Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?

markvanmarion Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markvanmarion heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

19 mei 2016, 14:07

Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
Beste antwoord door Pam

Alexion schreef:

Het ontbreken van het inlezen van een batch betaalbestand is zeker wél erg nadelig en een dealbreaker! Zoals eerder gezegd: ook kleine bedrijven maken hier gebruik van omdat het dubbel werk én fouten voorkomt.
Graag een betere planning geven zodat ik de boekhouder gerust kan stellen dat hij dit maar een paar maanden/weken handmatig hoeft te doen...

Goedenavond! De meest recente status over deze suggestie kun je terugvinden in de Status Suggesties: Betalen, Sparen, Beleggen.

Het idee is goedgekeurd. Voor de status en de Roadmap, klik op bovenstaande suggestielijst.

Bekijk originele reactie
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 december 2018, 09:25

Hoi Bobvanwieren,

Bedankt voor je bericht. Het heeft even geduurd om terugkoppeling te krijgen maar vooralsnog is de situatie ongewijzigd.

Ik ben nog in overleg met mijn collega's of ze interesse hebben in een poll. We hebben natuurlijk best al wat feedback gehad hierover en melden deze wens ook regelmatig. Ik denk dat ze beseffen dat het een belangrijke ontwikkeling is voor de toekomst, maar hebben ze hier nog geen ruimte voor kunnen maken.

Groet, David
    Community Manager
  • MichelHvs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichelHvs heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

18 december 2018, 10:20

Beste mensen van KNAB,

Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

Michel
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 996
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

26 december 2018, 09:39

MichelHvs schreef:

Beste mensen van KNAB,

Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

Michel

Hi Michel,

Bedankt voor je bericht en je eerlijke mening.

Allereerst begrijp ik je gevoel, het is natuurlijk heel vervelend als we aangeven bezig te zijn met de ontwikkeling van een bepaalde functie en dit na enkele maanden nog niet gereed is. We hebben er bewust voor gekozen heel transparant te communiciceren waar we mee bezig zijn. Hier zeggen we ook altijd heel duidelijk bij: Aan onze plannen en afbeeldingen zijn geen rechten te ontlenen. We geven jullie inzage in onze plannen, maar de ontwikkelingen kunnen natuurlijk altijd wijzigen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. We hebben namelijk te maken met heel veel verschillende factoren. Dagelijks krijgen we heel veel suggesties binnen, waarbij we prioriteiten moeten stellen welke suggestie we eerder dan de ander willen uitvoeren. En het komt ook wel een voor dat een suggestie in de eerste instantie prioriteit krijgt, maar in de loop van de ontwikkeling een andere functionaliteit een hogere prioriteit krijgt.

Het past bij Knab om open en transparant te zijn, daarom geven wij jullie inzage in onze ontwikkelingen. Maar daar tegenover staat dat we dus ook (helaas) soms een ontwikkeling stop zetten vanwege andere prioriteiten of de haalbaarheid om dit te ontwikkelen. Zo ook met batch betalingen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

Nogmaals vervelend dat je ons ziet als log en traag. We zijn zeker bezig met ontwikkelingen en je kunt op de community en in Knab Lab ook zien als er nieuwe features zijn. En ik hoop dat we je, ondanks de batch betalingen, toch tevreden kunnen krijgen met Knab.

Ik wens je hele fijne feestdagen,

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • dennisb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 15
    Allrounder

Allrounder

14 januari 2019, 12:07

Is er al een update voor de batch betalingen?

ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.
  • Den85

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Den85 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

14 januari 2019, 15:07

dennisb schreef:

ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.

Inmiddels overgestapt naar bunq waar dit geen probleem is en zelfs rechtstreeks vanuit Moneybird kan. Jammer dat het moest, maar uiteindelijk wel tevreden. Gemiste kans Knab.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 996
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 januari 2019, 11:50

dennisb schreef:

Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie