Rekening delen

Marco.M Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco.M heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

11 juni 2016, 14:49

Een suggestie:

Mijn vorige bank (ABN AMRO) bood een functie aan waarbij je rekeningen met anderen kon delen. Wanneer je bijvoorbeeld met 3 man voor 120 euro hebt gegeten en jij schiet voor, kan je je vrienden via de app een "factuurtje sturen". De app houdt dan automatisch bij of je vrienden al betaald hebben. Ontzettend handig om 'debiteuren' in de gaten te houden.

Ik ben bijzonder tevreden over KNAB, maar dit is een functie die ik echt ontzettend mis en voor mij een reden om mijn ABN Amro account nog naast mijn KNAB account aan te houden.

1 Bijlage

Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 maart 2018, 20:24

Nike schreef:

Jazeker, een betaalverzoek aan kunnen maken is essentieel. Ik gebruik dit zowel zakelijk als privé wekelijks bij andere banken. Klanten (zakelijk) en vrienden/kennissen (privé) krijgen van mij dan een link via Whatsapp of email, en kunnen makkelijk via iDEAL betalen, want mijn rekeningnummer en tenaamstelling, en het bedrag, staan al ingevuld. En ik kan in de app ook zien welke verzoeken daadwerkelijk betaald zijn en (indien van toepassing) door wie precies (soms deel ik een link met meer dan 10 mensen, dus handig dat ik dan een overzicht heb). Handig als die verzoeken meerdere weken geldig zijn (bij ING is het maar twee weken), nog handiger als je zelf kan bepalen wanneer verzoek kan vervallen.

Bedankt voor je inbreng. Ik ben het er absoluut mee eens dat dit heel handig is. Voor nu hebben we nog geen concrete plannen of capaciteit om dit te ontwikkelen. Maar ik sluit absoluut niks uit, en we zijn er zeker van op de hoogte dat dit een wens is onder veel klanten. We kijken dus absoluut naar de opties en zodra er ontwikkelingen in zijn, laat ik dit weten in het suggestieoverzicht.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • ischavanstraaten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ischavanstraaten heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

15 mei 2018, 10:24

Er bestaat momenteel een samenwerking met PayPro voor zakelijke klanten die een betaallink/factuur willen sturen naar klanten. Hoewel de 'aansluiting' kosteloos is voor KNAB-klanten inclusief 1 van de vele modules, ben ik niet content over het gebruiksgemak. Voordat ik een eerste factuur naar mijn klant heb kunnen sturen, ben ik superlang beziggeweest: documenten uploaden, controles, identificatie, de noodzakelijke module uitzoeken, missende informatie geven, etc etc. Een heleboel gedoe (logisch, omdat PayPro eigenlijk gericht is op webshops en dus online aankopen), en het eindresultaat is dat mijn klanten een onpersoonlijke mail krijgen van Paypro met een betaalverzoek. Uiteraard bestaat de mogelijkheid voor mij om de mail persoonlijker te maken, maar dan moet ik een extra module kopen. Zo blijf je bezig, terwijl het enige wat ik wil, als kleine ondernemer, is de mogelijkheid om een betaallink (iDeal) in een factuur naar een klant kunnen voegen. Doordat KNAB zelf niks op dit vlak aanbiedt, wordt het nu zeer omslachtig. Waarom kan iets dat voor particulieren (via bv Tikkie of voor ING-klanten via hun eigen bank-app) heel makkelijk is, niet gerealiseerd worden, terwijl het zoveel gemak gaat opleveren voor klanten van KNAB en hún klanten? Een samenwerking met een derde partij is wat mij betreft niet de oplossing. Ik hoop dat het KNAB niet te veel geld kost, dat ze ook aan eigen ontwikkeling van betaalservices hadden kunnen besteden.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 479
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

15 mei 2018, 13:50

ischavanstraaten schreef:

Zo blijf je bezig, terwijl het enige wat ik wil, als kleine ondernemer, is de mogelijkheid om een betaallink (iDeal) in een factuur naar een klant kunnen voegen. Doordat KNAB zelf niks op dit vlak aanbiedt, wordt het nu zeer omslachtig. Waarom kan iets dat voor particulieren (via bv Tikkie of voor ING-klanten via hun eigen bank-app) heel makkelijk is, niet gerealiseerd worden, terwijl het zoveel gemak gaat opleveren voor klanten van KNAB en hún klanten? Een samenwerking met een derde partij is wat mij betreft niet de oplossing.

Hoi Ischavanstraaten! Bedankt voor je input. Zoals Pam ook al eerder aan heeft gegeven zien wij het hier bij Community in ieder geval met je eens dat het gemak geeft!

Zoals je misschien ook ondervonden hebt biedt Knab ook voor particulieren geen betaalverzoeken aan. Dit komt omdat wij zelf geen Payment Service Provider (PSP) activiteiten ontplooien. Je kunt bij Knab natuurlijk wel iDeal betalingen doen, maar Knab kan niet zelf een iDeal betaling van een andere rekening initiëren. Deze dienst hebben we wel nodig voor bijvoorbeeld de identificatie van nieuwe Knab rekeninghouders, maar ook wij moeten dit van iemand anders afnemen. ABN Amro, ING en Rabobank kunnen wel iDeal betalingen binnen halen. Daarom zijn zij ook diegene de grootste aanbieders zijn van betaalverzoeken (ABN Amro via Tikkie, Rabo en ING exclusief via hun eigen app). Omdat PSP activiteiten zo anders zijn van wat wij op dit moment doen, en daar geen expertise in hebben, zoeken wij naar partners.

Ik hoop dat wij ergens een partner kunnen vinden om dit makkelijk en efficiënt aan te kunnen bieden, maar daar heb ik geen zicht op. Partners zijn in ons geval onontbeerlijk, we kunnen als kleine bank helaas niet alles zelf doen.

Voor zo ver ik weet kun je elk gewenst rekeningnummer koppelen aan Tikkie. Lukt dat niet met een zakelijk rekeningnummer? Er zitten volgens mij wel beperkingen op het aantal transacties en/of de grote van de transactie die via Tikkie verwerkt kan worden in een bepaalde tijdspanne. Omdat het op de PSP is gemaakt van de ABN Amro staat het bedrag wel direct op de ABN rekening van de ontvanger, maar duurt het een werkdag voordat het op de rekening van een andere bank staat. Dit is natuurlijk niet de oplossing die je zoekt, maar ik ben wel benieuwd of je dit al op deze manier geprobeerd hebt?

Groet, David
    Community Manager
  • ischavanstraaten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ischavanstraaten heeft ontvangen van andere leden.

15 mei 2018, 15:45

Ha David,
    Dank voor je uitgebreide reactie. Een Tikkie vind ik niet professioneel als medium en het kan niet gemakkelijk voor grote bedragen. Het sturen van een factuur met een link is het fijnste, wat via Paypro dus wel kan, maar 'gratis' is het niet. Ik begrijp wel dat ik een specifiek geval ben (te kleine ondernemer om serieus in boekhoud- en betaalpakketten te investeren (ik stuur ongeveer 2 a 4 facturen per maand, per betaling zou me dat meerdere euro's kosten), maar wil wel een bepaalde professionaliteit. Beetje een wal en schip verhaal misschien, hoewel ik me kan voorstellen dat er meer zzp'ers zijn die hiermee te maken hebben. Maar ik begrijp dat KNAB te klein is om een dergelijke service direct aan te bieden. Helaas. Toch fijn dat er via partners iets wordt aangeboden, maar voor mij helaas niet geschikt.
    Groet!
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

16 mei 2018, 15:54

Helaas. Toch fijn dat er via partners iets wordt aangeboden, maar voor mij helaas niet geschikt.

Zeker jammer, ischavanstraaten! Wie weet wat we in de toekomst allemaal nog aan kunnen gaan bieden (met of zonder partners) en hopelijk ook ooit iets wat geschikt is voor jouw situatie.
    Bedankt voor je reactie! :)

Groet, David
    Community Manager
  • MaartenPol

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaartenPol heeft ontvangen van andere leden.

29 mei 2018, 20:36

Ha David,
    Dank voor je uitgebreide reactie. Een Tikkie vind ik niet professioneel als medium en het kan niet gemakkelijk voor grote bedragen. Het sturen van een factuur met een link is het fijnste, wat via Paypro dus wel kan, maar 'gratis' is het niet. Ik begrijp wel dat ik een specifiek geval ben (te kleine ondernemer om serieus in boekhoud- en betaalpakketten te investeren (ik stuur ongeveer 2 a 4 facturen per maand, per betaling zou me dat meerdere euro's kosten), maar wil wel een bepaalde professionaliteit. Beetje een wal en schip verhaal misschien, hoewel ik me kan voorstellen dat er meer zzp'ers zijn die hiermee te maken hebben. Maar ik begrijp dat KNAB te klein is om een dergelijke service direct aan te bieden. Helaas. Toch fijn dat er via partners iets wordt aangeboden, maar voor mij helaas niet geschikt.
    Groet!

Is Plinq misschien iets voor je? https://useplink.com Hiervoor moet je wel een account hebben bij PSP Mollie. Het ontvangen van een iDeal betaling kost je dan € 0,29 per keer. Dit moet er zakelijk gezien toch vanaf kunnen.
  • rob_houweling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten rob_houweling heeft ontvangen van andere leden.

7 juni 2018, 09:21

Helaas. Toch fijn dat er via partners iets wordt aangeboden, maar voor mij helaas niet geschikt.

En dat geldt voor de meeste KNAB klanten, ga ik vanuit.

Ik vind het jammer dat nagenoeg alle banken dit ondersteunen en dat KNAB roept dat het niet kan. Ik begrijp dat jullie geen PSP zijn, maar dat is ABN bijvoorbeeld ook niet. (bron: https://www.internetkassa.nu/ideal-alternatieven-multi-payment-services-abn-amro/).

Ik ben als klant zeker bereid om een (niet te hoog geprijsde ;) ) aanvullende module hiervoor te kopen want ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat dit jullie ook geld kost. Wellicht liggen hier voor jullie ook kansen.

Jammer dat het voorlopig niet gaat komen, want verder ben ik een heel tevreden KNAB klant.
  • Viktoria

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Viktoria heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

6 juli 2018, 15:57

Als zakelijke klant mis ik de optie enorm. Mijn klanten maken de consulten nu over, maar i.v.m. de AVG zou het privacyvriendelijker zijn als ik geen inzage zou hebben in hun transactiegegevens. Met pinnen ben ik gestopt; dit kostte mijn teveel geld. Betaalverzoeken sturen zou een ideale aanvulling zijn in mijn praktijk
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 32

10 juli 2018, 07:13

Goedemorgen Viktoria?

Dat kan je dan toch "gewoon" met Tikkie doen of mis ik iets?
  • LisanneLisanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

16 juli 2018, 15:37

Viktoria schreef:

Als zakelijke klant mis ik de optie enorm. Mijn klanten maken de consulten nu over, maar i.v.m. de AVG zou het privacyvriendelijker zijn als ik geen inzage zou hebben in hun transactiegegevens. Met pinnen ben ik gestopt; dit kostte mijn teveel geld. Betaalverzoeken sturen zou een ideale aanvulling zijn in mijn praktijk

Hi Viktoria, bedankt voor je feedback, op dit moment zijn er nog geen veranderingen omtrent de status van de suggestie betaalverzoek. Je kunt hier de status volgen: suggestie betaalverzoek delen. Tot die tijd kun je zo als Wallace87 zegt gebruik maken van andere apps die dit ondersteunen, zoals Tikkie.

Groet, Lisanne
  • Ro_87

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ro_87 heeft ontvangen van andere leden.

12 augustus 2018, 21:18

De vraag is meer denk ik, is KNAB aangesloten bij "Instant Payments"?
    Ergens volgend jaar kun je dan namelijk tussen verschillende banken overboeken en dan staat het geld direct op je rekening (365 dagen per jaar 24 uur per dag)

Weet iemand van KNAB het antwoord hierop?

Zie ook: https://www.betaalvereniging.nl/aandachtsgebieden/giraal-betalingsverkeer/instant-payments/veelgestelde-vragen-instant-payments/

Ik kan zien dat Aegon Bank er wel onder valt... geldt dit dan automatisch voor KNAB ook ?
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 augustus 2018, 07:50

Ro_87 schreef:

De vraag is meer denk ik, is KNAB aangesloten bij "Instant Payments"?
    ...
    Weet iemand van KNAB het antwoord hierop?

Hoi Ro_87,

Dat antwoord is er zeker! :) Informatie over Instant Payments, hoe dat in Nederland en Europa geregeld is en hoe het bij Knab er uit komt te zien vindt je terug in dit topic.

Groet, David
    Community Manager
  • hansreitzema

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hansreitzema heeft ontvangen van andere leden.

19 september 2018, 17:21

Ik ben onlangs overgestapt naar Knab en tot mijn grote schrik zijn betaalverzoeken niet mogelijk. Een betaallink naar de klant sturen zorgt ervoor dat ik mijn geld soms al binnen een uur heb. Ideaal! Ik vind dit een groot gemis en ben verbaasd dat Knab deze optie niet aanbiedt.
  • mike_post

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mike_post heeft ontvangen van andere leden.

3 oktober 2018, 00:12

Ook ik zou deze functionaliteit zoals gewend bij ING (en via Tikkie) gráág zien!

hansreitzema schreef:

Ik ben onlangs overgestapt naar Knab en tot mijn grote schrik zijn betaalverzoeken niet mogelijk. Een betaallink naar de klant sturen zorgt ervoor dat ik mijn geld soms al binnen een uur heb. Ideaal! Ik vind dit een groot gemis en ben verbaasd dat Knab deze optie niet aanbiedt.

Mee eens. Het verschil tussen overboeken en een betaalverzoek is echt heel groot!
  • Hilbert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hilbert heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

3 oktober 2018, 15:06

Inmiddels zijn er weer meer banken waarbij je een betaalverzoek kunt sturen via de app.

Zie:

https://androidworld.nl/apps/betaalverzoek-asn-bank-regiobank-sns/

https://nieuws.nl/economie/20181003/ook-volksbank-komt-met-betaalverzoek-via-app/

Het wordt nu echt hoog tijd dat Knab hier ook eens mee gaat komen.
  • rob_houweling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten rob_houweling heeft ontvangen van andere leden.

3 oktober 2018, 22:09

Inderdaad @Hilbert.
    https://tweakers.net/nieuws/144165/klanten-van-sns-asn-bank-regiobank-kunnen-betaalverzoek-doen-vanuit-app.html
    Knab moet zich eigenlijk schamen dat dit nog niet mogelijk is. Vooral voor een bank die al zijn zaken online doet. Niet gek dat een klant dan hetzelfde verwacht, toch?
  • martva

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martva heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 47

4 oktober 2018, 12:40

Knab
    "De bank die achteruit gaat"

Jullie worden aan alle kanten ingehaald. Zoals hierboven ook al wordt aangegeven heeft zelfs de doorgaans behouden Volksbank hun bank app gereed gemaakt.
    En wees eens eerlijk. Deze wens staat al 2 jaar op ingediend.

Update
    16-03-2018 - Wij zouden dit heel graag willen. Maar op de korte termijn gaat dit helaas niet komen. Ideal betalingen die geld ophalen zijn op dit moment voor Knab nog niet haalbaar.

En dit is natuurlijk klinkklare onzin. Dit is puur een centenkwestie in mijn ogen. Jullie moeten investeren in een koppeling voor het iDeal platform en waarschijnlijk straks ook gaan betalen voor elke ideal transactie.
  • Hilbert

5 oktober 2018, 12:28

@Knab, kunnen jullie inhoudelijk reageren hierop?
  • Hilbert

11 oktober 2018, 10:55

Reminder!
  • LisanneLisanne

Allrounder

Allrounder

11 oktober 2018, 10:56

Hilbert schreef:

Reminder!

Hi Hilbert,

We komen er inhoudelijk nog even op terug.

Groet, Lisanne
  • LisanneLisanne

Allrounder

Allrounder

11 oktober 2018, 15:30

Hi allemaal,

Het is inderdaad zo dat wij eigenlijk ook niet meer achter kunnen blijven, daarom zijn we bezig met het ontwikkelen van de functie betaalverzoek. Wanneer we dit gaan aanbieden is helaas nog niet bekend.
    Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Groet, Lisanne

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie