Eerste feedback

Engel Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Engel heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

15 maart 2019, 15:56

Een kleine twee weken geleden ben ik gestart met de overstap naar Knab toe. Tot nu toe zijn me een aantal zaken opgevallen waar jullie misschien iets mee kunnen.

Kiezen voor welke rekening je welke pas wil (zoals al wel vaker genoemd zag ik):
We hebben een en/of account geopend en voor elke betaalrekening krijgen we nu beide een pas terwijl dit niet echt nodig is. Van de 8 passen die we op dit moment hebben ontvangen kon 50% gelijk door de shredder. Het zou handig zijn wanneer je kan kiezen of en voor wie je een pas zou willen (dus niet alleen ja/nee, maar ook hoeveel en voor wie).

Blokkeren pas en opnieuw aanvragen:
Hoewel we niet het hele proces doorlopen hebben lijkt het erop dat je alleen de mogelijkheid hebt om beide passen van een rekening tegelijk te blokkeren en beide opnieuw aan te vragen. Dit is niet altijd nodig en soms ook erg onhandig. We hebben bijvoorbeeld een boodschappen rekening, wanneer één pas kwijt is kunnen we dus alleen beide tegelijk blokkeren en opnieuw aanvragen en niet per pas. Dit zorgt ervoor dat je tijdelijk dus niets kan doen met de rekening terwijl dat niet zou hoeven.

Saldo beheer op spaarrekeningen:
We zagen het op het forum al voorbij komen, maar saldo beheer op een spaarrekening is voor ons ook een wens. We hebben het idee om een "overloop" rekening te hanteren voor overgebleven geld op de betaalrekeningen rekening. Dit zou dan voor ons het potje zijn om geld uit te halen mocht het een maand wat slechter gaan. De gewone spaarrekening hoeft dan niet ontzien te worden. Wanneer het bedrag op de overloop rekening boven een bepaald bedrag komt wil je het wel overboeken naar de spaarrekening toe (of er in elk geval een notificatie van krijgen wat ook niet kan).

Notificatie op spaarrekeningen:
Wanneer je voor iets spaart op een spaarrekening is het leuk wanneer je een notificatie kan krijgen wanneer je je spaardoel hebt bereikt. Dan hoef je niet elke keer zelf te gaan kijken hoe het ervoor staat.

Spaarrekening met IBAN:
We zagen dat een kinderrekening voorlopig niet aan de orde is (erg jammer vinden we en hiervoor moeten we misschien nog een andere bank aanhouden). Is het dan misschien wel een idee om een spaarrekening met IBAN aan te kunnen vragen? Hoewel deze rekening dan niet op de naam van onze dochter kan staan hebben we dan wel een rekening waar andere mensen (grootouders) rechtstreeks geld op kunnen overmaken. Met een saldobeheer regel en een betaalrekening ervoor zou het ook kunnen, maar dan gaat het met het aantal rekeningen wat we hebben al wel heel erg hard (laat staan als er nog een kleine (of meer) bijkomt).

Verder zijn we ook geïnteresseerd in een aantal zaken welke we al langs hebben zien komen op het forum, zoals:
- uiterlijk per kaart aanpassen
- IFTTT regels

Nog een kleine kritische noot:
De snelheid en innovatie van Knab tijdens de beginfase van het bedrijf was mooi en leuk om te zien, maar we hebben het idee dat de innovatie en vooral de snelheid ervan erg een beetje uit is. Dit vinden we persoonlijk wel jammer, want dat was wel een kracht ten opzicht van de andere "groot" banken.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1086
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

21 maart 2019, 16:44

Goedemiddag! Enorm bedankt voor je uitgebreide feedback. Ik kom hier inhoudelijk nog even bij je op terug.

Groet,Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1086
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 maart 2019, 14:02

Goedemiddag! Hierbij kom ik graag terug op je bericht.

Een kleine twee weken geleden ben ik gestart met de overstap naar Knab toe. Tot nu toe zijn me een aantal zaken opgevallen waar jullie misschien iets mee kunnen.

Kiezen voor welke rekening je welke pas wil (zoals al wel vaker genoemd zag ik):
    We hebben een en/of account geopend en voor elke betaalrekening krijgen we nu beide een pas terwijl dit niet echt nodig is. Van de 8 passen die we op dit moment hebben ontvangen kon 50% gelijk door de shredder. Het zou handig zijn wanneer je kan kiezen of en voor wie je een pas zou willen (dus niet alleen ja/nee, maar ook hoeveel en voor wie).

Deze suggestie is inderdaad al vaker voorbij gekomen, en ik kan me ook voorstellen dat klanten met meerdere betaalrekeningen dit prettig vinden. Echter hebben we hier nog geen prioriteit aan kunnen geven door andere zaken waarmee we bezig zijn.

Blokkeren pas en opnieuw aanvragen:
    Hoewel we niet het hele proces doorlopen hebben lijkt het erop dat je alleen de mogelijkheid hebt om beide passen van een rekening tegelijk te blokkeren en beide opnieuw aan te vragen. Dit is niet altijd nodig en soms ook erg onhandig. We hebben bijvoorbeeld een boodschappen rekening, wanneer één pas kwijt is kunnen we dus alleen beide tegelijk blokkeren en opnieuw aanvragen en niet per pas. Dit zorgt ervoor dat je tijdelijk dus niets kan doen met de rekening terwijl dat niet zou hoeven.

Het is ook mogelijk om 1 enkele pas te blokkeren op een gezamenlijk rekening. Als je hier niet uit komt kun je contact opnemen met onze servicedesk 020 303 1600 of door een chat te starten vanuit je Knab App of je Persoonlijke Bankomgeving.

Saldo beheer op spaarrekeningen:
    We zagen het op het forum al voorbij komen, maar saldo beheer op een spaarrekening is voor ons ook een wens. We hebben het idee om een "overloop" rekening te hanteren voor overgebleven geld op de betaalrekeningen rekening. Dit zou dan voor ons het potje zijn om geld uit te halen mocht het een maand wat slechter gaan. De gewone spaarrekening hoeft dan niet ontzien te worden. Wanneer het bedrag op de overloop rekening boven een bepaald bedrag komt wil je het wel overboeken naar de spaarrekening toe (of er in elk geval een notificatie van krijgen wat ook niet kan).

Goede suggestie, staat op de lijst maar nog geen concrete plannen.

Notificatie op spaarrekeningen:
    Wanneer je voor iets spaart op een spaarrekening is het leuk wanneer je een notificatie kan krijgen wanneer je je spaardoel hebt bereikt. Dan hoef je niet elke keer zelf te gaan kijken hoe het ervoor staat.

We zijn bezig aan een spaarpotjes feature in de Knab App. Of daar een notificatie functionaliteit bij zit, durf ik nog niet te zeggen. Ik geef dit in ieder geval door aan mijn collega's van de Knab App.

Spaarrekening met IBAN:
    We zagen dat een kinderrekening voorlopig niet aan de orde is (erg jammer vinden we en hiervoor moeten we misschien nog een andere bank aanhouden). Is het dan misschien wel een idee om een spaarrekening met IBAN aan te kunnen vragen? Hoewel deze rekening dan niet op de naam van onze dochter kan staan hebben we dan wel een rekening waar andere mensen (grootouders) rechtstreeks geld op kunnen overmaken. Met een saldobeheer regel en een betaalrekening ervoor zou het ook kunnen, maar dan gaat het met het aantal rekeningen wat we hebben al wel heel erg hard (laat staan als er nog een kleine (of meer) bijkomt).

Spaarrekening met IBAN klinkt interessant, echter heeft dit iets meer voeten in de aarde dan je misschien zou verwachten (bijv. in ons systeem is een IBAN per definitie een betaalrekening, met bijbehorende karakteristieken).

Verder zijn we ook geïnteresseerd in een aantal zaken welke we al langs hebben zien komen op het forum, zoals:
    - uiterlijk per kaart aanpassen
    - IFTTT regels

- Uiterlijk van de bankpassen zijn wel wat plannen voor maar kan ik helaas nog niks over kwijt. Zodra er meer bekend is laten we dit weten.
    - IFTTT, meest recente update kun je in dit topic lezen.

Nog een kleine kritische noot:
    De snelheid en innovatie van Knab tijdens de beginfase van het bedrijf was mooi en leuk om te zien, maar we hebben het idee dat de innovatie en vooral de snelheid ervan erg een beetje uit is. Dit vinden we persoonlijk wel jammer, want dat was wel een kracht ten opzicht van de andere "groot" banken.

Ik begrijp zeker waar je kritische noot vandaan komt. Er zijn de afgelopen tijd veel grote projecten geweest (of nog gaande) waar we als bank aan me moeten doen (denk aan PSD2 en Instant Payments). Ondanks dat wij kleiner zijn en op sommige vlakken wendbaarder, zijn er stukken werk bij dit soort projecten die ons net zoveel tijd kosten als de grootbanken terwijl die weer makkelijker veel mankracht ertegen aan kunnen gooien. Dit is geen excuus, maar helaas wel de werkelijkheid. We blijven ons best doen, om naast de 'moetjes' ook de overige suggesties op te pakken waar mogelijk.

Nogmaals dank voor je uitgebreide feedback, we stellen dit zeer op prijs.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie