Roodstand aanvullen wijzigen in automatisch aanvullen onder bepaald bedrag

Tags:

fokkezb Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten fokkezb heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

27 december 2017, 11:43

Roodstand aanvullen is geweldig, maar als ik €100 op mijn betaalrekening heb staan en een bedrijf doet een poging om €500 te incasseren, wordt deze nog altijd gewijzigd. Ik zou graag zien dat en/of:

- Saldo ook wordt aangevuld als een incasso roodstand ZOU creëren en niet pas wanneer er roodstand IS (al is mijn niet geheel duidelijk hoe je soms dan toch aan roodstand komt?)
- Ik zelf een bedrag kan opgeven waar onder ik wil aanvullen. Bijvoorbeeld aanvullen tot €2000 als saldo onder €500 komt.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 929
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 december 2017, 17:17

fokkezb schreef:

Roodstand aanvullen is geweldig, maar als ik €100 op mijn betaalrekening heb staan en een bedrijf doet een poging om €500 te incasseren, wordt deze nog altijd gewijzigd. Ik zou graag zien dat en/of:

- Saldo ook wordt aangevuld als een incasso roodstand ZOU creëren en niet pas wanneer er roodstand IS (al is mijn niet geheel duidelijk hoe je soms dan toch aan roodstand komt?)
    - Ik zelf een bedrag kan opgeven waar onder ik wil aanvullen. Bijvoorbeeld aanvullen tot €2000 als saldo onder €500 komt.

Hi Fokke, wederom bedankt voor dit berichtje over Slim Saldo Beheer. Ook hiervoor geldt dat we later in 2018 gaan kijken naar alle suggesties rondom het Slim Saldo Beheer, hoe we het een en ander kunnen verbeteren.

Dankjewel voor het meedenken! Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Edo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Edo heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

22 februari 2018, 18:32

Vind dit als nieuwe klant ook een vreemde constructie. Weet niet beter dan dat de roodstand voorziening door het BKR gezien wordt als een doorlopend krediet. Doel van het het automatisch aanvullen moet juist zijn dat er altijd een positief saldo op de rekening blijft staan, en je die roodstand niet nodig hebt.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 februari 2018, 09:07

Edo schreef:

Vind dit als nieuwe klant ook een vreemde constructie. Weet niet beter dan dat de roodstand voorziening door het BKR gezien wordt als een doorlopend krediet. Doel van het het automatisch aanvullen moet juist zijn dat er altijd een positief saldo op de rekening blijft staan, en je die roodstand niet nodig hebt.

Hi Edo,

Ik kan je punt wel begrijpen hoor. Rood stand is bij ons heel anders dan je waarschijnlijk gewend bent bij andere banken. Het idee is om zo veel mogelijk uit je geld te halen. En omdat de spaarrekeningen meer rente hebben dan de betaalrekening, kun je het beste je geld zo lang mogelijk op de spaarrekening laten staan. Wij verstrekken bij Knab geen kredieten, daarom is de rood stand zo ingericht dan je wel in de min kan komen op je betaalrekening, tenzij je voldoende op je Knab spaarrekening hebt staan.

Het maximale bedrag dat je bij ons rood kunt staan is dus afhankelijk van het totale saldo op al je betaal- en spaarrekeningen bij Knab: je kunt nooit méér rood staan dan het tegoed dat je bij Knab aanhoudt op je andere spaar- of betaalrekeningen.

Groet, Pam
  • Edo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Edo heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

24 februari 2018, 16:16

Dank je voor je uitleg Pam,

Ik blijf het echter vreemd vinden dat een roodstand regeling voorwaarde is voor het automatisch aanvullen. Je kunt met die aanvul voorziening nietrood staan. De klant moet hier een keuze kunnen maken, OF roodstaan en rente betalen, OF aanvullen. Die verplichte EN in deze regeling voegt voor de klant niets toe. Punt blijft dat de aanvulling voor mij veel meer mogelijkheden mag krijgen, wat ook een trend is bij andere digitale banken.

grtx.
    Edo
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

27 februari 2018, 09:00

Edo schreef:

Dank je voor je uitleg Pam,

Ik blijf het echter vreemd vinden dat een roodstand regeling voorwaarde is voor het automatisch aanvullen. Je kunt met die aanvul voorziening nietrood staan. De klant moet hier een keuze kunnen maken, OF roodstaan en rente betalen, OF aanvullen. Die verplichte EN in deze regeling voegt voor de klant niets toe. Punt blijft dat de aanvulling voor mij veel meer mogelijkheden mag krijgen, wat ook een trend is bij andere digitale banken.

grtx.
    Edo

Hi Edo, ik snap je punt en neem je feedback zeker mee. Voor nu is dit de manier hoe onze rood stand ingericht is, maar wellicht zal het in de toekomst nog veranderen.

Groet, Pam

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie