Rekening delen

Marco.M Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco.M heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

11 juni 2016, 14:49

Een suggestie:

Mijn vorige bank (ABN AMRO) bood een functie aan waarbij je rekeningen met anderen kon delen. Wanneer je bijvoorbeeld met 3 man voor 120 euro hebt gegeten en jij schiet voor, kan je je vrienden via de app een "factuurtje sturen". De app houdt dan automatisch bij of je vrienden al betaald hebben. Ontzettend handig om 'debiteuren' in de gaten te houden.

Ik ben bijzonder tevreden over KNAB, maar dit is een functie die ik echt ontzettend mis en voor mij een reden om mijn ABN Amro account nog naast mijn KNAB account aan te houden.

1 Bijlage

• PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 929
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

13 juni 2016, 15:00

marco.m schreef:

Een suggestie: Mijn vorige bank (ABN AMRO) bood een functie aan waarbij je rekeningen met anderen kon delen. Wanneer je bijvoorbeeld met 3 man voor 120 euro hebt gegeten en jij schiet voor, kan je je vrienden via de app een "factuurtje sturen". De app houdt dan automatisch bij of je vrienden al betaald hebben. Ontzettend handig om 'debiteuren' in de gaten te houden. Ik ben bijzonder tevreden over KNAB, maar dit is een functie die ik echt ontzettend mis en voor mij een reden om mijn ABN Amro account nog naast mijn KNAB account aan te houden.

Hi Marco, super dat je meedenkt en met deze suggestie komt.
    Dit is een functionaliteit dat Knab inderdaad (nog) niet aanbiedt. Deze suggestie komt zeker op onze lijst te staan.

Ik ben heel benieuwd wat andere klanten hiervan vinden. Vinden jullie de suggestie van Marco ook een 'must'? Laat het hieronder weten in de comments!
    Webcare Moderator bij Knab
  • normanu

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten normanu heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

8 augustus 2016, 09:55

Ben ook voor deze functie, super handig!
  • nomiar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten nomiar heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

8 augustus 2016, 17:51

Dit is geniaal idd.
  • Niels Bohr

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Niels Bohr heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

12 augustus 2016, 09:51

Ik vraag me altijd af of dit met alle banken gaat werken? In het buitenland? Hoe vaak ga je dit nou echt gebruiken, eenmalig? Hoeveel en wat voor mensen gebruiken dit nu, stappers, gezinnen, bingoplayers? Worden de servicekosten hierdoor hoger of moet je hier apart voor betalen? Hoe lastig of hoe makkelijk wordt de aanmeld procedure voor de verschillende personen? Kun je er ook in chatten, afspreken met datum planner?
    Wat me dan ook te binnen schiet, kun je ook met verschillende mensen naar een spaardoel werken? Evt met rente?
  • normanu

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten normanu heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

12 augustus 2016, 09:59

Niels Bohr schreef:

Ik vraag me altijd af of dit met alle banken gaat werken? In het buitenland? Hoe vaak ga je dit nou echt gebruiken, eenmalig? Hoeveel en wat voor mensen gebruiken dit nu, stappers, gezinnen, bingoplayers? Worden de servicekosten hierdoor hoger of moet je hier apart voor betalen? Hoe lastig of hoe makkelijk wordt de aanmeld procedure voor de verschillende personen? Kun je er ook in chatten, afspreken met datum planner?
    Wat me dan ook te binnen schiet, kun je ook met verschillende mensen naar een spaardoel werken? Evt met rente?

Zoals ik het zie is het niks minder dan dat er een bedrag wordt ingesteld en hier worden betalingskenmerken voor aangemaakt voor de deelnemers.
    Als iemand dan geld overmaakt met dit kenmerk, wordt dit herkent dat het bij deze rekening deling hoort.

Dit werkt dan dus voor alle banken die overmaken, want het is gewoon een betalingskenmerk.
    Het kan handig zijn voor van alles....
    Als je een vakantie voorschiet voor vrienden / als je gaat stappen en rekening wil splitsen / uit eten voorschieten / kado's kopen en deze splitsen en zo kun je nog wel even doorgaan.

Enorm handige functie wat verder volgens mij niet eens zo moeilijke feature is.
    Kijk naar het financiele kasboek wat al automatisch dingen herkent op je rekening, dit is een soort uitbreiding.
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 39
    Allrounder

Allrounder

13 augustus 2016, 16:32

Ik denk niet, dat het een "must have" is, maar zou soms handig zijn.
  • Wisam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wisam heeft ontvangen van andere leden.

29 november 2016, 21:42

Gaat deze functionaliteit nog komen?
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

30 november 2016, 09:11

Wisam schreef:

Gaat deze functionaliteit nog komen?

Hi Wisam, ik zal er eerlijk over zijn; het staat niet op de planning. Sowieso gaan wij niet letterlijk een functie van een andere bank kopiëren. Wel lijkt het mij super handig en wie weet bedenken wij over een tijdje iets dat nog handiger is ;-)
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 december 2016, 15:03

De functionaliteit die in dit Topic besproken wordt, kun je wellicht gebruiken? Niet ontwikkeld door ons, maar wel erg handig.
  • StephanMeijer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten StephanMeijer heeft ontvangen van andere leden.

19 januari 2017, 21:10

Lisa schreef:

Hi Wisam, ik zal er eerlijk over zijn; het staat niet op de planning. Sowieso gaan wij niet letterlijk een functie van een andere bank kopiëren. Wel lijkt het mij super handig en wie weet bedenken wij over een tijdje iets dat nog handiger is ;-)

Jammer, ik was namelijk van plan klant bij jullie te worden.
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 488
    Allrounder

Allrounder

20 januari 2017, 08:44

StephanMeijer schreef:

Jammer, ik was namelijk van plan klant bij jullie te worden.

Als dat je enige reden is om niet naar Knab te gaan, Er zijn zo veel andere positieve aspecten ! :)
    m.vr.gr. Ton
  • bobob21

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bobob21 heeft ontvangen van andere leden.

20 juli 2017, 11:09

Ik heb enige tijd een (extra) rekening geopend bij ING omdat deze bank voorloopt met mobiel bankieren. Twee dingen die ik, boven de KNAB app, veel heb gewaardeerd zijn

1) met een vingerafdruk kunnen inloggen
    2) een betaalverzoek aanmaken waardoor je een iDEAL link via Whatsapp, email, etc. kan versturen

1 heeft KNAB inmiddels ook. Nu nog 2 ;-). Dan kan ik mijn rekening bij ING weer opzeggen en volledig voor al mijn bankzaken bij KNAB terecht :-)

NB wat handig is bij ING betaalverzoek: het werkt gewoon vanuit de standaard mobiel bankieren app. Je hoeft niet een extra app te installeren, account aanmaken, etc. En de ontvanger hoeft niet bij ING te zitten, geen speciale app te hebben, etc. Die krijgt gewoon een webpagina met een iDEAL betaling waar al jouw gegevens al zijn ingevuld. Super handig! Hierdoor betalen mensen veel sneller hun schuld bij je af ;-)
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 juli 2017, 15:20

bobob21 schreef:

Ik heb enige tijd een (extra) rekening geopend bij ING omdat deze bank voorloopt met mobiel bankieren. Twee dingen die ik, boven de KNAB app, veel heb gewaardeerd zijn

1) met een vingerafdruk kunnen inloggen
    2) een betaalverzoek aanmaken waardoor je een iDEAL link via Whatsapp, email, etc. kan versturen

1 heeft KNAB inmiddels ook. Nu nog 2 ;-). Dan kan ik mijn rekening bij ING weer opzeggen en volledig voor al mijn bankzaken bij KNAB terecht :-)

NB wat handig is bij ING betaalverzoek: het werkt gewoon vanuit de standaard mobiel bankieren app. Je hoeft niet een extra app te installeren, account aanmaken, etc. En de ontvanger hoeft niet bij ING te zitten, geen speciale app te hebben, etc. Die krijgt gewoon een webpagina met een iDEAL betaling waar al jouw gegevens al zijn ingevuld. Super handig! Hierdoor betalen mensen veel sneller hun schuld bij je af ;-)

Dank voor je leuke bericht! Ik heb het even naar dit bestaande topic geplaatst. Het is zeker een goed idee. Je kunt de status ervan in de gaten houden in het topic Status Suggesties Knab App.
  • bobob21

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bobob21 heeft ontvangen van andere leden.

20 juli 2017, 16:30

Hai,

Ah. Mooi dat jullie een poging doen om het ontwikkel proces te delen met de community. Het e.e.a. is echter niet makkelijk te vinden. Een aparte forum voor ideeen, een aparte post met de status van suggesties, weer een aparte post met de roadmap, etc. Ik snap dat jullie als mods vastzitten aan de beperkingen van de CMS (een forum structuur is niet handig om alle info met klanten te delen). Het lijkt me handiger dat deze dingen (bij KNAB Lab / blog) bij elkaar staan.

En nog iets specifieker: goed idee om de roadmap met klanten te delen! Maar ik neem aan dat jullie meer dan 2 features op de roadmap hebben staan (https://community.knab.nl/financieel-overzicht-25/roadmap-de-knab-app-766).

Waarom niet de volledige, of een vereenvoudige vorm maar wel complete, roadmap delen met gebruikers?

p.s. ik snap dat jij als mod niet alles in de hand hebt. Maar mijn vraag is dus breder: over welk kanaal en in welke vorm deelt KNAB informatie met zijn klanten
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 juli 2017, 14:56

Hi bobob21! Bedankt voor het meedenken. Je hebt gelijk, het delen van informatie met de communityleden is niet ideaal. Maar zoals je zelf al aangeeft, we hebben te dealen met de forumstructuur. Wat de roadmaps betreft, deze kunnen zeker vollediger en daar zullen wij de komende tijd ook onze aandacht op vestigen!
  • jbreumelhof

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jbreumelhof heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

4 september 2017, 18:06

Bij de ING heb je de mogelijkheid een betaalverzoek als link met QR code aan iemand te sturen.Het zou handig zijn als KNAB ook die mogelijkheid krijgt om een betaalverzoek (soort ideal) op te nemen in het pakket. Ook voor zakelijke rekeningen
    Jan Breumelhof
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

4 september 2017, 19:49

jbreumelhof schreef:

Bij de ING heb je de mogelijkheid een betaalverzoek als link met QR code aan iemand te sturen.Het zou handig zijn als KNAB ook die mogelijkheid krijgt om een betaalverzoek (soort ideal) op te nemen in het pakket. Ook voor zakelijke rekeningen

Goedenavond! Ik heb je bericht naar dit huidige topic verplaatst. Op dit moment zijn er nog geen plannen voor. Like de suggestie in het suggestieoverzicht. Dan houden wij in de gaten hoeveel vraag hiernaar is.
  • jbreumelhof

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jbreumelhof heeft ontvangen van andere leden.

4 september 2017, 20:37

Bij ING kan je een betaalverzoek maken en aan een ander sturen via bv Whatsapp. Deze handige functie zou een mooie aanvulling zijn op de Knab app:)
    Jan Breumelhof
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

4 september 2017, 21:20

jbreumelhof schreef:

Bij ING kan je een betaalverzoek maken en aan een ander sturen via bv Whatsapp. Deze handige functie zou een mooie aanvulling zijn op de Knab app:)

Zeker een goed idee, ook dit valt eigenlijk onder de suggestie: betaalverzoek delen. We zijn benieuwd hoeveel van onze klanten hier nog meer interesse in hebben. Daarom hebben we de suggestie in het suggestieoverzicht geplaatst. HIer houden wij bij hoeveel klanten de suggestie 'liken' door middel van de like button. Dankjewel voor het meedenken! :D
  • cornelheijkoop

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten cornelheijkoop heeft ontvangen van andere leden.

5 september 2017, 07:11

jbreumelhof schreef:

Ik gebruik daar Tikkie (https://tikkie.me/) voor....
  • ronnyb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ronnyb heeft ontvangen van andere leden.

3 november 2017, 16:32

Onmisbare functie voor een zichzelf respecterend fintech bedrijf... help ons als gebruiker niet extra te registreren bij een conculega van jullie...
  • roynext

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roynext heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

27 november 2017, 10:53

@Pam. Je kunt wel vragen wat de rest ervan vind of wil, maar dan komt het ....

A. We gaan niet kopiëren van een andere bank (Why not?)

Of

B. Je hoort er nooit meer iets over
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

28 november 2017, 12:26

roynext schreef:

@Pam. Je kunt wel vragen wat de rest ervan vind of wil, maar dan komt het ....

A. We gaan niet kopiëren van een andere bank (Why not?)

Of

B. Je hoort er nooit meer iets over

Hi Roy,

Bedankt voor je kritische blik. In ons suggestieoverzicht kun je altijd de actuele status van een bepaalde suggestie terugvinden. Het is zo dat wij dagelijks enorm veel goede suggesties binnen krijgen (gelukkig:D). Heel eerlijk gezegd hebben wij simpelweg niet de mogelijkheid om alle suggesties uit te voeren. We moeten dus prioriteiten stellen welke ontwikkelingen volgens ons en volgens onze klanten voorang moeten krijgen. Daarnaast zijn de suggesties enorm uiteenlopend over verschillende categorieën. Binnen elke categorie stellen we dus onze prioriteiten en op dit moment is er voor wat betreft betaalverzoeken in de App nog geen ruimte. We zijn binnen de Knab App wel met andere ontwikkelingen bezig. Onlangs natuurlijk de QR-code scan en nu ook de Face ID voor Iphone X. Daarnaast hebben we sinds kort een chat via de App waardoor je niet meer geidentificeerd hoeft te worden als je een vraag hebt. We zitten zeker niet stil.

We zijn wel aan het kijken naar mogelijkheden voor betaalverzoeken, maar nog niks concreets. Zodra hierover meer bekend is of als er plannen zijn, dan laat ik dit direct weten op de community.

Groet, Pam
  • Sjoerddd

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sjoerddd heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

12 februari 2018, 11:21

Ik ben het eens met Marco, dit is wat mij betreft ook een must-have feature tegenwoordig in bank apps. Ik gebruik deze functionaliteit van de Rabobank app heel vaak.
  • Nike

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Nike heeft ontvangen van andere leden.

19 maart 2018, 00:21

Jazeker, een betaalverzoek aan kunnen maken is essentieel. Ik gebruik dit zowel zakelijk als privé wekelijks bij andere banken. Klanten (zakelijk) en vrienden/kennissen (privé) krijgen van mij dan een link via Whatsapp of email, en kunnen makkelijk via iDEAL betalen, want mijn rekeningnummer en tenaamstelling, en het bedrag, staan al ingevuld. En ik kan in de app ook zien welke verzoeken daadwerkelijk betaald zijn en (indien van toepassing) door wie precies (soms deel ik een link met meer dan 10 mensen, dus handig dat ik dan een overzicht heb). Handig als die verzoeken meerdere weken geldig zijn (bij ING is het maar twee weken), nog handiger als je zelf kan bepalen wanneer verzoek kan vervallen.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie