Bonnen & Facturen (aan transacties koppelen)

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
Allrounder

Allrounder

14 december 2018, 08:05

Vandaag één uit de categorie "Beter goed gestolen dan slecht bedacht".

Jullie weten dat ik natuurlijk groot fan ben van Knab. Noodgedwongen voer ik de zakelijke administratie (voor onze VVE) nog via ING. Deze rekening kan ik niet onderbrengen bij Knab omdat we meerdere bestuurders hebben én ik elke maand een incassobatch invoer voor 47 woningen. Nou zou het mooi zijn als dit tóch via Knab kan, maar dat soort ideeën is natuurlijk al vaker geopperd (zoals hier).

Mijn (gestolen) idee is gebaseerd op de ervaring bij ING. ING heeft de prachtige optie "Bonnen & Facturen". Kenners weten nu genoeg.

Voor de niet-kenners: (hier lees je alles) met deze functie kun je een factuur of kassabon fotograferen waarna je die afbeelding aan een transactie kunt koppelen. Transacties waar een factuur aan is gekoppeld worden vanaf dan gemarkeerd door een groen vinkje. Simpel een via e-mail ontvangen factuur koppelen kan ook door deze te mailen naar {jouwkenmerk}@factuur.ing.nl

En "uiteraard" is er een exportmogelijkheid. Wil je de totale administratie van een kwartaal of een jaar downloaden? Dan krijg je een ZIP-file met daarin een Excel-bestand met de transacties en een folder mat daarin alle afbeeldingen (Facturen & Bonnen). Echt gaaf ! :P

Nu is dat heel handig voor zakelijke klanten, maar de financiële nerds onder ons willen dit natuurlijk ook gewoon op de priverekening. Even een kassabon scannen en koppelen en je hebt je garantiebewijs geborgd. Facturen elders bewaren (in een ordner of gescand op je NAS)? Niet meer nodig. Gewoon gearchiveerd daar waar het hoort. Bij de transactie in de financiële administratie van Knab.

Ik zeg: doen ! :cool:
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 123
    Allrounder

Allrounder

17 december 2018, 22:57

Leuke functie. Alleen hoop ik dan wel dat de bonnetjes gesynchroniseerd worden naar andere devices en de webversie van Knab. Anders heb je er alleen wat aan op de telefoon of tablet waar je het bonnetje hebt geplaatst.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

22 december 2018, 12:04

Yep, gewoon in één keer goed en compleet. Beter dan ING dus. 😬
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1095
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

4 januari 2019, 11:33

Walter schreef:

Yep, gewoon in één keer goed en compleet. Beter dan ING dus. 😬

Hi Walter, goed idee weer! :)

Ik heb nagevraagd of hier al naar gekeken is. Deze functionaliteit hangt eigenlijk samen met het kunnen verrijken van je transactiedata. Denk bijvoorbeeld ook aan het toevoegen van categorieën om verschillende transactielijsten te kunnen weergeven. Echter is dit wel iets wat op onze roadmap staat, maar helaas niet voor de korte termijn.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

4 januari 2019, 11:48

Goedemorgen Pam,

Pam schreef:

Denk bijvoorbeeld ook aan het toevoegen van categorieën om verschillende transactielijsten te kunnen weergeven.

Ook een super idee! Ik denk dat veel klanten hier blij van zouden worden.
    Pam schreef:

Ik heb nagevraagd of hier al naar gekeken is. Echter is dit wel iets wat op onze roadmap staat

Ook super! Ik denk dat veel klanten hier blij van worden.
    Pam schreef:

maar helaas niet voor de korte termijn.

Dat is dan weer jammer. :$ Maar hopelijk ontstaat er toch ergens ruimte voor jullie developers.

In ieder geval dank voor de duidelijkheid.
  • Sal

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sal heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

16 januari 2019, 20:58

Het zou mij ook enorm veel administratie schelen als bonnetjes en facturen direct gekoppeld kunnen worden aan transacties. Volgens mij zijn er weinig ondernemers die hier niet dolbij van zullen raken:-) Kan er al een grove indicatie worden gegeven over tijdslijnen?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

17 januari 2019, 09:04

Sal schreef:

Het zou mij ook enorm veel administratie schelen als bonnetjes en facturen direct gekoppeld kunnen worden aan transacties. Volgens mij zijn er weinig ondernemers die hier niet dolbij van zullen raken:-) Kan er al een grove indicatie worden gegeven over tijdslijnen?

Hi Sal, helaas niet. Het is iets wat niet voor de korte termijn gepland staat, dus over een tijdsindicatie kan ik helaas nog geen uitspraak doen. Het staat wel op de roadmap, maar er zijn nog helemaal geen concrete plannen.

Groet, Pam
  • Sal

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sal heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

17 januari 2019, 09:09

Pam schreef:

Hi Sal, helaas niet. Het is iets wat niet voor de korte termijn gepland staat, dus over een tijdsindicatie kan ik helaas nog geen uitspraak doen. Het staat wel op de roadmap, maar er zijn nog helemaal geen concrete plannen.

Groet, Pam

OK, jammer dat het er niet op de korte termijn zal zijn, maar hartelijk dank voor de duidelijkheid.

Kan ik overigens ergens vinden wat er WEL voor de korte termijn gepland staat, of zijn de ontwikkelingsplannen niet openbaar?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 januari 2019, 12:46

Sal schreef:

OK, jammer dat het er niet op de korte termijn zal zijn, maar hartelijk dank voor de duidelijkheid.

Kan ik overigens ergens vinden wat er WEL voor de korte termijn gepland staat, of zijn de ontwikkelingsplannen niet openbaar?

Hi Sal,

Ik kan je wel aangeven waar we in Q1 aan werken :)

- Instant Payments
    - Mobiel signeren van zaken als roodstand, beleggen (zodat je geen Cardreader meer nodig hebt)
    - Verbeterd aanmeldingsproces (aanmelden via de Knab App)
    - Betaalverzoeken
    - IBAN Naam check
    - Spaarpotjes aanmaken in de Knab App
    - Beter inzicht in toekomstige transacties in de Knab App

Ik hoop dat je hiermee iets meer inzicht hebt gekregen in onze plannen en ontwikkelingen.

Groet, Pam
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

29 januari 2019, 12:52

Én hieraan natuurlijk. :cool:
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 januari 2019, 12:53

Walter schreef:

Én hieraan natuurlijk. :cool:

Haha zeker weten!! hoe kan ik die nou vergeten!

Gelukkig heb ik jou Walter :D
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

2 februari 2019, 11:14

Pam schreef:

Sal schreef:

Hi Sal,

Ik kan je wel aangeven waar we in Q1 aan werken :)

- Instant Payments
    - Mobiel signeren van zaken als roodstand, beleggen (zodat je geen Cardreader meer nodig hebt)
    - Verbeterd aanmeldingsproces (aanmelden via de Knab App)
    - Betaalverzoeken
    - IBAN Naam check
    - Spaarpotjes aanmaken in de Knab App
    - Beter inzicht in toekomstige transacties in de Knab App

Ik hoop dat je hiermee iets meer inzicht hebt gekregen in onze plannen en ontwikkelingen.

Groet, Pam

Is dit een hint dat Knab van de Cardreader afwil?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 februari 2019, 15:31

Youssef schreef:

Is dit een hint dat Knab van de Cardreader afwil?

Dat willen we wel :) Alleen ik durf niet te zeggen wanneer dit precies zal zijn. Groet, Pam

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie