Contactloos betalen via mobiel

avop Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten avop heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

22 mei 2016, 07:07

Hoe kijkt Knab naar Apple pay, en het gebruik van een iPhone voor contactdoos betalen ?
  • Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

22 mei 2016, 11:22

En mobiel betalen in het algemeen (Android Pay en Samsung Pay).
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 mei 2016, 15:04

ves schreef:

En mobiel betalen in het algemeen (Android Pay en Samsung Pay).

avop schreef:

Hoe kijkt Knab naar Apple pay, en het gebruik van een iPhone voor contactdoos betalen ?

Bij Knab staan we altijd open voor nieuwe betaalmogelijkheden. Contactloos betalen met de telefoon vinden wij een mooie innovatie. Op korte termijn zal dit helaas niet realiseerbaar zijn, maar bij een toekomstige update van de App zullen we zeker naar de mogelijkheden kijken. Bedankt voor het meedenken!
    Webcare Moderator bij Knab
  • Vincent van den Braken

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vincent van den Braken heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

17 augustus 2016, 11:11

Via de "app" contactloosbetalen via de mobiel zou erg fijn zijn.
    Bij de ING kan dit bijvoorbeeld, daar hebben ze een kleine "companion" app waar je contactloos mee kan betalen, je kiest daar dan een rekening bij.

Dan hoef ik in de meeste gevallen mijn bankpas niet eens te gebruiken en kan het gelijk vanaf de mobiel.

(Dit en het betalen zonder cardreader zijn momenteel toch wel twee hele grote plus punten van de ING boven Knab)
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 augustus 2016, 16:22

vincent van den braken schreef:

(Dit en het betalen zonder cardreader zijn momenteel toch wel twee hele grote plus punten van de ING boven Knab)

Contactloos betalen via de telefoon gaat hem helaas voorlopig niet worden, wel zal binnenkort de cardreader verdwijnen! Hierover snel meer :)
  • Eriknederveen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eriknederveen heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

31 augustus 2016, 10:00

Wanneer komt knab met een app voor contactloos betalen met je Android (NFC) telefoon. ING en Rabobank hebben deze app al op de markt.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 augustus 2016, 14:11

eriknederveen schreef:

Wanneer komt knab met een app voor contactloos betalen met je Android (NFC) telefoon. ING en Rabobank hebben deze app al op de markt.

Hi Erik! Bedankt voor je vraag. Het antwoord hierop staat in dit Topic!
  • Ves

Allrounder

Allrounder

17 september 2016, 17:13

ABN Amro is de 3de die mobiel betalen introduceert.

Het is jammer dat KNAB hier niet voor kiest, of gaan jullie voor de samenwerking met Apple en Google?
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 september 2016, 09:41

ves schreef:

Het is jammer dat KNAB hier niet voor kiest, of gaan jullie voor de samenwerking met Apple en Google?

Momenteel bieden wij nog geen mogelijkheid tot mobiel betalen. Hier willen wij wel verandering in brengen, maar enkel wanneer er een oplossing op de markt is waar wij tevreden genoeg mee zijn dat we deze aan willen bieden aan onze klanten. Zodra het bijvoorbeeld ook mogelijk wordt voor iPhone. Weet dat we op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en niet kunnen wachten om het zelf aan te gaan bieden.
  • Harold

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Harold heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

20 oktober 2016, 00:22

Lisa schreef:

Momenteel bieden wij nog geen mogelijkheid tot mobiel betalen. Hier willen wij wel verandering in brengen, maar enkel wanneer er een oplossing op de markt is waar wij tevreden genoeg mee zijn dat we deze aan willen bieden aan onze klanten. Zodra het bijvoorbeeld ook mogelijk wordt voor iPhone. Weet dat we op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en niet kunnen wachten om het zelf aan te gaan bieden.

Ik ben zo vrij om ook hier nog even op dit onderwerp te reageren. KNAB laat zich dus eigenlijk beperken in innovatie omdat een bepaalde telefoonfabrikant NFC niet openstelt? Dat is wel heel zuur voor eigenaren van andere toestellen... KNAB lijkt wel heel erg Apple-minded helaas. De nieuwe app is nog niet beschikbaar voor Android en contactloos betalen zit er dus ook voor geen enkele klant in omdat Apple het niet ondersteunt? Vreemd beleid als je het mij vraagt en andere (stoffige) banken kiezen duidelijk een andere innovatievere weg.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 oktober 2016, 09:22

Harold schreef:

KNAB laat zich dus eigenlijk beperken in innovatie omdat een bepaalde telefoonfabrikant NFC niet openstelt?

Daar heb je inderdaad gelijk in. Veel Android telefoons hebben functionaliteiten die Apple nog niet biedt. We willen graag een gelijkwaardige App hebben voor zowel Android als Apple, helaas is de consequentie daarvan dat ondanks de mogelijkheden deze niet op Android aangeboden worden. Ik zal je punt wel doorgeven aan onze ontwikkelaars, bedankt voor je feedback! Groet, Pam
  • Ves

Allrounder

Allrounder

20 oktober 2016, 16:04

Welke mogelijkheden heeft Android niet die Appel wel heeft?

Zover ik weet hebben steeds meer vingerprint scan (2015 en nieuwer).
    NFC hebben ze al jaren.
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 oktober 2016, 16:40

ves schreef:

Welke mogelijkheden heeft Android niet die Appel wel heeft?

Hi Ves, Apple mist juist de optie betalen met mobiel doordat Apple Pay dit (nog) blokt in vele landen.
  • Ves

Allrounder

Allrounder

20 oktober 2016, 17:00

Pam schreef:

..... helaas is de consequentie daarvan dat ondanks de mogelijkheden deze niet op Android aangeboden worden.

Hi Lisa,

Door de bovenstaande zin raakte ik even in de war. Android had zeker Apple (of beter gezegd iOS) moeten zijn geweest?
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 oktober 2016, 19:13

ves schreef:

Door de bovenstaande zin raakte ik even in de war. Android had zeker Apple (of beter gezegd iOS) moeten zijn geweest?

Ik kan mij voorstellen dat die zin een beetje verwarrend is. Pam bedoelt hiermee dat ondanks het feit dat Android wel contactloos betalen met mobiel aanbied (en Apple niet) wij dit sowieso nog niet aanbieden doordat wij het tegelijk in alle Apps mogelijk willen maken.
  • Stefke81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Stefke81 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 14

26 oktober 2016, 10:50

Harold schreef:

Lisa schreef:

Ik ben zo vrij om ook hier nog even op dit onderwerp te reageren. KNAB laat zich dus eigenlijk beperken in innovatie omdat een bepaalde telefoonfabrikant NFC niet openstelt? Dat is wel heel zuur voor eigenaren van andere toestellen... KNAB lijkt wel heel erg Apple-minded helaas. De nieuwe app is nog niet beschikbaar voor Android en contactloos betalen zit er dus ook voor geen enkele klant in omdat Apple het niet ondersteunt? Vreemd beleid als je het mij vraagt en andere (stoffige) banken kiezen duidelijk een andere innovatievere weg.

Ik vind dit ook een vreemde manier van denken. Ik zou hiervoor waarschijnlijk zelfs overstappen naar Android als dit bij Apple geblokkeerd blijft.
  • Harold

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Harold heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

19 november 2016, 15:07

Pam schreef:

Harold schreef:

KNAB laat zich dus eigenlijk beperken in innovatie omdat een bepaalde telefoonfabrikant NFC niet openstelt?

Daar heb je inderdaad gelijk in. Veel Android telefoons hebben functionaliteiten die Apple nog niet biedt. We willen graag een gelijkwaardige App hebben voor zowel Android als Apple, helaas is de consequentie daarvan dat ondanks de mogelijkheden deze niet op Android aangeboden worden. Ik zal je punt wel doorgeven aan onze ontwikkelaars, bedankt voor je feedback! Groet, Pam

Dank voor je eerlijke reactie, jammer om te horen zeg. Ben blij dat we dit soort zaken wel kunnen melden en onze visie mogen geven, ik blijf dat ook graag doen. In de hoop dat er uiteindelijk toch iets mee gebeurt haha ;-)
  • mlowijs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mlowijs heeft ontvangen van andere leden.

3 januari 2017, 20:42

Wat een bizarre instelling.
    Omdat Apple (tegenwoordig duidelijk de minst innovatieve speler op de smartphonemarkt) hun NFC API niet openstelt voor derden (gek he, als ze een concurrerende betaaldienst aanbieden), krijgen Android gebruikers geen NFC payments, terwijl andere "ouderwetse" banken dit al een tijd aanbieden? Veel van jullie klanten zullen voor jullie gekozen hebben vanwege jullie vernieuwende instelling, terwijl dit toch echt geen blijk geeft van "met de tijd meegaan".
    Onbegrijpelijk, teleurstellend, en nog een reden om toch maar weer naar een andere bank over te stappen bovendien.

Mocht het nou een probleem van ontwikkelcapaciteit en/of kennis/kunde aan het Android front zijn, zeg dat dan gewoon eerlijk (en neem even contact met me op ;-) ).
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

4 januari 2017, 11:04

mlowijs schreef:

Wat een bizarre instelling.
    Omdat Apple (tegenwoordig duidelijk de minst innovatieve speler op de smartphonemarkt) hun NFC API niet openstelt voor derden (gek he, als ze een concurrerende betaaldienst aanbieden), krijgen Android gebruikers geen NFC payments, terwijl andere "ouderwetse" banken dit al een tijd aanbieden? Veel van jullie klanten zullen voor jullie gekozen hebben vanwege jullie vernieuwende instelling, terwijl dit toch echt geen blijk geeft van "met de tijd meegaan".
    Onbegrijpelijk, teleurstellend, en nog een reden om toch maar weer naar een andere bank over te stappen bovendien.

Mocht het nou een probleem van ontwikkelcapaciteit en/of kennis/kunde aan het Android front zijn, zeg dat dan gewoon eerlijk (en neem even contact met me op ;-) ).

Hoi mlowijs! In je mooie betoog heb je het over "ouderwetse" banken, dit noemen we ook wel grootbanken. En groot zijn ze, dat heeft tot gevolg dat zij andere keuzes kunnen maken dan wij, en kan het zonder al te veel moeite voor komen dat zij ons (hopelijk tijdelijk) voorbijstreven. Tja, balen...doe je niets aan. Met "je tijd meegaan" kost veel geld en de grote van een bank helpt daar toch wel een beetje bij. Dat gezegd hebbende, wij doen ons stinkende best hier om je een goeie bankervaring te geven.

Over die bankervaring gesproken, zoals je hopelijk hebt ervaren hebben wij recent de apps vernieuwt. Ook de Persoonlijke Bankomgeving staat aan de achterkant in de stijgers. Dit alles is zodat wij ook weer nieuwe slagen kunnen maken in de toekomst. Helaas voor ons allemaal, is het geen instant-werk. Was het maar Nesquick! (yum!) Deze vernieuwingen bieden wel ruimte om verder uit te bouwen. Dit gaat ook zeker gebeuren.

"Komt er dan NFC voor je mobiel?" hoor ik je denken. Er lopen meerdere projecten, en naar NFC wordt natuurlijk ook gekeken. We lopen hier dus aan tegen het feit dat er meerdere projecten lopen, met verschillende prioriteien, capaciteit vs. prioriteit dus. Naast de capaciteit om dit te ontwikkelen is het ook onze wens om de app-ervaring zo veel mogelijk gelijk te laten lopen op Android en iOS, zoals al eerder genoemd. Dit neemt niet weg dat er wel degelijk vinger aan de pols gehouden wordt, dat er gekeken wordt naar de mogelijkheden, en naar waar en wanneer er ruimte zou kunnen ontstaan om zo'n functionaliteit te bouwen. Apple sluit Android niet uit, maar heeft wel invloed op de prioritering.

Kennis en kunde voldoende hebben we voldoende voorhanden, bereidheid ook, alleen de capaciteit zit vol met alles wat er op dit moment loopt. Keuzes maken is zoals altijd lastig. Bedankt voor je aanbod in ieder geval.

Wij hopen dat je ervaring met Knab meer is dan alleen de app, wij zouden het ook erg jammer vinden wanneer je enige ervaring met ons de app is. Wij geloven in ieder geval dat onze ontwikkelingen in de toekomst er mooi uit zien...en wie weet...met NFC.
    Community Manager
  • mlowijs

4 januari 2017, 11:31

Hallo David,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat Knab een open communityplatform heeft :-)

Zeker heb ik gezien dat de app vernieuwd is en die is absoluut mooi geworden, waarvoor hulde.
    Ook goed om te horen dat de webapplicatie vernieuwd wordt.

Je hebt natuurlijk gelijk dat de grootbanken meer geld en mensen tegen dingen aan kunnen gooien, maar aan de andere kant vast ook meer last hebben van bureaucratie en lange communicatielijnen, wat weer beperkt in de snelheid van de ontwikkelingen.

Wat betreft mijn ervaring buiten de app: zelf gebruik ik de Persoonlijke Bankomgeving slechts regelmatig om exports voor mijn accountant te maken en iDEAL betalingen af te ronden, en doe ik voor de rest alles mobiel, dus je zou inderdaad kunnen zeggen dat mijn ervaring met Knab voornamelijk de app is.
    Jullie zien ongetwijfeld ook dat bankieren steeds meer gebeurt op de smartphone en niet meer achter een stoffige laptop; daarom lijkt het mij belangrijk dat de apps ten minste even veel functionaliteit bieden als de webapplicatie, en daarnaast gebruik maken van de mogelijkheden van een smartphone (zoals NFC betalingen).

Dat een Apple geen NFC aanbiedt en Android wel, betekent natuulijk niet dat de app-ervaring anders moet zijn op het ene platform t.o.v. het andere, slechts dat er meer functionaliteit geboden wordt. Zo zou aan de andere kant bijvoorbeeld Touch ID voor de iOS app geïmplementeerd kunnen worden (hoewel veel Androids ook een fingerprint sensor hebben natuurlijk).
    Dat een grootbank dit wel aanbiedt in hun apps en Knab niet, doet wat mij betreft wel afbreuk aan "de bank die innovatie en klantgerichtheid voorop stelt", zoals de "Wat is Knab" pagina schrijft.
    Niet aan het klantgerichtheid-gedeelte overigens hoor ;-).
  • mlowijs

31 januari 2017, 12:51

Interessant, krijg net een mailtje dat Touch ID beschikbaar wordt... Dat werkt ook op mijn Android dan toch? ;-)
  • LisaLisa

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

31 januari 2017, 16:15

mlowijs schreef:

Dat werkt ook op mijn Android dan toch? ;-)

Uiteraard wordt het inloggen en goedkeuren van betalingen met je vingerafdruk ook mogelijk voor Android. Dit komt niet tegelijk met iOS (welke eerst komt), maar Android zal snel volgen!
  • zw0503

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten zw0503 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

1 mei 2017, 12:29

Contactloos betalen is hier in Polen het ding, alles en overal (in de grote steden).
    ik heb een secure-id hoes met daarin mijn rijbewijs, id-card en de KNAB bankpas.
    Waarom o, waarom zou ik met mijn telefoon willen betalen?
    ik moet hem aanzetten (met voldoende prik) , een code invullen , de app opstarten en dan over het apparaat houden.
    Mijn pasje hoef ik alleen maar over het apparaat te houden . DUH!
    Zoals met veel moderne gemakken is het wat het is, een gemak maar je gaat er niet dood van als je het niet hebt.
    Daarom vind ik sommige van jullie reacties wat overdreven.
    @KNAB ja het is wel jammer als klanten naar de concurrentie gaan omdat je bepaalde features of services niet hebt.
    Voor mij, ik kan hier prima mijn bankzaken regelen en betalen is ook goed , dus ik blijf

:cool:
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 mei 2017, 14:19

@zw0503, goed om te horen dat jij blijft en dat je tevreden bent over Knab :) :) !!
  • ArdaXi

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ArdaXi heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 22

1 mei 2017, 15:51

Laat ik beginnen met het feit dat ik "ik heb het niet nodig dus ik vind het raar dat jullie het willen" een vreemde reactie vind. Als je het niet wil heb je niets toe te voegen aan het onderwep.

Waarom ik het wel interessant vind? Meerdere redenen:

Contactloos betalen is handig, maar iedereen kan uiteraard zo'n pasje pakken en €25 stelen. De bank mag dan het risico dragen, maar het blijft een nodeloos risico. Een mobiele telefoon kan daarentegen wel met een pincode of vingerafdruk beveiligd worden, zonder dat dit afdoet aan het gemak van contactloos betalen.

Er zit een limiet op contactloos betalen van €25 per betaling, en maximaal €50 voordat er een pincode ingevuld moet worden. Dit betekent dat ik hoge bedragen niet op deze manier kan afrekenen. Met een mobiele telefoon waar vooraf (terwijl je in de rij staat) een pincode ingevuld kan worden hoeft er geen limiet op te staan, wat meer gemak oplevert.

Daarnaast, er zijn tegenwoordig steeds vaker automaten waar alleen contactloze betaling mogelijk is en geen mogelijkheid bestaat tot het invoeren van een pincode. Deze zijn dus onbruikbaar als je al op die €50 limiet zit, waar een telefoon geen last van heeft.

Overigens zal iedereen het met me eens zijn dat alleen een telefoon bij je te hoeven dragen makkelijker is dan ook nog een portemonnee erbij. Hoe minder pasjes, hoe beter, wat mij betreft.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

1 mei 2017, 16:23

@ArdaXi,

Thanks voor je toelichting! Zodra er ontwikkelingen zijn binnen Knab wat betreft dit punt, laat ik het absoluut weten in dit Topic!

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie