Idee voor verhoogde security

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 201
Allrounder

Allrounder

22 januari 2018, 07:03

Voor internetbankieren en crowdfunding log ik - naar ik verwacht net als andere gebruikers - meestal in via enkele vertrouwde apparaten. In mijn geval is dat óf mijn telefoon, óf mijn laptop, óf mijn iMac. Heel overzichtelijk dus. Ik zou het een prettig idee vinden dat ik Knab kan laten weten dat die 3 apparaten vertrouwd zijn. De veiligheid zou enorm toenemen wanneer ik dan bovendien ergens in zou kunnen stellen dat ik, wanneer iemand via een ander apparaat dan die vertrouwde apparaten probeert in te loggen onder mijn account een SMS, een whatsapp en/of een e-mailtje (en het liefst nog alle 3 tegelijk) ontvang. Daarin zit dan bij voorkeur een link om aan te geven dat dit andere apparaat niet vertrouwd is waardoor ik de toegang ook direct kan blokkeren.

Op dit moment is mijn rekening en de crowdfunding omgeving toegankelijk voor iedereen met geldige credentials. Bovenstaande aanvulling (of optionele twee-factor authenticatie) zou ik een prettige gedachte vinden.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

22 januari 2018, 17:19

Hoi Waltig,
    WalTig schreef:

Ik zou het een prettig idee vinden dat ik Knab kan laten weten dat die 3 apparaten vertrouwd zijn...
    De veiligheid zou enorm toenemen wanneer ik dan bovendien ergens in zou kunnen stellen dat ik, wanneer iemand via een ander apparaat dan die vertrouwde apparaten probeert in te loggen onder mijn account een SMS, een whatsapp en/of een e-mailtje (en het liefst nog alle 3 tegelijk) ontvang. Daarin zit dan bij voorkeur een link om aan te geven dat dit andere apparaat niet vertrouwd is waardoor ik de toegang ook direct kan blokkeren.

Bovenstaande aanvulling (of optionele twee-factor authenticatie) zou ik een prettige gedachte vinden.

Bedankt voor je feedback, we delen deze uiteraard met onze security-collega's. Ik vind het wel een mooi idee en mogelijk zit dit zelfs al in de pijp-lijn. Op de achtergrond zijn we namelijk bezig met een nieuwe manier van inloggen waarbij, zoals het er nu uit ziet, twee-factor ook een rol gaat spelen.

Om op je idee door te denken; wat als je een push-bericht vanuit de Knab app zou ontvangen met de vraag of de inlog geaccepteerd zou moeten worden, wat zou je daar van vinden?

Groet, David
    Community Back-up
  • Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 201
    Allrounder

Allrounder

22 januari 2018, 18:17

David schreef:

wat als je een push-bericht vanuit de Knab app zou ontvangen met de vraag of de inlog geaccepteerd zou moeten worden, wat zou je daar van vinden?

Helemaal top. En goed om te horen dat jullie al bezig zijn om de veiligheid te verhogen.
  • steph-nick

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten steph-nick heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

15 februari 2018, 22:55

David schreef:

wat als je een push-bericht vanuit de Knab app zou ontvangen met de vraag of de inlog geaccepteerd zou moeten worden, wat zou je daar van vinden?

Wat als iemand dan in bezit is van je telefoon? Dan kun je dit niet nagaan of het door jezelf of iemand anders is gedaan.

Zie ik liever een (Google) Authenticator als secundaire authenticatie ;)
    "Keep it simple, clean and pixelperfect, less is definetely more"
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 120
    Allrounder

Allrounder

16 februari 2018, 13:06

Dan zal diegene ook je pincode van de app moeten hebben, en als dat het geval is, is er wel veel meer aan de hand.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie