Extra betaalpakket Knab

Youssef Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 105
Allrounder

Allrounder

18 december 2018, 16:19

Ik zag dat Knab niet meer voor de Premium adverteert, is deze eruit?

Is het geen idee zijn om naast Knab Plus en Premium een Budget pakket te introduceren?

Zo kan bijvoorbeeld het Budget pakket bestaan uit max 1 betaalrekening+max 3 spaarrekeningen voor 1,00-2,50 per maand en indien het een gezamenlijke rekening word een toeslag van 0,50-1,00. Voor een Visa Card word dan extra betaald (hangt af wat Qander rekent).

Het interessant met zo een pakket is dat de doelgroep voor Knab groter word, omdat de directe concurrentie word aangegaan met de grote banken die een soort gelijk product aanbieden voor dezelfde prijs.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 december 2018, 19:46

Bedankt voor je suggestie, Youssef.

Ik ben benieuwd wat anderen van je idee vinden. :)

Groet, David
    Community Manager
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 109
    Allrounder

Allrounder

19 december 2018, 22:03

Volgens mij is Knab Premium (nog) niet uitgefaseerd. Als je je probeert te registreren als nieuwe klant, kun je nog kiezen uit de premium variant. Ik moet zeggen dat ik, per ongeluk, ook Knab Premium heb gehad. Ik vond het de meerprijs niet waard. Maargoed, dat terzijde.

Om wat meer te concurreren met andere banken en "fintech startups," denk ik dat het een prima idee is om een uitgekleed/goedkoper pakket aan te bieden. Mensen worden zich, om allerlei redenen, beter bewust van wat zij betalen en betalen dan ook het liefst alleen voor wat zij gebruiken. Voor mij was de participatie en de relatief hoge rente een reden om bij Knab klant te worden, maar als ik deze niet had zou ik waarschijnlijk alleen klant worden als het model van Youssef zou bestaan.

Overigens is er al een gratis pakket, waarbij je alleen een bankrekening + spaarrekening krijgt. Je hebt dan geen pasje, maar kunt wel iDeal betalingen doen. Voorheen kon je je bij Knab aanmelden en na de gratis proefperiode downgraden naar de gratis variant.
  • Youssef Auteur

Allrounder

Allrounder

20 december 2018, 10:32

oohh schreef:

Volgens mij is Knab Premium (nog) niet uitgefaseerd. Als je je probeert te registreren als nieuwe klant, kun je nog kiezen uit de premium variant. Ik moet zeggen dat ik, per ongeluk, ook Knab Premium heb gehad. Ik vond het de meerprijs niet waard. Maargoed, dat terzijde.

Om wat meer te concurreren met andere banken en "fintech startups," denk ik dat het een prima idee is om een uitgekleed/goedkoper pakket aan te bieden. Mensen worden zich, om allerlei redenen, beter bewust van wat zij betalen en betalen dan ook het liefst alleen voor wat zij gebruiken. Voor mij was de participatie en de relatief hoge rente een reden om bij Knab klant te worden, maar als ik deze niet had zou ik waarschijnlijk alleen klant worden als het model van Youssef zou bestaan.

Overigens is er al een gratis pakket, waarbij je alleen een bankrekening + spaarrekening krijgt. Je hebt dan geen pasje, maar kunt wel iDeal betalingen doen. Voorheen kon je je bij Knab aanmelden en na de gratis proefperiode downgraden naar de gratis variant.

Is het gratis pakket niet beperkt (dan bijvoorbeeld Bunq Free, waar je wel automatische incasso's kon doen)
  • Youssef Auteur

Allrounder

Allrounder

20 december 2018, 10:39

David schreef:

Bedankt voor je suggestie, Youssef.

Ik ben benieuwd wat anderen van je idee vinden. :)

Groet, David

Ik denk wel dat de doelgroep die hiervoor interesse heeft (nog) bij de concurrent zit.
    Enkele voorbeelden van de concurrent (telkens het goedkoopste pakket met 1 rekening en pinpas)

Rabobank: 1,50 (Volgens de site meest gekozen pakket)
    ABN Amro: 1,55
    ING: 1,55

Ik denk dat Knab met een uitgekleed pakket (eventueel wat hoger danbovenstaande) veel klanten kan lokken door de goede klantenservice, en goedkope wisselkoers buiten de EU
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 118
    Allrounder

Allrounder

20 december 2018, 16:46

oohh schreef:

Helemaal mee eens. Naast ZZP was de rente voor mij ook een belangrijke reden. Net een mail gekregen dat de rente weer omlaag gaat. Tijd om eens serieus te gaan vergelijken.
  • Wenzel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 29
    Allrounder

Allrounder

25 december 2018, 14:45

Nog een voorbeeld van een van de concurrenten, MoneYou (ABN Amro).
    De rekening heet MoneYou GO. 1 gratis betaalrekening voor sparen en betalen. Betalen direct met de app, iDEAL of met gratis betaalpas. Variabele rente van 0,25% op je volledige saldo.
    Misschien voor sommigen te lastig, bankieren kan alleen met de app.
  • Youssef Auteur

Allrounder

Allrounder

25 december 2018, 16:54

Wenzel schreef:

Nog een voorbeeld van een van de concurrenten, MoneYou (ABN Amro).
    De rekening heet MoneYou GO. 1 gratis betaalrekening voor sparen en betalen. Betalen direct met de app, iDEAL of met gratis betaalpas. Variabele rente van 0,25% op je volledige saldo.
    Misschien voor sommigen te lastig, bankieren kan alleen met de app.

Is een goede aanvulling voor Moneyou zelf en leuk initiatief!
    Jammer dat het product tegen veel problemen aanloopt, en veel beperkingen heeft(waaronder geen incasso's)

Ik denk dat Knab dit idee op 2 manieren kan invullen.

- Een nieuw product lanceren naast Knab Plus wat echt een budget product is, letterlijk doen waar je voor betaalt. Betalingen verrichten en pintransacties, en online betalingen voeren. Aangezien de service bij Knab veel hoger ligt is het interessant om de concurrentie aan te gaan met zo een product.

- Knab kan kiezen voor een modulaire bankpakket, waarbij de klant betaalt voor een vast basispakket van X euro, en hier zelf extra's aan toevoegt(Bijv Financieel Overzicht. of een Creditcard maar ook mogelijkheid voor 3 extra betaalrekeningen). Zo is de klant de baas over waar je wel of niet voor wilt betalen.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie