Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?


markvanmarion Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markvanmarion heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

19 mei 2016, 14:07

Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
Beste antwoord door Pam

Alexion schreef:

Het ontbreken van het inlezen van een batch betaalbestand is zeker wél erg nadelig en een dealbreaker! Zoals eerder gezegd: ook kleine bedrijven maken hier gebruik van omdat het dubbel werk én fouten voorkomt.
Graag een betere planning geven zodat ik de boekhouder gerust kan stellen dat hij dit maar een paar maanden/weken handmatig hoeft te doen...



Goedenavond! De meest recente status over deze suggestie kun je terugvinden in de Status Suggesties: Betalen, Sparen, Beleggen.

Het idee is goedgekeurd. Voor de status en de Roadmap, klik op bovenstaande suggestielijst.


Bekijk originele reactie
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    17 december 2018, 09:25

    Hoi Bobvanwieren,

    Bedankt voor je bericht. Het heeft even geduurd om terugkoppeling te krijgen maar vooralsnog is de situatie ongewijzigd.

    Ik ben nog in overleg met mijn collega's of ze interesse hebben in een poll. We hebben natuurlijk best al wat feedback gehad hierover en melden deze wens ook regelmatig. Ik denk dat ze beseffen dat het een belangrijke ontwikkeling is voor de toekomst, maar hebben ze hier nog geen ruimte voor kunnen maken.

    Groet, David
    Community Back-up
  • MichelHvs

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichelHvs heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    18 december 2018, 10:20

    Beste mensen van KNAB,

    Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

    Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

    Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

    Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

    Michel
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    26 december 2018, 09:39

    MichelHvs schreef:

    Beste mensen van KNAB,

    Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

    Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

    Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

    Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

    Michel



    Hi Michel,

    Bedankt voor je bericht en je eerlijke mening.

    Allereerst begrijp ik je gevoel, het is natuurlijk heel vervelend als we aangeven bezig te zijn met de ontwikkeling van een bepaalde functie en dit na enkele maanden nog niet gereed is. We hebben er bewust voor gekozen heel transparant te communiciceren waar we mee bezig zijn. Hier zeggen we ook altijd heel duidelijk bij: Aan onze plannen en afbeeldingen zijn geen rechten te ontlenen. We geven jullie inzage in onze plannen, maar de ontwikkelingen kunnen natuurlijk altijd wijzigen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. We hebben namelijk te maken met heel veel verschillende factoren. Dagelijks krijgen we heel veel suggesties binnen, waarbij we prioriteiten moeten stellen welke suggestie we eerder dan de ander willen uitvoeren. En het komt ook wel een voor dat een suggestie in de eerste instantie prioriteit krijgt, maar in de loop van de ontwikkeling een andere functionaliteit een hogere prioriteit krijgt.

    Het past bij Knab om open en transparant te zijn, daarom geven wij jullie inzage in onze ontwikkelingen. Maar daar tegenover staat dat we dus ook (helaas) soms een ontwikkeling stop zetten vanwege andere prioriteiten of de haalbaarheid om dit te ontwikkelen. Zo ook met batch betalingen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

    Nogmaals vervelend dat je ons ziet als log en traag. We zijn zeker bezig met ontwikkelingen en je kunt op de community en in Knab Lab ook zien als er nieuwe features zijn. En ik hoop dat we je, ondanks de batch betalingen, toch tevreden kunnen krijgen met Knab.

    Ik wens je hele fijne feestdagen,

    Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • dennisb

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

    3-zits Reacties: 19
    Allrounder

    Allrounder

    14 januari 2019, 12:07

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.
  • Den85

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Den85 heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    14 januari 2019, 15:07

    dennisb schreef:

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.



    Inmiddels overgestapt naar bunq waar dit geen probleem is en zelfs rechtstreeks vanuit Moneybird kan. Jammer dat het moest, maar uiteindelijk wel tevreden. Gemiste kans Knab.
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    15 januari 2019, 11:50

    dennisb schreef:

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.



    Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

    Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • dennisb

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

    3-zits Reacties: 19
    Allrounder

    Allrounder

    22 januari 2019, 10:40

    Pam schreef:

    dennisb schreef:

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.



    Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

    Groet, Pam



    Het klopt dus dat we het op zijn vroegst pas in de loop van 2020 niet hoeven te verwachten?
  • PamPam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

    Allrounder

    Expert

    Expert

    Lezer

    Lezer

    22 januari 2019, 11:31

    dennisb schreef:

    Pam schreef:

    dennisb schreef:

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.



    Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

    Groet, Pam



    Het klopt dus dat we het op zijn vroegst pas in de loop van 2020 niet hoeven te verwachten?



    Hi Dennis,

    Ik verwacht het niet, omdat er nu nog geen plannen voor zijn. Maar het kan natuurlijk altijd wijzigen. Het staat voor dit jaar nu in ieder geval niet op de planning, excuses Dennis.

    Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Zeldenrust

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Zeldenrust heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 1

    28 januari 2019, 10:58

    :S echt? niet eerder dan 2020? Ik ben net een week geleden overgestapt en er was mij verteld dat ik wel betaalopdrachten kon uploaden. Nu ik werkelijk bezig ben lijkt het dus niet te kunnen.
    Dit is toch wel een minimale functie zou ik denken. nu voer ik alle facturen in, in mijn boekhoudprogramma, dit zou zelfs automatisch kunnen met het inscannen maar ach. Nu blijkt dat ik alles dan ook nog een keer bij Knab in moet tikken.
    Ik ga toch nog maar eens kritisch naar Bunq kijken want daar blijkt het wel te kunnen.
    gemiste kan Knab
  • RdeG

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RdeG heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 2

    13 februari 2019, 15:23

    Ik merk toch wel echt steeds vaker om mij heen dat deze irritatie steeds groter aan het worden is. Zelf ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee om telkens alles over te tikken. Tijdrovend en totaal niet nodig eigenlijk. Dat dit geen prioriteit is, is eigenlijk schandalig. Voor een beetje IT-programming team is dit easy te integreren. Het is namelijk niets meer dan een bestand uitlezen en in het overzichtje schieten van 'betaling bevestigen'. Guys, come on... actie in de tent!

    Transparantie, ideeën, plannen... leuk, maar fix dit svp. Laten we anders een petitie starten om de noodzaak aan te geven bij KNAB. Met een paar community berichten lukt het blijkbaar niet om aandacht te vragen voor dit probleem. Als je daarbij ook nog eens weet dat de meeste zakelijke klanten niet eens de moeite nemen om op een forum te registreren en schrijven, laat staan de klantenservice mailen... Dan weet je ook dat dit nog maar een klein deel is die iets laat horen.

    Kortom; komen jullie met actie, of moet de klant jullie in beweging laten komen?
  • dennisb

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

    3-zits Reacties: 19
    Allrounder

    Allrounder

    17 februari 2019, 17:51

    @RDEG, precies dat, echt jammer dat het frisse van KNAB aan het verdwijnen is (of wellicht al is verdwenen met het vertrek van René Frijters).

    Lijkt mij inderdaad ook geen lastige implementatie, aangezien de enige nieuwe functie is om het batchbestand uit te lezen en in een transactie overzicht plaatsen.

    Blijkbaar zijn ze bij KNAB eerst druk met PSD2 en het implementeren van verzekering, spaar en beleg producten.

    @KNAB is er een optie om ergens aandacht te kunnen vragen? Moeten er een x aantal verzoeken komen en hoe moeten die bij jullie binnen komen?
  • MichelHvs

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichelHvs heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    18 maart 2019, 16:07

    RdeG schreef:

    Ik merk toch wel echt steeds vaker om mij heen dat deze irritatie steeds groter aan het worden is. Zelf ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee om telkens alles over te tikken. Tijdrovend en totaal niet nodig eigenlijk. Dat dit geen prioriteit is, is eigenlijk schandalig. Voor een beetje IT-programming team is dit easy te integreren. Het is namelijk niets meer dan een bestand uitlezen en in het overzichtje schieten van 'betaling bevestigen'. Guys, come on... actie in de tent!

    Transparantie, ideeën, plannen... leuk, maar fix dit svp. Laten we anders een petitie starten om de noodzaak aan te geven bij KNAB. Met een paar community berichten lukt het blijkbaar niet om aandacht te vragen voor dit probleem. Als je daarbij ook nog eens weet dat de meeste zakelijke klanten niet eens de moeite nemen om op een forum te registreren en schrijven, laat staan de klantenservice mailen... Dan weet je ook dat dit nog maar een klein deel is die iets laat horen.

    Kortom; komen jullie met actie, of moet de klant jullie in beweging laten komen?



    Het is mij inmiddels wel duidelijk dat wij als zakelijke klanten nul prioriteit hebben. Het enige wat het team van KNAB doet is hier met flauwekulletjes reageren, en niet inhoudelijk op vragen ingaan. Wij zijn inmiddels ook met de overstap begonnen.

    Het is treurig dat KNAB haar belofte niet waarmaakt en niet het fatsoen heeft klanten adequaat te informeren. Er is wel voldoende budget voor Google Adwords want daar wordt je doodgegooid met advertenties als je iets van zakelijk bankieren opzoekt. Ik kan de propositie van KNAB niet echt zakelijk bankieren noemen, want het heeft geen enkele functie die je van zakelijk bankieren mag verwachten. Het is gewoon een priverekening met zakelijke tenaamstelling. Geen batchbetaling, geen incassocontract, geen gebruikersbeheer, geen volledige boekhoudkoppeling.

    Ik was super enthousiast toen ik hoorde dat er mensen van BinckBank betrokken waren bij de start van deze bank, omdat dat een beleggingsbank is die echt het verschil heeft gemaakt. Ergens heeft KNAB dat ook gedaan, maar dan op zeer negatieve wijze. De grootbanken hebben hun zaakjes op orde en KNAB hobbelt hopeloos achter de feiten aan.

    Straks gaat het ook zo zijn dat de grootbanken allemaal eerder PSD2 diensten aanbieden en KNAB nog niets. Wat te schandalig voor woorden is, want KNAB heeft geen legacy systemen, waardoor de effort vele malen lager zou moeten zijn dan bij de grootbanken. Maar nogmaals het is duidelijk: de klant heeft geen prioriteit. Afgelopen 2 jaar zijn er geen noemenswaardige updates geweest. De concurrentie daarentegen komt met de ene na de andere toffe feature...
  • Fritsflow

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Fritsflow heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 4

    7 mei 2019, 17:44

    Echt totaal de aansluiting met de klant kwijt. Batchbetalingen is technisch heel eenvoudig. Ik snap hier echt niks van en had nooit voor Knab gekozen als ik dit vooraf had geweten. Echt elke andere bank heeft dit al decenia, vandaar dt ik daar niet vooraf naar gekeken heb.
    Nou ja, net de heleboel omgezet. Over een jaartje nog maar eens kijken of er iemand wakker wordt bij Knab, anders maar weer een andere bank zoeken.
  • dennisb

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

    3-zits Reacties: 19
    Allrounder

    Allrounder

    13 mei 2019, 14:41

    Pam schreef:

    dennisb schreef:

    Pam schreef:

    dennisb schreef:

    Is er al een update voor de batch betalingen?

    ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

    maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

    dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.



    Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

    Groet, Pam



    Het klopt dus dat we het op zijn vroegst pas in de loop van 2020 niet hoeven te verwachten?



    Hi Dennis,

    Ik verwacht het niet, omdat er nu nog geen plannen voor zijn. Maar het kan natuurlijk altijd wijzigen. Het staat voor dit jaar nu in ieder geval niet op de planning, excuses Dennis.

    Groet, Pam



    Pam, ik vermoed dat er in de afgelopen maanden nog niets gewijzigd is, maar is er een mogelijkheid om aandacht te vragen voor de noodzaak van deze functionaliteit?

    het kan toch niet zo zijn dat deze functie vanaf het eerste verzoek en goedkeuring tot implementatie 4/5 jaar duurt?
  • Fritsflow

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Fritsflow heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 4

    13 mei 2019, 16:21

    4/5 jaar?... Bij alle andere banken die zeggen een zakelijke rekening te leveren is dit al 20 jaar standaard!
  • MichelHvs

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichelHvs heeft ontvangen van andere leden.

    2-zits Reacties: 3

    14 mei 2019, 13:51

    dennisb schreef:


    Pam, ik vermoed dat er in de afgelopen maanden nog niets gewijzigd is, maar is er een mogelijkheid om aandacht te vragen voor de noodzaak van deze functionaliteit?

    het kan toch niet zo zijn dat deze functie vanaf het eerste verzoek en goedkeuring tot implementatie 4/5 jaar duurt?



    Dat is precies wat er gebeurt. Het is volgens mij wel duidelijk dat de zakelijke markt geen aandacht heeft bij KNAB. Op moeilijke vragen wordt niet gereageerd, en updates blijven achterwege. Voor zakelijk gaat kennelijk het budget op aan reclamecampagnes, want op Google AdWords zijn ze stevig vertegenwoordigd als je zoekt op zakelijke rekening.

    Dit is gewoon een particuliere rekening met zakelijke tenaamstelling. Verder zijn er (afgezien van een MT export) nul zakelijke functies beschikbaar. Ook een in Nederland goed geaccpteerde creditcard valt niet binnen het aandachtsgebied.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie