Contactloos betalen via mobiel

avop Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten avop heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

22 mei 2016, 07:07

Hoe kijkt Knab naar Apple pay, en het gebruik van een iPhone voor contactdoos betalen ?
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 121
    Allrounder

Allrounder

3 september 2018, 21:54

David schreef:

oohh schreef:

Leuk dat je laat weten met welke scenario's Knab rekening houdt. Ik denk wel dat er mensen binnen Knab zijn die meer weten over gPay of  Pay, maar schijnbaar niet iedereen.

Hahaha! :D we weten écht helemaal niets! Vaak worden dat soort dingen onder embergo wel gedeeld en er zijn nu geen aankondigingen op dat vlak enkel speculatie, in dit geval zijn we echt afhankelijk van de aankondiging van Apple (en/of Google). En...die komt maar niet... :(

Haha. Dan moet je de Manager Betalen & Sparen maar eens aansporen om te mailen naar tcook@apple.com ;)
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

4 september 2018, 12:28

oohh schreef:

David schreef:

oohh schreef:

Leuk dat je laat weten met welke scenario's Knab rekening houdt. Ik denk wel dat er mensen binnen Knab zijn die meer weten over gPay of  Pay, maar schijnbaar niet iedereen.

Hahaha! :D we weten écht helemaal niets! Vaak worden dat soort dingen onder embergo wel gedeeld en er zijn nu geen aankondigingen op dat vlak enkel speculatie, in dit geval zijn we echt afhankelijk van de aankondiging van Apple (en/of Google). En...die komt maar niet... :(

Haha. Dan moet je de Manager Betalen & Sparen maar eens aansporen om te mailen naar tcook@apple.com ;)

Hmmm...ik denk niet dat ze daar bij Apple van onder de indruk zullen zijn :)

Groet, David
    Community Back-up
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 79
    Allrounder

Allrounder

10 oktober 2018, 09:25

Of juist wel met zo een innoverende bank ;)
  • JvS

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JvS heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

6 november 2018, 22:24

Is er mogelijkheid dat Knab van het "wij kiezen ervoor dat android gebruikers last heeft van apple beperkingen omwille van gelijkheid" beleid afstapt? Ik ben net een paar weken geleden lid geworden van Knab, juist vanwege de handige app en de veronderstelde IT vooruitstrevendheid.

Ik ben overgestapt van ABN en was aan het zoeken naar contactloos betalen met de telefoon. Het verbaast me dat er bewust voor gekozen wordt het niet aan te bieden. Ik vind de onderbouwing om het niet in te voeren die ik hier lees ook wel teleurstellend en niet veel goeds voorspellen voor de toekomst. Ik kies zeer bewust voor Android en de mogelijk iets onvoorspelbaarder gebruikerservaring vanwege de ruimere mogelijkhden en niet beperkt te willen worden door het meer gesloten systeem van Apple waarbij een bedrijf kiest welke functionaliteit "goed is voor mijn gebruikerservaring".

Ik heb met een vergelijkbare gedachte gekozen voor Knab. Dit valt dan wel een beetje tegen.
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

7 november 2018, 08:17

Het duurt wel erg lang hè, dat Apple Pay. Ik heb wel gehoor dat collega's bezig zijn met een losstaande functionaliteit voor Android. Waar dat op dit moment in de ontwikkeling zit en of we dit ook voor Apple of Google Pay zullen lanceren, dat moet ik je op dit moment verschuldigd blijven.

Van wat ik zo in de wandelgangen mee krijg is dat het beleid om Apple en Android gelijk te laten lopen misschien toch een beetje weg slijt. Ik (ook Android) kan er ook alleen maar op hopen dat we niet blijven wachten op Apple Pay, en de feedback die vanuit de community mee komt met onze collega's delen.

Groet, David
    Community Back-up
  • Patrick R

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Patrick R heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

7 november 2018, 18:47

Zojuist overgestapt van ING prive naar KNAB prive.

Erg goede ervaringen met KNAB zakelijk, maar daar afscheid van moeten nemen omdat er geen (zakelijke) hypotheek mogelijkheid was. Dus de wissel gemaakt prive en zakelijk.

Dan duik je pas de details in, en kom je er achter dat mobiel betalen nog niet wordt aangeboden? Wat? Dat is toch niet van deze tijd!!!
    En dan nog wachten op Apple ook nog, wat een domper!

Apple en Android staan erg los van elkaar, de ene app heeft ook softwarematig niets met elkaar te maken, dus waarom wachten?
  • JvS

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JvS heeft ontvangen van andere leden.

8 november 2018, 17:05

David schreef:

Van wat ik zo in de wandelgangen mee krijg is dat het beleid om Apple en Android gelijk te laten lopen misschien toch een beetje weg slijt.

Bedankt voor je antwoord.

Ik hoop dat de beslissers ook echt om gaan want dat beleid past meer bij een groot bedrijf dat vanuit de burelen denkt te kunnen bepalen wat hun klanten nodig hebben dan bij een bedrijf dat wil uitstralen dat ze vooroplopen in IT.

Ik hoop het niet alleen voor dit specifieke geval overigens. Ik vind "voor de gebruikerservaring" een vrij zorgelijk argument namelijk.
  • oohh

Allrounder

Allrounder

8 november 2018, 21:43

David schreef:

Het duurt wel erg lang hè, dat Apple Pay. Ik heb wel gehoor dat collega's bezig zijn met een losstaande functionaliteit voor Android. Waar dat op dit moment in de ontwikkeling zit en of we dit ook voor Apple of Google Pay zullen lanceren, dat moet ik je op dit moment verschuldigd blijven.

Van wat ik zo in de wandelgangen mee krijg is dat het beleid om Apple en Android gelijk te laten lopen misschien toch een beetje weg slijt. Ik (ook Android) kan er ook alleen maar op hopen dat we niet blijven wachten op Apple Pay, en de feedback die vanuit de community mee komt met onze collega's delen.

Groet, David

Lekker lanceren, het liefst via Google Pay, dan kunnen we nog wat extra druk uitoefenen op Apple. Ik gun het alle Android-gebruikers van harte, haha.
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

7 december 2018, 11:08

Nog steeds geen update over Apple Pay?

Zelf denk ik dat Knab de launch bank kan worden in het ondersteunen van Apple Pay omdat de betaalpassen wel het 16-cijferige nummer laten zien (in tegenstelling tot de andere banken). Een aardige voorsprong, waar misschien Apple wat in ziet.

Is toch weer leuke reclame als het zou lukken :D
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

11 december 2018, 08:36

Helaas, nog geen Apple Pay nieuws. Ze zitten nu wel lekker dicht in de buurt met België en Duitsland, dus...wie weet spoedig. Maar helaas voorlopig kan ik niets melden en ik heb hier verder in de wandelgangen ook niets gehoord over een uitrol, dus ook geen gossip. :)

Groet, David
    Community Back-up
  • HenkB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten HenkB heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

17 januari 2019, 17:24

avop schreef:

Hoe kijkt Knab naar Apple pay, en het gebruik van een iPhone voor contactdoos betalen ?

Nu ben ik net een paar dagen klant bij Knab, en had eerlijk gezegd niet verwacht dat een zo moderne bank zo ouderwets traag is met deze functionaliteit.
    Ik ga vergeleken met bijna alle andere bankaccounts die ik heb een aantal stappen terug in functionaliteit. Hoezo wachten tot apple iets lanceert wat op een android toestel al jaren gewoon mogelijk is: betalen met de NFC chip die in het toestel zit. Daar heb je zelfs geen Google Pay voor nodig, laat staan apple pay. Kijk maar naar ING, Rabo, ASN, Bunq, N26 om er een aantal te noemen.

Zou fijn zijn als Knab de stap in de toekomst maakt. Ook met betaalverzoeken vanuit de app, om een ander gemis te noemen. Die is wat makkelijker oplosbaar door tikkie te gebruiken, maar toch.
  • oohh

Allrounder

Allrounder

17 januari 2019, 23:08

@HenkB, Op een iOS device heb je daar wel Apple Pay voor nodig ;)

Maargoed. Ik zou wel graag zien dat Knab in gesprek gaat met Apple en/of Google. Al praten ze alleen met Google, dan weet Apple tenminste dat het serieus is ;)

Uiteindelijk zal het Knab ook geen windeieren leggen. Ik heb gelezen dat na de introductie van Apple Pay in Duitsland sommige banken duizenden extra klanten erbij kregen. Moet je er wel als eerste bank in Nederland bij zijn.
  • HenkB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten HenkB heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

18 januari 2019, 12:27

oohh schreef:

Uiteraard. Mijn opmerking was ook meer bedoeld dat Android niet hoeft te wachten op Apple. Android is met veel zaken, zeker het contactloos betalen, al jaren vooruit. Dit kan nu al. Met Iphone ook, maar dan heb je hoe dan ook Apple Pay nodig, voor Android is Google pay niet noodzakelijk, je kunt de NFC chip in het toestel vanuit de app gebruiken, zoals veel andere (Nederlandse) banken al langer doen.

Vandaar dat ik dit als een achteruitgang ervaar, komende vanaf ASN en ING.
    Los hiervan zou ik ApplePay en GooglePay ook verwelkomen in Nederland, dat voegt nog net iets meer toe.

Maargoed. Ik zou wel graag zien dat Knab in gesprek gaat met Apple en/of Google. Al praten ze alleen met Google, dan weet Apple tenminste dat het serieus is ;)

Uiteindelijk zal het Knab ook geen windeieren leggen. Ik heb gelezen dat na de introductie van Apple Pay in Duitsland sommige banken duizenden extra klanten erbij kregen. Moet je er wel als eerste bank in Nederland bij zijn.

• Gielles

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Gielles heeft ontvangen van andere leden.

7 februari 2019, 10:07

HenkB schreef:

oohh schreef:

Uiteraard. Mijn opmerking was ook meer bedoeld dat Android niet hoeft te wachten op Apple. Android is met veel zaken, zeker het contactloos betalen, al jaren vooruit. Dit kan nu al. Met Iphone ook, maar dan heb je hoe dan ook Apple Pay nodig, voor Android is Google pay niet noodzakelijk, je kunt de NFC chip in het toestel vanuit de app gebruiken, zoals veel andere (Nederlandse) banken al langer doen.

Vandaar dat ik dit als een achteruitgang ervaar, komende vanaf ASN en ING.
    Los hiervan zou ik ApplePay en GooglePay ook verwelkomen in Nederland, dat voegt nog net iets meer toe.

contactloos betalen met Android ben je niet afhankelijk van google pay, nfc functionaliteit in Android is open en bevat geen gebruikers restricties zoals apple die wel heeft, andere banken zoals Rabo, Regiobank, en wellicht meer banken hebben reeds een app waarmee je kunt betalen. Ik zelf had gehoopt dat Knab hierin proactief zou inspelen, blijkbaar heeft Knab meer tijd nodig om nieuwe technologieën te implementeren en te ontwikkelen.
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 79
    Allrounder

Allrounder

7 februari 2019, 17:22

Knab kiest er bewust voor om NFC betalingen niet beschikbaar te maken op Android omdat ze een zelfde ervaring aan alle klanten willen bieden. Dat heeft weinig te maken met het implementeren van nieuwe technologie maar eerder een business choice.
  • siert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten siert heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 15

8 februari 2019, 15:25

Nu Apple Pay in België werkt (met helaas nog een beperkt aantal banken): gaat Knab meedoen als dit ook in Nederland beschikbaar komt?
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 februari 2019, 15:30

siert schreef:

Nu Apple Pay in België werkt (met helaas nog een beperkt aantal banken): gaat Knab meedoen als dit ook in Nederland beschikbaar komt?

Hi Siert, ik heb toevallig net antwoord hierop gegeven in dit topic. We willen dit dus wel ondersteunen maar ik kan nog niks zeggen over wanneer.
    Webcare Moderator bij Knab
  • siert

8 februari 2019, 15:35

"We willen wel" of "Ja, als Apple dit in Nederland activeert gaat Knab zeker weten meedoen!".
    Natuurlijk weet niemand (buiten Apple) nog wanneer ... dat veronderstelt toch ook niemand?
  • Marco90

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco90 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 33
    Allrounder

Allrounder

9 februari 2019, 16:16

siert schreef:

"We willen wel" of "Ja, als Apple dit in Nederland activeert gaat Knab zeker weten meedoen!".
    Natuurlijk weet niemand (buiten Apple) nog wanneer ... dat veronderstelt toch ook niemand?

Wat is precies je punt. Je hebt toch alle antwoorden die je wil..
  • siert

9 februari 2019, 16:33

"We willen wel" klinkt niet enthousiast, maar klinkt als "We zien tegen die tijd nog wel".
    Ik verwacht van Knab wat meer pit bij dergelijke innovatieve ontwikkelingen.
  • KnabbelEnBabbel
    2-zits Reacties: 1

19 februari 2019, 14:14

Ik zou het ook erg kunnen waarderen als Knab contactloos betalen dmv NFC gaat ondersteunen op Android. Jammer dat er zo vaag over wordt gedaan..

Zie hier een overzicht welke banken het op welke manier ondersteunen:
    https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/mobiel-en-contactloos-betalen

Bij alle banken! Behalve Knab en Triodos. Kom op Knab.
  • TimV

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TimV heeft ontvangen van andere leden.

5 maart 2019, 19:48

Ik hoop dat deze mogelijkheid zo snel mogelijk wordt aangeboden! Ik gebruik het bij de ING dagelijks. Het enige wat ik nu nog mee hoef te nemen is mijn telefoon (Digitale pinpas) en mijn identiteitsbewijs.

Is er toevallig al iets meer bekend? 😇
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

11 maart 2019, 16:54

KnabbelEnBabbel schreef:

Ik zou het ook erg kunnen waarderen als Knab contactloos betalen dmv NFC gaat ondersteunen op Android. Jammer dat er zo vaag over wordt gedaan..

Zie hier een overzicht welke banken het op welke manier ondersteunen:
    https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/mobiel-en-contactloos-betalen

Bij alle banken! Behalve Knab en Triodos. Kom op Knab.

Hi KnabbelenBabbel en TimV,

Ik heb het even voor jullie nagevraagd bij mijn collega's van het Mobile team. Helaas moet ik jullie teleurstellen. We hebben ervoor gekozen echt te wachten tot Google Pay (en bij iPhone, Apple Pay), beschikbaar wordt gesteld. Zodra er een update of een verandering is, laat ik dit uiteraard weten op de community. Ik kan er voor nu helaas niets anders van maken.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 201
    Allrounder

Allrounder

21 april 2019, 13:29

Wachten op Google Pay en Apple Pay is als wachten op de laatste trein. Hij zal wel komen, maar iedereen is al vetrokken met een eerdere trein. Ik betaal nu met Fitbit.

En het is balen dat Knab nog steeds in de startblokken staat. Of eigenlijk: zelfs de veters van de sportschoenen nog aan het strikken is. Ik heb nu elders een kaart moeten aanvragen om te koppelen aan mijn Fitbit.
  • siert

21 april 2019, 19:15

Nee hoor ... de trein stopt niet meer in Nederland!
    Apple Pay is door de grote Nederlandse banken afgewezen als zijnde te veel eisend en te duur.
    Dus ga niet op het lege perron staan wachten op de Apple Pay trein in Nederland.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie