Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?

markvanmarion Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markvanmarion heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

19 mei 2016, 14:07

Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
Beste antwoord door Pam

Alexion schreef:

Het ontbreken van het inlezen van een batch betaalbestand is zeker wél erg nadelig en een dealbreaker! Zoals eerder gezegd: ook kleine bedrijven maken hier gebruik van omdat het dubbel werk én fouten voorkomt.
Graag een betere planning geven zodat ik de boekhouder gerust kan stellen dat hij dit maar een paar maanden/weken handmatig hoeft te doen...

Goedenavond! De meest recente status over deze suggestie kun je terugvinden in de Status Suggesties: Betalen, Sparen, Beleggen.

Het idee is goedgekeurd. Voor de status en de Roadmap, klik op bovenstaande suggestielijst.

Bekijk originele reactie
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

1 december 2016, 14:28

maurits schreef:

Het is en beetje kortzichtig om te denken dat kleine ondernemers (wij hebben een bedrijf van 14 personen) geen grote batchtransacties hebben. Of zeg je eigen, we zijn als bank "te klein" voor dit soort partijen?

Beste Maurits,

Excuses, het is niet de bedoeling geweest om over te laten komen dat geen enkele kleine ondernemer gebruik maakt van batchbetalingen. Wel is het slechts een klein percentage. En bij Knab als beginnende bank zijn wij momenteel inderdaad te klein om voor dit percentage een mogelijkheid tot batchbetalingen te bouwen.

Op dit moment is de status 'in navraag', het staat als suggestie genoteerd. Zodra er vorderingen zijn zal de status aangepast worden.
    Webcare Moderator bij Knab
  • Sanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sanne heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

19 december 2016, 08:45

Hi! Hier ook een kleine ondernemer/zzp'er die heel graag gebruik zou willen maken van incasso-opdrachten bij Knab. Ik wil al enkele maanden zowel privé als zakelijk overstappen naar Knab, maar dit houdt mij absoluut tegen, omdat het mij dan heel veel meer tijd gaat kosten. Dus ik hoop van harte dat Knab dit wel gaat aanbieden!
  • Donna

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Donna heeft ontvangen van andere leden.

18 januari 2017, 14:38

Ook ik ben ZZPer en betaal graag via batchbetalingen. Dat deze optie bij jullie ontbreekt (samen met het niet automatisch kunnen inlezen van bankafschriften) is de reden dat ik niet naar jullie overstap.
  • Doneeractie.nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Doneeractie.nl heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

18 januari 2017, 14:49

Hi,

Ik zie nu de status "In navraag" staan....

Zijn we weer een stapje verder richting een oplossing of had deze aanvraag al de status "In navraag" ?
  • PeterO.

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten PeterO. heeft ontvangen van andere leden.

18 januari 2017, 14:54

Ik ben als eenmanszaak sinds een ruim jaar klant van KNAB en had via Reeleezee een koppeling. En betaalde facturen handmatig. Nu ben ik echter op 1 januari overgestapt naar Exact, waar jullie helaas nog geen koppeling mee hebben...
    Nu kan ik vanuit dat pakket wél betalingen doen. Via een batchopdracht. Maar die accepteren jullie niet... En moet ik dus nog steeds handmatig de betalingen doen...
    Als je weet dat je de enige bank bent in NL die geen batches accepteert zou ik daar intern een prio 1 van maken. Zeker nu er in dit topic zo vaak naar gevraagd wordt. ZZP'ers en eenmanszaken hebben ook boekhoudpakketten en willen de mogelijkheden daarin ook gewoon kunnen gebruiken bij hun favoriete bank.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 929
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

19 januari 2017, 11:52

maurits schreef:

Het is en beetje kortzichtig om te denken dat kleine ondernemers (wij hebben een bedrijf van 14 personen) geen grote batchtransacties hebben. Of zeg je eigen, we zijn als bank "te klein" voor dit soort partijen?

Hi Maurits, bedankt voor je reactie. Het zal zeker niet voor alle kleine ondernemers gelden, echter is de vraag naar batch betalingen over het algemeen lager bij kleine ondernemers en zzp-ers. Wij zijn een jonge bank en volop in ontwikkeling, ik zou niet per se de term 'te klein' gebruiken, maar wellicht wel 'te jong'. Onze zakelijke rekening bestaat nu net twee jaar en we streven ernaar steeds nieuwe functionaliteiten toe te voegen. De optie batch-betalingen staat geregistreerd als suggestie, maar heeft op dit moment helaas nog geen prioriteit om ontwikkelt te worden.

Groet, Pam
  • giezeman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten giezeman heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

30 januari 2017, 19:58

Ik moet tenminste eenmaal per jaar veel betalingen tegelijk uitvoeren (100 plus). Mijn boekhoudprogramma zet deze klaar in pain. Nu blijkt dat ik ze handmatig moet invoeren en bij 19 invoeringen moet ik eerst akkoord geven. Dan kan ik verder met de volgende 19.
    Kan KNAB een voorziening ontwikkelen waardoor een batch kan worden aangeleverd.
    Per slot van rekening kan ik wel mutaties digitaal downloaden en in het boekhoudpakket verwerken
    Een batch faciliteit zou een hoop tijd besparen.

Tweede topc. Graag een faciliteit om aparte adresboeken te kunnen maken
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 januari 2017, 19:49

giezeman schreef:

Kan KNAB een voorziening ontwikkelen waardoor een batch kan worden aangeleverd.

Hi Giezeman, ik heb je bericht verplaatst naar dit huidige topic. Hierin kun je ook op de hoogte blijven van mogelijke ontwikkelingen.

giezeman schreef:

Tweede topc. Graag een faciliteit om aparte adresboeken te kunnen maken

Goede suggestie. Deze registreer ik. Zijn nu nog geen plannen voor.
  • Doneeractie.nl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Doneeractie.nl heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

6 februari 2017, 12:53

Helaas gaan wij deze maand overstappen naar een andere bank met ondersteuning voor batchbetalingen.
    De tijd die we er nu aan kwijt zijn kost meer geld dan het verschil in prijs van de verschillende banken.

Jammer dat dit niet tijdig is opgepakt.
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

6 februari 2017, 13:29

Doneeractie.nl schreef:

Helaas gaan wij deze maand overstappen naar een andere bank met ondersteuning voor batchbetalingen.

Wat jammer dat je ons gaat verlaten Doneeractie.nl :-( Maar ik snap dat het veel tijd kost als je alles handmatig moet invoeren. Batchbetalingen zijn zoals eerder genoemd meer iets voor grotere bedrijven en aangezien wij ons daar nooit op hebben gericht heeft het geen prioriteit om batchbetalingen mogelijk te maken.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 februari 2017, 15:54

Hi Allemaal, hierbij een update na extra navraag. Helaas moet ik veel van jullie teleurstellen met het antwoord, maar op dit moment is de mogelijkheid voor batch-betalingen afgewezen. Uiteraard sluiten we niks uit voor de toekomst.

• suitsandbusiness

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten suitsandbusiness heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 6

9 juni 2017, 11:50

Beste Pam,

Wellicht is het een heel goed idee om deze vraag met regelmaat weer "in navraag" te zetten. Ik heb dit sinds mijn overstap naar Knab als het grootste (enigste???) minpunt gezien. Maar wel een minpunt wat zeer storend is.

Ik geloof er niet in dat slechts een klein percentage "kleine" bedrijven met dit soort batches werkt / wil werken. Nagenoeg elke ondernemer krijgt met grote regelmaat facturen die betaald moeten worden: hoe makkelijk is het als je die aanmaakt in je boekhoud programma en eenvoudig importeert in je bankomgeving.

Gr.
    Haico
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 juni 2017, 15:36

suitsandbusiness schreef:

Beste Pam,

Wellicht is het een heel goed idee om deze vraag met regelmaat weer "in navraag" te zetten. Ik heb dit sinds mijn overstap naar Knab als het grootste (enigste???) minpunt gezien. Maar wel een minpunt wat zeer storend is.

Ik geloof er niet in dat slechts een klein percentage "kleine" bedrijven met dit soort batches werkt / wil werken. Nagenoeg elke ondernemer krijgt met grote regelmaat facturen die betaald moeten worden: hoe makkelijk is het als je die aanmaakt in je boekhoud programma en eenvoudig importeert in je bankomgeving.

Gr.
    Haico

Hi Suitsandbusiness!

Goed dat je er over begint. Toevallig heb ik hier zojuist nieuws over gekregen: We willen het gaan ondersteunen! Echter wanneer, hoe en wat de exacte plannen zijn, durf ik nog niet te zeggen. Ons streven is om het dit jaar nog mogelijk te maken, maar ik kan dit niet garanderen. We hebben het dus in behandeling en kijken naar de mogelijkheden hoe we dit exact gaan inrichten.

Groet, Pam
  • GasterijManjefiek
    Hoekbank Reacties: 28

10 juni 2017, 00:16

EinDeLijk!! Wat fijn zeg dit zou echt een verademing zijn voor ons. Ik ben blij dat knab 'het licht' heeft gezien na maandenlang te commentaren :P Nu hopen dat het niet een langdradige soap wordt als met het mobiel signeren en dan zijn we helemaal blij :D
  • logo1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten logo1 heeft ontvangen van andere leden.

19 juni 2017, 17:50

Wij zijn zeer serieus om met verschillende bedrijfsonderdelen over te stappen naar knab. Geen verwerking van automatische incasso (sepa) bestanden is echt niet van deze tijd...
    Het is echt een grote onderschatting van (kleine) ondernemers om er vanuit te gaan dat zij dit niet zouden gebruiken. Elk bedrijf(je) met terugkerende facturen aan dezelfde klanten_MOET_ dit gewoon gebruiken. Dit scheelt gigantisch veel "dom" inklopwerk.

Voor ons is dit gewoon een dealbreaker. Erg spijtig want de andere dienstverlening ziet er best goed uit.
    Dit hoort op de 1e plaats van de prioriteitenlijst!!
  • Alexion

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alexion heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12

10 juli 2017, 16:39

Het ontbreken van de automatische incasso is wel erg jammer maar nog geen dealbreaker omdat we daarvan nog niet zoveel per maand aanmaken (3 ofzo) en we kunnen dit ergens anders onderbrengen. Hiervoor gaan we zelf programmeren dat we het SEPA betaalbestand dat uit SnelStart rolt vertalen om te versturen via een API naar PayPro. Die rekenen ons geen maandelijkse abonnementskosten, alleen een vergoeding voor elke incasso die we aanleveren. € 0,25 per incasso wat vrij redelijk is en vergelijkbaar met wat de banken normaal rekenen.

Het ontbreken van het inlezen van een batch betaalbestand is zeker wél erg nadelig en een dealbreaker! Zoals eerder gezegd: ook kleine bedrijven maken hier gebruik van omdat het dubbel werk én fouten voorkomt.

Graag een betere planning geven zodat ik de boekhouder gerust kan stellen dat hij dit maar een paar maanden/weken handmatig hoeft te doen...

:?

PS zijn er anderen die geïnteresseerd zijn in het automatisch inlezen van incasso bestanden naar bv PayPro?
    Met groet, AnToine
  • PamPam Antwoord

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

10 juli 2017, 18:52

Alexion schreef:

Goedenavond! De meest recente status over deze suggestie kun je terugvinden in de Status Suggesties: Betalen, Sparen, Beleggen.

Het idee is goedgekeurd. Voor de status en de Roadmap, klik op bovenstaande suggestielijst.

• Alexion

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alexion heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12

12 juli 2017, 14:30

Hoi Pam,

Hebben jullie (tzt) nog behoefte aan klanten die (graag) willen meedenken en testen met deze nieuwe functionaliteit?
    Met groet, AnToine
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 juli 2017, 11:06

Hi AnToine! Hoe het precies gaat lopen weet ik nog niet. Maar de kans is heel groot dat je tegen de tijd dat we de batchbetaling ontwikkeld hebben ook feedback van jullie (onze klanten) vragen. Zodra dit zo ver is, laten we dat hier weten!
  • LEEV raadgevers

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten LEEV raadgevers heeft ontvangen van andere leden.

19 augustus 2017, 13:12

Alexion schreef:

PS zijn er anderen die geïnteresseerd zijn in het automatisch inlezen van incasso bestanden naar bv PayPro?

Wij zijn wel geïnteresseerd in meer info omtrent de "koppeling" vanuit SnelStart.
    Met hartelijke groet, Hans Strokap
  • Th. Prevoo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Th. Prevoo heeft ontvangen van andere leden.

27 september 2017, 08:59

Klanten van ons willen wel overstappen naar KNAB maar het ontbreken van uploaden batchbetalingen weerhoud hun hiervan. Voor een zakelijke rekening moet dit tegenwoordig een must zijn.
  • bdegroot80

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bdegroot80 heeft ontvangen van andere leden.

6 november 2017, 12:16

Ik zit ook echt te wachten op deze functionaliteit.
    Ben verbaasd dat een zakelijke rekening dit niet biedt.

is voor mij een reden om over te stappen aangezien onze salaris administratie SEPA batch betaal bestanden aanlevert. En die wil ik niet handmatig overkloppen.

graag snel deze functionaliteit realiseren!
  • mmproductionsnl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mmproductionsnl heeft ontvangen van andere leden.

14 januari 2018, 22:30

Wanneer komt deze mogelijkheid beschikbaar? Ik werk alleen, en juist daarom, een ECHTE MUST. Dit scheelt met veel inkoopfacturen elke maand uren intik werk... Ik ben net overgestapt en ben zeer teleurgesteld dat dit niet aanwezig is.
  • Caren van ALEX advocaten BV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Caren van ALEX advocaten BV heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

23 januari 2018, 09:46

Wij komen er nu achter dat we met KNAB geen betalingen per batch kunnen versturen. Dit is zeer hinderlijk voor ons bedrijfsproces en we hadden niet verwacht dat dit bij KNAB nog niet mogelijk was. Waarom kan dit (nog) niet bij KNAB? Wanneer kan dit wel?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 430
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

23 januari 2018, 14:18

Hoi Caren,
    Caren van ALEX advocaten BV schreef:

Wij komen er nu achter dat we met KNAB geen betalingen per batch kunnen versturen. Dit is zeer hinderlijk voor ons bedrijfsproces en we hadden niet verwacht dat dit bij KNAB nog niet mogelijk was. Waarom kan dit (nog) niet bij KNAB? Wanneer kan dit wel?

Je vraag heb ik verplaatst naar het bestaande topic over batch-betalingen. Je vindt hier in dit topic ook het waarom we het niet hebben terug, en dat dit bij ons op de back-log staat.

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie