Inloggen met QR-scan

tonk44 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 504
Allrounder

Allrounder

29 november 2018, 22:07

Uitgangspunt: KNAB app wordt geopend met vingerafdruk.
Bij het openen van de app komt als default het toegangsscherm voor het invoeren van je toegangscode cq vingerafdruk (zie bijlage 1).
Om de QR-cade te kunnen scannen zonder toegang tot je rekeninginformatie moet dit scherm weggeklikt worden om met de menuknop de scanner te kunnen activeren.
Dit moeten wegklikken vind ik zeer hinderlijk.
Voorstel: Het openingsscherm splitsen (zie bijlage 2) om het keuzemenu direct toegankelijk te maken.

2 Bijlagen

m.vr.gr. Ton
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 100
    Allrounder

Allrounder

30 november 2018, 13:28

Maar dat zou betekenen dat iemand die toegang tot jouw telefoon heeft, ook toegang heeft tot jouw bankgegevens? Lijkt mij niet echt veilig.

Bovendien doe je dit, neem ik aan, niet dagelijks. Ik zou liever zien dat het blijft zoals het is en je eerst moet inloggen voordat je kunt scannen.
  • tonk44 Auteur

Allrounder

Allrounder

30 november 2018, 13:42

oohh schreef:

Maar dat zou betekenen dat iemand die toegang tot jouw telefoon heeft, ook toegang heeft tot jouw bankgegevens? Lijkt mij niet echt veilig.

Bovendien doe je dit, neem ik aan, niet dagelijks. Ik zou liever zien dat het blijft zoals het is en je eerst moet inloggen voordat je kunt scannen.

Je standpunt deel ik niet. :(
    Na het scannen moet je met de pincode de scan activeren. Er kan dus niemand anders zonder de pincode de scan activeren.
    Inloggen is op dat moment niet wenselijk - je zou dan al je bankgegevens zichtbaar krijgen..
    Doe die test maar eens.
    m.vr.gr. Ton
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 100
    Allrounder

Allrounder

2 december 2018, 20:55

Ik wist niet dat je nog een keer moet authenticeren voordat je de QR code kunt scannen. Als Knab die tweede pincode kan uitschakelen, dan werkt het inderdaad een stuk beter. Dat je bankgegevens door het inloggen zichtbaar zijn, lijkt mij een non-issue.
  • tonk44 Auteur

Allrounder

Allrounder

2 december 2018, 21:05

oohh schreef:

Ik wist niet dat je nog een keer moet authenticeren voordat je de QR code kunt scannen. Als Knab die tweede pincode kan uitschakelen, dan werkt het inderdaad een stuk beter. Dat je bankgegevens door het inloggen zichtbaar zijn, lijkt mij een non-issue.

Juist ! De 2e pincode uitschakelen lijkt me ook geen goed idee. Je bent dan ingelogd in de app en moet je na de QR-scan ook weer actief uitloggen.
    Als je bij het openen het menu bereikbaar hebt kun je kiezen voor de QR-scan, gevolgd door de autorisatie en klaar is kees.
    m.vr.gr. Ton
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 512
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

4 december 2018, 10:38

Bedankt voor de suggestie!

tonk44 schreef:

oohh schreef:

Juist ! De 2e pincode uitschakelen lijkt me ook geen goed idee. Je bent dan ingelogd in de app en moet je na de QR-scan ook weer actief uitloggen.
    Als je bij het openen het menu bereikbaar hebt kun je kiezen voor de QR-scan, gevolgd door de autorisatie en klaar is kees.

Als ik het goed begrijp is het belangrijkste snelle toegang tot de QR scanner, toch? Dus de andere functies uit het menu heb je niet nodig. Ik heb even mijn "creatieve" skills losgelaten...maar eigenlijk wat je zou willen is dit:

Klopt dat, zou dit de oplossing zijn? Dan stuur ik dat door naar de app developers als suggestie.

Groet, David
    Community Manager
  • tonk44 Auteur

Allrounder

Allrounder

4 december 2018, 11:06

@ David: Wat mij betreft een uitstekende oplossing :)
    m.vr.gr. Ton
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 512
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

6 december 2018, 09:40

Ik heb overlegd met de ontwikkelaars en zij gaven aan dat wat ik bedacht had niet mogelijk is. Dat is een beperking van Apple...niets aan te doen helaas.

Wat ze wel aangaven is dat je een zogenoemde long-press kunt doen op het icoontje van de Knab app; er verschijnt een menu met de optie om direct de QR code te scannen. Nooit bij stilgestaan dat die optie er natuurlijk ook is.

De developpers ontdekte nu wel dat de QR knop via die weg niet werkt als je niet al bent ingelogd, maar dit wordt opgelost en komt mee met de volgende app release. Dan zou je zo direct via die weg de QR scanner moeten kunnen lanceren.

Groet, David
    Community Manager
  • tonk44 Auteur

Allrounder

Allrounder

6 december 2018, 20:21

06-12-2018 20:21: De Sint heeft een goede oplossing achtergelaten. Van de genoemde long-press hadden zijn pieten ook niet gehoord.
    Met dank voor de snelle oplossing.
    m.vr.gr. Ton
  • tonk44 Auteur

Allrounder

Allrounder

6 december 2018, 20:37

Wat opvalt is dat bij het toepassen van de long-press dat de menukeuze "Geldautomaat vinden" er ingelogd moeten worden. Lijkt me niet gewenst.
    Long-press kent ook een risico dat bij een te licht drukken de verwijdermodus voor de apps verschijnt.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

7 december 2018, 15:47

Dat werk niet bij mij (Android 9/Pie). Wanneer ik lang op een icoontje druk komt er inderdaad een menuutje Verwijderen, Deïnstalleren, Meerdere selecteren, Edit.
    Om de icoontjes tegen 'schuiven', deleten ed. te beschermen heb ik Schermbeveiliging ingeschakeld. Dan kan je niks meer doen, ook niet long-press, alleen 'short-press'.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie