Gesloten: Verbeterpunten oude Knab App

Tags:

tim Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tim heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

4 mei 2016, 15:54

De iOS app is volgens mij ergens bij de introductie van Knab in 2012 blijven hangen, er komen wel updates maar deze kunnen niet bijbenen als je het mij vraagt. Hieronder een lijstje met verbeterpunten en irritaties

- Zoeken, dat is onmogelijk in de app en toch wil je vaak even snel een transactie terugzoeken.
- Nog steeds niet geschikt voor retina op de iPhone 6 (kom op guys, de telefoon is al 2 jaar oud!)
- Veel kleine bugs voornamelijk het switchen tussen persoonlijk en zakelijk gaat niet altijd even soepel en haalt dingen door elkaar.
- TouchID is toch wel een gemis al is dit niet super belangrijk.
- Je saldo zien voor het invoeren van de code zou fijn zijn.

Het grootste probleem vind ik nog wel dat de app niet intuïtief is en niet handig. Een leuke user interface gaat mijn inziens niet boven gebruiksvriendelijkheid en dat is helaas in de app ver te zoeken, een traditionele UI zou de app een stuk strakker en intuïtiever maken.

Over het algemeen moet je veel handelingen doen om iets gedaan te krijgen t.o.v. andere bankieren apps. Veel zaken zitten verstopt en moet je bij toeval achter komen, bijvoorbeeld het zien van je opgespaarde rente, de klanten kunnen niet "ruiken" dat ze op het saldo moeten drukken voordat dit zichtbaar wordt? Het sorteren op Alles, Af en Bij is pas zichtbaar bij het omhoog scrollen (tevens gaat de app vaak automatisch weer naar beneden als je net te ver doorgaat). De vele en te lange animaties zorgen er voor dat het langer duurt voordat je ziet wat je wilt zien, overigens is de app überhaupt wat traag met het laden van gegevens, niet storend traag maar wellicht dat hier ook naar gekeken kan worden.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze feedback.
  • Harold

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Harold heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 9

    4 mei 2016, 17:02

    Wat betreft vormgeving sluit ik me hierbij aan (weliswaar Android). Het oogt net allemaal te speels en functies zitten inderdaad verstopt. Dat vind ik overigens ook van de gewone website. Het overzicht na het inloggen is duidelijk, maar daarna is het altijd even zoeken als je iets specifieks wilt doen. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het zou van mij allemaal best wat strakker en zakelijker mogen. Hoe persoonlijk ook, Knab blijft wel een bank natuurlijk.
  • Jorn

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jorn heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3
    Allrounder

    Allrounder

    Even voorstellen

    Even voorstellen

    4 mei 2016, 19:37

    Dank voor jullie feedback!

    Omdat er al meerdere topics zijn aangemaakt met verbeterpunten voor onze app, ga ik ze in dit topic bundelen. Dan zijn alle suggesties voor ons op één plek inzichtelijk. De titel heb ik daarom ook aangepast van iOS app naar Knab App.

    @Bram, jouw topic heb ik gesloten en je comment hieronder geplaatst:
    bram schreef:

    Ik zou het fijn vinden als de app het beheren van meerdere rekeningen makkelijker zou maken. Nu moet je boven aan het scherm een rekening selecteren. Een totaal overzicht zou dit oplossen. In mijn geval gaat het over een privé rekening en twee gezamenlijke rekeningen.

    Community Manager bij Knab
  • Ves

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

    Kennisbank Reacties: 79
    Allrounder

    Allrounder

    4 mei 2016, 20:32

    Title geeft nog steeds iOS app aan.

    Ben het eens dat het lijkt of de ontwikkeling van de app is komen stil te staan, nog wel bug fixes maar niet de "grote stappen die de concurrentie heeft gemaakt.
    Net als op iOS mist Android een dingen.
    ABN gebruikt als excuus dat nog niet veel telefoons vinger print scans hebben, daarom wordt dit niet geïmplementeerd. Denk dat het juist anders om moet zijn, omdat het er is zal men het gaan gebruiken.
    Hetzelfde geldt met mobiel betalen. Een aantal vrienden hebben express weer een ING rekening geopend om mobiel te kunnen betalen.
    Kijk maar naar de NFC pas, men was sceptisch en nu is het razend populair.

    Anderhalf jaar geleden zei ik nog tegen Rene dat de toekomst bij de app ligt. Handig al je bankzaken regelen vanaf je mobiel apparaat. ABN en Bunq hebben hier goed gebruik van gemaakt.
  • tim Auteur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tim heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    4 mei 2016, 23:23

    Geheel mee eens Ves, bankieren dmv apps is de toekomst en wellicht het belangrijkste verkooppunt voor een bank, ik denk nog wel belangrijk dan de top service waar Knab op inzet. Kijk maar naar de Rabobank waar nu talloze mensen overstappen door de verschrikkelijke app.

    Als je met andere over banken praat komt de app 9/10 keer naar voren en is dit wellicht een van de belangrijkste factoren om over te stappen, bij Knab is dit nu echt geen visitekaartje.
  • Jorn

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jorn heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3
    Allrounder

    Allrounder

    Even voorstellen

    Even voorstellen

    5 mei 2016, 10:34

    ves schreef:

    Title geeft nog steeds iOS app aan.



    Dank Ves, nu wel goed aangepast.
    Community Manager bij Knab
  • theore

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten theore heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 2

    5 mei 2016, 19:45

    Eens, de app is het nieuwe bankkantoor. Ik doe het liefst alles in de app en wijk alleen indien echt noodzakelijk uit naar de browser om zaken te regelen die in de app niet mogelijk zijn. Ondersteuning van touchID zou zeker een meerwaarde zijn.
    Wat ik vooral onhandig vindt is dat je Ideal betalingen via de browser met pas en cardreader moet bevestigen. Indien mogelijk wijk ik dan bij het bestellen uit naar mijn iPhone zodat ik via de KNAB app kan bevestigen maar dat is niet altijd mogelijk. Ik kijk dus erg uit naar de vervaging van de cardreader welke is aangekondigd.
    Hoe dan ook; ben zeer tevreden over KNAB na heel wat jaren vaste klant bij Rabobank te zijn geweest. Klantgerichtheid blijft een grote meerwaarde, dan mag de app e.d. best wat minder lekker werken.
  • Pieter

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pieter heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 5

    10 mei 2016, 15:29

    Wat ik mis in de app is:

    - Aangeven wat je default portfolio is, ik heb meerdere portfolio's en het is vrij irritant dat de app altijd opstart met de verkeerde
    - Bij spaarrekeningen is het nergens te zien wat voor type rekening het is, heb dat nu maar opgelost door het in de naam te vermelden
    - Layout van de homepage staat op mijn telefoon (Android) ergens rechts van het midden, ziet er een beetje raar uit
  • Vince

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vince heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 2

    14 mei 2016, 08:57

    Ik onderschrijf dat de telefoon nu het bankkantoor van gisteren is geworden. In de app (iOS en Android gebruik ik) zou ik willen;
    1. betalingsverzoek kunnen sturen aan derden (Knab en niet-Knab gebruikers). Nu sms ik mijn nummer indien nodig of gebruik ik nu Bunk voor deze kleine betalingen.
    2. Zoeken in de app naar transacties via filters (van/bij, alle rekeningen/specifieke rekening, naam, bedrag, etc.).
    3. Slim beleggen kan ik alleen via browser
    4. Wat is mijn openstaande saldo en ruimte en wat zijn de meest recente transacties van de credit card?
    5. Betalen zonder kaartlezer uitbreiden (QR-code liefst!)
    6. TouchID of android variant graag gebruiken, ik miste het niet tot ik het heb bij ING en Bunq.
    7. Extra IBAN aanmaken zonder dat gelijk een pin-pas nodig is, zou super zijn! Dan kan ik specifieke woonkosten van woon-rekening laten halen, etc.

    En specifiek voor de Android-versie: Standaard is het, helaas, dat deze eerst één keer crasht bij openen, hierna gewoon te gebruiken. En bij niet-afmelden maar switchen naar andere app wanneer ik er klaar mee ben, dan komt deze plots op de voorgrond zodra de time-out bereikt is. Zo jammer :-) In time-out sequence dus rekening houden status app: op voorgrond of niet.
  • hinster

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hinster heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    17 mei 2016, 15:29

    Stabiliteit is voor mij het belangrijkst. De app is nog wat instabiel - crasht helaas te vaak.

    Verder is de opbouw van de navigatie niet geheel consistent - soms via "gewoon" menu, soms weer met knopjes, rondjes, etc.

    En verder krijg ik altijd een fout bij "Mijn financieel dashboard"
  • berry

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten berry heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 1

    17 mei 2016, 16:16

    Het eerste wat ik zie zodra ik mijn Knab app open is het totale saldo van al mijn rekeningen bij elkaar. Ik zou het prettig vinden als er een instelling zou komen waarin ik kan aangeven dat ik alleen het saldo van de rekening zie, die ik wil zien. Ik zou bijvoorbeeld graag alleen het vermogen op mijn betaalrekening willen zien zodra ik inlog op de app.
  • roynext

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roynext heeft ontvangen van andere leden.

    3-zits Reacties: 21
    Allrounder

    Allrounder

    17 mei 2016, 21:37

    TouchID en Apple Watch App
  • Harold

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Harold heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 9

    22 mei 2016, 14:35

    Vince schreef:

    En specifiek voor de Android-versie: Standaard is het, helaas, dat deze eerst één keer crasht bij openen, hierna gewoon te gebruiken. En bij niet-afmelden maar switchen naar andere app wanneer ik er klaar mee ben, dan komt deze plots op de voorgrond zodra de time-out bereikt is. Zo jammer :-) In time-out sequence dus rekening houden status app: op voorgrond of niet.



    De app komt inderdaad na enige tijd weer na voren, dat is heel irritant. Het crashen heb ik geen last van op Android.
  • LisaLisa

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 522
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    22 mei 2016, 19:47

    berry schreef:

    Ik zou bijvoorbeeld graag alleen het vermogen op mijn betaalrekening willen zien zodra ik inlog op de app.



    Dan kan ik je blij maken, aangezien dit al kan! Het saldo in je homescherm kan je namelijk wijzigen. Door naar beneden te 'rollen' in het gele rondje kan je het saldo van de andere rekeningen zien in plaats van het totaal saldo. Het homescherm zal (ook na het sluiten van de Knab App) vervolgens openen met de rekening die je voor het laatste hebt geselecteerd!
    Webcare Moderator bij Knab
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    23 mei 2016, 15:35

    uSuRa,
    Dank voor je feedback! We hebben het tweede deel van je bericht bij dit onderwerp geplaatst.

    usura schreef:

    vwb de app: daar zou het fijn zijn als je een default rekening kunt instellen, nu krijg ik steeds de zakelijke rekening als eerste maar die wil eigenlijk niet zien, tenzij ik er specifiek om vraag (bv analoog aan ING waar je kunt bepalen welke rekeningen zichtbaar zijn).
    -- op land niveau aan/uitzetten pinnen/uitgaven
    -- pincode wijzigen
    -- kaart (dynamisch) aan een andere rekening toewijzen (ik hoef niet voor elke rekening direkt een pas)
    -- acceptgiro's scannen en betaalbaar stellen.

    vwb de normale rekening, het zou leuk zijn indien die bv multi-currency is, of dat je rekeningen in andere valuta kunt openen ala LeuPay. (LeuPay.eu is geen bank maar een ewallet)
    Ook zouden jullie goed kunnen kijken naar wat de duitse markt doet: fedor.de, number26.eu en avuba.de; een maestro en mastercard in een is wel een leuke optie.
    Ook de VK markt is er een om te monitoren: starlingbank.co.uk, getmondo.co.uk, atombank.co.uk en tandem.co.uk.

    Kijk wat leuk lijkt en neem dat over! Dan zijn de klanten nl ook blij :cool:

    Webcare Moderator bij Knab
  • FrankE

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten FrankE heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    27 mei 2016, 13:05

    Op de Knab App (Android) mis ik de mogelijkheid om een 16 cijferig betaalkenmerk in te voeren.
    Op de website/browser kan ik voor acceptgiro kiezen en dan kan ik dat wel expliciet invullen.
    Met de app kan ik het wel als vrije tekst / commentaar invullen natuurlijk, maar dan vindt er vast geen 11-check o.i.d. op plaats.
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    27 mei 2016, 19:02

    franke schreef:

    Op de Knab App (Android) mis ik de mogelijkheid om een 16 cijferig betaalkenmerk in te voeren.


    Hi FrankE,

    Bij de Android App hoor je wel een betalingskenmerk te kunnen invullen. Zodra je namelijk bij de omschrijving van de overboeking cijfers invult, dan herkent de App het vanaf 7 getallen als een acceptgiro.
    Lukt het niet? Dan kun je de App wellicht updaten of even ontkoppelen en opnieuw registreren.

    Succes!
    Webcare Moderator bij Knab
  • Ralph

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ralph heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 2

    5 juni 2016, 17:52

    Beste Knab bank,

    Waarom...waarom bestaat er ano 2016 nog geen app voor op een android tablet?
    Of ik zoek helemaal verkeerd of deze app bestaat echt nog niet.
    In Google appstore krijg ik de melding dat de Knab app niet geschikt is voor mijn Samsung Tablet. (Tab note2)

    Ik ben echt heel benieuwd.

    Grt Ralph
  • Ralph

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ralph heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 2

    6 juni 2016, 21:46

    *anno 2016
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    7 juni 2016, 14:02

    ralph schreef:

    Waarom...waarom bestaat er anno 2016 nog geen app voor op een android tablet?



    Dank voor je reactie Ralph. Het klopt dat onze App helaas nog niet geschikt is voor de Android Tablet.
    We zijn een jonge bank en willen graag zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen, echter is niet alles op korte termijn realiseerbaar.
    Het ontwikkelen van de Knab App voor Android tablets staat absoluut op onze suggestielijst. Zodra dit haalbaar is zullen we deze ontwikkelen.

    In ieder geval dank voor je feedback! Als je meer producten of diensten mist, laat het ons vooral weten!
    Webcare Moderator bij Knab
  • Erwin

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Erwin heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 1

    21 juni 2016, 21:17

    Wat ik erg prettig zou vinden is wanneer er ongelezen meldingen zijn dit ook wordt weergegeven als getal bij het icoontje van de app. Nu mis ik regelmatig meldingen, omdat ze worden ondergesneeuwd in die van andere apps.
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    29 juni 2016, 15:03

    erwin schreef:

    Wat ik erg prettig zou vinden is wanneer er ongelezen meldingen zijn dit ook wordt weergegeven als getal bij het icoontje van de app. Nu mis ik regelmatig meldingen, omdat ze worden ondergesneeuwd in die van andere apps.



    Hi Erwin, de meldingen van ongelezen berichten zie je inderdaad alleen zodra je de Knab App hebt geopend. Ik registreer je feedback als suggestie, goed punt!
    Webcare Moderator bij Knab
  • Martine JMD Works

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Martine JMD Works heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 1

    11 juli 2016, 20:21

    Ik vind het erg jammer dat er geen knab-app is voor een Windows-Phone, nu ben ik 'gedwongen' om al mijn bankzaken achter mijn bureau te doen, en is er geen sprake van flexibel, mobiel bankieren.
  • LisaLisa

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 522
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    12 juli 2016, 17:16

    martine jmd works schreef:

    Ik vind het erg jammer dat er geen knab-app is voor een Windows-Phone, nu ben ik 'gedwongen' om al mijn bankzaken achter mijn bureau te doen, en is er geen sprake van flexibel, mobiel bankieren.



    Hi Martine,

    Ik heb je bericht toegevoegd aan het topic Windows App. Hier blijf je up to date over de ontwikkeling rondom de Windows App.
    Webcare Moderator bij Knab
  • marcelrodenburg

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcelrodenburg heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    13 juli 2016, 15:37

    Wat ik vooral mis in de app:
    - zoek functie
    - Wil graag mijn geplande incasso's zien
  • Sean

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sean heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 5

    19 juli 2016, 16:21

    @MARCELRODENBURG
    Als je ingelogd bent, druk op het belletje. Overzicht van de geplande incasso's.

    Ik kom van ABN af en de app is een echte achteruitgang en als je bedenkt dat Knab een online bank is... De app kan sneller en vlotter en minder speels ogen.

    Verbeterpunten (Android)
    - Toon het saldo van de rekeningen tijdens het overboeken. Erg handig als je geld wil overboeken naar je spaarrekening.
    - Na het overboeken wordt het oude saldo nog getoond, werk dit automatisch bij.
Bekijk mobiele versie