Real-time pushnotificaties via de app

oohh Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 94
Allrounder

Allrounder

5 maart 2018, 23:12

Ik zou graag zien dat Knab real-time push notificaties stuurt wanneer je een betaling met je pinpas doet. Natuurlijk is dat gedeeltelijk een leuke gimmick, maar zorgt het ook voor meer overzicht. Zo kun je bij een gedeelde rekening dan bijvoorbeeld zien of je partner al boodschappen heeft gedaan (of juist niet). Het zou ook handig zijn om een notificatie te krijgen als er een betaling klaarstaat, óf als je al in de app zit.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 174
    Allrounder

Allrounder

6 maart 2018, 17:13

Én het verhoogt de veiligheid. Goed plan dus.
  • pieterj62

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pieterj62 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12

12 maart 2018, 23:26

Real-time meldingen (push-notificaties) zijn wat mij betreft nuttiger bij het omgekeerde (vooral voor zakelijke klanten): als er geld binnenkomt. Nu werkt dat onvoldoende goed. Je krijgt pas na 01.00 uur 's nachts bericht van hoeveel er die dag in totaal is bijgeschreven terwijl ik meteen een bericht zou willen als er een bedrag op mijn rekening gestort is. 'Ha, mooi dat die rekening betaald is!' wil ik begin van de middag al weten. Zo weet ik automatisch of debiteuren zich aan hun afspraken houden. Nu hanteert Knab het systeem dat debiteuren ingevoerd moeten worden over wie je een push-bericht wilt ontvangen als er iets door hen gestort is. Dat is niet klantvriendelijk. AAB startte tien jaar geleden al met een dergelijke service waarbij je bijvoorbeeld kon aanvinken: Ja, ik wil meteen een sms/e-mail ontvangen als er een bedrag op mijn rekening gestort wordt. Of: Ja, ik wil meteen een sms/e-mail ontvangen als er een bedrag op mijn rekening gestort wordt hoger dan € ... .

Het lijkt me dat Knab zelf moet uitvogelen welke handige faciliteiten andere banken bieden. Neem ze allemaal over en verbeter enkele op basis van gebruikersgroepen die meepraten en -denken. Dat mag iets dynamischer mensen!
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 maart 2018, 19:24

Hi All,

Helaas moet ik jullie voor nu teleurstellen. Ik heb het voorgelegd aan onze App ontwikkelaars en zij hebben aangegeven dat dit voorlopig nog niet op onze planning staat. Het is zeker een heel goed idee, maar voor nu hebben we geen capaciteit om dit te realiseren. Er zijn andere prioriteiten, waarbij dit punt helaas (nog) niet hoort. Heel erg bedankt in ieder geval voor jullie feedback, we nemen dit zeker serieus, maar voor nu is het antwoord helaas nee.

groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 174
    Allrounder

Allrounder

15 maart 2018, 20:21

Er is een soort van work-around. Misschien niet voor iedereen passend, maar wellicht heb je er iets aan.

Je kunt een extra rekening aanmaken en hiervoor instellen dat je een bericht wilt hebben bij saldo (> EUR 0,00). Als je dan een bijschrijving krijgt, krijgt je direct (en niet pas om middernacht) een bericht. De enige `maar` is dat dit dus eigenlijk alleen maar prettig werkt wanneer je de rekening ook (zo snel mogelijk, eigenlijk dagelijks) weer leeg boekt.

Saldobeheer > Automatisch sparen > Notificatie > Aan.

Eigenlijk zou het dan ideaal zijn wanneer je Hoog saldo wegboeken op EUR 0,00 zou kunnen zetten. Het minimum is nu EUR 2.000. Als EUR 0,00 beschikbaar zou zijn om te selecteren, dan is de hierboven genoemde `maar` niet meer van toepassing. Voor de ontwikkelaar 15 minuten werk . . . (hint, hint)

1 Bijlage

• pieterj62

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pieterj62 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12

15 maart 2018, 23:51

Pam schreef:

Hi All,

Helaas moet ik jullie voor nu teleurstellen. Ik heb het voorgelegd aan onze App ontwikkelaars en zij hebben aangegeven dat dit voorlopig nog niet op onze planning staat. Het is zeker een heel goed idee, maar voor nu hebben we geen capaciteit om dit te realiseren. Er zijn andere prioriteiten, waarbij dit punt helaas (nog) niet hoort. Heel erg bedankt in ieder geval voor jullie feedback, we nemen dit zeker serieus, maar voor nu is het antwoord helaas nee.

groet, Pam

Hmmm Pam ... welk criterium wordt gehanteerd voor het laten uitvoeren van een klantenwens? Kwantiteit of kwaliteit? ik bedoel ... hierover wordt in een hoekje van een forum gesproken. Ik denk als je het de klanten voorlegt, dat zo goed als iedereen dit als een logisch vervolg en een verbetering ziet van een push notificatie waar je nu eigenlijk niets aan hebt. En dit is programmeer-technisch geen werk voor raketgeleerden hè. Jammer. Ik zou toch blijven streven beter en completer te zijn dan anderen. Succes!
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

17 maart 2018, 22:46

Walter schreef:

Er is een soort van work-around. Misschien niet voor iedereen passend, maar wellicht heb je er iets aan.

Je kunt een extra rekening aanmaken en hiervoor instellen dat je een bericht wilt hebben bij saldo (> EUR 0,00). Als je dan een bijschrijving krijgt, krijgt je direct (en niet pas om middernacht) een bericht. De enige `maar` is dat dit dus eigenlijk alleen maar prettig werkt wanneer je de rekening ook (zo snel mogelijk, eigenlijk dagelijks) weer leeg boekt.

Saldobeheer > Automatisch sparen > Notificatie > Aan.

Eigenlijk zou het dan ideaal zijn wanneer je Hoog saldo wegboeken op EUR 0,00 zou kunnen zetten. Het minimum is nu EUR 2.000. Als EUR 0,00 beschikbaar zou zijn om te selecteren, dan is de hierboven genoemde `maar` niet meer van toepassing. Voor de ontwikkelaar 15 minuten werk . . . (hint, hint)

Leuk bedacht die workaround!

Helaas is er op dit moment geen ruimte voor de aanpak van deze feature. Wellicht komt het er in de toekomst nog een keer van, bijvoorbeeld nadat de API beschikbaar komt. Wanneer staat deze eigenlijk op de roadmap? ;)
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 maart 2018, 09:32

oohh schreef:

Wellicht komt het er in de toekomst nog een keer van, bijvoorbeeld nadat de API beschikbaar komt. Wanneer staat deze eigenlijk op de roadmap? ;)

Welke API bedoel je oohh? Doel je op PSD2?

Groet, David
    Community Manager
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

19 maart 2018, 10:38

David schreef:

oohh schreef:

Wellicht komt het er in de toekomst nog een keer van, bijvoorbeeld nadat de API beschikbaar komt. Wanneer staat deze eigenlijk op de roadmap? ;)

Welke API bedoel je oohh? Doel je op PSD2?

Groet, David

Ja, ik bedoelde op de invoering van PSD2 ;)
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

19 maart 2018, 16:00

oohh schreef:

Ja, ik bedoelde op de invoering van PSD2 ;)

Het wordt het laatste kwartaal van dit jaar in Nederland verwacht. We hopen stiekem dat dit eerder wordt :)
    Webcare Moderator bij Knab
  • Maurice

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Maurice heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

28 mei 2018, 19:23

Ik zou ook graag live push meldingen willen hebben,( bv geef melding bij bedrag hoger dan 30 euro oud) ik had dat bij bunq en dat was erg handig.
  • oohh Auteur

Allrounder

Allrounder

8 november 2018, 22:07

Ik moest weer aan dit topic denken omdat ik af en toe notificaties ontvang van lopende incasso's. Als ik op deze notificaties klik, kom ik in de Knab app terecht. Hier kun je echter nergens zien waarom je een notificatie hebt gekregen. En natuurlijk verdwijnt de notificatie op je beginscherm omdat je er op hebt geklikt. Uiteindelijk weet ik dan niet precies het bedrag of de uitvoerdatum. Zie ik iets over het hoofd? En ik zou nog steeds graag zien dat er meer mogelijkheden komen met betrekking tot notificaties.
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 38

9 november 2018, 06:04

Goedemorgen Oohh..ik heb de notificaties in mijn mail aangezet voor incasso's. Hier zie je de bedragen gewoon en de omschrijvingen. Dit is vervolgens voor alle incasso's die draaien en erg "real-time". Misschien dat je dat kan gebruiken? Ik gebruik dit met veel gemak eigenlijk, vandaar.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie