IDEE: If This Then That regels voor overboekingen

Dennisa1986 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Dennisa1986 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

13 februari 2019, 20:41

Sinds de welbekende website IFTTT of Zapier ben ik erg gecharmeerd van dit soort triggers en acties.
Ik zou het erg waardevol vinden als ik overboekingen automatisch kan laten plaatsvinden na een trigger.

Denk bijvoorbeeld een overboeking van de belastingdienst direct doorzetten naar een spaarrekening (prive), of een overboeking van een klant waarvan 21% op een aparte rekening wordt geboekt waar ik de btw verzamel (zakelijk).
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1067
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

18 februari 2019, 12:53

Dennisa1986 schreef:

Sinds de welbekende website IFTTT of Zapier ben ik erg gecharmeerd van dit soort triggers en acties.
    Ik zou het erg waardevol vinden als ik overboekingen automatisch kan laten plaatsvinden na een trigger.

Denk bijvoorbeeld een overboeking van de belastingdienst direct doorzetten naar een spaarrekening (prive), of een overboeking van een klant waarvan 21% op een aparte rekening wordt geboekt waar ik de btw verzamel (zakelijk).

Hi Dennis,

Dank voor je suggestie. Ik denk dat jouw idee een beetje overeen komst met deze suggestie in ons overzicht: SUGGESTIE: SLIM SALDO BEHEER - AUTOMATISCH SPAREN (VARIABEL, PERCENTAGE OF PINSPAREN). Hier kun je ook de meest recente update hierover terug lezen.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Dennisa1986 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Dennisa1986 heeft ontvangen van andere leden.

18 februari 2019, 15:30

Allereerst bedankt voor je reactie :)
    Dat is niet helemaal hoe ik het voor me zie. Ik had deze ontwikkeling al wel gezien en gaat wel de kant op die ik bedoel, echter gaat het hier om vooraf gedefinieerde regels om een spaarbedrag in te leggen.

Persoonlijk voel ik ik niet zo voor bakkiesparen, ubersparen, stapsparen, shopsparen en roundup sparen. Het is leuk dat het kan, maar voor mij geen consequente manier om geld te reserveren, zeker niet op de zakelijke rekening.

Ik zou echt willen pleiten voor If this than that regels die ik zelf kan kan inregelen. In mijn geval zal het bijvoorbeeld zijn:
    - Als er een bedrag van rekeningnr xxxxx gestort wordt -> dan wil ik 21% van dat bedrag overmaken naar een spaarrekening.
    - Als .... gebeurd, dan wil ik dat .... uitgevoerd wordt.

Hierbij is de keuze aan mezelf of ik daar bakkiesparen van maak of gewoon een percentage van bepaalde inkomsten automatisch spaar. Met name voor zakelijke gebruikers lijkt het mij waardevol als zij naar eigen inzicht met regels geld kunnen automatisch kunnen reserveren, bijvoorbeeld het geld dat eigenlijk niet van jezelf is, maar van de belastingdienst.
  • kwoot

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kwoot heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

19 februari 2019, 14:52

Helemaal met Dennis eens. Er wordt een factuur betaald, ik wil de BTW reserveren, en ik wil een percentage van de rest reserveren voor de inkomstenbelasting. Lijkt me inderdaad een coole feature.

Maar een REST interface waarmee ik dit zelf kan realiseren mag ook hoor :-)

Vriendelijke groet,
    Jeroen
  • MennoJ

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MennoJ heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

21 februari 2019, 08:25

Ik zou ook heel graag de IFTTT gebruiken. In principe zijn ook alle eerder genoemde opties uit de link van Pam in te vatten maar ook nog veel meer. Wat mij heel erg zou aanstaan:ALS saldo > x DAN x bedrag overmaken naar "hypotheek aflossen"

En ik hoop dan Knab lekker door gaat met dit soort ideeën. Waar Knab 5 jaar geleden naar mijn idee erg voorliep op het gebied van innovatie heb ik nu het idee dat het een beetje stil komt te liggen en allemaal erg lang duurt!
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

22 februari 2019, 15:46

Hi All, nogmaals dank voor de goede suggestie en inbreng.

Ik herken me zeker in het feit dat we nu minder snel innoveren dan 5 jaar geleden. Onze ontwikkelcapaciteit is op dit moment voornamelijk gefocust op grote (noodzakelijke) zaken als bijv. PSD2, Instant Payments en andere compliance zaken.

Mede hierom richten we ons wat betreft jullie suggestie nu eerst op een kleinere oplossing (zoals die in het suggestieoverzicht wordt beschreven).

Groet, Pam
  • Dennisa1986 Auteur

25 februari 2019, 12:47

Pam schreef:

Mede hierom richten we ons wat betreft jullie suggestie nu eerst op een kleinere oplossing (zoals die in het suggestieoverzicht wordt beschreven).

Ik snap het als de aandacht gefocust moet worden op een actueel onderwerp waar urgentie op ligt en daarmee op kleinere oplossingen gericht wordt, echter zou ik het wel fijn vinden dat deze suggestie wordt opgenomen in het suggestieoverzicht.

Sterker nog, naar mijn idee is deze suggestie voor jullie een kleinere ingreep dan de suggestie die jullie nu uitwerken met betrekking tot automatisch sparen, aangezien slechts de functionaliteit van "als dit, dan dat" ontwikkelt moet worden ipv vooraf ongeregelde regels van bakkiesparen, roundup sparen, etc.

Maargoed, dat is mijn optiek. Ik ben benieuwd hoe jullie met deze suggestie gaan en ook erg benieuwd wat jullie ontwikkelen naar aanleiding van de PSD wet. Is dat ergens in te zien?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 maart 2019, 16:41

Dennisa1986 schreef:

Pam schreef:

Ik snap het als de aandacht gefocust moet worden op een actueel onderwerp waar urgentie op ligt en daarmee op kleinere oplossingen gericht wordt, echter zou ik het wel fijn vinden dat deze suggestie wordt opgenomen in het suggestieoverzicht.

Sterker nog, naar mijn idee is deze suggestie voor jullie een kleinere ingreep dan de suggestie die jullie nu uitwerken met betrekking tot automatisch sparen, aangezien slechts de functionaliteit van "als dit, dan dat" ontwikkelt moet worden ipv vooraf ongeregelde regels van bakkiesparen, roundup sparen, etc.

Maargoed, dat is mijn optiek. Ik ben benieuwd hoe jullie met deze suggestie gaan en ook erg benieuwd wat jullie ontwikkelen naar aanleiding van de PSD wet. Is dat ergens in te zien?

Hi Dennisa1986,

De suggestie is toegevoegd aan het suggestieoverzicht.

We werken aan de volgende PSD2 API’s:

- Transactions API
    - Payments API
    - Funds confirmation API
    - Consents API (toestemming geven voor)

Let wel, je kunt deze APIs straks alleen gebruiken als je een AISP of PISP (PSD2) vergunning hebt van DNB (of andere Europese toezichthouder).

Binnenkort wordt onze developer portal openbaar en kan men de technische kant van de API’s inzien.

Fijn weekend!

Groet, Pam
  • smerkx

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten smerkx heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

16 maart 2019, 14:52

Ik kwam naar het forum om dit zelf als idee in te dienen, maar dennisa1986 was mij al voor...

Als ik mag stemmen voor dit idee, dan +3 punten!

Ik kan mij ook voorstellen dat met al het werk dat al gedaan is voor de genoemde PSD2 API's, het heel eenvoudig moet zijn om een wrapper te maken die een subset van deze API's via IFTTT kan ontsluiten.

Wat mij betreft vooral om overschrijvingen tussen eigen rekeningen te doen, bijv: "Als bedrag > X ontvangen van rekening Y, dan bedrag €ZZZ,- overmaken naar spaarrekening (of boodschappenrekening, vastelasten, etc rekening".

Ik zag dat ING al dergelijke functionaliteit biedt via IFTTT, nu vooral met apps die bij het bereiken van bepaalde fitbit-doelen een bedrag(je) naar een spaarrekening overboeken.

Goh, ING innovatiever dan KNAB, wie had dat gedacht??!??!?

Gr,
    Stanley.
  • MennoJ

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MennoJ heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

8 april 2019, 21:22

smerkx schreef:

Ik kwam naar het forum om dit zelf als idee in te dienen, maar dennisa1986 was mij al voor...

Als ik mag stemmen voor dit idee, dan +3 punten!

Ik kan mij ook voorstellen dat met al het werk dat al gedaan is voor de genoemde PSD2 API's, het heel eenvoudig moet zijn om een wrapper te maken die een subset van deze API's via IFTTT kan ontsluiten.

Wat mij betreft vooral om overschrijvingen tussen eigen rekeningen te doen, bijv: "Als bedrag > X ontvangen van rekening Y, dan bedrag €ZZZ,- overmaken naar spaarrekening (of boodschappenrekening, vastelasten, etc rekening".

Ik zag dat ING al dergelijke functionaliteit biedt via IFTTT, nu vooral met apps die bij het bereiken van bepaalde fitbit-doelen een bedrag(je) naar een spaarrekening overboeken.

Goh, ING innovatiever dan KNAB, wie had dat gedacht??!??!?

Gr,
    Stanley.

Ik kom 5 jaar geleden bij ING vandaan, ik hoop dat ik niet terug hoef....

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie