Traagheid Knab Persoonlijke Bankomgeving

Hanz Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hanz heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

20 september 2017, 17:53

Zeer tevreden over Knab als bank, maar de site is tergend langzaam. Misschien een idee om wat te investeren in wat extra servers ?
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • Lucas1983

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lucas1983 heeft ontvangen van andere leden.

18 januari 2018, 12:40

Ik ben het ermee eens, de bankomgeving is een drama qua snelheid. Het wordt hoog tijd dat hier iets aan gedaan wordt.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

19 januari 2018, 16:38

Lucas1983 schreef:

Ik ben het ermee eens, de bankomgeving is een drama qua snelheid. Het wordt hoog tijd dat hier iets aan gedaan wordt.

We zijn het probleem nog aan het pin pointen. Zoals eerder vermeld komt deze traagheid (30 seconden laden van pagina’s) maar bij een klein deel van de klanten voor. Heb jij al eens een andere browser geprobeerd of cookies gewist? Daarbij vraag ik me af of je het eens kan proberen op een andere computer, zoals bij een vriend of vriendin thuis. Ik zelf heb er op het werk en thuis (of de website op mn mobiel) nergens last van.

Neemt niet weg dat we wel dingen hebben lopen om de performance te verbeteren, helaas gaat dat alleen niet over 1 nacht ijs.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 484
    Allrounder

Allrounder

5 februari 2018, 07:51

@Pam: Hoe staan de zaken er nu voor, 16 dagen na dato? Is het nachtelijk ijs al gesmolten?
    Het werken in de persoonlijke bankomgeving is nog steeds irritant tergend langzaam en stroperig.
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

6 februari 2018, 14:23

tonk44 schreef:

@Pam: Hoe staan de zaken er nu voor, 16 dagen na dato? Is het nachtelijk ijs al gesmolten?
    Het werken in de persoonlijke bankomgeving is nog steeds irritant tergend langzaam en stroperig.

Dag Ton,

Erg vervelend natuurlijk dat het nog steeds langzaam is. Zoals eerder gemeld is dit een probleem dat zich lang niet bij alle klanten voordoet, daarom erg lastig te pinpointen. Er wordt wel gewerkt aan wat zaken (voor de techneuten: oa over op andere caching), echter gaan dat soort dingen nooit heel snel. Daarbij is input over hoe klanten de effecten ervaren nog steeds welkom. Zo zijn we erg benieuwd of je het ervaart in elke browser, en of je het ook ervaart als je op een mobiel (via 4g) via de browser inlogt.

Dank alvast voor de medewerking!

Groet, Pam
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

6 februari 2018, 15:27

Dag PAM Hierbij mijn recente bevindingen.
    iPhone met iOS 11.2.5
    via internetcommunicatie (glasvezel 100 Mb/sec = snelheid OK
    via 4G = snelheid OK
    Geldt voor zowel Safari als Chrome

Notebook met Windows 7 Pro 64-bits NL (geheel bijgewerkt) met ESET Internet Security (geen verschil tussen wel en niet ingeschakelde "Veilig internetbankieren")
    Met Internet Explorer (versie 11.09.9600.18893): Traag openen van het openingsscherm na inloggen. Traag overschakelen tussen "Overzicht", "Betalen", "Sparen" (andere rubrieken gebruik ik niet). Traag tonen van zoekresultaten na zoekopdracht..
    Idem voor Chrome (versie 63.0.3239.132 (Officiële build) (64-bits)) maar nog iets trager voor de genoemde activiteiten.

Hebben jullie hier iets aan?
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 februari 2018, 10:39

tonk44 schreef:

iPhone met iOS 11.2.5
    via 4G = snelheid OK

Notebook met Windows 7 Pro 64-bits NL (geheel bijgewerkt) met ESET Internet Security (geen verschil tussen wel en niet ingeschakelde "Veilig internetbankieren")
    Met Internet Explorer (versie 11.09.9600.18893): Traag openen van het openingsscherm na inloggen. Traag overschakelen tussen "Overzicht", "Betalen", "Sparen" (andere rubrieken gebruik ik niet). Traag tonen van zoekresultaten na zoekopdracht..
    Idem voor Chrome (versie 63.0.3239.132 (Officiële build) (64-bits)) maar nog iets trager voor de genoemde activiteiten.

Dank Ton! Ik kom er z.s.m. bij je op terug!
  • Thijs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thijs heeft ontvangen van andere leden.

8 februari 2018, 13:45

Bij mij duurde het sinds een paar dagen een eeuwigheid eer ik na het inloggen wat gegevens zag. Ik gebruik Firefox en de helpdesk adviseerde me om een " nieuw privévenster" aan te klikken en dat te gebruiken. En dat werkt goed. Weer net zo snel als voorheen.
    Groet,
    Thijs
  • Wenzel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 26
    Allrounder

Allrounder

8 februari 2018, 19:29

Bij mij ook nog steeds traag. Maar alleen op de PC en Laptop, beide Windows 10.
    Ik werk met Google Chrome en/of Microsoft Edge, de laatste versies. Maakt geen verschil, bij beide browsers traag.
    Mijn Virus bescherming (Bitdefender 2018) uitgeschakeld maakt ook geen verschil.

Op mijn mobiel werkt alles vlot.
  • steph-nick

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten steph-nick heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

9 februari 2018, 14:39

De interface draait ontzettend langzaam, links openen traag. Welke PHP versie draait jullie systeem op?

Nieuwste versie is namelijk PHP 7.2.

Weet van eigen website namelijk dat de versie up-to-date houden wel zorgt voor aangename verbeteringen ook wat betreft snelheid.
    "Keep it simple, clean and pixelperfect, less is definetely more"
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 412
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

9 februari 2018, 18:39

Hoi Steph-nick,
    steph-nick schreef:

De interface draait ontzettend langzaam, links openen traag. Welke PHP versie draait jullie systeem op? Nieuwste versie is namelijk PHP 7.2. Weet van eigen website namelijk dat de versie up-to-date houden wel zorgt voor aangename verbeteringen ook wat betreft snelheid.

Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst naar het al bestaande topic over de snelheid van onze bankomgeving.

Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik weet natuurlijk het fijne niet van hoe onze website precies geprogrammeerd is. We leggen het voor aan onze collega, wie weet is dat wel de ontbrekende sleutel ;)

Groet, David
    Community Manager
  • steph-nick

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten steph-nick heeft ontvangen van andere leden.

9 februari 2018, 19:37

De .js (javascripts) op de pagina zijn groot en kunnen best gecomprimeerd (verkleint) worden.

Content Audit via Chrome (inspectie van pagina)

Zelf enthousiasteling, lees graag over zulke dingen. En knutsel daarbij aan eigen website waar ik soortgelijke acties voor heb uitgevoerd. Voornamelijk het comprimeren van afbeeldingen, javascripts en css kan daarbij veel snelheidswinst opleveren.

:D
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 februari 2018, 10:28

Wenzel schreef:

Ik werk met Google Chrome en/of Microsoft Edge, de laatste versies. Maakt geen verschil, bij beide browsers traag.
    Mijn Virus bescherming (Bitdefender 2018) uitgeschakeld maakt ook geen verschil.

Hi Wenzel, bedoel je hiermee op de browser van je mobiele telefoon? Zo ja welke browser?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 februari 2018, 10:32

tonk44 schreef:

iPhone met iOS 11.2.5
    via 4G = snelheid OK

Ton, dank voor deze bevindingen. Erg interessant om te weten dat het op de mobiele browsers wel goed werkt. Nu is het uitzoeken waar dit door komt.

Zou je kunnen proberen of je een incognito sessie kan starten via de browser op de pc? En of dat dezelfde resultaten geeft als die je hierboven beschrijft op je notebook.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 februari 2018, 10:38

steph-nick schreef:

De interface draait ontzettend langzaam, links openen traag. Welke PHP versie draait jullie systeem op?

Nieuwste versie is namelijk PHP 7.2.

Weet van eigen website namelijk dat de versie up-to-date houden wel zorgt voor aangename verbeteringen ook wat betreft snelheid.

Hi! Bedankt voor je bericht. Onze website draait niet op PHP.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 februari 2018, 10:40

steph-nick schreef:

De .js (javascripts) op de pagina zijn groot en kunnen best gecomprimeerd (verkleint) worden.

Content Audit via Chrome (inspectie van pagina)

Zelf enthousiasteling, lees graag over zulke dingen. En knutsel daarbij aan eigen website waar ik soortgelijke acties voor heb uitgevoerd. Voornamelijk het comprimeren van afbeeldingen, javascripts en css kan daarbij veel snelheidswinst opleveren.

:D

Thanks voor de input, ik ga dit doorgeven aan de ontwikkelaars!
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

15 februari 2018, 10:46

Pam schreef:

tonk44 schreef:

iPhone met iOS 11.2.5
    via 4G = snelheid OK

Ton, dank voor deze bevindingen. Erg interessant om te weten dat het op de mobiele browsers wel goed werkt. Nu is het uitzoeken waar dit door komt.

Zou je kunnen proberen of je een incognito sessie kan starten via de browser op de pc? En of dat dezelfde resultaten geeft als die je hierboven beschrijft op je notebook.

Zojuist getest met Chrome incognito = geen verschil - dezelfde traagheid als in normaal venster
    Internet Explorere in Private = geen verschil - dezelfde traagheid als in normaal venster (Veilig Internetbankieren van ESET moeten uitschakelen omdat deze in Private uitschakelde).
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 februari 2018, 10:56

Thijs schreef:

Bij mij duurde het sinds een paar dagen een eeuwigheid eer ik na het inloggen wat gegevens zag. Ik gebruik Firefox en de helpdesk adviseerde me om een " nieuw privévenster" aan te klikken en dat te gebruiken. En dat werkt goed. Weer net zo snel als voorheen.
    Groet,
    Thijs

Hi Thijs,

Zou je de cookies uit je FireFox browser naar ons willen toesturen. Zie hier hoe dat moet. Uiteraard kun je alle cookies die je niet met ons wilt delen, verwijderen. Je mag het ook in een prive bericht naar me toesturen :).

Groet, Pam
  • Wenzel

Allrounder

Allrounder

15 februari 2018, 12:16

Pam schreef:

Wenzel schreef:

Hi Wenzel, bedoel je hiermee op de browser van je mobiele telefoon? Zo ja welke browser?

• Wenzel

Allrounder

Allrounder

15 februari 2018, 12:18

De KNAB app op mijn mobiel werkt perfect en snel.
    De browser op mijn (Android) mobiel is Chrome, de laatste versie. En dat is net zo traag als op de PC/Laptop.

Ter illustratie, als ik in mijn "OVERZICHT" scherm klik op "GELD OVERBOEKEN" duurt het 7,6 seconden voordat ik in het "NIEUWE OVERBOEKING" scherm kom. Dat is echt veel te lang.
  • wietse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wietse heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

15 februari 2018, 15:34

Het is echt niet te doen. Het wordt ook maar niet beter (volgens mij zelfs erger). Ik heb een filmpje opgenomen op een up-to-date Macbook met Google Chrome (maar we weten allemaal dat het daar niet in zit, omdat de traagheid serverside zit). Ik heb (met de Chrome DebugConsole met netwerk-panel open) een screencap opgenomen. Ik heb ingelogd, en één overboeking gedaan. Dit duurt meer dan 2,5 minuut. Hoe kan ik dit filmpje met jullie delen?
  • steph-nick

15 februari 2018, 22:18

PAM schreef:

Niet op PHP? Java of C++ dan?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

16 februari 2018, 17:02

Wenzel schreef:

De KNAB app op mijn mobiel werkt perfect en snel.
    De browser op mijn (Android) mobiel is Chrome, de laatste versie. En dat is net zo traag als op de PC/Laptop.

Ter illustratie, als ik in mijn "OVERZICHT" scherm klik op "GELD OVERBOEKEN" duurt het 7,6 seconden voordat ik in het "NIEUWE OVERBOEKING" scherm kom. Dat is echt veel te lang.

Top, goed om te weten. dank!
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

16 februari 2018, 17:04

wietse schreef:

Het is echt niet te doen. Het wordt ook maar niet beter (volgens mij zelfs erger). Ik heb een filmpje opgenomen op een up-to-date Macbook met Google Chrome (maar we weten allemaal dat het daar niet in zit, omdat de traagheid serverside zit). Ik heb (met de Chrome DebugConsole met netwerk-panel open) een screencap opgenomen. Ik heb ingelogd, en één overboeking gedaan. Dit duurt meer dan 2,5 minuut. Hoe kan ik dit filmpje met jullie delen?

Hi Wietse, dankjewel. Ik heb je een DM gestuurd.
  • SysDev

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SysDev heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

20 februari 2018, 12:34

steph-nick schreef:

PAM schreef:

Niet op PHP? Java of C++ dan?

asp.net
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

13 maart 2018, 19:20

Wanneer wordt de stroop nou eens uit Persoonlijke bankomgeving gehaald.
    Zeer irritant om er mee moeten werken :@
    m.vr.gr. Ton

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie