G Rekening (hernieuwd verzoek)

Dennis van der Donk Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Dennis van der Donk heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

13 december 2017, 12:08

Een jaar geleden heeft Knab aangegeven nog geen G rekening aan te bieden. In het vorige topic staat al veel over dat steeds meer partijen een G-rekening gaan eisen. Ook ik wordt geacht vanaf 01-01-2018 te beschikken over een G-rekening. Dus bij deze het verzoek om het eerder afgekeurde verzoek te herzien en de productontwikkelaars te verzoeken een nu wel G-rekening te ontwikkelen. Is m.i. niets anders dan een een reguliere betaalrekening met blokkade erop.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 939
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

18 december 2017, 16:14

Dennis van der Donk schreef:

Een jaar geleden heeft Knab aangegeven nog geen G rekening aan te bieden. In het vorige topic staat al veel over dat steeds meer partijen een G-rekening gaan eisen. Ook ik wordt geacht vanaf 01-01-2018 te beschikken over een G-rekening. Dus bij deze het verzoek om het eerder afgekeurde verzoek te herzien en de productontwikkelaars te verzoeken een nu wel G-rekening te ontwikkelen. Is m.i. niets anders dan een een reguliere betaalrekening met blokkade erop.

Hi Dennis,

Op dit moment zijn hier helaas nog geen plannen voor. We krijgen dagelijks heel veel suggesties binnen van onze klanten, en daar zijn we heel blij mee! Maar we moeten wel onze prioriteiten stellen naar welke suggesties de meeste vraag is en wat voor ons realiseerbaar is. Op dit moment staat de g-rekening dus nog niet op de planning. Ik heb het wel toegevoegd aan ons suggestieoverzicht, hier kunnen klanten de suggestie 'liken', zo kunnen wij ook goed bij houden hoeveel vraag er naar is.

Bedankt in ieder geval voor je inbreng en ik ga het zeker noteren.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Mijn Uitzendpartner

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mijn Uitzendpartner heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

30 mei 2018, 08:16

Ook ik ga nu merken dat het niet hebben van een G-rekening een uitdaging gaat worden.
    Als intermediair krijgen wij steeds meer werk in de Bouw en Infra, echter vragen de opdrachtgevers allemaal om een g-rekeningnummer.
    Omdat KNAB dit niet aanbied, ben ik genoodzaakt om dit bij een andere bank aan te vragen. Niet ondenkbaar is dat zij dan ook mijn rekening courant willen hebben.
    KNAB bevalt mij prima en op dit moment vind ik een overstap nog wat prematuur, maar als dit mijn omzetpotentie negatief gaat beïnvloeden, heb ik op termijn wellicht geen andere optie.
    Uiteraard is dan de vraag zit er al wat schot in het aanbieden van deze dienst en roep ik mede KNAB gebruikers op om hier toch op te reageren.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de enige in Nederland ben die hier "last" van heeft. :-)

Groet, Jan
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

30 mei 2018, 20:55

Mijn Uitzendpartner schreef:

Ook ik ga nu merken dat het niet hebben van een G-rekening een uitdaging gaat worden.
    Als intermediair krijgen wij steeds meer werk in de Bouw en Infra, echter vragen de opdrachtgevers allemaal om een g-rekeningnummer.
    Omdat KNAB dit niet aanbied, ben ik genoodzaakt om dit bij een andere bank aan te vragen. Niet ondenkbaar is dat zij dan ook mijn rekening courant willen hebben.
    KNAB bevalt mij prima en op dit moment vind ik een overstap nog wat prematuur, maar als dit mijn omzetpotentie negatief gaat beïnvloeden, heb ik op termijn wellicht geen andere optie.
    Uiteraard is dan de vraag zit er al wat schot in het aanbieden van deze dienst en roep ik mede KNAB gebruikers op om hier toch op te reageren.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de enige in Nederland ben die hier "last" van heeft. :-)

Groet, Jan

Bedankt voor je bericht Jan. Ik heb dit topic even als uitgelicht op de voorpagina van het forum geplaatst.

Groet, Pam
  • jasperheikens

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jasperheikens heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

12 juni 2018, 11:31

Het wordt nu echt tijd dat KNAB een G-rekening gaat aanbieden! Willen jullie nou wel of geen zzp'ers en klein zakelijke ondernemers aan je binden? Op dit moment lijkt het er niet op.
    Net als Jan zijn wij genoodzaakt om elders te gaan bankieren, willen we niet, zullen we helaas wel moeten. En dat er 5 maanden geleden nog niet eens plannen voor waren (reactie Pam op topic Dennis), doet mij vrezen.
    Had ik dit vooraf geweten, dan was ik geen klant geworden. Dit kost mij weer extra tijd en moeite om over te stappen.

Maar misschien is de situatie inmiddels veranderd?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

12 juni 2018, 14:48

Hoi Jasperheikens,

De situatie is ongewijzigd. We willen wel graag meer feedback hierover ontvangen om de noodzaak beter in te kunnen schatten. Om die reden heeft Pam bijna 2 weken geleden dit topic uitgelicht waardoor het ook direct als een van de eerste onderwerpen op de community is komen te staan. We willen graag jullie vertegenwoordigen bij onze product-owners, maar we hebben daarom wel veel feedback en stemmen nodig. We hopen op meer reacties, maar op dit moment vallen het aantal reacties op dit onderwerp erg tegen. :(

Groet, David
    Community Manager
  • jasperheikens

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jasperheikens heeft ontvangen van andere leden.

12 juni 2018, 15:00

Dat is logisch om 2 redenen; Hier op het forum zul je niet alle meningen voorbij zien komen, en degenen (ook rekeninghouders) die op de website al lezen dat er geen G-rekening is, klikken alweer weg. Ten tweede heeft KNAB zich met name op zzp'ers gericht (als ik me niet vergis), en die hebben bij hun startende business niet allemaal zo gauw een G-rekening nodig. Dat komt pas als ze groter groeien maar dan raken jullie hen dus al weer kwijt...
    Geen idee wat jullie doelstellingen zijn, maar als je vooruit kijkt zie je de behoefte aan G-rekeningen alleen maar groeien. Ga je dat als (ambitieuze) bank dan op voorhand al aanbieden of ga je zitten afwachten?
  • beheerdiensten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten beheerdiensten heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

27 augustus 2018, 20:38

Helaas, ik moet er ook aan geloven.

Steeds meer opdrachtgevers willen graag moeilijk doen en zichzelf indekken middels een WKAverklaring en een G-rekening, dit ondanks dat wij geen onderaanneming doen ( Google maar eens op stoffelijke zaak ) maar de opdrachtgever heeft de keus om nee tegen ons te zeggen

We hebben dus een G-rekening nodig, maar bij KNAB ligt die prioriteit dus duidelijk niet, dit ondanks het feit dat vele ondernemers al het gemak van KNAB ontdekt hebben

Terug naar af dus, voelt als een gevangenis

De grootbanken winnen het dus toch uiteindelijk, ondanks hun gebrek aan service en de hogere kosten worden we als ondernemer terugverwezen
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

28 augustus 2018, 13:14

beheerdiensten schreef:

Helaas, ik moet er ook aan geloven.

Steeds meer opdrachtgevers willen graag moeilijk doen en zichzelf indekken middels een WKAverklaring en een G-rekening, dit ondanks dat wij geen onderaanneming doen ( Google maar eens op stoffelijke zaak ) maar de opdrachtgever heeft de keus om nee tegen ons te zeggen

We hebben dus een G-rekening nodig, maar bij KNAB ligt die prioriteit dus duidelijk niet, dit ondanks het feit dat vele ondernemers al het gemak van KNAB ontdekt hebben

Terug naar af dus, voelt als een gevangenis

De grootbanken winnen het dus toch uiteindelijk, ondanks hun gebrek aan service en de hogere kosten worden we als ondernemer terugverwezen

Erg jammer om te moeten lezen. En ik begrijp natuurlijk dat als wij niet exact kunnen bieden wat jij wenst dat je dan verder moet kijken. Nogmaals, het is niet dat wij het niet willen bieden, maar op dit moment ligt de prioriteit inderdaad bij andere dingen. Het is een wens voor de toekomst, maar op korte termijn zullen we dit niet waar kunnen maken. Transparanter als dat kan ik niet zijn.

Groet, Pam
  • beheerdiensten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten beheerdiensten heeft ontvangen van andere leden.

28 augustus 2018, 23:32

Het is wat het is

Vandaag bij SNS een zakenrekening geopend en de zaak voor de G-rekening in gang gezet, de komende periode gebruiken om mijn 5 KNABrekeningen over te zetten

Jammer maar helaas, het waren leuke KNAB-jaren, ik wens jullie veel plezier bij de 'meer op particuliere gerichte' bank
  • ProefBallon

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ProefBallon heeft ontvangen van andere leden.

5 september 2018, 00:13

Goedendag allemaal,

Ik lees dat er een hoop te doen is om de G-Rekeningen, waardoor opdrachtgevers en inleners
    er van verzekerd kunnen zijn dat de B.T.W. en of de premies en inkomsten belasting worden afgedragen.
    Voor ZPPers die pas starten kan dit, wellicht voor zorgen dat ze niet voor Knab kiezen.

Wat opdrachtgevers en inleners eigenlijk willen hebben, is informatie dat het geld ook daad werkelijk naar de belastingdienst is overgemaakt.

Mogelijke oplossing:
    1 Maak een extra (gratis) rekening aan bij Knab die je uitsluitend gebruikt voor de / BTW / Premies / Inkomsten belasting
    2 Knab moet dan een optie maken bij het overmaken van een bedrag naar ander rekening nummer om een afschrift
    (pdf document) naar een zelfgekozen e-mail adres te sturen. In dit document kunnen dan gegevens worden opgenomen
    zoals als de datum , de hoogte van het bedrag, de ontvanger (in dit geval de belastingdienst) en of de betaling succesvol is
    geweest.
    3 Maak een betaling naar de belastingdienst en vink de optie afschrift naar derde aan en vul een emailadres van je opdrachtgever in.
    4 Opdrachtgever krijgt een e-mail dat de betaling succesvol is geweest en kan weer met een gerust hart op twee oren verder slapen.

Nou is dat zo moeilijk, kunnen we volgende maand al testen en 1 januari 2019 officieel uitrollen?

Groeten

P. Ballon
  • jasperheikens

5 september 2018, 10:55

Hallo P. Ballon - als dit werkbaar is, dan zou ik wel graag een 'uitspraak' van de belastingdienst willen zien hierover. Heb je daar iets van?
  • ProefBallon

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ProefBallon heeft ontvangen van andere leden.

7 september 2018, 18:43

Hi Jasper,

Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Nee ik heb niets van de belastingdienst met een uitspraak of zo.
    Het was meer suggestie naar knab, omdat ik nu waarschijnlijk hier ook mee te maken krijg.
    Let wel het hebben van een G-rekening is geen verplichting, echter opdrachtgevers kunnen in
    hun voorwaarden opdrachtnemers verplichten om hiervan gebruik te maken.

Een G- rekening is meer ter geruststelling van de opdrachtgever en dat hij later niet met de nare gevolgen zit van een opdrachtnemer die zijn belastingverplichtingen niet is nagekomen.

Het idee wat ik opperde om een mailtje te sturen vanuit de knab webomgeving van cliënten, is gebaseerd op het enigszins geruststellen van een opdrachtgever, dat er daadwerkelijk afdrachten worden gedaan. Zover ik kan overzien zou dit niet al te veel moeite moeten kosten. Er zijn al legio mogelijkheden en opties in de knab webomgeving van rekening houders om opties aan en uit te zetten of te veranderen. Alle data is al voorhanden bij een betaling aan de belasting, dus het moet een kleine moeite zijn om het in een pdf te gieten en aan te geven dat de bank het bedrag heeft overgemaakt en dit te versturen naar een door de cliënt gekozen e-mailadres. Ik kan me ook indenken dat het ook handig is om achteraf na een betaling aan een derde partij een mailtje te sturen om te bewijzen dat een betaling al is gedaan. Dus zoiets als een knop bij elke overboeking ¨zend betalingsafschrift naar begunstigde¨

We zien het wel of knab het oppakt of niet en wie weet zit deze mogelijkheid er binnenkort wel gewoon in
    en gebruiken ze het als een uniqe selling point.

Fijn weekend

P.Ballon
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 477
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 september 2018, 14:09

Hoi Proefballon,

Proefballon schreef:

Een G- rekening is meer ter geruststelling van de opdrachtgever en dat hij later niet met de nare gevolgen zit van een opdrachtnemer die zijn belastingverplichtingen niet is nagekomen.

We zien het wel of knab het oppakt of niet en wie weet zit deze mogelijkheid er binnenkort wel gewoon in

We hebben natuurlijk wel oren naar een USP, en het klinkt als een mooi idee maar toch is het dan wel belangrijk dat het op die manier geaccepteerd wordt. Dat zou eerst onderzocht moeten worden in ieder geval en is natuurlijk wel essentieel of zoiets kans van slagen heeft.

Ik ben benieuwd of bij mensen waar een G-rekening verplicht wordt gesteld, of er ook een alternatief middel gebruikt kan worden of dat enkel de G-rekening mag.

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie