aanvullen tot Z anders niet.

Voorbeeld 2: zodra salaris A binnen komt op betaalrekening Q dit variabel onderverdelen over spaarrekening C en D en is afhankelijk van vaste lasten R. Dus als A gestort wordt op Q dan x bedrag naar C en D. Waarbij X de uitkomst van A-R (R zou hij zelf moeten weten, patronen leren herkennen)

Om als bank klaar te zijn voor de generatie van de toekomst zou het mooi zijn als dit soort functionaliteiten worden toegevoegd. IoT, smarthouses en sensoren zijn niet meer weg te denken uit ons huishouden.

Hoe mooi zou het zijn. De sensoren van mijn Siemens koelkast vertellen de Albert Heijn App welke boodschappen wij niet meer voorradig hebben in onze koelkast en zelf besteld, Knab krijgt een melding dat boodschappen gekocht zijn en maakt bedrag over naar AH.

Hi Sander, helemaal duidelijk nu! Graag reageer ik op je suggesties.

Voorbeeld 1, is inderdaad niet mogelijk als Z > 0. Enkel als Z < dan 0 is, dan kan het bij het Slim Saldo Beheer aangezuiverd worden (vanaf 250 euro). Dit is bij ons ook op dagbasis ingebouwd, dus als het systeem ziet dat je < 0 bent en je hebt automatisch aanzuiveren aangezet, dan wordt het aan het einde van de dag aangezuiverd. Jouw idee is zeker niet verkeerd! Ik ben heel benieuwd of meer klanten deze functionaliteit missen. In het suggestieoverzicht maken we een overzicht van de meest voorkomende suggesties.

Voorbeeld 2, dit is inderdaad ook nog niet mogelijk. We houden ook bij deze suggestie in de gaten of er meer vraag naar is vanuit onze klanten.

Fijn dat je zo met ons meedenkt!
  • janharm.rienstra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten janharm.rienstra heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 3

23 oktober 2017, 22:36

Graag zou ik een alert / slim saldo beheer zien die je in kan stellen dat als bijvoorbeeld een bedrag ontvangt van en/of hoger dan . Dit dan overgeboekt wordt naar rekening en het restant naar

Dat zou ik pas echt een slim saldo beheer vinden.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

26 oktober 2017, 08:31

janharm.rienstra schreef:

Graag zou ik een alert / slim saldo beheer zien die je in kan stellen dat als bijvoorbeeld een bedrag ontvangt van en/of hoger dan . Dit dan overgeboekt wordt naar rekening en het restant naar

Morning! Ik heb je bericht gebundeld in dit topic over verbeterpunten voor het Slim Saldo Beheer.
    Je kunt de meest voorkomende suggesties terug vinden in dit overzicht, inclusief de meest actuele status.

Bedankt voor het meedenken! Groet, Pam
  • dennisb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 19
    Allrounder

Allrounder

11 juli 2018, 12:34

Pam schreef:

janharm.rienstra schreef:

Morning! Ik heb je bericht gebundeld in dit topic over verbeterpunten voor het Slim Saldo Beheer.
    Je kunt de meest voorkomende suggesties terug vinden in dit overzicht, inclusief de meest actuele status.

Bedankt voor het meedenken! Groet, Pam

De actuele status is afgekeurd?
    In knab lab staat volgens mij wat anders, of zie ik het verkeerd?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 juli 2018, 08:27

Hoi Dennisb,
    dennisb schreef:

De actuele status is afgekeurd?
    In knab lab staat volgens mij wat anders, of zie ik het verkeerd?

Ik denk dat het meer een kwestie van bewoording is. Slim Saldobeheer gaat om aanvullen en afromen van de betaalrekening. Ik denk dat de collega's die de inventarisatie nu maken op Knab Lab meer denken in de hoek van een nieuwe spaarvorm of spaartools. Ik verwacht niet dat we ons Slim Saldobeheer aanpassen, maar dat we andere toevoegingen willen doen. Als je vindt dat we dit net zo goed Slim Saldobeheer kunnen noemen, dan ben ik het met je eens. :)

Op dit moment is de inventarisatie gaande, dus reageer er vooral op! We zijn erg benieuwd!! :)

Groet, David
    Community Back-up
  • Jelle

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jelle heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

10 augustus 2018, 18:51

Lisa schreef:

@Roynext: Hi Roy, excuses als wij mogelijk de indruk hebben gewekt dat wij de bedragen zouden aanpassen. Dit gaat namelijk niet gebeuren aangezien er een reden is waarom de 2.000 het minimum is. Als dit namelijk lager wordt ingesteld komen we in de knoop met de optie om aan te vullen en kom je in een 'loopje' terecht.

Hoi Lisa,

Dit is natuurlijk een beetje thread necromancy, maar aangezien vanuit de sticky hierheen verwezen wordt doe ik het alsnog...
    Als technisch consultant heb ik van dit soort dingen verstand.
    In een loopje terechtkomen is een kwestie van lui programmeren. Een kleine afvraag op of het afroom saldo niet hoger is dan het bijvul bedrag, en klaar! Deze afvraag moet natuurlijk gezet worden op het instellen van de afroom & bijvul bedragen. Maximaal een uur werk voor een programmeur die bekend is met de programmatuur.

Bij deze nog een knabpe kerel die snakt naar een degelijke rules engine om daadwerkelijk "Slim" saldo te kunnen beheren.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

15 augustus 2018, 09:24

Hoi Jelle,
    Jelle schreef:

In een loopje terechtkomen is een kwestie van lui programmeren. Een kleine afvraag op of het afroom saldo niet hoger is dan het bijvul bedrag, en klaar! Deze afvraag moet natuurlijk gezet worden op het instellen van de afroom & bijvul bedragen. Maximaal een uur werk voor een programmeur die bekend is met de programmatuur.

Bij deze nog een knabpe kerel die snakt naar een degelijke rules engine om daadwerkelijk "Slim" saldo te kunnen beheren.

Bedankt voor de toelichting :) Ik ga eens kijken of mijn collega's écht zo lui als je vermoedt ;) haha!
    Ik vermoed dat het slim saldobeheer op deze manier functioneert omdat het rekening moet houden met een soort end-of-day waarop van alles tegelijk getriggered wordt in het core-banking systeem (wat op zich al een zeer complex systeem is). Een simpele rule is waarschijnlijk daarom ook niet voldoende om het op te lossen. We gaan je aanmerking zeker ook tegen het licht houden bij onze collega's (we zullen maar niet vermelden dat je luiheid vermoedt ; haha).

Groet, David
    Community Back-up

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie