Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?

markvanmarion Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markvanmarion heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

19 mei 2016, 14:07

Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
Beste antwoord door Pam

Alexion schreef:

Het ontbreken van het inlezen van een batch betaalbestand is zeker wél erg nadelig en een dealbreaker! Zoals eerder gezegd: ook kleine bedrijven maken hier gebruik van omdat het dubbel werk én fouten voorkomt.
Graag een betere planning geven zodat ik de boekhouder gerust kan stellen dat hij dit maar een paar maanden/weken handmatig hoeft te doen...

Goedenavond! De meest recente status over deze suggestie kun je terugvinden in de Status Suggesties: Betalen, Sparen, Beleggen.

Het idee is goedgekeurd. Voor de status en de Roadmap, klik op bovenstaande suggestielijst.

Bekijk originele reactie
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • RdeG

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RdeG heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

15 februari 2018, 20:27

Hoi Knab,

Echt top dat jullie ons al 8 maanden vol spanning laten afwachten tot deze batch-betalingen in gebruik genomen kunnen worden. Al die handmatige overboekingen... het zijn er gewoon teveel. Dit is toch wel de basis van een zakelijke rekening?

Maar goed... het einde was in zicht; 'goedgekeurd' en het zat er aan te komen. Maar tadaa, verrassing: ,,Update
    06-02-2018 - Op dit moment geen verdere ontwikkelingen in de Roadmap. Ook dit hangt samen met PSD2. De focus ligt voor ons nu op Instant Payments, daardoor is batch betalingen op een iets lagere prioriteit gekomen. ''

Hoe lang gaat dit nog duren en hoe lang laten jullie ons nog tijdrovend werk doen met het verwerken van betalingen?

Knab werkt in jouw voordeel... maar dus niet echt in die van de klanten die hierop zitten te wachten. Vast namens een grote groep aan klanten, alvast bedankt voor een reactie.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

16 februari 2018, 19:19

RdeG schreef:

Hoi Knab,

Echt top dat jullie ons al 8 maanden vol spanning laten afwachten tot deze batch-betalingen in gebruik genomen kunnen worden. Al die handmatige overboekingen... het zijn er gewoon teveel. Dit is toch wel de basis van een zakelijke rekening?

Maar goed... het einde was in zicht; 'goedgekeurd' en het zat er aan te komen. Maar tadaa, verrassing: ,,Update
    06-02-2018 - Op dit moment geen verdere ontwikkelingen in de Roadmap. Ook dit hangt samen met PSD2. De focus ligt voor ons nu op Instant Payments, daardoor is batch betalingen op een iets lagere prioriteit gekomen. ''

Hoe lang gaat dit nog duren en hoe lang laten jullie ons nog tijdrovend werk doen met het verwerken van betalingen?

Knab werkt in jouw voordeel... maar dus niet echt in die van de klanten die hierop zitten te wachten. Vast namens een grote groep aan klanten, alvast bedankt voor een reactie.

Goedenavond RdeG,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het teleurstellend is dat er nog geen update is over de ontwikkeling rondom batch betalingen.

We hebben er bewust voor gekozen om jullie heel open en transparant inzage te geven in de ontwikkelingen bij ons. Daarom hebben wij op dit forum ook de suggestieoverzicht pagina's aangemaakt. Zoals hierbij ook duidelijk vermeld staat is dat er aan onze plannen en ontwikkelingen geen rechten te ontlenen zijn. Plannen en ontwikkelingen kunnen namelijk te allen tijde wijzigen. En we willen jullie juist openheid geven over waar we mee bezig zijn, maar helaas kan dit soms ook tot een teleurstelling lijden. Wij hebben te maken met heel veel aspecten waardoor sommige ontwikkelingen soms een hogere prioriteit kunnen krijgen dan anderen. Het is zeker zo dat wij badge betalingen willen gaan ondersteunen. Maar op dit moment zijn wij vooral bezig met de inrichting van de nieuwe PSD2 wetgeving die in de loop van dit jaar zal komen. En de focus ligt nu op instant payments mogelijk maken. Zoals ik ook aangeef in het suggestieoverzicht hebben badge betalingen op dit moment een lagere prioriteit gekregen en daarom zijn er ook nog geen conrete plannen voor :(.

Fijn weekend

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • DITR

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DITR heeft ontvangen van andere leden.

22 februari 2018, 09:06

In werk al enige tijd naar tevredenheid met de Informer zakelijke boekhoudkoppeling. Echter het mag eigenlijk niet het predikaat "Boekhoudkoppeling" hebben, want het is in feite alleen maar het geautomatiseerd INLEZEN van BANKMUTATIES, Het geautomatiseerd DOORSTUREN van een BETAAL BATCH vanuit Informer en ander e-boekhoudpakketten is nu NIET MOGELIJK !!! Aub dit oppakken.

Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

22 februari 2018, 09:09

DITR schreef:

.....
    ........Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?

Helemaal mee eens. Knab probeert in de breedte te groeien maar laat de afwerking van het primaire bankwezen BETALEN EN SPAREN het kind van de rekening zijn.
    m.vr.gr. Ton
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

22 februari 2018, 09:25

Hoi DITR,
    DITR schreef:

In werk al enige tijd naar tevredenheid met de Informer zakelijke boekhoudkoppeling. Echter het mag eigenlijk niet het predikaat "Boekhoudkoppeling" hebben, want het is in feite alleen maar het geautomatiseerd INLEZEN van BANKMUTATIES, Het geautomatiseerd DOORSTUREN van een BETAAL BATCH vanuit Informer en ander e-boekhoudpakketten is nu NIET MOGELIJK !!! Aub dit oppakken.

Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?

Je originele post heb ik verplaatst naar dit topic. Ik zag dat je dit topic ook al gevonden had, dus ik heb de dubbele post verwijdert.

Groet, David
    Community Back-up
  • bdegroot80

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bdegroot80 heeft ontvangen van andere leden.

28 februari 2018, 11:41

Erg jammer dit, onbegrijpelijke keuze om dit niet te ondersteunen bij een zakelijke rekening.
    Ik had dit wel graag een half jaar geleden geweten toen de vraag werd gesteld. Dan had ik de verhuizing van mijn zakelijke rekening bij knab eerder in gang kunnen zetten.

Dit hoort echt hoger op jullie backlog te staan. Misschien een beetje capaciteit bij schakelen om de minimale requirements op de backlog sneller te realiseren?

Overigens denk ik dat er veel meer klanten balen van het gemist van batch betalingen, maar die nemen de moeite niet om dit te melden, of kunnen dit forum niet vinden.
    in mijn netwerk "ondernemers vereniging" hoor ik deze klacht veel over KNAB.
  • PiXX

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten PiXX heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

1 maart 2018, 16:17

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
    Dit is essentieel. Misschien moeten we collectief opzeggen bij KNAB. Ik ga het even dubbelchecken maar volgens mij heeft BUNQ wel de mogelijkheid om batches te uploaden.
  • svangerve

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten svangerve heeft ontvangen van andere leden.

9 maart 2018, 15:56

Beste Knab,

Ik gebruik Moneybird en speciaal voor de koppeling heb ik voor Knab gekozen, echter blijkt nu dat de info alleen van knab naar moneybird gaat en niet andersom. In mijn beleving is dat niet een volwaardige koppeling en dat is een teleurstelling. Ik had er al helemaal zin in... Geen data meer dubbel invoeren. Ik (en lees hier vele andere met mij) zou batch betalingen daar een goeie aanvulling op vinden.

Ik zie dat dit topic al ruim een jaar leeft, misschien toch eens tijd voor wat actie ;) Ik hoop dat jullie de koppeling live gaan maken want dat ik het zakelijke pakket met koppeling volledig. Nu is het letterlijk half werk.

Groet,

Stef
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

12 maart 2018, 15:47

svangerve schreef:

Beste Knab,

Ik gebruik Moneybird en speciaal voor de koppeling heb ik voor Knab gekozen, echter blijkt nu dat de info alleen van knab naar moneybird gaat en niet andersom. In mijn beleving is dat niet een volwaardige koppeling en dat is een teleurstelling. Ik had er al helemaal zin in... Geen data meer dubbel invoeren. Ik (en lees hier vele andere met mij) zou batch betalingen daar een goeie aanvulling op vinden.

Ik zie dat dit topic al ruim een jaar leeft, misschien toch eens tijd voor wat actie ;) Ik hoop dat jullie de koppeling live gaan maken want dat ik het zakelijke pakket met koppeling volledig. Nu is het letterlijk half werk.

Groet,

Stef

Hi Stef, bedankt voor je berichtje. Helaas hiervoor nog geen ontwikkelingen. Eigenlijk is het antwoord op je vraag wat ik hier beschrijf. Op dit moment zijn wij vooral bezig met de inrichting van de nieuwe PSD2 wetgeving die in de loop van dit jaar zal komen, hopelijk kunnen we daardoor ook dat soort functionaliteiten mogelijk kunnen maken. Maar nu dus helaas nog geen update in de ontwikkelingen.

Groet, Pam
  • alegria

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten alegria heeft ontvangen van andere leden.

13 maart 2018, 11:59

Heel erg teleurstellend te lezen dat Knab de zakelijke klant niet serieus neemt. Als kleine ondernemer heb ik geen tijd om alle transacties domweg over te typen. Dat het nu uitgesteld is met onbepaalde tijd (oftewel komt er nooit...) maakt Knab voor ons nu wel erg onaantrekkelijk.
  • eticketbeurs.nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten eticketbeurs.nl heeft ontvangen van andere leden.

21 juni 2018, 19:39

Ik ben ook een kleine ondernemer, dus jullie primaire klant. We verkopen tickets en we hebben tussen de 100 en 200 betalingen die ik per maand moet doen. Nu allemaal 1 voor 1 met de hand. Erg vervelend. Batch betaling is dus erg belangrijk voor mij.

Ik ben zelf programmeur, batches kunnen desnoods ook ingelezen worden via csv of excel bestanden. Het lijkt me niet echt heel moeilijk om dat in te bouwen dus ik hoop dat het er snel aan komt.
  • Gereedschapverhuur.nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Gereedschapverhuur.nl heeft ontvangen van andere leden.

26 juni 2018, 09:45

Ook hier is de teleurstelling enorm.
    Boekhoudkoppeling ingericht, betaalbatch aangemaakt ......
    en nu? Toch geen koppeling?

Ik overweeg serieus om KNAB de rug toe te keren. Het kost gewoon teveel tijd om alle betalingen met de hand in te voeren om daarna alles ook nog af te letteren in de boekhouding.
  • Henk Spierings

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Henk Spierings heeft ontvangen van andere leden.

10 juli 2018, 13:20

Ik werk met de off-line versie van snelstart en het zou handig zijn als ik betaalopdrachten naar knab kan uploaden zoals dat ook gebruikelijk is bij de andere banken (RABO, ABN, ING). ZO moeilijk hoeft dat niet te zijn.
  • LisanneLisanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

13 juli 2018, 16:00

Henk Spierings schreef:

Ik werk met de off-line versie van snelstart en het zou handig zijn als ik betaalopdrachten naar knab kan uploaden zoals dat ook gebruikelijk is bij de andere banken (RABO, ABN, ING). ZO moeilijk hoeft dat niet te zijn.

Hi logo1,

Bedankt voor je reactie, we nemen het mee! Je kunt de huidige status hier terugvinden suggestie batch-betalingen
  • vanoijenadministraties

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten vanoijenadministraties heeft ontvangen van andere leden.

18 september 2018, 11:24

Beste,
    Is het inmiddels al mogelijk om de boekhoudsoftware van Snelstart betaalopdrachten te versturen naar Knab doormiddel van een betaalbatch?

Ik gebruik de online software van Snelstart. En het zou een absolute meerwaarde zijn van Knab als deze optie inmiddels gerealiseerd is.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 september 2018, 13:52

Hoi Vanoijenadministraties,

vanoijenadministraties schreef:

Beste,
    Is het inmiddels al mogelijk om de boekhoudsoftware van Snelstart betaalopdrachten te versturen naar Knab doormiddel van een betaalbatch?

Het is helaas op dit moment niet mogelijk om batchbetaling te doen via Knab. Wanneer er een update is over de status hiervan kun je dat hier teruglezen.

Groet, David
    Community Back-up
  • MScia

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MScia heeft ontvangen van andere leden.

27 oktober 2018, 21:39

Pffff Knab, een betaalbatch kan niet?? Lijkt me toch een basisvereiste. Ik was blij met de combi Moneybird en Knab, maar hier word ik niet blij van. Niet meer van deze tijd... Al meer bekend over de planning?
  • Peter Leijte

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Peter Leijte heeft ontvangen van andere leden.

1 november 2018, 10:06

Onlangs KNAB rekening geopend en tot onze grote teleurstelling kwamen we erachter dat we de betaalbatches niet kunnen koppelen of importeren. Omdat er ook geen zicht op is dat dit op korte termijn gerealiseerd gaat worden zullen we voor ons betalingsverkeer een andere bank gaan gebruiken. We hadden dit niet verwacht van een bank die zich zo richt op ondernemers en op internetbankieren.
  • Den85

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Den85 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

4 november 2018, 12:40

Is er al meer informatie of er dit jaar nog iets van gaat komen? Ik begrijp uit andere posts dat de API voorrang heeft gekregen (op de batch betaling) en in 2018 uit zou komen? Dan maken we zelf wel een koppeling waardoor het overtypen verleden tijd is...
  • mazi

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mazi heeft ontvangen van andere leden.

4 november 2018, 14:00

Ik ben benieuwd naar de status. Nu gaat het nog maar in de toekomst ga ik waarschijnlijk overstappen als dit niet werkt.
  • carlovanvelde

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten carlovanvelde heeft ontvangen van andere leden.

6 november 2018, 01:49

Ook benieuwd naar de status. Doe maandelijks gemiddeld zo'n 700 betalingen en overweeg overstap als mogelijkheid tot batchbetaling uitblijft.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

6 november 2018, 14:12

Hi All,

Helaas nog geen concrete plannen voor de korte termijn. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. We hebben op dit moment onze prioriteiten bij andere ontwikkelingen. Sorry dat ik jullie geen beter nieuws kan brengen.

Groet, Pam
  • Mascha

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mascha heeft ontvangen van andere leden.

7 november 2018, 11:58

Heel erg jammer dit. Vanaf het moment van openen van onze zakelijke rekening wachten we al op deze mogelijkheid. We gaan nu serieus overwegen en informeren om over te stappen.
  • Peakers

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Peakers heeft ontvangen van andere leden.

4 december 2018, 18:09

Ik ben pas net overgestapt en was niet op de hoogte van het ontbreken van deze mogelijkheid. Alles handmatig inboeken is, naast dat het heel veel tijd kost, erg foutgevoelig. Ik ga ook even kijken hoe lang ik dit nog volhoud.

Ik zou KNAB willen adviseren om dit duidelijker te vermelden voor aanmelding, want ik lees hier dat dit voor veel klanten een belemmering is. En aangezien dit probleem bij veel ondernemers nu al 2 jaar speelt, mag de communicatie wel iets duidelijker.

Verder overigens wel erg tevreden!
  • bobvanwieren

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bobvanwieren heeft ontvangen van andere leden.

11 december 2018, 10:48

Hier nog een ondernemer die niet kan wachten totdat Knab dit eindelijk ontwikkeld heeft. Wat zou dat een hoop werk schelen! Als klant van een bank die zich als modern profileert voelt het wel heel erg ouderwets om alle bedragen, IBANs en betalingskenmerken over te typen.
    Ik heb onder meer gekozen voor Knab i.v.m. de koppeling met Moneybird. Ik ben begonnen als ZZP'er maar heb ondertussen een klein bedrijf. Met 2,5 fte's op kantoor en een flex poule van 50 mensen heb ik te maken met gemiddeld 54 inkoopfacturen per maand.
    Waar Moneybird wel laat zien met de tijd en ondernemers mee te groeien slaat Knab hier de plank mis door ervan uit te gaan dat kleine ondernemers hier geen behoefte aan hebben.

Mijn suggestie is een poll te doen onder de klanten want net als de ondernemers in deze thread denk ik dat er zeker behoefte aan is. We betalen per maand al een klein bedrag voor de boekhoudkoppeling, wat mij betreft prima om dat desnoods ook hiervoor in te voeren...

@Knab, Aangezien de laatste berichten hier al lang geleden zijn, wat is de status nu?

Vriendelijke groeten,
    Bob van Wieren
    Horecaheld

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie